15 Декември, 2020 16:57 2 390 4

• динозаври-
  • отпечатък-
  • тайланд-
  • тибет

Местните не докосвали отпечатъците, защото вярвали, че са на легендарен цар

Откриха отпечатъци на динозаври, живели преди 176 милиона години - 1
Илюстративна снимка: Shutterstock

Учени от Китай, САЩ и Германия са открили около 100 отпечатъка от крайници на едри динозаври, които са обитавали Тибетското плато през периода средна юра (преди 176-161 милиона години), предаде ТАСС, позовавайки се на агенция Синхуа, пише БТА.

Най-големите отпечатъци, оставени от праисторическите създания в скали в района на Чамдо (североизточно от Тибетския автономен регион) достигат 1 метър, а размерът на най-малките е около 22 сантиметра.

Изследователите обясняват, че преди стотици милиони години в този регион са се срещали динозаври с приблизителна дължина 22 метра, но е имало и по-дребни влечуги, дълги между пет и 10 метра.

Палеонтолозите отбелязват, че отпечатъците са изключително добре запазени, тъй като местните обитатели никога не са ги докосвали, защото вярват, че принадлежат на легендарния тибетски цар Гесар, живял през десети век.

• 1 Еййййй сяшните Рептили

Са по малки ноооо много хитри долни злобни гадни...
  • 2 адаша

Тия са избягали от македонска зоологическа градина...
  • 3 Бонговец

Значи отпечатъци на 176 милиона години могат да открият. А отпечатъци на айдука който ми сви колелото от избата не!!
  • 4 Динозаври има