7 164 25

И Холандия с ултиматум за бензиновите и дизелови автомобили

Ангел Харизанов

Още една западна страна се присъедини към Франция, Великобритания и Норвегия в поставянето на ясна дата, с която се приключва продажбата на двигатели с вътрешно горене - Холандия. Това е страната с най-високото използване на велосипеди за превоз и с най-иновативни решения относно екологията и самите хора предприемат действия в борба с мръсния градски въздух.

Това разбира се ще бъде подплатено с инвестиция от 100 милиона евро в създаването на велосипедна инфраструктура, както и осигуряването на около четири милиарда евро, с които да бъде улеснен прехода, а също и постепенното затваряне на мините за въглища.

Обявената дата за това е 2030-та година като положението в момента е много различно от това, което предполагаме - на година се продават около половин милион нови автомобили като само два процента от тях са електрически.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 23:58  14.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Random
    Отговор
    2 01:34  15.10.17
    Еко-терористите пак се проявиха.
  • Ай сиктир
    Отговор
    3 03:57  15.10.17
    Искам да видя как точно това ще се случи. Хората ще почнат да карат баничарки и бусчета, или просто всичко ще спре.

    Коментиран от #4, #6

  • незнайко
    Отговор
    4 09:52  15.10.17

    До коментар #3 от "Ай сиктир":

    Не е толкова трагично ! До тогава ше излезе на бял свят критата технология за двигател на ВОДА ! Много е писано и говорено, но откривателите ги няма, просто изчезват. Сега са само опитите за работа на водород . Както се наложиха "подвижните" телефони, така ще се наложат и електромобилите, като спрат производството на ДВГ.

  • гост
    Отговор
    5 12:13  15.10.17
    Е , как ви се струва , за има няма половин година четири държави и то от основните ! До 5-6 месеца следва Германия , ако не и по-рано , ако Меркел иска правителство до края на годината със зелените , оттам нататък за другите остава само да се присъединят и то не по-късно от обявения срок , включително и България , честито !

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    6 12:17  15.10.17

    До коментар #3 от "Ай сиктир":

    Публикувано във факти.бг: Очаква се до 2025 г. повишението на ефективността на батериите да е 30 процента, а до 2030 – дори 50 процента. Още през следващите три години цената на батериите ще падне от 150 на 80 евро на киловатчас . Цената? Нито цент повече в сравнение с идентично оборудван Macan от актуалната серия. Май ще спре само мрънкането на такива като теб !
  • Антиелектрика
    Отговор
    7 12:46  15.10.17

    До коментар #5 от "гост":

    Леко да не опущиш от кеф! Викаш и Германия ще забрани ДВГ, не заради доводи, а заради политически игри - направо нямам думи що за злобар и тоталитарен фанатик си! Хайде скрий се някъде и си мечтай у нас да забранят ДВГ!!! Да видим папуасите от Лондон, Париж и Амстердам с какво ще се движат 2025 година, след като болшинството от жителите им са арабески и сенчести субекти - просто изобилстват от генетичен материал за "научно-технически прогрес"!
  • Мартин
    Отговор
    8 16:23  15.10.17
    Айде да стоим и да люпим семки докато еко-терористите ни дават обяснения с какво ще заменим до 2025 г. десетки милиони ДВГ в трактори, комбайни, автобуси, тирове и микробуси. Зелените хомосексуалисти май се гласят върнат "високопроизводителния" ръчен труд при отглеждането на храната за изхранване на човечеството и вероятно ще ни носят на гръб до работа.

    Коментиран от #10

  • Еко-терорист
    Отговор
    9 17:42  15.10.17
    Приготви ли се семките за да почна да обяснявам. 2025 година ще спрат да се продават определен вид двигатели. Това не означава че ще спрат да се ползват. Ще спрат да се ползват чак тогава, когато им изтече ресурса след 10 20 30 40 години. И сега има трактори на 40 години. Колко ще е разумно да се ползват дизелови двигатели и камиони, вече е съвсем отделен въпрос. Транспорта както и земеделието са бизнес. Като всеки друг бизнес и за тях са важни разходите на първо място, екологията е на едно от последните места. Всички дори и ти знаеш, че електрическата мобилност има много ниски разходи. Въпрос на време е, заводите за батерии да избълват достатъчно количество, за да захранят и тежките машини. Всичко се прави Стъпка по стъпка, като сегашният етап е изграждане на зелени мощности за зареждане на батериите. На всеки пет години, се добиват два пъти повече веи енергия. Останаха няколко удвоявания, за да се разкарат всички въглища централи, за да има смисъл от преминаването на електрическо задвижване.
  • Антиелектрика
    Отговор
    10 19:20  15.10.17

    До коментар #8 от "Мартин":

    Недей така, сега електрофилчето ще ти каже, че и самолетите могат да летя на ток и реактивния двигател е отживелица, защото е ДВГ. Е, те самолетите на ток не могат и 500 км/ч да развият и не могат да носят повече от 20 души на повече от 200 км, но пък защо ти е да пътуваш с 1000 км/ч на 10 000 км, с още 500 души? ВЕИ-та и фотоволтаици са пък най-голямата идиотщина на света, също като електромобилите. Не дай си Боже, да попаднеш в снежен капан като миналата година на Петолъчката за 10 часа. Ще се грееш на батерията при -20 градуса най-много час. Много добър клип беше постнал на Тесла 85D, който за една обиколка на Ринга, изпразни половината батерия. Балонът скоро ще се спука, както стана с Дизелгейт! Аман от глуптоиди!

    Коментиран от #12, #14

  • Vasik Atanasova
    Отговор
    11 21:53  15.10.17
    китайци ли ще ставаме
  • мдам
    Отговор
    12 10:01  16.10.17

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Спокойно.. НЕ се панирай. Скоро батериите ще се развият и няма да имаш тези проблеми, които споменаваш. Тогава не знам само какво ще правите. Отделно КПД-то на една вятърна централа е в пъти повече от една парна. Те и за газта говореха че нямала бъдеще, а новите разработки са за двигатели, които се движат само на газ.

    Коментиран от #13

  • Антиелектрика
    Отговор
    13 10:31  16.10.17

    До коментар #12 от "мдам":

    Вече стана много тъпо да се правиш на Нострадамус и да ни облъчваш какво щяло да стане след време. Гледай си стъклената топка и пускай тото, а нас ни освободи от лъжите за светло бъдеще! Няма да е лошо и малко да се образоваш за да не пишеш повече глупости, че ВЕИ имали по-голямо КПД, защото те могат да работят максимум 25% от годината. Аман от идиотщини и лъжи!

    Коментиран от #16

  • Да, ама не!
    Отговор
    14 11:42  16.10.17

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    " Е, те самолетите на ток не могат и 500 км/ч да развият и не могат да носят повече от 20 души на повече от 200 км, но пък защо ти е да пътуваш с 1000 км/ч на 10 000 км, с още 500 души?" Брей Значи има напредък, Доскоро твърдеше че не може да съществува самолет на батерии. Утре ще обясняваш, че да се лети в стратосферата с 3000км/ч е опасно. Защо двигателите с ДВГ не могат да летят в стратосферата оставям на тебе да провериш в Google господин инжИнер. Също така може да провериш колко е консумацията на един климатик. При консумация от един киловатчас, с половин батерия може да изкараш две денонощия в снега , при положение че Климатика работи на пълна мощност. Хайде да питам ти ако си следваща кола, За колко време ще ти стигне резервоара да се топлиш? Цитирам "Аман от глуптоиди!"

    Коментиран от #15, #17

  • Антиелектрика
    Отговор
    15 12:52  16.10.17

    До коментар #14 от "Да, ама не!":

    Днес си изключително "продуктивен" - бисер след бисер, глупост след глупост! Викаш ДВГ не може да работи в стратосферата - хахахахахахаха А бе мидо ненагледна, наистина ли си толкова неграмотен, че не може да прочетеш 2 реда? Реактивния и ракетния двигател са ДВГ: "Като цяло, повечето реактивни двигатели са двигатели с вътрешно горене" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB "Ракетния двигател е реактивен двигател, източник на енергия, предназначен за извеждане на апаратура в безвъздушното космическо пространство." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB Не може да осъзнаеш колко си зле, нали? За това ми и цитираш обръщенията към тен, просто си умствено кастриран драги! Хайде приятно безделничене, че аз нямам време да се занимавам само с твоето образование!
  • мдам
    Отговор
    16 13:14  16.10.17

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Въобще не си наясно с терминолгоията. Как нареди КПД и часове наработка в една графа???? Къде разбра, че работят само 25% от времето? Това е пълна измислица съченена от твоя разум. Вземи се образовай малко и в начините за съхраняване на енергия. Като гледам и там си доста изостанал.

    Коментиран от #18, #20

  • Зорлем
    Отговор
    17 13:15  16.10.17

    До коментар #14 от "Да, ама не!":

    Само не забравяй, че климатикът е просто топлообменник. Той не "произвежда" топлина или хлад, а само я "премества" между две пространства, така че колко точно харчи зависи от външната температура и условия (като напр. обдухването на радиатора).

    Коментиран от #19

  • Да, ама не!
    Отговор
    18 15:09  16.10.17

    До коментар #16 от "мдам":

    Аз поне не се образовам в движение от Google, затова не търся глупости от незнание. Потърси какво е окислител и защо по дяволите товарят ракетите с него, а самолетите не? ДВ ГОРЕНЕ Научи ли новите технологии за транспорт, които ще заменят самолетите или не си стигнал до там с четенето на гоглето?
  • Да, ама не!
    Отговор
    19 15:15  16.10.17

    До коментар #17 от "Зорлем":

    Нека пропуснем подробностите и да се върнем на въпроса. Една пълна 100квч батерия, в която има нищожна енергия в сравнение с пълен резервоар 50л. бензин, повече или по-малко време ще те топли в преспата сняг? Може да погледнеш разхода на час на някой бензинов генератор.
  • Антиелектрика
    Отговор
    20 16:11  16.10.17

    До коментар #16 от "мдам":

    И от теб ли трябва да се образовам? Много ти е трудно да потърсиш или не може да го проумееш? Ето, чети и мълчи: "Затова натоварването на вятърния генератор не може да е на 100%, а както с българските паркове през 2013 г. само 23%, или 2 023 часа на пълна мощност (всъщност перките са работили повече часове, но на непълна мощност, тоест при слаб вятър)." - http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/koi-sa-nai-efektivnite-viatyrni-parkove-v-bylgariia-166142/ Ама нали написах, че не мога да се занимавам с неуки и глупави хора повече? Хайде не ме занимавайте повече, то единия вече тотално изтрещя и пише до теб - пишете си двамата, ако не сте един и същ празнодумец! Проведете си един идиотски диалог как ракетите не са с ДВГ, защото ползвали друго гориво, как всичко официално прието не е вярно, как Дания и Финландия са една и съща държава, как ток и напрежение е едно и също, как вятърните турбини и фотоволтаиците работят постоянно, как Ом, Кулон и Айнщайн не са никакви сравнение с Мъск. Давайте циркът е пълен - електрофил да кара 100 к.с. дизел и да мечтае за Тесла, защото ще му е по-тънко. Типична байганьовщина
  • Да, ама не!
    Отговор
    21 18:06  16.10.17
    Вместо да образоваш останалите, вземи образовай себе си! Производството на ВЕИ енергия нямала бъдеще. Електромобилите нямали бъдеще. И всички тези прозрения ти идват само в гледане на миналото от преди 100 години? За да видиш бъдещето трябва да гледаш напред, а не назад. Ето ти малко статистика на едни песимистично настроени хора: „Очакваме възобновяемите източници да растат с около 1000 гигавата до 2022 г., което се равнява на около половината от сегашния глобален капацитет на въглищна електроенергия, натрупана за 80 години“, казва изпълнителният директор на МАЕ Фатих Бирол. „Това, на което ставаме свидетели, е раждането на нова ера на соларна фотоволтаична енергия. Очакваме ръстът на капацитета ѝ да бъде по-висок от всяка друга възобновяема технология до 2022 г.“, добавя Бирол. Базираната в Париж МАЕ – водещата енергийна агенция на Запада, бе критикувана от защитници на околната среда през предишните години заради това, че подценява растежа на възобновяемите източници и подчертава твърде силно ролята на изкопаемите горива. Според агенцията генерираната възобновяема енергия ще се увеличи с повече от една трета до 8169 TWh през 2022 г. - спрямо 6012 TWh през 2016 г. - което се равнява на общото потребление на електроенергия на Китай, Индия и Германия. Възобновяемите източници ще формират 29% от глобалния енергиен микс след пет години спрямо 24% в прогнозата от миналата година." Както виждаш, всяка година си менят мнението и песимизма

  • Да, ама не!
    Отговор
    22 18:07  16.10.17
    Както виждаш, всяка година си менят мнението и песимизма им се изпарява пред реалността! Забележи че не става въпрос за мощност, а за произведена енергия на годишна база. Голяма работа, че са работили в 25% от времето!

    Коментиран от #23

  • Антиелектрика
    Отговор
    23 19:26  16.10.17

    До коментар #22 от "Да, ама не!":

    Пак ли с гадателства ще убеждаваш? Подобни статии за ползата от дизела, с лопата да ги ринеш, а сега видяхме какво стана с Дизелгейт! Карай си смешния дизел с 100 к.с. и си мечтай за безплатен ток, защото си типичен Бай Ганьо!
  • Да, ама не!
    Отговор
    24 22:12  16.10.17
    И с какво точно ще ми навреди фотоволтаика на покрива? Давай, изстреляй поредният бисер! Може би ще ми пусне радиоактивен ток по кабела и ще се разболея от рак, също както електромобилите над 300 киловата стават радиоактивни според тебе? Коментарите ти са по-ценни от всяка статия под която пишеш, защото адски ме разсмиваш. Чак не вярвам, че може да има толкова просто човек и съм сигурен, че се преструваш, но поне ти се отдава!

    Коментиран от #25

  • Антиелектрика
    Отговор
    25 23:35  16.10.17

    До коментар #24 от "Да, ама не!":

    Абе ти тотално изтрещя - пишеш до други, пък коментарът е за мен, пишеш за фотоволтаици, които хич не ми дреме къде ще си ги сложиш, пишеш за радиация, а не знаеш какво е електромагнитна вълна, а накрая се смееш сам като истински шизофреник! И да, аз съм просто човек :)))))))))))))))))))))))))) Лека нощ Бай Ганьо!

Напиши коментар:


Публикувай