Системите за изключване на част от цилиндрите на двигателя при по-ниски натоварвания стават все по-популярни. Подобни разработки за пестене на гориво се монтират на автомобилите на Audi, Volkswagen, Chrysler, Dodge, Jeep, Honda и Bentley, а в скоро време могат да се завърнат и в продукцията на General Motors.
Технологията Dynamic Skip Fire е дело на малката калифорнийска компания Tula Technology, в която GM инвестира преди три години заедно със Sequoia Capital, Sigma Partners и Khosla Venture. Системата работи на различен принцип от познатите в момента аналози.
Вместо да изключва цял комплект цилиндри, електрониката на DSF оценява моментната нужда от въртящ момент и въз основа на информацията от различните датчици взема решение кой конкретен цилиндър да остави без искра и горивна смес.
Резултатите от проведени тестове с 4-, 6- и 8-цилиндрови двигатели показват, че благодарение на избирателното изключване на цилиндри може да се постигне икономия на гориво до 15%. От GM не се ангажират със срокове, но твърдят, че монтирането на Dynamic Skip Fire на бензиновите им мотори може да започне съвсем скоро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Естребовски
Коментиран от #5
09:07 13.01.2015
2 just гост
Коментиран от #3
13:49 13.01.2015
3 Shmeker
До коментар #2 от "just гост":
Кьонихсег са една работилница тунери, нямат необходимия ресурс да осъществят успешно нещо такова. Не мисля че имат и дипломирани инженери, като цяло наемат инженерингови компании да свършат това-онова.14:45 13.01.2015
4 dhcp
15:31 13.01.2015
5 Петър
До коментар #1 от "Естребовски":
управлението на клапаните не е чак толкова трудно, само че триенето бутало-цилиндър си остава каквото и да правиш20:56 13.01.2015
6 Mercedes-Benz
22:57 13.01.2015
7 Гост
23:38 13.01.2015
8 Japoneze
03:56 14.01.2015