25 Ноември, 2022 08:55 1 170 11

Соларни ферми в Космоса ще произвеждат електроенергия

• соларни ферми-
  • космос-
  • електроенергия

Слънчевата енергия от Космоса може да бъде от "огромна" полза за справяне с бъдещия недостиг на енергия

Соларни ферми в Космоса ще произвеждат електроенергия - 1
Снимкa: Shutterstock

Европейската космическа агенция вероятно ще одобри тригодишно проучване на възможността за изграждане на соларни ферми в Космоса с цел производство на електроенергия, съобщи BBC, цитирани от trafficnews.bg.

Министрите на научните изследвания ще обсъдят идеята на среща в Париж, тъй като инициативата "Соларис" ще бъде първата, която ще положи основите на практически план за разработване на космическа система за производство на възобновяема енергия, съобщи тя.

По време на срещата ще бъде взето решение за бюджета на следващия етап от плановете на ЕКА за изследване на космоса, наблюдение на околната среда, както и за комуникации.

Генералният директор на ЕКА Йозеф Ашбахер заяви, че според него слънчевата енергия от Космоса може да бъде от "огромна" полза за справяне с бъдещия недостиг на енергия.

"Наистина трябва да се превърнем във въглеродно неутрални икономики и, следователно, да променим начина, по който произвеждаме енергия, и особено да намалим частта на изкопаемите горива в нашето производство на енергия", добави той.

"Това би било абсолютно фантастично", каза Ашбахер, тъй като би решило много проблеми в това отношение.

Агенцията търси средства от страните членки за изследователската програма "Соларис", за да провери дали тези разработки означават, че е възможно да се произведе в космоса енергия от слънчева светлина, която да е достатъчно надеждна и евтина, за да стане икономически жизнеспособна.

• 1 БСТ

Хмм , а как ще пренесат тока на земята ?

• 2 въпросче

С кабели ли ще предават енергията на Земята? Или с мълнии?
  • 3 Плашимир

До коментар #1 от "БСТ":

В бидони разбира се. На името на президента който разработи програмата. Всеки ще може да си купува по един бидон енергия дневно.
  • 4 Мамул

Няма недостиг на енергия! Атома осигурява излишък от енергия! Недостиг имат само политически васални държави!
  • 5 Информиран

Още преди около 20 години имаше идея соларни електростанции на геостационарна орбита да подават ток по кабел на земята
    Това може би ще стане някой ден но в значително по отдалечени години от днешните засега технологиите не могат да осигурят това нещо
  • 6 Наблюдател

Ще увеличат бokлука в космоса. Имат финансиране, могат с години да се занимават с тази фантасмагория и да цоцат милиарди за хвърчила. Тесла вече.е открил безплатната и неограничена енергия, но още навремето началниците са му казяли: ако не можем да сложим електромер, не става.те искат в дигитално робовладелство да ни вкарат и да ни прочистят, не добро да правят. За тях си вече имат енергия и всичко

• 7 ЛиБеРаст

До коментар #6 от "Наблюдател":

Електромера го има! Вече е дигитален и е персонален. Всеки човек ще е "вързан" с личен "електромер", чрез цифров сертификат. От това по-качествен електромер...
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

Сега остава да "открият" и кулата на Тесла ❗❗❗
    Стига ЕРП 1 ( на САШко) да им разреши ❗
  • 9 Теле

Токопровода ще е руски нали
  • 10 Госあ

Хахахаха тея съвсем се дебилизираха.
  • 11 Минувач