5 201 12

Подобренията в CVT кутията на Honda Civic

Радослав Славчев

Автоматичната CVT трансмисия на Honda, която ще се предлага в десетото поколение на Civic, беше разработена специално, за да бъде интегрирана с новия VTEC TURBO двигател. Тя е резултат на двугодишна развойна програма на Honda R&D центъра във Франкфурт и обединява широка гама от програми и сценарии за маршрути, включително градски трафик, първокласни и второкласни пътища, както и прочутите немски високоскоростни аутобани.

За да постигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя. Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител – DCT.

Трансмисията CVT предава въртящия момент, придавайки усещането на „многоскоростна” предавка благодарение на контролиращия софтуер. Симулира седем предавки през целия работен диапазон, и оптимизира смяната им, давайки на водача чувство, много близко до реалната смяна на скоростите, като запазва по-голям контрол и при автоматичен, и при механичен режим.

При преждевременно превключване на по-ниска предавка при използване на спирачките (Early Downshift During Braking - EDDB) двигателят подпомага по-ранното спиране. Когато електрониката разпознае, че намаляваме скоростта, спускаме се по надолнище, или завиваме, спирачната система се активира. Самото преминаване на по-ниска предавка увеличава оборотите на двигателя и го подготвя за спиране.

Fast Off пък измерва колко бързо водача освобождава педала за газта и променя оборотите на двигателя, за да осигури спиране през двигателя при бързо освобождаване на педала на газта. Тази система е продължително тествана по европейските първостепенни пътища и магистрали.

Например Fast Off разпознава кога водачът е подготвен да изпревари автомобила отпред, но не може да извърши маневрата заради движението в лявата лента. Когато водачът бързо освободи педала за газта, за да изчака колата от дясната лента, то Fast Off подготвя двигателя за вдигане на оборотите, и осъществяването на изпреварващата маневра.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    1 14:22  10.02.17
    Тези ще откриват топлата вода!!!Защо просто не монтират кутия от BMW която се е доказала с годините че е БЕЗОТКАЗНА И ЗДРАВА ???

    Коментиран от #2, #11

  • некойси (гост)
    Отговор
    2 14:39  10.02.17

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Щото ще трябва да влиза в бокса ежемесечно :)
    Всички сме наясно с проблемите на скъпите дараци.

    Коментиран от #3

  • User (гост)
    Отговор
    3 15:00  10.02.17

    До коментар #2 от "некойси":

    точно кутиите на БМВ не са трошливи.
    Не е баш неотказна де , ама не са лоши, специално тази от 530d се търси да се слага на мощни двигатели от коли с предно на коли със задно

    Коментиран от #8

  • атмосферко (гост)
    Отговор
    4 15:56  10.02.17
    Аз пък си гилам с ръчка, атмосферна бензинка и не щъ и да чуя за автомата.
  • кроко (гост)
    Отговор
    5 16:11  10.02.17
    Много електроника, много глупости мислят, сякаш на става въпрос за състезателни коли, при които всичко е от значение, а всъшност разликата я има само на хартия. На средностатистическия човек, дето се влачи по пътищата без да бърза, въобще не му трябват такива „скоростни” реакции на скоростна кутия и двигател!
  • някой (гост)
    Отговор
    6 18:19  10.02.17
    Средностатистическият човек не си купува Honda VTEC TURBO, колега! С него не можеш да се влачиш
  • Гост (гост)
    Отговор
    7 19:32  10.02.17
    Възхищавам се какви технологии правят хората по света. В България още се възхищават на технологичните си постижения в производството на тоалетното казанче, бойлера и тениски с надпис "кенефа на петте морета"
  • BMW automatic (гост)
    Отговор
    8 00:08  11.02.17

    До коментар #3 от "User":

    Аз пък искам да видя как ще монтираш трансмисия ZF 6hp19 или 6HP26 напречно в хондичката.
    И да.. автоматите на BMW 530d, въобще не са на BMW, a са на ZF gmbh. Същия който се ползва и в А6 quattro и в JAGUAR XJ/XK и т.н.
    И всичките са с надлъжно монтиран двигател и със задно или двойно предаване.

    Коментиран от #12

  • Bmw (гост)
    Отговор
    9 08:32  11.02.17
    i kitaicite pravqt po hubavi kutii ot bmw , kakwo ostava za honda.Predi imah bmw i sled 2000 km se schupi.Da ne govorim kolko mnogo lag imat.,i kato smenq predavki na malko po visoki oboroti priuzva A tova e chisto nowo bmw ot magazina !!!!
  • Ви тек турбо (гост)
    Отговор
    10 08:48  11.02.17
    Специално за кутиите японските са светлинни години напред.
  • Хонда (гост)
    Отговор
    11 16:36  11.02.17

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Най-скапаната кутия ZF, чупи се невероятно бързо!
    За справка Е60, Е61!
  • User (гост)
    Отговор
    12 16:49  12.02.17

    До коментар #8 от "BMW automatic":

    Къде пък съм говорил за напречно монтиране на трансмисия от бмв на хонда?
    Още повече за автоматик.
    Казах че ползват от 530d механичната като примерно искат да сложат от VAG 1.8T 20V на кола със задно.

Напиши коментар:


Публикувай