2 602 3

Перфектното физическо упражнение е просто и може да ви спаси живота

Дори 5 минутна разходка може да намали риска от преждевременна смърт

Милена Трачева

Ново изследване разкрива, че дори една обикновена кратка разходка може да ви предпази от преждевременна смърт. Изследването, направено от Американското дружество за превенция на рака, разкрива, че редовното ходене, без преследване на определена цел, може да ви спаси живота.

Мнозина смятат, че ходенето би могло да замени тренировките, единствено и само ако на ден се правят определен брой крачки, например 10 000.

Резултатите от това ново изследване обаче, навеждат на мисълта, че редовното ходене, дори значение от броя крачки или продължителността, може да намали риска от смърт и да ви направи по-здрави, в сравнение с онези хора, които водят заседнал начин на живот.

"Ходенето се описва като перфектното физическо упражнение, защото е просто, не изисква специална екипировка или тренировки и може да се извършва на всякаква възраст", обяснява д-р Алпа Пател от Американското онкологично дружество.

Все пак, специалистите препоръчват на възрастните да отделят поне по 150 минути за умерена или 75 минути за усилена физическа активност всяка седмица.

Новото изследване, публикувано в American Journal of Preventive Medicine, е обхванало 140 000 души на възраст над 65 години. 95% от участниците следвали препоръките за редовно ходене, докато останалите не извършвали нито умерена, нито усилената физическа активност.

Учените констатирали, че ходенето, по-малко от два часа седмично, е свързано с по-малък риск от смърт вследствие на всякакви причини в сравнение със заседналия начин на живот. Ходенето между два и половина часа и пет часа седмично намалява риска от смърт с 20%.

Ходенето над 6 часа седмично е свързано с 35% по-малък риск от смърт вследствие на респираторни заболявания.

В резултатите от проучването си, учените обобщават, че участниците, за които ходенето е единствената форма на физическа активност, са застрашени с 20% по-малко от преждевременна смърт вследствие на сърдечносъдови болести, а рискът от смърт, вследствие на ракови заболявания, намалява с около 9%.

Предишни изследвания свързват редовното ходене с по-нисък риск от сърдечни заболявания, диабет, рак на гърдата и рак на дебелото черво. Въпреки това, много възрастни не спазват препоръчителното време за ходене или други физически упражнения. А колко е лесно, вместо да се качите в колата си след работа или да хванете автобуса, да се разходите... ако не до дома си (ако живеете в другия край на града), то поне до по-следващата спирка на градския транспорт.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бат Мишо
    Отговор
    1 14:43  29.10.17
    е аз вечно ли ще живея кат карам москвич и са разпождам постоянно пеша
  • Onq bez konq
    Отговор
    2 15:56  29.10.17
    Е аз па имам Бе Ем Ве,кат на Оня с коня и съм реисар,вечно съм с реиса.
  • БАЙ МИЛЕ
    Отговор
    3 19:23  29.10.17
    ХОДЕНЕ МУ Е МАЙКАТА...... ВСЕКИ ДЕН ПО 30 МИНУТИ НАЙ МАЛКО...

Напиши коментар:


Публикувай