19 Януари, 2023 14:31 2 766 11

• далечна галактика-
  • радиосигнал-
  • сигнал-
  • космос

Учените са използвали гравитационна леща, за да открият и проследят сигнала обратно до галактиката източник

Засякоха радиосигнал от далечна галактика на 8 милиарда години  - 1

Учени са открили радиосигнал от атомен водород в много далечна галактика. Смята се, че галактиката, от която произхожда сигналът, е от галактика с червено преместване z=1,29. Поради огромното разстояние до галактиката, линията на излъчване се е изместила до 48 cm от очакваните 21 cm, пояснява БГНЕС.

Това откритие е феноменално, тъй като се смята, че галактиката, от която произхожда, е съществувала, когато Вселената е била само на 4,9 милиарда години - което прави източника на рекордния радиосигнал на 8,8 милиарда години.

Откриването е осъществено благодарение на това, че учените са използвали гравитационна леща, за да открият и проследят сигнала обратно до галактиката източник. Увеличението на лещата е 30 пъти, обясняват учените, което позволява на групата да види през голямото червено отместване на Вселената. Освен това екипът забелязал, че масата на атомния водород в галактиката е два пъти по-висока от звездната ѝ маса.

Тези открития са публикувани в Monthly Notices of the Royal Astronomy Society и показват, че като цяло е възможно да се наблюдава атомният газ в галактиките на големи разстояния. Това би могло да отвори и нови врати за изследване на космическата еволюция на неутралния газ с излизащи и предстоящи нискочестотни радиотелескопи в бъдеще.

Астрономите, участващи в изследването, работят с Университета Макгил в Канада, както и с Института по наука (IISc) в Бенгалуру. Екипът е използвал данни от Гигантския радиотелескоп за измерване на вълни (GMRT) в Пуна.

• 1 Сигнала

М..А...к...Е....д...О...н...и...я...

• 3 Бесен- _Язовец

И посланието от сигнала е било :Бягайте соросоиди Руската армия пристига за разплата с вас!
  • 4 Реалист

До коментар #2 от "Сигналът: ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ РУСКА СГАН!":

Сигнала е бил щи изнасят 40 дни скоро
  • 5 Индийски БИВОЛАР

До коментар #2 от "Сигналът: ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ РУСКА СГАН!":

ЛЯ ПАПА БАНАНА -ПО ЗЕЛЕН
  • 6 ха сега де!

Червено преместване z=1,29, малиии, туй да не е сигнал от Раша?

• 8 Търновец

Радиовълните варират между ниско и високочестотни и имат своя кинетична и потенциална енергия които се трансформират една в друга, аз за пръв път чувам че изотоп на водорода излъчва на радиочестоти, това не са радиовълни а електромагнитни вълни - примерно даден лъч - но при пресичане на силно гравитационно поле той или се разсейва или рефлектира както топка пинг понг
  • 9 Рфхд

Засекли са на бай Кольо от Пъщарнак пръднята.

Милиардите ги нямат за нищо,стотиците хиляди км около остави земята се въртяла,аз затова ли все ми се вие свят и сме летяло в вакума я вселената със милиони км в час.

Ако Глашатаите,като ги четете някъде тези неща или някой ви ги спуска поне малко замисляте ли се какви ги списвате. Нито се въртим със стотици хиляди км около оста си,нито със милиони в космоса нито живеем на кръгла планета.

• 11 Невежество

До коментар #9 от "Рфхд":

Е лошо нещо. А да се хвалиш с него - пълна глупост !