10 Декември, 2023 18:48 2 220 3

• динозаври-
  • храна-
  • хранителни навици-
  • хранене

Подрастващите динозаври са се хранили с по-малки от своите видове

Тиранозавър, погълнал две бебета динозаври, разкри как се е хранил изчезналият вид - 1

Останки на две бебета динозаври са открити във вкаменелост на тиранозавър на 75 милиона години, което хвърля нова светлина върху променящия се начин на хранене на древните хищници, предават информационните агенции, цитирани от БТА.

Според проучване, публикувано в изданието "Сайънс адвансис", задните крайници на два малки птицеподобни динозавъра, са намерени под гръдния кош на млад горгозавър, близък братовчед на тиранозавъра рекс.

Според авторите на проучването малките горгозаври са се хранили с непораснали животни. По-ранни фосилни доказателства даваха основание да се смята, че възрастните екземпляри са нападали и изяждали големи тревопасни динозаври, които са живеели на стада.

Доктор Дарла Зеленицки, един от водещите учени в изследването, каза пред BBC, че откритието е "солидно доказателство, че тиранозаврите драстично са променяли начина си на хранене, докато са растяли".

"Сега знаем, че тези тийнейджъри (тиранозаври) са ловували малки и млади динозаври. Тези непораснали тиранозаври вероятно не са били готови да се втурнат към група от динозаври с рога, чиито възрастни екземпляри са тежали хиляди килограми", казва тя.

Първоначално вкаменелостите са открити през 2009 г. в днешната канадска провинция Албърта, но са се намирали под скала и затова изследването е отнело години.

Първоначалното откритие е направено от служители на Кралския палеонтологичен музей "Тирел" в Албърта.

• 1 Ха ха ха ха

Ми точно тъй са храни и Шиши, погълва всичко дето се движи.
  • 2 Бравос

И наш Бочко банкярски се храни редовно така ама в БГто не е противозаконно. Напротив...още му поднасят прясно месце на тепсия.
  • 3 Така е

Изяждането на собствените видове е спорт и бизнес у нас. Особено младите и прохождащи се изяждат от дебелите и ненаситните.