Мнозина упрекват Volkswagen за това, че компанията все повече се превръща в "машина за пари". Именно така специалистите нарекоха следващия ход на немците, според който техните автомобили вече ще се правят, най-общо казано, на принципа на конструкторите Lego.
Стандартизацията в различните марки и модели навлиза все повече и повече в автомобилната промишленост и вече не са малко компаниите, които взимат повечето възли и агрегати наготово от производители като Federal Mogul, Valeo, Bosch, ZF, TRW и т.н.
На този етап във VAG има три основни платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Laengsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ). Плановете на концерна обаче са да бъде създадена нова "платформа-майка", на която да се изработват повече от 40 модела.
Технологията ще позволи да се съкратят производствените разходи с 20 и повече процента, но ако се въведе, ще измени коренно производството на автомобили. По-важното за ръководството на VAG е, че изчисленията сочат, че до 2016 г. ще могат да се спестят над 5 милиарда евро.
Модулната технология обаче е доста сложна и скъпа в началните си стадии, но въведе ли се ще съкрати освен разходи и времето за производство. Според изчисленията времето за изработване на един автомобил ще се намали с 30%.
Идеята е тази система да може да се интегрира във всеки от заводите на концерна и по този начин почти всички модели да могат да се произвеждат навсякъде. Първият експериментален автомобил, който ще бъде направен по новата технология е, Audi A3, чийто дебют е насрочен за 2012 година.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 боби
15:56 21.12.2011
2 Стоев
17:17 21.12.2011
3 ауди_нема
иначе ще е евтино за поддръжка ако е една платфома, то стана много скъпо вече ...
21:53 21.12.2011
4 ggg
БУКВАРЧЕЕЕЕ ... НЕ ЗАПЛАТА
22:06 21.12.2011
5 ото
на производството на компютри , различните марки ще използват
едни и същи компоненти каквато практика има и сега .
23:30 21.12.2011
6 Пацо
09:33 22.12.2011
7 футурист
00:14 26.12.2011