Още през 2006 г. Michelin демонстрира подобна разработка с името Tweel (от Tire - гума, и Wheel - колело). Френският проект обаче бе прекратен заради проблеми с охлаждането и вибрациите при високи скорости.
Впоследствие, през 2011-а и Bridgestone представи колела, които не се нуждаят от въздух. И докато другите автомобилни производители не възлагат сериозни надежди на подобен вид гуми, то японците не смятат да се отказват толкова лесно и се кълнат, че подобна новаторска гума рано или късно ще стигне до конвейера.
Ако това се случи и тези гуми станат масови, освен, че водачите на МПС-та ще си спестят доста главоболия, ще се стигне и до благоприятен ефект и върху екологията. Заради неправилно напомпани гуми в световен мащаб ежегодно се изразходват милиони литри излишно гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 111
14:17 13.02.2018
2 Гост
Коментиран от #3, #4, #6
16:12 13.02.2018
3 ЕЗВ
До коментар #2 от "Гост":
Показаното е прототип. Сигурно финалния продукт ще изглежда като нормална гума, ако се стигне до масово производство.Коментиран от #5
16:31 13.02.2018
4 Гост
До коментар #2 от "Гост":
Или ще изпадне поради вибрации, или скоростта ще е толкова ниска че няма да се усеща.17:45 13.02.2018
5 гост
До коментар #3 от "ЕЗВ":
Това нещо се продава поне от 5-6 години , само че във вариант за строителни и селскостопански машини , мисля че ограничението беше до 50 км/ч . Но Мишелин миналата година показаха съвсем друг прототип за автомобили , на който даже със специален принтер в сервиз можеш да му сменяш грайфера според сезона и мястото където отиваш ! Пак без въздух естествено !20:20 13.02.2018
6 гост
До коментар #2 от "Гост":
Отворите са еластични и се свиват и разтягат на всеки оборот , така че и да влезе нещо от центробежните сила и промяната на формата изхвърча за един два оборота максимум , има клипове със строителни машини в яка кал !20:25 13.02.2018
7 Баш майстора
Коментиран от #9
22:23 14.02.2018
8 movieman777
05:33 15.02.2018
9 гост
До коментар #7 от "Баш майстора":
Вътрешната част е полиуретанови и изкарва колкото колата , а грайфера се регенерира за минути със специална лента както и на пневматичните гуми . Просто отиваш в гумаджийница и след половин час си с чисто нов протектор !10:40 15.02.2018