Last news in Fakti

3 Ноември, 2014 14:14, обновена 3 Ноември, 2014 14:17 3 477 5

Водородната Toyota отива на рали

  • toyota-
  • fcv-
  • mirai

Първият сериен модел с водородно задвижване на Toyota ще участва в етап от японския рали шампионат, който ще се проведе на асфалт и макадам. Седанът FCV обаче няма да се включи в надпреварата, а ще изиграе ролята на "нулев" екипаж, който проверява готовността на трасето преди старта.



От Toyota отбелязват, че автомобилът е преминал специална подготовка за участието си, но не уточняват какви изменения са правили конструкторите. "Рали версията" се отличава от прототипа FCV само по стикерите по каросерията, въздухозаборниците на предната броня, джантите и калобраните.



Продажбите на първата серийна водородна Toyota в Япония започват през април догодина, а в Европа и Щатите - през лятото. Седанът ще се казва Mirai и ще се оборудва с електромотор с мощност 136 к.с., захранван от горивни клетки, в които протича реакция между водород и кислород.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ааа

    0 1 Отговор
    аиде почнаха
    след 20 години и германците ще пуснат такива
    както с хибридите
    приус върви от 20 години
    немците сега пуснаха
    дето харчели по литър и половина на 100
    ама хората си карат приуса с 4 разход на 100
  • 2 тесла

    0 0 Отговор
    браво! най-накрая да има какво да се чете за коли. до днес освен за тесла други смислени статии нямаше. вече имах чувството, че сме заседнали в миналия век!
  • 3 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Проблема с горивата го решиха.Ще караме водородни коли.Много хубаво и най-вече екологично.
    Интересно обаче как ще се реши проблема с производството на водорода нужен за зареждане на кола от колонка?
    Може би с електролиза,ама за този процес трябва много ток.А от къде ще дойде този ток?От вятъра и слънцето,едва ли в скоро време.От АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ по-вероятно,ама пък те са силно замърсяващи производства.За тези въпроси обаче никой не дава отговори.
  • 4 ludo

    1 0 Отговор
    Не знам колко ще е добра, ама е ИСТИНСКИ ГРОЗНА...Тойота трябва НЕЗАБАВНО да си сменят дизайнерите :)
  • 5 Десислав Попов

    1 0 Отговор
    Еее,няма толкова грозна кола.