Last news in Fakti

21 Декември, 2011 13:07 6 970 7

Една платформа за всички VW-та

  • volkswagen-
  • mqb-
  • mlb-
  • mmb

 

Мнозина упрекват Volkswagen за това, че компанията все повече се превръща в "машина за пари". Именно така специалистите нарекоха следващия ход на немците, според който техните автомобили вече ще се правят, най-общо казано, на принципа на конструкторите Lego.
 
Стандартизацията в различните марки и модели навлиза все повече и повече в автомобилната промишленост и вече не са малко компаниите, които взимат повечето възли и агрегати наготово от производители като Federal Mogul, Valeo, Bosch, ZF, TRW и т.н.
 
На този етап във VAG има три основни платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Laengsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ). Плановете на концерна обаче са да бъде създадена нова "платформа-майка", на която да се изработват повече от 40 модела.
 
Технологията ще позволи да се съкратят производствените разходи с 20 и повече процента, но ако се въведе, ще измени коренно производството на автомобили. По-важното за ръководството на VAG е, че изчисленията сочат, че до 2016 г. ще могат да се спестят над 5 милиарда евро.
 
Модулната технология обаче е доста сложна и скъпа в началните си стадии, но въведе ли се ще съкрати освен разходи и времето за производство. Според изчисленията времето за изработване на един автомобил ще се намали с 30%.
 
Идеята е тази система да може да се интегрира във всеки от заводите на концерна и по този начин почти всички модели да могат да се произвеждат навсякъде. Първият експериментален автомобил, който ще бъде направен по новата технология е, Audi A3, чийто дебют е насрочен за 2012 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 боби

    0 0 Отговор
    фен съм на vw но да не стане така както правят американците с GM всички джипове са с една платформа преди купуваш си хамър 100 хил. $ ,а се оказва ,че си купил gms или шевролет да не стане след време в VAG купуваш си Audi Q7 или порше кайен ,а се оказва някъв трошлив Vw под капака
  • 2 Стоев

    0 0 Отговор
    Забелязвам вече в няколко статии правописни грешки. Правят лошо впечатление. Пише се Volkswagen
  • 3 ауди_нема

    0 0 Отговор
    купуваш ТОУАРЕГ караш некфо лупо със стикер на него !

    иначе ще е евтино за поддръжка ако е една платфома, то стана много скъпо вече ...
  • 4 ggg

    0 0 Отговор
    "изчисленията сочет" како сочет.....
    БУКВАРЧЕЕЕЕ ... НЕ ЗАПЛАТА
  • 5 ото

    0 0 Отговор
    Напълно логично , автомобилостроенето скоро ще бъде по модела
    на производството на компютри , различните марки ще използват
    едни и същи компоненти каквато практика има и сега .
  • 6 Пацо

    0 0 Отговор
    Всичко е възможно
  • 7 футурист

    0 0 Отговор
    Това е само началото , следва унифицирането на възли и агрегати между всички марки . Това е стара идея на екологичните партии , подхваната и от евро бюрократите. Целта е всичко освен дизайна и качеството на сглобка да е еднакво , за да поевтинеят рязко разходите за производство , развойна дейност , както и да се опази природата . Добре дошли в сивото бъдеще !