7 014 9

Имат ли бъдеще пневматичните гуми?

Радослав Славчев

Още през 2006 г. Michelin демонстрира подобна разработка с името Tweel (от Tire - гума, и Wheel - колело). Френският проект обаче бе прекратен заради проблеми с охлаждането и вибрациите при високи скорости.

Впоследствие, през 2011-а и Bridgestone представи колела, които не се нуждаят от въздух. И докато другите автомобилни производители не възлагат сериозни надежди на подобен вид гуми, то японците не смятат да се отказват толкова лесно и се кълнат, че подобна новаторска гума рано или късно ще стигне до конвейера.

Ако това се случи и тези гуми станат масови, освен, че водачите на МПС-та ще си спестят доста главоболия, ще се стигне и до благоприятен ефект и върху екологията. Заради неправилно напомпани гуми в световен мащаб ежегодно се изразходват милиони литри излишно гориво.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 111 (гост)
    Отговор
    1 14:17  13.02.18
    Купувам! Малко грозни са, ама ще им залепя нещо за фон и ше им пик*м на главите на депутатите, където само ни крадат и рекетират с всевъзможни данъци, а подобрения почти нулеви.
  • Гост (гост)
    Отговор
    2 16:12  13.02.18
    И как ще се балансира това нещо ако в тези отвори влезне кал или сняг?

    Коментиран от #3, #4, #6

  • ЕЗВ (гост)
    Отговор
    3 16:31  13.02.18

    До коментар #2 от "Гост":

    Показаното е прототип. Сигурно финалния продукт ще изглежда като нормална гума, ако се стигне до масово производство.

    Коментиран от #5

  • Гост (гост)
    Отговор
    4 17:45  13.02.18

    До коментар #2 от "Гост":

    Или ще изпадне поради вибрации, или скоростта ще е толкова ниска че няма да се усеща.
  • гост (гост)
    Отговор
    5 20:20  13.02.18

    До коментар #3 от "ЕЗВ":

    Това нещо се продава поне от 5-6 години , само че във вариант за строителни и селскостопански машини , мисля че ограничението беше до 50 км/ч . Но Мишелин миналата година показаха съвсем друг прототип за автомобили , на който даже със специален принтер в сервиз можеш да му сменяш грайфера според сезона и мястото където отиваш ! Пак без въздух естествено !
  • гост (гост)
    Отговор
    6 20:25  13.02.18

    До коментар #2 от "Гост":

    Отворите са еластични и се свиват и разтягат на всеки оборот , така че и да влезе нещо от центробежните сила и промяната на формата изхвърча за един два оборота максимум , има клипове със строителни машини в яка кал !
  • Баш майстора (гост)
    Отговор
    7 22:23  14.02.18
    Когато гумите остареят, могат да се боядисат в жълто, или синьо и да се ползват за кошери.

    Коментиран от #9

  • movieman777 (гост)
    Отговор
    8 05:33  15.02.18
    супер си е по една при4на не могат се спукат никога.а другия проблем е тия дупки ако се напълнят с боклуци как се 4истят
  • гост (гост)
    Отговор
    9 10:40  15.02.18

    До коментар #7 от "Баш майстора":

    Вътрешната част е полиуретанови и изкарва колкото колата , а грайфера се регенерира за минути със специална лента както и на пневматичните гуми . Просто отиваш в гумаджийница и след половин час си с чисто нов протектор !

Напиши коментар:


Публикувай