1 494 0

7 храни за незабавно добро настроение

Плодовете, зеленчуците и морската храна са богати на вещества, които прогонват депресията

Снимки: shutterstock
Снимки: shutterstock
Милена Трачева

Храната може да ни направи щастливи. Обширно изследване, проведено преди време в Испания показва, че има храни, които подобряват настроението ни и намаляват шанса за развитие на симптоми свързани с депресията.

В продължение на 8 години учените наблюдавали хранителните навици на група от 15 000 доброволци. В хода на изследването екипът установил, че онези, които по-често консумирали плодове, зеленчуци, ядки и риба имали 30% по-нисък шанс да развият клинични симптоми на депресия като възрастни, в сравнение с онази част от младежите, които по-често похапвали обработени храни и захар.

Вижте 7 храни, които мигновено ще подобрят настроението ви и ще ви помогнат да дочакате края на зимата с усмивка:

Скариди
Ключът тук е високото съдържание на витамин В 12 — витамин, който на повече от нас ни липсва и който е отговорен за бързото функциониране и доброто състояние на мозъка. Освен това скаридите са уникален източник на антиоксиданта астаксантин, който се грижи за здравето на нервната система. Със 100 гр. скариди получаваме и близо 100% от препоръчителната доза селен, който подпомага доброто състояние на сърцето и се препоръчва при депресия.

Манголд
Високото съдържание на магнезий е причина този зелено лист зеленчук да попада в селекцията ни. Магнезият е важен за биохимичните реакции, протичащи в мозъка и за нивата на енергия в организма, използва се и като добавка при лечението на депресия.

Мед
Полезните вещества в меда като керцитин и кемпферол действат противовъзпалително, поддържат мозъка във форма и се борят с депресията. Съдържа и биостимулатори, които ще подсилят имунната система, и ще зареди организма с енергия, сила и издръжливост.

Домати
Използвайте ги, докато още ги има — пресни и пълни със слънце и ликопен — антиоксидантът, който защитава мозъка и предпазва от възпалителни процеси и потиснато настроение. Ликопенът се съдържа в по-големи количества в кората на доматите, и се активира при топлинна обработка — или в комбинация със зехтин, който засилва абсорбцията му от тялото.

Тиквени семки
Един от най-добрите естествени източници на триптофан — аминокиселината, която подпомага производството на серотонин от мозъка, и чиято липса води до агресия, влошаване на паметта и спад на настроението. Истински природен антидепресант!

Телешко
Важно за уточнение — от животни, хранени на паша, защото в тяхното месо се съдържа много по-голямо количество свързана линолеленова киселина (CLA), която се бори с хормоните на стреса — и с мазнините в коремната област, което е достатъчна причина да ни накара да се чувстваме по-добре!

Кисело мляко
Калцият, който се съдържа в млякото, действа стимулиращо на мозъка, като го кара да освобождава невротрансмитери, каращи ни да се чувстваме добре. А липсата на достатъчно калций може да доведе до безпокойство, депресия, раздразнителност, да увреди паметта или да забави мисленето — все достатъчно причини, за да не пропускаме киселото мляко (което пък е и богато на протеин, така че ще ни държи сити дълго време).



Напиши коментар:


Публикувай