6 635 28

Батериите на BMW служели колкото ДВГ

Георги Касабов

Акумулаторите, които захранват електрическите BMW-та, са проектирани да служат през целия живот на автомобила, а ресурсът им е съпоставим с този на двигател с вътрешно горене, обяви пред австралийското издание CarAdvise Андреас Рейт, шеф на отдела за разработка на батерии.

Според Рейт акумулаторите на BMW запазват ефективността си "15 и повече години", като за това време капацитетът им спада на едва 70-80% от първоначалния. Компанията следяла внимателно състоянието на батериите на вече продадените електромобили.

Освен че са изключително издръжливи, батериите не вредят на околната среда при рециклиране, както смятат мнозина. В батериите имало най-обикновени метали, които не съдържат токсични вещества - литий, никел, мед. Те се преработват лесно, благодарение на което запазват стойността си след бракуването на акумулатора, хвалят се от BMW.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 17:44  12.12.17
    Онтересно защо няма такива батерии на пазара, със сигурен живот 10 години ?
  • Електрика
    Отговор
    2 18:48  12.12.17
    BYD дават на техните батерии не живот, а гаранция 12 години. Тесла дава на батериите на powerpack, с които изграждат системите за съхранение на енергия 10 години стандартна гаранция и 20 години удължена. Ако статията беше за Тесла, досега да са се изредили Обичайните заподозрени, да обясняват какви лъжи са това. Нещо замлъкнаха когато любимата им марка го казва. Малко по-малко всички ще го кажат. Още по-интересно ще е като има батерии на 15 20 години, които все още не са за смяна. Освен годините, броя цикли заряд разряд също е важен. Вече има електромобили Тесла с над половин милион километра пробег, а капацитетът на батериите им е спаднал с по-малко от 15%. Някой от вас смята ли да кара един автомобил половин милион километра?

    Коментиран от #15, #27

  • Опс
    Отговор
    3 18:52  12.12.17
    Няма ли... че те литиевите батерии стандартно си издържат 10 години... БМВ чудо са направили..
  • Антиелектрика
    Отговор
    4 19:03  12.12.17
    Пробег от максимум 160 км при идеални условия и 70% (110 км) от тях след 15 години от 18 kWh батерия - аз лично не съм особено впечатлен за 80 000 лева. Но пък какво ми дреме кой какво си купува, стига да не ми налагат някакви зелени фашисти какво да карам!

    Коментиран от #5, #6


  • Електрика
    Отговор
    5 19:30  12.12.17

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    Браво! Веднъж да сме на едно мнение по всичко което си писал! Дори че допълня, че лично за мен това BMW е доста грозно, но от друга страна и това е въпрос на вкус и никой не е длъжен да се съобразява с моя. В статията обаче, става въпрос за нещо съвсем друго - животът на батериите по принцип. Животът на днешното поколение батерии, които са още в Зората си и тепърва ще се усъвършенстват. Интересен ми е коментарът ти по този въпрос.

    Коментиран от #7

  • ДВГ
    Отговор
    6 19:37  12.12.17

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    I3 има ДВГ(optional)!!!!!!
  • Антиелектрика
    Отговор
    7 19:46  12.12.17

    До коментар #5 от "Електрика":

    Виж какво, идват празници и се чувствам доста тъпо, че с теб постоянно се караме. Осъзнавам, че прекалявам, за което се извинявам. Единственото, за което се боря е да няма диктатура и налагане едната над другата технология. Нека водим нормални и градивни дискусии, вместо да падаме на толкова ниско ниво.

    Коментиран от #9, #22

  • сойкаПрисмехулка
    Отговор
    8 19:47  12.12.17
    Демек на 10-та година е туш.
  • пешо инженеро
    Отговор
    9 20:27  12.12.17

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Нема место за спор, и понеже колуегата елеуктричар може да е млуадо момче не е виждал стъклуени Акумуатори от 57-ма година дека си дават ток и сега -от Съвестскио съюз, желуезно-никелови, у стъклуеници. У 77 -ма преправих Москвичо на елуектромомил с части от елуектрокар/краднах малко части/ и още си ходим всека събота у Перник, бавно да не пличка! Нема тесла, нема дръжка.
  • Зорлем
    Отговор
    10 20:43  12.12.17
    Странно тогава защо батериите на лаптопите и умните телефони не издържат толкова?

    Коментиран от #11, #12, #13, #19

  • Прист
    Отговор
    11 21:02  12.12.17

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Това е правилният въпрос! Интересно защо го избягват?
  • onq s konq
    Отговор
    12 22:29  12.12.17

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Защото не са продукт на БМВ
  • като гост
    Отговор
    13 22:31  12.12.17

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Хардуера на телефона спира да поддържа най-новите софтуери след има няма 5 години, няма нужда бактерията да кара 2-3 пъти повече.
  • гост
    Отговор
    14 23:09  12.12.17
    Защото са евтин китайски боклук за 2-3 долара , затова ! И защото както каза горния коментиращ , няма нужда нещо предвидено да работи 3-4 години максимум , да има батерия работеща 2-3 пъти повече ! Но най вече защото софтуера и хардуера за управление на батерията в електомобилите са на светлинни години от тези в телефони и лаптопи !
  • гост
    Отговор
    15 23:28  12.12.17

    До коментар #2 от "Електрика":

    Че що да не го карат на половин милион километра , той електромотора тъкмо ще се е "разработил" тогава и ще има още два пъти по толкова още да изкара !! А и цената тъкмо ще е станала подходяща за горублянските "борси" , не че тогава ще ги има , щото ще си ги заръчват направо по интернет и ще си ги получават в къщи ! Е сега , че спаднал малко пробега много важно , то след десетина години ще има толкова зарядни , че може да си дозареждаш когато си искаш , то и сега 90% сипват за по 50-100 км , ама само приказките големи колко им бил "пробега" , айде холан , седнете за половин час на някоя бензиностанция и ако видите повече от един да зареди за над 20-30 лева , значи не сте в България !

    Коментиран от #17

  • Aham
    Отговор
    16 23:29  12.12.17
    Сега Фискер като изкара 800км батерия и зареждане за 1мин. ще си гворим... Иначе за телефони и лаптопи батериите са доста различни и най-вече, в автомобилите има охладителна система,която поддържа една температура. Това което убива батерията е прегряването, както и всеки електроннен компонент... диод, транзистор и т.н.
  • като гост
    Отговор
    17 23:38  12.12.17

    До коментар #15 от "гост":

    Аз от години не съм зареждал нещо различно от "до горе" което е над 100 лева, а съм си най-обикновен българин.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    18 23:48  12.12.17

    До коментар #17 от "като гост":

    Еми хубаво , щом толкова държиш да си единия на половин час , ти си , честито ! Даже извън София сигурно си един на два часа !
  • К.К.
    Отговор
    19 00:31  13.12.17

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Лаптопите и телефоните ги изцеждаме до край и ги зареждаме до макс. В Тесла са софтуерно ограничени за зареждането да не е 100%.
  • Зорлем
    Отговор
    20 07:24  13.12.17
    Значи ако разбирам правилно, производителите на батерии могат да ги направят едва ли не вечни, но просто не искат поради една или друга причина. Обаче когато започнат да правят батерии за автомобили вече ще искат и ще е различно. Е, автомобилните батерии имат да работят при доста по-лоши температурни диапазони, но съм сигурен, че това няма да е проблем. Дори ще им е по-добре! Я, някой да ми припомни - за същите (авто)производители ли говорим, за които всички твърдят, че произвеждат продукти със здравина, колкото да си издържат гаранцията (или 100 хил. км.)? P.S. Аз отивам при мормота, дето завива шоколада в станиол, пък за вас не знам...

    Коментиран от #23, #24, #25

  • Електрика
    Отговор
    21 08:37  13.12.17
    Всъщност любимият ми пример за батерия с голяма дълготрайност е ... батерията на телефона. Без проблеми изкарват 4-5 години, което се равнява на почти един милион километра пробег на един електромобил. При положение, че зареждам телефонът минимум веднъж на ден, говорим за поне 2000 зареждания за този период. Зареждането на телефона е поне на 90%DOD Средния годишен пробег е 13 хиляди километра, което се равнява на 30-90 пълни зареждания на електромобила, спрямо поне 400 за телефона. За да направи 2000 зареждане с това темпо, на един електромобил ще са му необходими 22 години ако е с капацитет 30 киловатчаса , а 66 години ако е с капацитет 100 киловатчаса. Типичният дневен пробег е изисква заряд от 7 киловатчаса, което е около 10%DOD , което е много по-благоприятно за батерията и живота на батерията е още по-голям, ако се зарежда ежедневно. Това между другото важи и за телефоните. По-добре е да ги заредите за половин час когато батерията падне до 20~30 процента, отколкото да я заредите докрай чак когато падне напълно. Зареждането до 100% също е вредно за батерията. Зареждането за цяла нощ е полезно само един път месечно.

    Коментиран от #26

  • Електрика
    Отговор
    22 09:04  13.12.17

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Аз винаги съм хващал подадената към мен ръка. И този път ще е така! Силно се надявам предложението ти да е искрено. От моя страна, единствените "обиди" които съм ти нанасял, са били за функционална неграмотност, за да те накарам по-внимателно да ми четеш въпросите и да отговаряш на тях, а не да шикалкавиш и да сменяш и разклоняваш темата в удобно ли е за тезата ти посоки. Това не е било с цел лична обида, а начин да те накарам да се придържаме към темата на дискусията. Ако това все пак те е обидило по някакъв начин, се извинявам! Напълно нормално е, човек да не е наясно с всички нови технологии които излизат, ако не ги следи. Ще те посъветвам, следващият път когато си мислиш, че не съм прав за нещо, вместо обичайният ти начин на комуникация в подобни случаи, просто да ме помолиш за пример, а чак след това да го коментираме дали и аз не съм изпаднал във функционална неграмотност и давам неподходящ пример.
  • гост
    Отговор
    23 12:18  13.12.17

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Значи за да разбереш правилно , 15-20 години са много далече от "вечни" , по-скоро може да се каже с живот колкото автомобила , след което могат да изкарат още толкова като стационарни с намален капацитет и накрая да бъдат рециклирани . А примера ти за сегашните "производители" няма нищо общо , защото за да постигнат такъв ресурс на петролен автомобил , цената би скочила поне 3-5 пъти , което пък би го направила непродаваем .
  • гост
    Отговор
    24 12:32  13.12.17

    До коментар #20 от "Зорлем":

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2275-bmw-i3-700-baterii-vtori-zhivot-fisker-800v-ricardo

  • гост
    Отговор
    25 12:36  13.12.17

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Линка беше заради процента дефектни регистрирани ДОСЕГА , при съвсем ново и непознато производство , който може да падне и десет пъти при пълно усвояване на технологиите . Та процента е 1,2 % !!!!!!!!!!! И това е БМВ , дето със сигурност не е "цар" на батериите !
  • ГОСТ
    Отговор
    26 14:00  13.12.17

    До коментар #21 от "Електрика":

    Получаваш пет плюса от мен - някой да обясни че са важни не годините а броя цикли и най-вече мениджмънта. Ако една батерия Li-ion се зарежда от 15 до 85% ще изкара 3000 цикъла по 70%. Ако се зарежда от 0 до 100% ще изкара 1000 цикъла по 100%. Както и да го гледате в първия случай получавате двойно повече електричество от батерията си.
  • 333
    Отговор
    27 02:51  14.12.17

    До коментар #2 от "Електрика":

    От сайта на Тесла: Your Tesla vehicle is protected by a 4 year or 50,000 miles (80,000 km) (whichever occurs first) New Vehicle Limited Warranty and 8 year or unlimited miles Battery and Drive Unit Limited Warranty. These warranties cover the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla that occur under normal use during the coverage period. 8 години е гаранцията на батерията на Тесла. Удължената гаранция не се отнася за батерията, и на пъво четене не виждам да се предлага удължаване на гаранцията на батерията. BMW също дават 8 години гаранция на батерията. Ама не е с неограничени километри.

    Коментиран от #28

  • Електрика
    Отговор
    28 11:23  14.12.17

    До коментар #27 от "333":

    Аз ти говоря за съвсем други батерии: Модулните POWERWALL системи се монтират на стена и вече могат да се поръчват, с очакване за първи доставки в края на лятото (до 3-4 месеца от сега.) Капакът на батерията изглежда семпло и атрактивно, а капацитетът и цените на батериите са следните: 7 кВтч – $3,000; 10 кВтч – $3,500. От това веднага се вижда, че в Tesla вече са постигнали цена от $350 на кВтч клиентска цена. Гаранцията и на двата типа е 10 години (с опция за удължаване с още 10 години), а в пакет може да се монтират макс. 9 батерии, за общо 90 кВтч капацитет. Всеки модул си има интегрирана защитна система, течно охлаждане и DC/DC преобразувател. AC-DC инвертор на е включен. И за да е пълна картината – батериите са готови за моментално включване към соларни системи, с уточнение от Мъск, че всяка POWERWALL система трябва да бъде монтирана от квалифициран електротехник. Това са цени от преди две години и половина.

Напиши коментар:


Публикувай