Изследователският институт на Honda, учени от Калифорнийския технологичен институт и Лабораторията за реактивно движение на NASA разработиха нов тип електролит, който позволява създаването на батерии и висока енергийна плътност и ниска работна температура, съобщава сп. Science.
Йон-флуоридните акумулатори (FIB) имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиевите батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.
Батерии с твърд електролит, който провежда йоните на флуорид, съществуват отдавна. Те обаче работят само при високи температури и се смятат за междинен етап от развитието на технологията. Течният електролит, разработен от Honda, позволява производството на по-безопасни и екологични акумулатори.
Японско-американският екип е успял да открие метод за получаване на йон-флуоридна електрохимическа клетка, която работи при стайна температура. Това става възможно благодарение на композитен катод със сърцевина от наноструктура от мед, лантан и флуорид. От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зорлем
Коментиран от #4
18:12 07.12.2018
2 ванката
18:15 07.12.2018
3 jorj
18:38 07.12.2018
4 Антиелектрика
До коментар #1 от "Зорлем":
Чакай сега да те оплюят "госта - хахаха" и многониковото тролче как няма нищо по-чисто, по-полезно, по-здравословно и по-хубаво на света от една електрохимична реакцийка.Коментиран от #8
18:42 07.12.2018
5 Димов
Коментиран от #11
18:43 07.12.2018
6 скапани дизели
18:43 07.12.2018
7 Driving pleasure
18:44 07.12.2018
8 Димов
До коментар #4 от "Антиелектрика":
И по-екологично, не забравяй! Уф, то пък верно, че електрокарите никой не ги рекламирал като еко. Хората ги купували заради другите им предимства...... те си знаели какви.Коментиран от #10
18:48 07.12.2018
9 Хонда
Имат и в твърдо агрегатно състояние?
18:56 07.12.2018
10 Антиелектрика
До коментар #8 от "Димов":
Хайде сега и ти - как какви други предимства? Даваш 300 000 лева за модел Х, за да минаваш 100 км за 5 лева.Коментиран от #12
18:56 07.12.2018
11 Driving pleasure
До коментар #5 от "Димов":
2050та може би... тамън преди да построят поредния въглищен ТЕЦ за зареждане с "еко" ток :DКоментиран от #15
19:00 07.12.2018
12 Driving pleasure
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Е не бъди толкова ограничен де кви са тия 5 лева сега?! Даваш 300 000 лева... ама после вадиш и още 50 000, за да си направиш соларен парк в двора, че да ти е съвсем безплатно :DКоментиран от #13
19:03 07.12.2018
13 Антиелектрика
До коментар #12 от "Driving pleasure":
И после наемаш един имам да прави ежедневно молитви за слънце ;)Коментиран от #14
19:12 07.12.2018
14 Driving pleasure
До коментар #13 от "Антиелектрика":
За ко ти е? Свети Илон кат иде на Марс ше праща радиация в туби - пущаш кат пръскачка да облива солара :D19:24 07.12.2018
15 стоян
До коментар #11 от "Driving pleasure":
А защо не си помисли че може и от слънчева ами направо се сети за въглищаКоментиран от #17, #20
19:52 07.12.2018
16 Зорлем
Коментиран от #18, #19
19:59 07.12.2018
17 Зорлем
До коментар #15 от "стоян":
Познай от три пъти защо всички първо се сещаме за ТЕЦ-ове! Подсказка - не е като да не сме виждали и пипали ВЕИ-та.20:01 07.12.2018
18 Антиелектрика
До коментар #16 от "Зорлем":
Тъкмо дядо Коледа ще доставя по домовете точец опакован с панделка. Но стига сме отваряли работа на многониковия, че ще се чуди на кой да отговаря по-напред20:18 07.12.2018
19 Driving pleasure
До коментар #16 от "Зорлем":
В кви разфасовки ше доставят, по кило и 5 или ще има и мегапак - държа моите да са в луксозна опаковка :) Чудно ми е като колко ли ток ша дойде от Гоби до София и колко от него ша са затрие на идване ма карай щом си рекъл...22:07 07.12.2018
20 Driving pleasure
До коментар #15 от "стоян":
Щот дет се вика ти за дет си тръгнал Китайците от там се връщат - и не е много убаво! При 1 Терават електроенергия от въглища те строят още 250 Мегавата нови въглищни мощности - щото няма как да стане това с панелите и ако вдигаш потреблението щеш нещеш ще вдигаш и нови конвенционални централи. В САЩ дето толкова хвалите гринго какъв еколог е да ползва тесляците само 17% от енергията е от ВЕИ и едва 1.3% от солар - Солар сити не случайно трябваше да бъде придобита от Тесла, за да я спасят и сега е на хуманно дишане! Нещата не са толкова розови, колкото разни ватмани разправят че са!22:15 07.12.2018
21 Усмивката
23:42 07.12.2018
22 12345
08:54 08.12.2018
23 гост
21:15 08.12.2018
24 Future
Коментиран от #25
12:55 09.12.2018
25 Язе
До коментар #24 от "Future":
И ще имаме нови пушещи Електроцентрали.Такива които ще изплащаме до гроб и ежегодно яки суми за вредни емисии.А тези пари отде?Данъци,акцизи,нови цени на тока и още,още,още.Безплатен обяд няма.00:33 10.12.2018
26 battery love
01:45 10.12.2018
27 battery love
Коментиран от #28
02:07 10.12.2018
28 Антиелектрика
До коментар #27 от "battery love":
Предполагам се е сдобил с етер от Йети, Лох Нес или извънземните. То бива конспиративни тъпотии, но вашето си е чиста патология и свръх невежество!07:07 10.12.2018
29 някой
А като стане отрицателна температурата, кво праиме? Някои ще предложат може би да кладем огън, за да ги стоплим батериите, за да не стачкуват...
Коментиран от #30
08:36 10.12.2018
30 ДВГ
До коментар #29 от "някой":
Ще хабиш ток за отопление то и сега е така. Когато колата не работи всъщност не е съвсем да не работи като ДВГто. Като се събудиш сутринта в студен зимен ден ако не си вързан за щепселът ще се учудиш че зарядът може да падне до 10%.Коментиран от #31
09:52 11.12.2018
31 Русенец
До коментар #30 от "ДВГ":
Тия 10% намален заряд заради студа, кой ще ми ги компенсира? На дизеловата ти кола губат ли се по 10% нафта, само при престой всяка студена нощ?11:46 12.12.2018