Last news in Fakti

15 Март, 2024 09:08 775 1

„Шаферки завинаги“ - поредното ярко заглавие в репертоара на Сатирата

  • шаферки-
  • сатиричен театър алеко константинов-
  • владимир люцканов

Блестящ текст, шеметна актьорска игра, много смях и ведрина

Големите незабравими актриси на Сатирата имат своите блестящи наследнички. Ако искате да се насладите на ярки, запомнящи се роли, развихрено въображение, неподправено и остро чувство за хумор, гледайте новата премиера на Сатиричния театър: „Шаферки завинаги“. Елегантната проникновена режисура на Владимир Люцканов е изваяла незабравим спектакъл, в който комичното е съпроводено с тънък сихологизъм и дълбоко разбиране на женската и не само, а на човешката душа.

Шест жени Анита Ангелова, Маргарита Хлебарова, Ирина Първанова, Албена Михова, Силвия Лулчева и Албена Павлова могат да преобърнат представите ви за мъжкото и женското начало в театъра. Както знаем, мъжките роли винаги доминират на сцената, а женските роли са сякаш по-скоро на заден план. Но ето че именно без мъжко присъствие на сцената, можем да открием с какво богатство от изразни средства разполагат дамите и на какви невероятни лупинги от емоции и превъплъщения са способни, за да изразят себе си. А текстът подава невероятни възможности.

Историята е за четири жени, които навремето, прекарвайки без гаджета своя абитуриентски бал, можем да се досетим защо като ги опознаем, са се заклели да бъдат винаги шаферки на сватбите, които им предстоят. И ето ги след 20 и повече години, коя женена щастливо, коя не толкова, коя изобщо не, се срещат отново на поредната сватба на единствената от тях, която сякаш нарочно сменя брачните си партньори, за да имат повод да се видят и установят, че каквото и да им се случва и променя в живота, те остават завинаги свързани в едно истинско приятелство. Имаме четири на пръв поглед несъвместими образа- бунтарка, неподвластна на компромиси, вечно оптимистична добрячка, консервативна сухарка кариеристка, безотговорна и егоцентрична на пръв поглед непукистка, чиито сватби именно стават повод да се виждат през годините в различни етапи от своя живот. Когато, натрупали опит от житейски огорчения и превратности, имат сякаш нужда една от друга, за да откриват отново и отново силата на споделеността, подкрепата и цената на истинското приятелството. Но не мислете, че това е „женска“ или феминистка пиеса. Мъжете не са охулвани и отричани, те присъстват зад кадър като възможния партньор, защото това не е пиеса, която отхвърля любовта, напротив, любовта е търсена и желана, и дори възможна и преосмислена на всяка възраст.

Актрисите с такива ярки приспособления и детайли се превъплъщават в различните емоционални моменти, в които се застигат през годините, че зрителят е непрекъснато изненадван от амплитудите на техните емоционални състояния. Находките в изразните средства будят взрив от смях и забавления, на моменти обаче зад маската на смеха се улавя тъгата от несбъднатите мечти и отминалото време. Но като цяло, освен много смях, спектакълът оставя едно радостно и топло усещане за човечност и освобождение от предразсъдъци и комплекси по темата брак, любов и приятелство.

Има още две ярки силни присъствия на сцената. Ирина Първанова и Анита Ангелова.

Човек трудно би могъл да си представи, че на фона на развихрилите се женски стихии, облагодетелствани от текста с ярки развиващи се във времето образи, можеш да откроиш характер, да изградиш равностоен образ. Но ето че Ирина Първанова в ролята на сватбения агент, Седилия Елекот го прави. Разкривайки всичките си умения и дарби-самата тя свири на арфа и пиано, всичките ѝ появи са прецизно откроени с ярка характерност.

А младата Анита Ангелова (гост) в ролята на Кари Еймс Бисет е истинска находка. Нейната задача е и най-трудна. Тя е в някакъв смисъл и събирателният образ, произведение на своите кръстници и в нейните монолози и диалози с въображаемите сватбари, се отразяват мечтите, илюзиите, страховете, отхвърлените заблуди и надеждите за щастие и любов. Трудно може да си представите така обрано и фино, искрено и дълбоко, едновременно смешно и комично изпълнение от млада актриса. Жената тържествува със всичките си достойнства, в цялата си магия.

Почеркът на добрата режисура си личи. Спектакълът се гледа на един дъх, благодарение на изключителната динамика, блестящо разиграния диалог, не на последно място прави впечатление книжовният език, преводът е на Димитър Стратев.

Автори на комедията са Джеси Джоунс, Никълъс Хоуп, Джейми Утън
превод Димитър Стратев
режисьор Владимир Люцканов
драматург Богдана Костуркова
помощник режисьор Елица Мутафчиева, Ива Станчева
фотограф Антон Даскалов
сценография Марина Янева

Ролите изпълняват:

КАРИ ЕЙМС-БИСЕТ – Анита Ангелова (гост)

ЛИБИ РУТ ЕЙМС – Маргарита Хлебарова

СЕДАЛИЯ ЕЛИКОТ – Ирина Първанова

МОНЕТ ДЖЕНТРИ – Албена Михова

ЧАРЛИ КОЛИНС – Силвия Лулчева

ДИЙДРА УИНГЕЙТ – Албена Павлова

„Always a Bridesmaid“ се представя по специална уговорка с Broadway Licensing, LLS, обслужващо Dramatists Play Service.

Източник: obache.bg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    1 0 Отговор
    Сатиричният театър извади голям късмет с Калин Сърменов !!! Това е може би най добрият мениджър на всички български театри сега ! Това си личи дори по тоалетните !!!