2 248 1

5 причини защо зеленчуковата ви диета не работи

От значение е, не само какво ядем, а също и кога, как и колко ядем

Снимка: shutterstock
Снимка: shutterstock
Милена Трачева

Повечето хора са склонни да смятат, че консумирането на зеленчуци е не само полезно, но и води до отслабване. Науката също подкрепя това твърдение. Проучване на Оксфордския университет, в което участвали 40 000 възрастни, установява, че хората, които ядат месо имат най-висок индекс на телесна маса, а веганите — най-нисък, като вегетарианците и полу-вегетарианците попадали някъде по средата. И въпреки това, зеленчуковата диета невинаги работи, пише сп. "Тайм".

Ето пет, често срещани причини, поради които отдадени на веганството хора не могат да смъкнат килограми.

1. Порциите храна, които ядете са твърде големи

Здравословните храни — включително зеленчуци, плодове, пълнозърнести култури, ядки и семена — съдържат вещества, които или подхранват активността на клетките в тялото, или помагат на тъканите да се поддържат, лекуват или регенерира. Но човек не се нуждае от неограничено количество от тези хранителни вещества. Количеството, от което тялото ви се нуждае, се изчислява на база възраст, пол, височина, идеално телесно тегло и физическа активност.

2. Не получавате достатъчно протеин

Приемането на достатъчно количество протеин е от ключово значение за поддържането на мускулна маса, която пък помага на метаболизма да запази скоростта си. Сред храните с растителен произход най-много протеини се съдържат в боба, лещата и граха. Една чаша варена леща съдържа 17 грама протеин, докато в чаша варена киноа има само 8 грама.

3. Времето, в което се храните не е правилното време

Независимо какво ядете — месо или растения — храненето в определени часове може сериозно да повлияе на размера на талията ви. Повечето хора ядат най-много нощем, когато са най-малко активни. Това води до затлъстяване. Най-правилната стратегия е, основното хранене за деня да е рано, за да има тялото енергия в най-активните часове от деня и да има време да усвои хранителните вещества.

4. Ядете нездравословна храна на растителна основа

Не всяка храна с растителен произход е здравословна. Замразените зеленчуци, десертите и чипсът със сигурност съдържат много повече калории от пресните продукти и със сигурност не дават на организма нужната енергия. В тях често има рафинирано брашно и добавена захар и са лишени от хранителни вещества и фибри. Едно изследване показва, че преработените храни могат да понижат изгарянето на калории с около 50%, в сравнение с пресните храни.

5. Пиете твърде много калории

Има много напитки на растителна основа и в желанието си да пият от тях, потребителите често несъзнателно поглъщат стотици допълнителни калории на ден. Диетолози съветват напитките, които са различни от вода или неподсладен чай, да се смятат като част от храненето.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • фори (гост)
    Отговор
    1 10:43  24.03.17
    Аз отслабнах само с боб, леща боб, леща и пак боб, леща и за 2 месеца махнах 7 кг но бях като артилерийско оръдие а миризмата непоносима като пукна. Веднъж пробвах със запалката и наистина бая огън стана но си опърлих космарлаците на изхода

Напиши коментар:


Публикувай