60 201 24

Колко коня остават след 400 хил. км?

Георги Касабов

В загубата на мощност, която времето и амортизацията причиняват на всеки двигател, няма нищо странно. Годините и навъртените километри не прощават на производителността на нито един механизъм, колкото и съвършено да е проектиран и изработен. Като всяко правило обаче и това си има изключения.

Собственикът на това Porsche 911 от 1999-а със сигурност е бил приятно изненадан от показанията на динамометъра след 243 хил. мили (391 хил. километра). Като нов автомобилът е развивал 296 к.с. След отчитане на механичните загуби до гумите са достигали около 240 коня.

При първото замерване 16 години по-късно стендът отчита 235 к.с., а при второто - 239.7. Така загубата на мощност се оказва едва 0.3 коня. С подобен показател надали могат да се похвалят много автомобили с такъв пробег и възраст.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • КОН
    Отговор
    1 16:15  26.10.16
    да ви имам новината.
  • Ван
    Отговор
    2 16:51  26.10.16
    Не ,че нещо но 50 коня загуби до колелата при положение че е кола без кардан, не са ли малко множко?Колицата че е загубила коне загубила е,просто малоумният американец ги отчита като загуба от джигателя до колелата.ако беше 4х4 приемам, но тази кариера е само на задно

    Коментиран от #8

  • иВО
    Отговор
    3 16:52  26.10.16
    Мойто БМВ което беше на 350 000 км 535 Д 286 конски сили в завода на дино тест след тези км и след 8 години употреба очете 283 конси сили обаче това не попречи след 1 месец да счупи мотора. За това което пишете не е никакъв показател.

    Коментиран от #5

  • 656
    Отговор
    4 16:54  26.10.16
    И с Лада 2105 е така

  • кйхн
    Отговор
    5 16:57  26.10.16

    До коментар #3 от "иВО":

    явно има нещо вярно в това, че една кола върви най - много преди да сдаде багажа ?
  • комбата
    Отговор
    6 17:07  26.10.16
    Публикувано във факти.бг: "При първото замерване 16 години по-късно стендът отчита 235 к.с., а при ВТОРОТО - 239.7" Открийте грешката!

    Коментиран от #24

  • 991
    Отговор
    7 17:15  26.10.16
    Ами човек ако си поддържа автомобила добре, едва ли ще има кой знае какви загуби. В случая човека има Порше, което по принцип е здрава кола (Като изключим IMS проблема при 996), най-вероятно добре поддържана, резултат - същата мощност както при излизане от завода. Ние сиромасите в България казваме щом се движи, значи е добре, ама че маслото е за смяна, че свещите са изкарали 2 пъти повече пробег, от колкото трябва и дросела пълен с мръсотия, никой не му дреме - поправяш, чак когато колата спре. Ей тогава разбира се, че ще има едно 30% загуба на мощност.
  • Панко
    Отговор
    8 17:32  26.10.16

    До коментар #2 от "Ван":

    Статията е хубава. Показва какво почти реално ни тласка по пътя, след десетина петнадесет години. Това, което купуваме като Секънд едишъв повечето хора. Ако купиш примерно Астра със 101 к.с. по документи, реално може да е 86-90 конски сили. Това не е толкова страшно, но все пак оказва влияние и върху разхода и ако носиш тежки товари...всеки един грам в повече те бави на пътя и гориш повечко. Статията е много добра. Този критерий не го огчитаме ние потреблителите. например моята кола е 65 к.с. по документ, но реално едва ли има 60 усешам го ... Но не ми се пилята пари да го изследвам в сервизни стендове. Все пак не съм Шумахер за да съм маниак...
  • Батман
    Отговор
    9 17:55  26.10.16
    А моят Fiat като нов е бил 105 коня, след 17 години на дино показа 135 коня! Явно италианските се размножават :)

    Коментиран от #13

  • Така е
    Отговор
    10 17:58  26.10.16
    За Porsche-то няма ядове, едно е да купиш кола с 250 коня например и тя да намалее и съвсем друго е да купиш кола със 70 коня...то като си е по-мощна и да намалее пак ще е добре горе-долу, но ако от нова си е с малко коне и е мудна, като остарее и се амортизира, направо става ад, не може да потегли на стръмно и постоянно трябва да ръчкаш предавките, за да получиш тяга...
  • ехх
    Отговор
    11 18:47  26.10.16
    ама че нагласена реклама. сега германците се опитват да копират някои производители и тези клиачета ще завалят, а въздухарските им статии не са и спирали
  • хайде бе
    Отговор
    12 18:57  26.10.16
    Пълни измишльотини!!! Била имала 15% загуби при предаването още от завода. При първите 5000км докато се раздвижи може, но после са 4-5%. Сигурно е доста добре поддържана, но е нормално щом е имал толкова пари да си я купи.
  • 123
    Отговор
    13 19:06  26.10.16

    До коментар #9 от "Батман":

    Е ти направо изби рибата :) Ако от фиат научат за твоя случай ще ти подарят един чисто нов !
  • Картър
    Отговор
    14 19:17  26.10.16
    При тези горива у нас, вие спорите за конски сили. Това е несериозно.)

    Коментиран от #16

  • Васичка Атанасова
    Отговор
    15 20:08  26.10.16
    да вземе да го постегне малко този педал и поршето пак ще върне мощността
  • Калогера
    Отговор
    16 20:24  26.10.16

    До коментар #14 от "Картър":

    Всъщност горивата сега са много по качествени отпреди 10 а камо ли 20г, тъй че с новите горива е нормално една кола да даде МНОГО по-добри показатели !!
  • Bai Strahil
    Отговор
    17 21:07  26.10.16
    kolata konete benzina podrajkata to na choveka deto go kara mu se e vzelo zdtaveto za 20 godini te za kolata umuvat
  • дойчовците немат умора
    Отговор
    18 22:13  26.10.16
    Това е Троше бе!!!Тая немска кочина на 500 000 км. става двойно по-мощна от нова , а на милион излита в прекия и преносния смисъл. "Майтапчиите" германчета много си верват на простотиите , които са по принцип за таргет групата на полуидиотите.Както е видно от живота , глупаците са доста по-голям процент от интелигентните и умни хора .Това е и отговора на "мистерията" за масовото каране на "класните" немски талиги.

    Коментиран от #19, #20, #22

  • Бидона
    Отговор
    19 23:21  26.10.16

    До коментар #18 от "дойчовците немат умора":

    Едни си карат а други само си лаят!
  • Смех
    Отговор
    20 23:36  26.10.16

    До коментар #18 от "дойчовците немат умора":

    А ти сигурно караш Лада Самара, носиш тениска с чук и сърп и се кефиш на СССР, а?

  • порше
    Отговор
    21 23:38  26.10.16
    Мен по ме интересува след 35 години колко мозъчни клетки са останали в на ония с коня главата!
  • John Gotti
    Отговор
    22 00:41  27.10.16

    До коментар #18 от "дойчовците немат умора":

    Кво им обясняваш на интелигентните хора - друго си е ръждата да плъзне преди оригиналния турски MOTUL да е станал за смяна ;)
  • Димитър Колев
    Отговор
    23 03:10  27.10.16
    Преди години карах известно време един Кадет със 60 коня, до последно докато не се повреди имах чувството и не само аз че е поне 75 коня.
  • АЛФА Q4
    Отговор
    24 00:29  10.05.18

    До коментар #6 от "комбата":

    ТОВА ГЛЕДАМ ЧЕ СИ ДЕКЛАМИРАТ БЕЗ И ДА МИСЛЯТ.ГОЛЕМИ УМНИЦИ СЕ ВЪДЯТ.ТА ТЯ НА ВСЯКО ИЗМЕРВАНЕ ВДИГА МОЩНОСТА.МАХНЕТЕ КАПАЦИТЕ

Напиши коментар:


Публикувай