От 24 до 30 юли 2015 г. по линиите на градския транспорт на Токио ще бъдат изпробвани няколко автобуса, задвижвани от горивни клетки, съобщават от кметството на японската столица. Ако изпитанията се увенчаят с успех, автопаркът на мегаполиса ще започне постепенно да се попълва с водородни рейсове.
Проектът е съвместно начинание на Toyota и нейното подразделение за товарни автомобили и автобуси Hino Motors. Водородните автобуси са базирани на стандартен нископлатформен модел с две врати, използван по най-натоварените линии на градския транспорт. Силовата му установка работи на същия принцип, както Toyota Mirai.
На покрива на рейса има осем бутилки с водород под високо налягане. Той влиза в химическа реакция с кислорода във въздуха в два блока с горивни клетки. Резултатът е електрическа енергия, която захранва електромоторите. Единственият отпаден продукт е вода.
От токийското кметство подчертават, че освен екологичната чистота и тишина водородният автобус притежава и друго важно качество за японските условия. В случай на земетресение, цунами или друго природно бедствие, което може да засегне електропреносната мрежа, такива возила могат да се ползват като мобилни електроцентрали за захранване на болници, укрития, комуникации и т.н. Технологията обаче има и минуси - горивните клетки все още са скъпа технология, а водородът далеч не е сред най-достъпните горива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тошибиян
Коментиран от #2
12:58 24.07.2015
2 Juliy
До коментар #1 от "тошибиян":
В белите страни... няма бетонени глави /комунисти, путинисти, атакисти.../00:47 25.07.2015
3 onq s konq
16:50 25.07.2015