19 Февруари, 2024 16:45 2 669 8

Учени откриха един от най-големите залежи на естествен водород в света

• естествен водород-
  • залежи-
  • франция

Находището се намира в Североизточна Франция

Учени откриха един от най-големите залежи на естествен водород в света - 1

Учени вероятно са открили един от най-големите залежи на т.нар. бял или естествен водород в света, съобщи АФП. Находището се намира във въглищните подпочвени слоеве край река Мозел, Североизточна Франция, предаде БТА.

Естественият водород може да спомогне за декарбонизация в производството и транспорта.

Научното откритие е и надежда за минния басейн на Лотарингия след 150-годишна история на експлоатация, допринесла за растеж и последващ упадък.

Френският национален център за научни изследвания (CNRS) разработва изследователския проект Regalor в продължение на четири години. Със сонда, спусната на над 1000 м дълбочина в търсене на метан, са открити значителни количества естествен водород.

Ако концентрацията на естествено образувания газ е една и съща в целия въглищен басейн на Лотарингия, това би означавало общо 60 млн. т бял водород - най-големия световен резерв, каза на пресконференция в началото на февруари геологът Жак Пиронон, директор на проучванията. За да се прецизира това обаче, са необходими още сондажи, допълни той.

Естественият водород се образува в подпочвения слой чрез химични реакции, например между вода и минерали.

• 1 Смех в блатото

Сега руснаците ще открият, че Лотарингия има нужда да бъде "асвабадена" от "фашистите които живеят там" и "репресират рускоговорящите". :))))
  • 2 Деутерий

Водородът не е полезно изкопаемо, а най-разпространения елемент във всекената.
  • 3 Иван Иванов

Слабичка пропаганда...
  • 4 Педератор

дреме ми на челупката

• 5 нео

Водорода е на първо място в Менделеевата таблица , най в ляво най горе . Може да се добие по изкуствен начин , чрез електролиза . Водорода е най полезното нещо на планетата
  • 6 !!!!!

Поредния фейк. Естествен водород трудно се задържа в големи количества щото е много лек и с малка плътност.