2 871 8

Трамвай Peugeot между Франция и Германия

Радослав Славчев

Трамвай, проектиран от Peugeot Design Lab и Alstom, вече свързва Франция и Германия. От пускането си в експлоатация новата трамвайна линия Citadis свързва центъра на Страсбург (Ба Рен, Франция) и станция Кел в Германия. Дизайнът на новата трамвайна линия Citadis е плод на сътрудничеството между Peugeot Design Lab и отдела по дизайн на Alstom. Alstom вече достави 12 от общо 22 нови трамвая на компанията за градски транспорт на Страсбург – CTS. Трамваите са поръчани съгласно рамково споразумение, подписано в края на 2014 г.Проектът спечели 9 000 гласа в онлайн кампания, инициирана от CTS. Пускането в експлоатация на първата френска трансгранична трамвайна линия е историческо събитие. От 72 години не е минавал трамвай между Страсбург, в департамента Ба Рен във Франция, и Кел в Германия. Новите трамваи ще обслужват продълженията на двете съществуващи линии. Линия D, която бе удължена до Кел (Германия), улеснява живота на близо 20 000 жители на Страсбург, които работят в Германия. Линия А обслужва град Илкирш южно от Страсбург. Френски и немски политици се събраха за пускането на трамваите.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • здравко диков
    Отговор
    1 13:10  07.06.17
    Ама как, няма ли да го махнете, че да могат да минават повече коли? Я вижте Фандъкова и гладните и архитекти как правят...
  • xax
    Отговор
    2 13:21  07.06.17
    Отдавна има трамвай, който свързва Германия и Франция и то съвсем редовно - Saarbruecken (ГЕР) и Sarreguemines (ФР). Това е единствения трамвай в Саарбрюкен, който през около 30-40 мин. има за последната спирка френското градче, през останалото време стига само до края на града.
  • onq s konq
    Отговор
    3 15:07  07.06.17
    Крайно време е и ние да си имаме трамвай до Македония
  • опала
    Отговор
    4 15:09  07.06.17
    не стига, че си правят безплатна реклама, а ми и взимат поръчка за 2-3 млн. евро за трамвай....

    Коментиран от #6


  • Драйвър
    Отговор
    5 18:57  07.06.17
    Личи му ,че е Пежо,грозно е и от вън му личи ,че е калпаво и ще се разваля често :)
  • Прост
    Отговор
    6 09:58  08.06.17

    До коментар #4 от "опала":

    Да ги кажем 20-30 млн. евро.
  • мак
    Отговор
    7 12:45  08.06.17
    Ами то по 6-а главна ЖП линия (Радомир - Кюстендил - Гюешево) и скоростта и подвижния състав са доста трамвайни, единствено мотрисите са дизелови, че не е електрифицирано.
  • Гост
    Отговор
    8 14:47  08.06.17
    Не им струват релсите и трамваите - няма емоция в тях. За пример да видите обръщалото в София, кв.Кладилника - чисто ново, но за сметка на това събира вода като леген и релсите целите омазани в масло. Ту има снижение на тротоарите, ту няма. Ама то дори и да има почти е невъзможно да се мине с инвалидна количка, а ако си напорист попадаш в капана. Ама то нали в "държавата" всички са здрави и няма инвалиди(поне не се виждат по т.н улици) и строителния надзор са си свършили много добре работата. Нещата приличат на истински ама не са съвсем. Що се отнася до трамвая на снимката, ще го видите след 50 години в София. Но за да го пуснат в експлоатация трябва да го побългарят пардон да го "опростят" т.е да му изтръгнат всички спомагателни системи, като аварийни сприачки, бутони за сигнализация, рампи за инвалиди и колани за бебешки и инвалидн колички - все неща непригодни за джунглата.

Напиши коментар:


Публикувай