Last news in Fakti

19 Април, 2023 17:18 1 896 8

Залага ли АПИ "на един кон" при пътните ремонти?

  • апи-
  • ремонт-
  • тунел-
  • пътища

Масовото отстраняване на кандидати е в разрез с обявения курс към гарантиране на конкуренцията

Залага ли АПИ "на един кон" при пътните ремонти? - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Агенция „Пътна инфраструктура“ е извършила масова сеч на фирми-кандидати по две големи обществени поръчки за ремонт на два тунела на АМ „Хемус“. Агенцията е отстранила с необявени към момента мотиви голяма част от кандидатите, свеждайки конкуренцията почти до нула.

Така по едната обособена позиция – за ремонт на тунел „Топли дол“, от 6 кандидата е останал само един. За ремонта на тунел „Правешки хан“ все пак ще има някакво състезание – до отваряне на ценови оферти са допуснати двама от 6 участници.

Това съобщи „Mediapool“, като цитира наличната публично информация в портала на Агенцията за обществени поръчки. Публикуването на доклади по процедурата предстои, но решението за масово отстраняване на фирми е точно обратното на обявената политика към повишаване на конкуренцията и ограничаване на процедурите в стил „състезание с един кон“.

Прогнозната стойност на поръчката е за 75 475 000 без ДДС (35 650 000 лв. за ремонта на тунел „Топли дол“ и 39 825 000 лв. за „Правешки дол“ ). В рамките на обявения срок за подаване на оферти са постъпили общо 12 предложения – по 6 на обособена позиция, като кандидатите за ремонт на тунела са големи фирми. За „Топли дол“ оферти са подали "Геострой", "Трейс груп холд", "ГБС Инфраструктурно строителство", консорциум между „Джи Пи Груп“ и „Европейски пътища“, „Орс инфраструктура“ и „Иса 2000“. До отваряне на ценова оферта е допусната само „ОРС инфраструктура“ с предложена цена от 35,5 млн. лв. Офертите и за втората позиция са подадени от почти същата конфигурация от фирми, като до отваряне са допуснати само "ГБС Инфраструктурно строителство" с цена 39,8 млн. лв. и „ОРС инфраструктура“ с оферта от 38,6 млн. лв.

„ОРС инфраструктура“ е основана 2008 година, в момента собствеността се дели между строителните предприемачи Огнян Павлов и Владимир Павлов. Справка в регистъра на обществените поръчки показва, че фирмата има три сключени по-малки строителни договори при служебния кабинет с АПИ – от декември, 2022 г., на стойност 4,6 млн., 2,6 и 2,9 млн. лв. Останалите договори на фирмата с АПИ са от 2018 г. и преди това, пише "Сега".

Масовото отстраняване на кандидати е в разрез с обявения курс към гарантиране на конкуренцията при обществените поръчки и ограничаване на процедурите само с един участник. В Закона за обществените поръчки бяха подготвени изменения в този дух, като това е една от реформите по линия на плана за възстановяване и устойчивост. Предложените текстове предвиждаха забрана възложителите да отстраняват участници на формални основания. „Възложителят не отстранява участник, когато констатираните недостатъци не променят по същество фактите относно липсата на основания за отстраняване и съответствието с критериите за подбор, съдържанието на офертата, както и предложенията в нея, които подлежат на оценяване“, пишеше в проекта.

Предстои да стане ясно какви са причините за масовото отстраняване на кандидати по поръчките за двата тунела.

Припомняме, че "Трейс груп холд” беше фаворит в градежа на магистрали, столичното метро и др. Позициите и се разклатиха след поредица гафове, сред които жестоката катастрофа с 20 загинали край Своге. В медиите тази група бе наричана "касичката на Бойко".


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даниел

    4 0 Отговор
    Има безброй примери за немърливо,некачествено и доста скъпо изпълнение на строителство от страна на повечето участници в търговете за новите поръчки,за да не бъдат допускани повече в тази сфера особено с държавни средства!?
    Глупаво е да опитваш нещо безброй пъти по един и същи начин,но да очакваш различен резултат !
  • 2 пожелание

    2 2 Отговор
    Хванати от гората и излезли от затвора кандидати да не се допускат никога !!!
  • 3 замислен

    3 2 Отговор
    Вай вай вай, масово отстраняване поради "незначителни причини". А бре хора, участваш в търг за милиони, за десетки милиони и да не ти е в ред документацията? Та какво изпълнение се очаква от такива мърливци?
  • 4 Видях да се прави

    2 0 Отговор
    оборка на междуградски път. По великден стават чудеса !
  • 5 Наблюдател

    1 0 Отговор
    Това искахте това получихте! Службашите на Радев, дори не се свенят да пробутват нагло и брутално своите фирми в пълно нарушение на закона. Страхът да не би да спечели някоя друга фирма ги кара да ги отстраняват преди търга. По-башибозушко управление на държавата беше само на протежетата на Радев ПП-ДБ.
  • 6 Извинявайте, ама докога с това

    1 0 Отговор
    недоверие към властта? Ами че Шишков и компания си регистрираха фирми наскоро, да не искате да останат без поръчки? Че това са "нашите правилните" фирми на Радев и Промяната! Те трябва да спечелят, защото те строят бързо качествено и без пари! А някой вярва ли в призраци? Ха-ха-ха-ха-ха!
  • 7 Ако оставиш фирми, които имат

    1 0 Отговор
    доказан опит в строителството на пътища и тунели и които имат огромно количество техника, да участват на общо основание с новосъздадени фирми на Шишков, Радев, Киро и Асен то вторите никога няма да спечелят, защото те нямат, нито опит нито техника, нито даже работници. Но когато елиминирате първите, които биха дали по-ниски цени, тогава при състезание с "един наш кон", тогава ще можеш да ги изнудиш и да наемеш техниката и работниците на "отпадналите" и нищо че цената ще е поне с 50% по-висока! Важното е народът да е доволен!
  • 8 От 2 год. управляващите вършат

    0 0 Отговор
    само престъпления! Две години нищо не е построено, защото Радев и Промяната още нямаха свои фирми, които да участват в "търговете". Две години не се плащаше на никой, дори за отдавна извършена работа, а целта беше да се удушат предишните фирми, да бъдат фалирани и да им се заграби техниката без пари.