1 554 19

Тютюнопушенето е избор, както и изборът на храна

Дали ще пуша в заведението или пред него, това няма да ме спре да пуша, няма да ме ограничи

Мажд Алгафари
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Тютюнопушенето е избор, както и избора на храна.
След като се продава по магазините, то той е личен избор на всеки. Храната също. Някой забранява ли в ресторантите, заведенията и на обществени да се консумира вредна храна? Да ми се демонстрират гейове, трети пол, пияници и какви ли не, може, но да изпушиш една цигара, не може.
Това коментира в профила си във Фейсбук Мадж Алгафари.

Общественото място е място, където можеш да се чувстваш като у дома.
Съгласен съм, че пушачите не трябва да притесняват непушачите. Никой не иска да пуши в лицето на непушач и да го дразни. Но и на никой не му се иска да го третират като второ качество. Да го карат да пуши на улицата или в някакви найлонови пристройки.

Със забраната за тютюнопушене в заведенията не се постигна нищо, освен че изкараха хората да пушат на улицата пред цялото общество, пред погледа на децата, и да висят като прани гащи пред заведенията.

Дали ще пуша в заведението или пред него, това няма да ме спре да пуша, няма да ме ограничи. Следователно, ефектът е нулев. Дори обратното, ще ме гледат деца, юноши, младежи, които може и да посегнат на цигарите.

Със и без забрана, хората ще си пушат. Никой не може да им отнеме това право на избор.
Съгласен съм, че трябва да има забрана на места, където нямаш друга алтернатива - болници, административни сгради, училища, детски градини и т.н. Но заведенията не са обществено място без алтернатива.

Те могат да бъдат разделени и всеки да направи своя избор къде да седне да си изпие кафето - в залата за пушачи или в залата за непушачи. В момента разликата е само в обстановката - едното е в прилична зала, а другото в найлонова.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дон Тони
    Отговор
    1 06:54  26.02.18
    Е как да не се е постигнало нищо със забраната в заведенията !!??? Ганя преди нагъваше цигара след цигара, като влезеш някъде беше като Аушвиц, Аушвиц собственоръчно направен от Ганьовци, а вътре и децата, аз самият пуша 2-3 цигари на ден качествен тютюн за свиване НО като се храня или в заведение НЕ обичам да ме тровят
  • върнал се
    Отговор
    2 07:38  26.02.18
    И аз не обичам да ме тровят. Спрях цигарите преди 10 години. Мразя да влизам в задимено помещение! Обществените места не трябва да бъдат тровени с цигари. Като пушачът не може да спре - да ходи навън. А също така и да се вдигнат здравните застраховки на пушачите, защото те тежат на здравната система повече!

    Коментиран от #7

  • 3 07:50  26.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ертик
    Отговор
    4 08:01  26.02.18
    Човека си казва самата истина! Сега има добри аспирации и въобще не се усеща цигареният дим.Аз също съм пушач ,но разбира се се съобразявам с хората около мен ,дали да запаля или ако около мен пушат мога да запаля цигара ,макар,че има забрана ,но по-добре така отколкото лъскаво заведение и пред него оранжерия ,където се пущи!Наистина грозна и смешна гледка!Въпрос на личен и избор и възпитание!

  • dynamo
    Отговор
    5 08:09  26.02.18
    Статията е пълна глупост, господин рязана карабина! Който пуши около непушачи е ПРОСТАК! Това и премиерът го беше казал, не че съм му фен. Аналогия с храната е неуместна. Там няма дим и катарани, които се вдишват от околните. Но аз Ви разбирам господин Алгафари. Вие сте неинтегрирана арабела, за Ваше съжаление в България, не във Франция. Толерантността към такива като Вас тук не е голяма. По- полека с мненията.
  • Пеньо
    Отговор
    6 09:40  26.02.18
    Като бивш пушач напълно разбирам неволите на пушачите. Мен лично силно ме дразни преекспонирането на този въпрос дотолкова, че дори проблемът с наркотиците остава на заден план. Но въпреки това г-н Алгафари съм твърдо за рестрикции относно пушачите, защото нямате мяра! Няколко пушачи са в състояние да опушите огромно помещение, несъобразявайки се с възрастни и деца. За фасовете да не говорим-хвърляте ги, където сварите! Именно и единствено поради това, ще пушите дори в кенефа! Защото забравяте за другите!
  • обективно погледнато
    Отговор
    7 09:42  26.02.18

    До коментар #2 от "върнал се":

    Как може да напишеш такава простотия пушачите тежат на здравната система. Един пушач внася чрез данъци пари в държавата пет пъти повече от тебе. В цигарения бизнес се въртят над 1млрд евро годишно, работни места, приходи в хазната и ................... Пушачите до 60-65 годишна възраст нямат проблеми със здравето, след това получават пенсия 5-10 г и умират, а такива като теб живеят до 80-90 г. осигуряват им се пари за пенсия, непрекъснато са по здравните заведения и точат бюджета на здравната каса. Направо паразити.

    Коментиран от #8

  • куку руку ку
    Отговор
    8 10:31  26.02.18

    До коментар #7 от "обективно погледнато":

    Обективно погледнато има много по-полезни начини тези пари да влязат в хазната, а не чрез отрова. Близо 15 години от как съм спрял цигарите и все още се чистя...

    Коментиран от #12

  • Гост
    Отговор
    9 11:42  26.02.18
    Пушете бе хора. Като нямате воля да ги откажете. 365 дни х 5.5 = 2007.50 лв. Пушете. Пък аз с 2000 лв. ще си направя 2 морета в Гърция :) или ще си купя един смартфон последен модел. Или пък супер брутален лаптоп. Или пък една много яка екскурзия в чужбина. Ама Вие си пушете.

    Коментиран от #15

  • Именно
    Отговор
    10 12:38  26.02.18
    По-голяма глупост не бях чел отдавна! То по тая логика давай и в самолетите да се пуши ;) Аз не съм против пушачите, даже повечето време нямам непоносимост и към вторичното пушене, защото съм свикнал вече (а не защото ми харесва!). Но си има места където мога да изгоня някой като ми запали цигара (и съм го правил - учтиво разбира се) Примерно в ресторант :) Не понасям като си отворя устата да хапна нещо вкусно и да се нагълтам с цигарен дим. Ако пушачите си намерят начин да пушат така че облаците дим да си стоят само при тях - нека си пушат колкото искат. Ако щат да пушат в затворена "каска" или балон :) То всъщност има доста лесно достъпни начини. Отделни помещения за пушачи, или просто навън където очевидно се провертява много по-бързо, могат и никотинови дъвки или лепенки да ползват или да дъвчат тютюн, нито едно от които не ми влиза в устата, дробовете или очите. Само че за повечето пушачи това са непоносими алтернативи. Те трябва да имат свободата да бълват кълбета отровен дим където си искат вкл. и на показ независимо дали някой яде, пие или просто диша около тях. А дали този който се опитва да диша около тях не се оправя от грип и още се бори с кашлица ... се усещат обикновено чак когато човекът си издрайфа дробовете. Такшишите са същата история, по-възпитаните от тях питат дали ти пречи цигарата като се качиш и ако трябва я загасят. Както казах имам някаква поносимост изградена и досега само 1или 2 пъти съм ги карал да изгасят - когат
  • Азазел
    Отговор
    11 12:56  26.02.18
    Трябва много да си изтрещял, за да сравниш цигарения дим и храната като вреда. Честно казано, когато около мен пушат не се замислям за вредите. Неприятна ми е одимената обстановка, а да не говорим на какво миришат дрехите след това. Поради подобни причини в заведенията има и тоалетни. Какво, да протестирам, че трябва да ходя до тоалетната ли?
  • И като
    Отговор
    12 19:33  26.02.18

    До коментар #8 от "куку руку ку":

    се "изчистиш" ще те друсне паркинсона. Прекален "светец" и Богу не е драг. Никакъв проблем не е да има петобемна вентилация в залите за пушачи и грам пушек няма да има. Бил съм в такива. По-чисто е от в настоящите задушни кочини. За сведение, пуша по около цигара на ден средно. Тоест мога въобще и без. Предпочитам обаче да си пия кафето с кеф. А за глупостите, "болести причинявани от цигари", ще ви кажа като лекар с доста стаж, най-гадните форми на рак са при хора не пипали цигара. Ако знаете, какво поемате с храна, напитки, козметика, лекарства и т.н., просто ще се застреляте профилактично.
  • Папатак
    Отговор
    13 20:24  26.02.18
    Цигарите са вредни, спор няма. Но ГМО храните и напомпените с хормони месни храни са също вредни, но не се оплаквате от тях.
  • 14 22:27  26.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пушач
    Отговор
    15 02:44  27.02.18

    До коментар #9 от "Гост":

    Ще ни ги покажеш ли след няколко години - телефоните и лаптопа, да не забравиш и снимките от гръцкото море? Явно не знаеш вицовете по темата...

  • Дикембе Мутомбо
    Отговор
    16 12:30  27.02.18
    Ама като ям, не тровя с храната си всички около мен, нали така?! Или не давам по 5лв на ден за храна, която не ме засища, а ми вреди и после да обяснявам как нямам пари. Ако си на минимална РЗ това ти е 1/3-та от месечния доход. Само дето пушачите аргументи не ги ловят. Там всичко се обяснява с "щото ми е кеф".

    Коментиран от #17

  • И като
    Отговор
    17 20:10  27.02.18

    До коментар #16 от "Дикембе Мутомбо":

    При всички опира до "щото ми е кеф". Ако не задоволяваш някакъв "кеш", изперкваш. Сиромасите задоволяват кефа по сиромашки. Ако имаха пари за "глезотии", щяха да пушат по-малко. С 5лв. можеш да задоволиш "кефа" с пушене, но не и с храна. Пък в заведение с адекватна вентилация проблем с дима няма, както и с другите вони. А като "ядеш" боклуци, после ми идваш на "гости". Лекарството или отровата го прави дозата.
  • Мужик
    Отговор
    18 10:06  28.02.18
    Тези араби не стига, че ги търпим в държавата ни, а сега се опитват да ни налагат ориенталските си привички! Като искаш да пушиш по заведенията, ходи в държавата на баща ти - Сирия и си пуши, колкото искаш, мангал такъв! Тук сме в Европа и ориенталското ви мислене в стил - "важното е на мен да ми е добре, какво ми пука за околните!?", не минават!
  • Пушач
    Отговор
    19 14:56  01.03.18
    Добре де, заядливи всезнайковци, защо да няма заведения , в които да е разрешено пушенето? Пред тях ще има огромни светещи надписи - "за гадни, мръсни, долни пушачи". Нека има. Да не се обърка някой правоверен непушач да влезе. Защо толкова ви опиянява всяка забрана, или всяка задължителност?

Напиши коментар:


Публикувай