Last news in Fakti

13 Януари, 2015 08:05 9 315 8

Нова система слага край на даунсайзинга?

  • general motors-
  • tula technology-
  • dynamic skip fire

Системите за изключване на част от цилиндрите на двигателя при по-ниски натоварвания стават все по-популярни. Подобни разработки за пестене на гориво се монтират на автомобилите на Audi, Volkswagen, Chrysler, Dodge, Jeep, Honda и Bentley, а в скоро време могат да се завърнат и в продукцията на General Motors.

Технологията Dynamic Skip Fire е дело на малката калифорнийска компания Tula Technology, в която GM инвестира преди три години заедно със Sequoia Capital, Sigma Partners и Khosla Venture. Системата работи на различен принцип от познатите в момента аналози.

Вместо да изключва цял комплект цилиндри, електрониката на DSF оценява моментната нужда от въртящ момент и въз основа на информацията от различните датчици взема решение кой конкретен цилиндър да остави без искра и горивна смес.

Резултатите от проведени тестове с 4-, 6- и 8-цилиндрови двигатели показват, че благодарение на избирателното изключване на цилиндри може да се постигне икономия на гориво до 15%. От GM не се ангажират със срокове, но твърдят, че монтирането на Dynamic Skip Fire на бензиновите им мотори може да започне съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Естребовски

    2 1 Отговор
    С механичните загуби какво правим?Те остават да работят като компресор.Вариант е ако клапаните остават отворени,но е много трудно постижимо.Намаляването на размера е друга бира и ще продължава.

    Коментиран от #5

  • 2 just гост

    0 0 Отговор
    Koenigsegg, razrabotvat podobna sistema, koqto izcqlo premahva nujdata ot razpredelitelen val. Vseki cilinder ima dat4ici, koito ot4itat kolko gorivo mu e neobhodimo i koga to4no. Po toq na4in dvigatelq satava zna4itelno po kompakten i ikonomi4en. Ako nqkoi se ineteresuva da napi6e v youtubata /inside koenigsegg the future of internal combustion engine.

    Коментиран от #3

  • 3 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "just гост":

    Кьонихсег са една работилница тунери, нямат необходимия ресурс да осъществят успешно нещо такова. Не мисля че имат и дипломирани инженери, като цяло наемат инженерингови компании да свършат това-онова.
  • 4 dhcp

    1 0 Отговор
    тия до 5-10 години няма да оставят истински коли, а всичко ще е еднодневки
  • 5 Петър

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Естребовски":

    управлението на клапаните не е чак толкова трудно, само че триенето бутало-цилиндър си остава каквото и да правиш
  • 6 Mercedes-Benz

    0 1 Отговор
    А ДАНО!!! Много малолитражки се навъдиха напоследък и това не е добре! Друго си е големия двигател под капака да изреве и да ти стане кеф!
  • 7 Гост

    0 0 Отговор
    Ще им бъде по - лесно ако сложат нещо като декомпресор, който да е на принципа на стъпков мотор и се управлява от компютъра, за да избегнат до някаква степен триенето бутало - цилиндър.
  • 8 Japoneze

    0 1 Отговор
    Dynamic SKIP FIRE AT ALL!После няма палене-представям си как се тътриш по магистралата с 30 км/ч на два цилиндъра -до сервиза!