9 Април, 2018 10:21 17 418 66

Вижте метрото, движещо се с 1200 км/ч

  • hyperloop-
  • virgin
Вижте метрото, движещо се с 1200 км/ч - 1

В края на 2017 година милиардерът Ричард Брансън обяви, че ще инвестира голяма част от състоянието си в разработката на свръхбързото метро Hyperloop One. След тази новина името на проекта беше променено на Virgin Hyperloop One.

Идеята за създаването на Hyperloop е на Илон Мъск, който е на мнение, че това е бъдещето на транспорта. Virgin Hyperloop One ще представлява огромна тръба, в която благодарение на създаденото налягане капсули ще се предвижват със скорост от 1200 км/ч.

В момента тестове се провеждат в пустинята Мохаве, а когато всичко е готово, инженерите смятат, че разстояние от порядъка на 600 километра ще бъде изминавано с Virgin Hyperloop One за време от 30 минути. Първият такъв свръхскоростен наземен транспорт ще бъде изграден в страните от ОАЕ. Вижте и първите тестове.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бесен Язовец

    31 42 Отговор
    Супер е проекта, и ще го направят, но на местната русо-гендърня няма да им хареса и ще го оплюят.

    Коментиран от #3

  • 2 гн Хокинг

    29 29 Отговор
    Да това е нормално ние само четем комунягите как плюят по Англичани Американци Турци Араби и.т.н. а тези Държава просперират а ние на едно място влачем и на комунистите останаха само грозните думи да използват защото сте с промити мозъци и да плюете още 100г нито на вас нито на Българския Народ ще помогнете!
  • 3 Ахмадинеджад

    22 4 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    От една страна е хубаво че пародираш оня простак Язовеца, от друга пък си заел грешната позиция

    Коментиран от #4

  • 4 Бесен Язовец

    20 14 Отговор

    До коментар #3 от "Ахмадинеджад":

    На кое място ми е грешна позицията ? Поразрови се, ако не те мързи, по новините и виж как безпощадно гендърнята плюе по всичко, което е свързано със запада, от автомобили, оръжия, нови технологии до известни артисти и най обикновенни хора ! Оня ден имаше дори тъпаци, които се радваха, че са загинали млади канадски хокеисти и дори оплюваха загиналите, че уж прическите им били джендърски.

    Коментиран от #26

  • 5 Ник

    9 6 Отговор
    Цената за изгъзици и по смислени неща, се плаща в Сирия, Виетнам, Ирак и др. Няма определена страна, която да допринася най много в технологиите, а личностите които стоят зад тях са от всякъде.
  • 6 onq s konq

    16 9 Отговор
    На това "нещо" ще му трябват доста километри докато ускори нормално ,щото хората не са чували с картофи и ще им прилошее.Малко пък след като достигне проектната скорост трябва да почне да спира/пак бавничко/ ,щото хората...Но най-важното-ТОВА НЕ Е МЕТРО,защото билетът не струва 1,60 лв.

    Коментиран от #55

  • 7 Ускорение

    23 2 Отговор
    Абе ти в самолет не си ли пътувал? Там ускорението е задължително за по-малко време, защото иначе ще свърши пистата. Тук такива ограничения няма. Една нормална кола ускорява за 10 сек. /100км/ч
    За достигане на 1200 км/ч с такова слабо ускорение, с което всички сме свикнали са необходими 2 минути.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Бъдещето

    14 1 Отговор
    Когато това стане реалност, ще обезсмисли ползването за дълги разстояния на другите видове транспорт автомобили,влакове, автобуси, самолети, тирове, кораби и т.н. Поръчките от Китай ще идват на другия ден.
  • 10 Горива

    9 4 Отговор
    А най-хубавото от всичко е, че това е електрически транспорт и не се нуждае от гориво и горивни процеси. Чист, бърз, евтин високотехнологичен транспорт, който осигурява петролна независимост на държавите. Едно зло по-малко.
  • 11 Гост

    1 0 Отговор
    прИдвижват
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Зорлем

    1 3 Отговор
    Тъй като ме мързи да се ровя и проучвам, в някоя от тези рекламни статийки няма ли да се спомене нещо за най-важният елемент от този проект - копането?

    Все пак ако няма нещо революционно в технологията за пробиване на големи дупки на дълги разстояния, т.е. машина като от роман на Жул Верн, то не виждам как това ще преобърне света на транспортиране на хора (и товари).

    Коментиран от #14, #56

  • 14 Иноватор

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Няма нищо революционно, просто ще се надяват на подходящ релеф, дойде ли гранита или ще се заобикаля или парите скачат до небето.
    Освен това за пустинята е пълна мистерия как я мислят тази работа да копаят там.
    Най интересното в тази новина е че Елон се е обединил с Брансън???
    Тоест смятай колко пари вече се хвърлят там, обаче никой не казва какво направи Брансън с туристите в космоса и как ги излъга хората.
    След един неуспех и убит пилот проекта вече е почти застопорен, прявят се някакви опити доколкото да се залъгват хората, но явно основните финансии се хвърлят другаде.

    Помнете ми думата от хора като Мъск и Брансън нищо революционно не може да дойде, те просто вземат една готова идея и наливат пари в нея, те са добри да развиват нещо както Джобс но не и да откриват.
    Откритията идват от НАСА и държавните институции.

    Коментиран от #16

  • 15 Руското посолство

    2 0 Отговор
    Ние от кога я имаме тази технология.... Нашата се нарича ПАЗ!:)
  • 16 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Иноватор":

    Е, аз точно това намеквах, че тая работа изглежда бая бошлаф (като Върджин Колата на Брансън, хе-хе), обаче глей кво става в коментарите - супер проект, иноватори, "гейм чейнджъри" и т.н., и т.н. Тони Старк е направо бледо чавдарче в сравнение с тез младежи Мъск и Брансън.

    Коментиран от #17

  • 17 Иноватор

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Както се казва интересът клати фесът.
    В момента има на света няколко държави които имат супер много пари и буквално се чудят какво да ги правят.
    Едните са Норвежците които залитат по други неща.
    Другите са арабите които обаче не са супер глупави. Само си представи как ще помогне един такъв проект за туризма. Това ще бъде туристически обект а не транспортен!!!!!!
    И разстоянието ще бъде супер късо дето може и с кола да го минеш за 2-3 часа.
    Обаче като отидеш там навсякъде където има зеленина виждаш маркучи с дупки и поливат. А водата идва от морето и се обезсолява и за всичко това отговорен е петролът и енергията от него да захранва големите помпи. В момента в който спрат петролът и за една година Дубай ще се превърне в пустиня.

    Коментиран от #18, #24

  • 18 Неиноватор

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Иноватор":

    Винаги съм се кефил на такива коментари. Хем нищо не знае, хем разсъждава от позицията на незнанието си и се опитва да образова хората.

    Да беше се запознал първо с концепцията на hyperloop, а после да разсъждаваш. Дори само математиката ти беше достатъчна, за да сметнеш, че този транспорт е минимум 10 пъти по-бърз от автомобилния. Поинтересувай се за настоящите проекти и виж колко време спестяват -десетки часове пътуване. Този транспорт е по-бърз от самолетният.

    Копаенето на тунели не е задължително, проектът предвижда тръбите да са над Земята и върху тях да има соларни панели които да захранват транспортните средства в тунела. Ще се копае само в градовете под сградите.

    Илон Мъск даже основа специална компания и изобрети машина Boring company

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 19 Иноватор

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Неиноватор":

    Абе покемон, пак ли извади кристалната топка.
    Нещо за конкретният проект ще кажеш ли в ОАЕ.
    Кой ще ги даде парите, от къде ще дойдат, колко дълго ще е трасето, кога ще е готово,колко ще струва.
    Иначе всички знаем как се събират пари от хората и двамата много добре го могат.
  • 20 Зорлем

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Неиноватор":

    Аха, значи няма да копаем тунели, а ще ги правим във въздуха върху бетонни постаменти (предполагам!)? Интересно откъде ще минават тия трасета, че то света не е пустяна, ама щом свети Мъск-изобретателят така е казал, кои сме ние да се съмняваме в думите му. А колко ще струва изграждането на едно такова трасе изобщо няма да питаме, че току-виж Тръмп с неговата гранична стена може и да не изглежда чак толкова луд...

    И после, викаш, ще опашем тунела с фотоволтаични панели, чиято мощност ще е достатъчна да захранва "капсулите" вътре? Явно свети Мъск-изобретателят освен някаква невероятна копачна машина ще да е изобретил и някакви хипер-мега-ултра ефективни соларни панели, защото при днешните им характеристики освен да направят осветление в тунела за друго няма да им стигнат. Или той ще монтира и някоя от невероятните си батерии, която ще прави някаква магия?

    И накрая да кажа, че не знам кой колко знае и коментира, ама имам тука за продаване един голям часовник. Евтино ще ти го дам, само трябва да си го докараш от Лондон. Или ако не ти трябва часовник, не искаш ли да купиш една стара стоманена кула за скрап? И нея евтино ще ти я дам, пък после ти ще си я нарежеш и докараш от центъра на Париж.

    Какво ще кажеш, а? Гледам, че си начетено момче и ги разбираш нещата.
  • 21 Иноватор

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Неиноватор":

    Изобретил машина boring company???
    Абе ти да не си от малцинствата???
    Толкова неграмотен човек рядко може да се види в България.
  • 22 Неиноватор

    2 0 Отговор
    Боринг къмпани не е машината а компанията.

    Един километър хиперлуп струва приблизително колкото един километър бойкова магистрала, сами преценете дали е скъпо.

    При движение със скорост 1200 км в час, капсулата в хиперлуп изразходва по-малко енергия, отколкото електромобил движещ се със 120 километра в час.

    Преси родена на сенникът от фотоволтаици върху тръбата 10 метра, всеки километър от маршрута, може да осигурява 2 мегавата мощност в идеални условия но нека в реалния да са един мегават. Тази мощност може да задвижва дори обикновен влак на релси, който е в пъти по-ефективен и енергоемък.

    Факти за разлика от вашите мнения!

    Коментиран от #25, #27

  • 23 Неиноватор

    0 0 Отговор
    Корекции по мнението.

    При широчина на сенникът от фотоволтаици върху тръбата 10 метра, всеки километър от маршрута, може да осигурява 2 мегавата мощност в идеални условия но нека в реалния да са един мегават. Тази мощност може да задвижва дори обикновен влак на релси, който е в пъти по-НЕефективен и енергоемък.



    Факти за разлика от вашите мнения!

    ПП

    Хиперлуп е прагматично да се използва за дълги маршрути вместо самолети. При 1000 километра маршрут, пиковата мощност на фотоволтаиците върху тръбата ще е 2 гигавата, точно колкото АЕЦ Козлодуй. Голямо осветление ще е, според Зорлем. Точно колкото беше цялата консумация на България през някои от часовете тези дни.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Неиноватор":

    "Един километър хиперлуп струва приблизително колкото един километър бойкова магистрала"

    Това звездите ли ти го казаха?

    ПП За стотен път ще ти повторя да не се пробваш да минаваш с данни за усреднени приходи, разходи, производство и потребление! Средната температура за денонощието може и да е 15 градуса, обаче ако трябва да излезеш в 5ч сутринта, когато е примерно 3 градуса, ще си сложиш якенце, нали? Е, а дано най-после схванеш алегорията.
  • 26 Владо

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бесен Язовец":

    Тинещо не си нараед.
  • 27 Иноватор

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Неиноватор":

    1. Виж си пост 18 последното ти изречение е уникално!!!!!
    2.Тази компания boring ли е или не е щом тръбите ще си лежат на земята.
    3.Дай да видим конкретни сметки не някаква теория.
    4.Единственият реален проек който засега се планира е на Арабите обаче колко км. ще е, с каква скорост ще се движи влакът, колко ще струва, кога ще е готов, къде да прочетем дай инфо????
    Що ли ще е при тези араби що не е в Швейцария примерно и те са богати?
    Между другото в Кореа имаше проект и пътищата да са с фотоволтаици ама докъде стигна тази работа, то не е въпрос само да направиш нещо, щото ако е само да си покажеш колко ти е дълъг, САЩ може и хора на Марс да изпрати веднага ама нали трябва някаква възвращаемост в тази работа.

    Коментиран от #28

  • 28 Неиноватор

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иноватор":

    1. Живеем в информационната ера.
    2. След като пишеш тук значи имаш интернет и Google.
    3. Научи се да ги ползваш.
    4. Кажи и на Зорлем, че да научиш нещо ново не боли чак толкова.
    5. Прочитай точките от 1 до 4 всеки път преди да опонираш на някой било тук или в реалния живот.

    Ако го беше направил, щеше да знаеш, че от hyperloop one не търсят къде да построят трасетата, а е точно обратното, чудят се кой да отложат за по-късно.

    Щеше да знаеш че строежа на хиперлуп маршрут е до девет пъти по-евтин от съвременните високоскоростни влакове.

    Щеше да знаеш че боринг къмпани, не е компания за строеж на хиперлуп, а компания за копаене на тунели. Който строи хиперлуп може да ги наеме за подземната част в градовете, но може да наеме и други компании. Илон Мъск има и други идеи за транспорт в тунели, в които няма вакуум.

    Коментиран от #29

  • 29 Иноватор

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Неиноватор":

    Този коментар защо го написа като нямаш да кажеш нищо конкретно, за да покажеш колко си необразован ли???

    1. Хора които четат само интернет и уикипедиа пишат простотии от рода :
    Публикувано във факти.бг: Илон Мъск даже основа специална компания и изобрети машина Boring company :))))))
    2. За "скучната" компания знаем само че се надпреварват да и изкупят ШАПКИТЕ и ОГНЕХВЪРГАЧКИТЕ :)))
    Добре че са арабите да изсипят един вагон с пари за едно атракционно влакче за туристите.

    Ако имаш някакви конкретни факти дай да ги видим(по точно линк към тях) иначе се превръщаш в бостанско плашило.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Иноватор

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Неиноватор":

    ХаХа това къде го прочете дай линка да видим.
    Какви са тези отбори, ще осигурят ли финансиране, за реален проект ли става въпрос или за прототип. Данъкоплатците ли ще го платят от данъците, имат ли разрешителни.
    Тази земя да не е на баба му на мъск нали трябва отчуждаване, то ей така стават тея неща, Тръмп казва тука ще е и готово.
    А знаеш ли на прототипа в момента колко е максималната скорост????

    Коментиран от #32

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Неиноватор

    1 0 Отговор
    Каква беше причината да ми се изтрият коментарите? Нямаше нито обида, нито текстове на английски. В единият от коментарите дори нямаше линк. Отново се убеждавам че влизам в диалог с екипът на сайта, които са против прогреса в транспорта различни от ДВГ и трият мнения различни от тяхната гледна точка.

    Колкото и да не им харесва, Хиперлуп се развива по цял свят с планирани маршрути из цяла Европа за което бях дал цитати с точните дестинации.

    Коментиран от #38

  • 35 Неиноватор

    0 0 Отговор
    Ще дам отново цитати, без да се обръщам към никого в дискусията за да не се окачестви като обида:


    Илон Мъск няма отдавна фирма която да се занимава с Хиперлуп. Негова е само концепцията.

    Има идея хиперлуп да минава и през България и още преди две години по въпроса е разговаряно с президента.

    Копаенето на тунели не изисква отчуждаване на земя. Не се притеснявай за нивата на баба ти, тя ще си остане нейна, дори ако под нея минава хиперлуп. Идеята е под мегаполисите, тунелите да са на няколко нива един под друг за да вкарат градският трафик под земята.

    Ето ти линк за България и двете компании развиващи хиперлуп

    https://money.bg/techno/svrahzvukoviyat-transport-hyperloop-mozhe-da-minava-i-prez-sofiya.html

    Коментиран от #39, #41

  • 36 Неиноватор

    0 0 Отговор
    През 2016 г. Hyperloop One обяви конкурс сред градовете кандидати за изграждането на високоскоростни влакове. Сред 2600 заявления, експертите избраха десет отбора от пет държави (Мексико, Индия, Съединените щати, Обединеното кралство и Канада). Маршрутите, предложени от страните, варират от 320 до 1100 километра, в зависимост от местоположението. Като цяло 150 милиона души живеят в печелившите градове. Предложените маршрути с обща дължина 6632 километра ще свържат 53 мегаполиса по целия свят.



    Hyperloop One оцени всяко предложение от стотиците отбори от цял ​​свят, проучи потенциала на всеки от гледна точка на инфраструктурата, технологиите, регулаторната среда и транспортните проблеми. Така бяха определени най-силните кандидати:


    САЩ
    Шайен - Денвър - Пуебло (580 км)
    Чикаго - Кълъмбъс - Питсбърг (785 км)
    Маями - Орландо (414 км)
    Далас - Хюстън (1030 км)

    Великобритания
    Единбург - Лондон (666 км)
    Глазгоу - Ливърпул (545 км)

    Мексико
    Мексико Сити - Гуадалахара (531 км)


    Индия
    Бангалор - Ченай (335 км)
    Мумбай - Ченай (1102 км)

    Канада
    Торонто - Монреал (644 км)

    По-рано Hyperloop One проучи техническите и икономическите възможности за изграждането на маршрута в Холандия, Швейцария, Москва, Лос Анджелис, Великобритания, Финландия и Швеция. Съдбата на тези трасета остава неясна.

    Коментиран от #40

  • 37 Гадина

    0 0 Отговор
    Колко енергия ще е необходима за да се намали налягането в тръбата, респективно да се изпомпи въздуха. Липсата на въздух е главното условие за високите скорости.
  • 38 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Неиноватор":

    ХаХаХа хайде сега и световната конспирация намеси, да аз съм рептил :)))
    Ти си толкова хипер дупер мега умен, че чак като те изтрият веднъж не разбра от къде да прочетеш какви са правилата на форума.
    Е мееееееееегааааа гиииига умнико има ги в долната част на всички коментари :)))
  • 39 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Неиноватор":

    Вземи си смешната статия за старият президент Плевненлиев и си я постави знаеш къде.
    Та гост пак те призовавам да си поставиш кристалната топка в килерът и да говорим за реални неща.
    Статията е от 2016, питам те до сега след 2 години какво реално има не в България в ЕВРОПА в цяла ЕВРОПА те питам какво има реално. Има едно нищоооооооооо, една гола 0 щото Европа не е пустиня не напразно му викат старият континент.
    Дори ще отида по далече в ЦЕЛИЯТ ЦВЯТ даже в цялата ВСЕЛЕНА освен лудите араби дето дават по 10 милиона за регистрационна табела за кола какво има нещо поне заченка на някакъв проект????
    И още нещо що не провериш този флагман на проекта Брансън на колко хора взе пари, кога ги взе за какво ги взе и докъде я докара с проекта.
    Това са сериозни неща изискват много средства и всеодаване, не може да почнеш нещо да го зарежеш по средата и после да се занимаваш с нещо друго.

    Коментиран от #42

  • 40 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Неиноватор":

    ХаХаХа ти явно живееш на Марс ли и аз незнам.
    Какви са тези отбори от общината ли от къде ли, какво разрешение могат те да издадът за такъв проект това е несериозна работа.
    Ти изобщо строил ли си не жилищна сграда, не мост градска тоалетна правил ли си че ги говориш тези глупости????
    За това нещо трябват стотици разрешителни, и нестава така дори и кметът да си направи едно отборче и да кандидатства. Определено всеки го взема за някаква игра това нещо, никой не го взема насериозно.
    Има ли един лев дадено от някоя община, има ли дори едно разрешително дадено за този неясен проект???
    Има ли 10 км. направено трасе и с каква скорост влака се движи в него???????
    Има някакво мижаво трасе от 2км с тръба на повърхноста на пустинята и малко влакче се движе с 380км/ч!!!!!!!!!!!!
    Е то това го има по целият свят вече и без тръба!!!!!
  • 41 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Неиноватор":

    А това хиперлуп трасе през България преди или след пистата за Формула 1 ще го строят, че да знам къде да се наглася да ходя първо?

    Защото и въпросната писта беше почти започната - и проект имаше, и инвеститор, и желание на държавата, изобщо само да бяха ударили първата копка и работата щеше да стане. Обаче, ей на, десет години (ако не и повече!) си стоим без кръг от Ф1 и това е... Аз мисля, че пак Костов ще да е виновен!
  • 42 Неиноватор

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Иноватор":

    Ами сам го каза! Това не е действие а ПРОЦЕС! Дълъг процес на проектиране, производството, и строеж за което трябват куп разрешителни. А след това задаваш "изключително интелигентен въпрос"


    "Статията е от 2016, питам те до сега след 2 години какво реално има не в България в ЕВРОПА в цяла ЕВРОПА те питам какво има реално. Има едно нищоооооооооо, една гола 0"

    Ауди от 2010 година "следващата година" пуска в производството Етрон - скапан електромобил - технология по-стара от ДВГ, колко произведоха до днес? Зироо, а КОНЦЕПЦИЯТА за Хиперлуп е от 2013 година. Концепцията на хартия. Какво очакваш повече от РАБОТЕЩ прототип за толкова кратко време?

    Една смотана АЕЦ изисква повече време само за проектиране, въпреки че има изградени стотици такива. Знаеш ли колко време отне строителството на елементарната магистрала Тракия?

    Коментиран от #43

  • 43 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Неиноватор":

    Като са толкова далеч от нещо практическо, защо вдигат такава джабала за всяка стъпка? За да им вървят шапките и огнехвъргачките? Или се гласи IPO (ако все още са частна компания)?

    Коментиран от #44

  • 44 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Зорлем":

    Бях написал един съвет в няколко стъпки който изтриха. Живеем в информационната ера и не е трудно човек да намери каквато и да е информация преди да тръгне да се излага по форумите.

    Хиперлуп е концепция, а не компания. Концепция по която работят МНОГО компании. Концепцията е с отворен код и всеки може да я усъвършенства.

    Тестовата площадка не е една. Поне аз знам за една в Невада, тази за която става въпрос в статията и една под централата на space x, на която се устройват състезания и изпитания между отборите от различни фирми и институти които работят по концепцията. Тези дни там се очаква техният прототип да развие над 500 км в час. Кое друго превозно средство може да ускори и спре за толкова кратко разстояние, да отново се подигравате с успехите на хората? Вие лично постигнали ли сте нещо по-добро, нещо което да си заслужава да следят стъпка по стъпка в новините?

    Коментиран от #45

  • 45 Иноватор

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Неиноватор":

    Пак се излагаш ама щели нещо си да направят ама някога си, е ето ги фактите:
    1.В момента са постигнали едва 384км/ч с някакво тестово муле тоест не цял тежък влак.
    2.Изминали са 2 км в някаква тръба на повърхноста на земята не е истински тулнел с всички пречки пред него.
    3.В япония има влакове не във вакум просто влакове които МОГАТ да вдигнат 600км/ч.
    4.В Япония, Корея дори и в Европа има влакове които реално имат оперативна скорост от над 400км/ч.
    5.Мъск не е измислил концепцията за влак във вакумна тръба, идеята е на други хора.

    Тази идея както и ел. автомобилите се развиват с времето и когато точното време дойде ще се появи без или със Мъск.
    Дразни много как такива като теб по 10 пъти на ден си удряте главата в земята и боготворите просто един богат бизнесмен а не виждата че около него света се развива и той само обира лаврите и овациите.

    Коментиран от #47, #49

  • 46 Зорлем

    0 0 Отговор
    "Вие лично постигнали ли сте нещо по-добро, нещо което да си заслужава да следят стъпка по стъпка в новините?"

    Не, не съм, но и тези не са, така че не виждам къде е драмата в случая.
  • 47 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Иноватор":

    Пак повтарям че не е трудно да провериш в интернет преди да започнеш да пишеш глупости.

    1. Хиперлуп никога, ама никога не са си помислили за влак. Влаковете са само в главата ти. Тестът е направен със капсула, точно същата в която ще се возят пътниците.

    2. Дори като ти зададат конкретен въпрос, не се сещаш Защо ти го задават, камо ли сам да се сетиш за него. Кое друго превозно средство ще ускори до почти 400 км/ч и ще спре за 2 км?

    Цитат от рекорда:

    41.96 секунди от тръгване до спиране на място през върха на 400-е км/ч.
    - Най-доброто време досега премерено официално за сериен автомобил в света.
    - Световен рекорд поставен от Хуан Пабло Монтоя, победител в Гран При на Монако от Формула 1, двукратен победител в Indy 500 - “Наистина е впечатляващо колко стабилен е Chiron. Ускоряването и спирането му са направо невероятни.”
    - За упражнението 0-400-0 км/ч на Chiron му бяха нужни едва 3.112 километра разстояние


    Монтоя се възхищава на по-слабо постижение, но за вас това е нищо работа, вие можете повече!

    Коментиран от #48, #51

  • 48 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Неиноватор":

    Само да уточним, че капсулата на Хиперлуп извън тунела не вирее изобщо, докато Бугатито на Монтоя може да се движи по всяка що-годе равна повърхност, така сравняваш ябълки с портокали.

    За цената и сложността на изграждане на 2км тунел и 3км асфалтов път пък изобщо няма да говорим.

    Коментиран от #50

  • 49 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Иноватор":

    4.5. както вече уточних, ограниченията в скоростта идват от късата отсечка. Сега да питам на свой ред, тези влакове колко време могат да се движат по инерция с изключен двигател?
    Линейните двигатели на hyperloop са монтирани на тръбата. Ускорението до максимална скорост става в първите 10 километра, а след това капсулата се движи по инерция до следващите двигатели които се намират на ...100км след това! Само по 1% от трасето има двигатели, през останалото време движението се осъществява по инерция, ако изключим вентилаторът отпред, който помага на въздушните лагери и се захранва от батерия в капсулата. Изразходваната енергия за ускорение в първите 10 км, се рекуперира при спирането в последните 10 км и не се губи. Цитираните от тебе влакове не могат да си мечтаят за такава ефективност.

    Освен това е много по прагматично и удобно, да изпращаш до определена дестинация по 28 човека в капсула на всеки половин час, отколкото 1000 човека във влак веднъж дневно.

    Коментиран от #52

  • 50 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Зорлем":

    Искаш ли да си поговорим за ефективност?
    А за средна скорост?
    За разходи на километър? Гуми за 50000 долара които се сменят на всеки 2000 км.
    За прословутият пробег с едно зареждане? 10 километра? 20 километра?

    Коментиран от #53

  • 51 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Неиноватор":

    Пак ти повтарям безхаберието не е оправдание, ти си си виновен за това и трябва да се бориш с него.
    1.Не било влак ама има нещо като релси на които се движи, наречи го ако искаш train тогава:))).Както и да се казва е бързо засега колкото влака и е още само прототип. Други държави също го изпробват когато му дойде времето ще стане и без много шум и фанфари.
    2.Това за ускорението цепи тъпомерът, ти да не возиш във влака картофи бе мен 1,2,3 сек ускорение какво значение има като ще минава между гарите по 200км мин. Това хора и товари ли ще превозва или ще ходи до Марс смешен си, не знаеш че всяко нещо има предназначение.
    Просто не знам как с часове мислиш и накрая всеки път казваш някоя глупост.

    Коментиран от #59

  • 52 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Неиноватор":

    ХаХаХа още един бисер направо си за навремето имаше ученически бисери от матурата ето го следващият ти:
    Публикувано във факти.бг: Освен това е много по прагматично и удобно, да изпращаш до определена дестинация по 28 човека в капсула на всеки половин час, отколкото 1000 човека във влак веднъж дневно.

    Ама хората имат работно време не са като тебе да ходят на работа наобед, поразходи се малко в София в метрото да видиш как ще пращаш по 28 човека в капсула на всеки 30 минути и къде накрая ще ти излязат сметките.
    А ако спре токът какво правим???????? Копаем ли гробовете или????

    Коментиран от #54

  • 53 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Неиноватор":

    Говори си за каквото искаш. Аз ти обяснявам, че правиш някакви безумни сравнения ти обаче упорстваш, че Хиперлупа е върхът на сладоледа. Със същия успех можеш да заявиш, че крокодилът е по-дълъг, отколкото зелен.

    Но аз също мога да ти отговоря по детски - разход 50000 долара за гуми, ама можеш да си ги купиш и да се возиш, нали? Пък на твоя Хиперлуп колко струва билета за едно пътуване? Отговор - не знаеш, защото няма откъде си го купиш!

    Тоест ако продължим с детските ти разсъждения цената на километър на Хиперлупа клони от нула до безкрайност, зависи дали ще приемеш цената на билета за нула или безкрайност! Или ще оспорваш какво се получава, когато делиш на нула или безкрайност?

    Сега схващаш ли разликата между нещо, което го има, макар и скъпо, и нещо, което го няма (и също е скъпо!)?
  • 54 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Иноватор":

    Е, ти пък все едно се съмняваш как е определена големината на капсулата? Да ти кажа - СРЕДНО погледнато във всеки влак или самолет пътуват по 28 човека (примерно!).

    Вервай му на гост/Електрика, че всичко усреднено е най-вярното и правилното за оразмеряване. Среден разход на ток, среден пробег на ден, средногодишно производство... Изобщо средна работа! Ех, да беше жив дядо му Гаус, направо щеше да се просълзи от умиление какъв върл апостол на "камбанката" му е нашия гост/Електрик/Неиноватор.

    Но, аз още го чакам да ми обясни защо тъпите строителни инженери се пънкят да смятат и строят сградите да издържат трусове докъм 8 по Рихтер след като СРЕДНО погледнато земетресенията са примерно най-много 2!

    Коментиран от #58

  • 55 Costelo

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    То даже и да се ползва само за товари, пак ще е голяма работа.
  • 56 Costelo

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Съоръжението не е предвидено да е подземно, а наземно.
  • 57 Неиноватор

    0 0 Отговор
    Ти въобще в час ли си за какво говорим? Хиперлуп ще се използва за разстояние от хиляди километри, а не да ходиш на работа с 1200 км в час. Точно защото хората си имат работно време, а не време за губене е много по-удобно в момента в който се напълни капсулата с 28 човека, да тръгва по маршрута, а не да чакат да се напълни целият влак наведнъж с 1000 човека и всички да пътуват накуп точно в едно и също време.

    Най-бързият влак в момента е Фусин, който се движи с максимална скорост 350 километра в час и взима разстоянието Пекин Шанхай за четири часа и половина. С хиперлуп, това разстояние се взима за час и 15 минути. На мен ще ми е по-удобно, да имам транспорт на всеки 10 минути, а не на всеки 10 часа, при един и същ пътникопоток. А на тебе?

    За тези четири часа и половина, може да отскочиш хиперлуп от Пекин до Шанхай, да си свършиш работа за час и да се върнеш, преди влакът все още да е пристигнал. При това за много по-малко пари.

    Коментиран от #60

  • 58 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Зорлем":

    Умнико, Погледни предишният ми пост. Не ти говоря за среден, а за същият пътникопоток. Ако има повече пътници, спокойно могат да пуснат капсули през пет минути, а не през 10. Ами ако има 500 пътника, ще пуснат ли половината влак или ще го разкарват целият?

    Когато говорим за ресурси изразени в количества, обикновено се говори за средногодишно, защото разликите в отделните месеци може да са големи. Ако изкарваш на година по 12 милиона, ако ги изкарваш на една единствена дата, а другите 364 дни не изкарваш и стотинка, това прави ли те по-беден или по-богат отколкото, ако всеки месец получаваш по един милион?

    Коментиран от #62

  • 59 Неиноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Иноватор":

    1. Трамваят също се движи по релси, но не е влак. Хиперлуп също не е влак, защото няма Локомотив и вагони. Ако не ти харесва терминът капсула може да й казваш вагон, но не и влак, който се състои от много вагони.

    2. Поразсъждавай върху тези въпроси, като заместиш хиперлуп със самолет. Никой не прави градски транспорт със самолети, ама ти откъде да знаеш. Смяташ че трябва да спре пред вас и да те вземе. Хиперлуп има само две спирки начална и крайна и се използва за много дълги маршрути.

    Тези неща не си ги измислям, а чета технически спецификации. Съветвам те и ти да го направиш, преди да изръсиш следващата глупост.

    Коментиран от #61

  • 60 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Неиноватор":

    Само смях буди поредният ти коментар. Ходи си гледай кристалната топка и не говори за неща дето не ги знаеш.
    Още 5 км. няма той за хиляди мечтае.
    И ще разкарва 28 човека на повече от хиляда км. нито сметките ще излязат нито ще може да разкарва кой-знае колко пътници.
    И не ми каза какво става като токът спре, какво правят хората вътре??
    Също това за 350 км/ч е някаква твоя измишльотина виж Shanghai Maglev каква му е оперативната скорост сигурно има и други в Корея и Япония.

    Аз не съм против този или други проекти просто го давай по-полека, стига с това превъзнасяне сякаш ако го няма Мъск света ще свърши.
  • 61 Иноватор

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Неиноватор":

    Там ти е проблемът че си един книжен плъх дето само чете научна фантастика, ама носа си от вкъщи не си е подал.
    В момента на света има милиони разработки, по всяка разработка работят различни хора, някои стават други не.
    Нека да го направят реално пък после ще говорим, щото на теория го знаем как трябва да изглежда, ама да видим накрая дали ще стане както е замислено.
  • 62 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Неиноватор":

    Е, предавам се! Печелиш. Хиперлупът е най-по върхът транспотна технология по всички земни кълбета.

    След седмица-две имам да пътувам до Мадрид, така че къде да се кача на капсулата да ме закара до там (след като си продам Вейрона!)?
  • 63 Неиноватор

    0 0 Отговор
    Единственият който приказва глупости тук си ти. Колко пъти да ти казвам да си проверяваш информацията преди да напишеш поредната глупост?

    Най-бързият влак в момента е точно Фусин:

    https://m.offnews.bg/news/Tehnologii_18759/Kitaj-puska-dnes-naj-barziia-vlak-v-sveta_665574.html

    Имаш ли по актуална информация?

    Какво ще стане, ако спре токът ли, ами ще продължи да се движи по инерция до следващите 100 километра където има линеен двигател там най-вероятно ще има ток. Може да "няма ток" единствено защото някой го е спрял умишлено заради повреда в двигателя, защото захранването е подсигурено с батерии.

    Дали ще стане бързо или бавно, зависи от това колко пари ще се вложат, но в Дубай са го планували за 2020 година, а там пари не се жалят, значи в някакви разумни срокове хиперлуп ще е факт, дори първоначално да се движи с половината скорост.

    За разлика от тебе, освен че съм "книжен плъх", се занимавам и на практика с високи технологии и мога да преценя кое има шансове за успех. Ходил съм в Дубай и съм се качвал на асансьор, който ме е изкачвал стотина етажа за минута. Нито го усетих как тръгна, нито как спря. Последният ми полет със самолет беше преди две седмици, знам и там какви са ускоренията, а за опашките на терминал 1 не ми се говори. Имам и теоретична и практическа подготовка, които очевидно на Вас Ви липсват.

    Нямам Вейрон няма и да имам, за разлика от вас. Вероятно и самолети имате, а на мен ми се налага да чакам по летищата.

    Коментиран от #64

  • 64 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Неиноватор":

    Еми неграмотен си толкова ли не можа да провериш, какво мислиш че е Shanghai Maglev да не е някакво суши :)))).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_maglev_train
    с оперативна скорост от 431 км/ч като забележи не казвам че е най-бързият, може да има и по-бързи!!!!!
    Та значи евентуално щели да го пуснат ама евентуално на половин скорост ама евентуално с намален капацитет ама евентуално без хора, ама евентуално ще струва майка си и баща си и незнам си още какво.
    Питам те какво става с хората вътре нали им трябва въздух от къде ще го вземат ако захранващата им система спре, пак ще опрат до горивен агрегат може би???
    ХаХа занимавал се с високи техн. та ти не разлиачаваш ток от напрежение, киловат от мегават от мегаватчас. Самолет си виждал само на картинка щото щеше да знаеш че Т1 е за такива прошляци като тебе а за големите опашки са виновни имиграционните и проверките за сигурност.
  • 65 Неиноватор

    0 0 Отговор
    Като гледам си имам работа с някакви дечурлига с комплекси. Единият кара Bugatti Veyron, а другия принц се вози само първа класа и с частни самолети. Знаех си че да пиша по форуми е загуба на време, но си мислех че мога да науча нещо ново. Уви!
    Сега остана да дадеш линк към най-бързия пътнически самолет - Конкорд. Само да те светна, че след катастрофата с маглев, скоростите в цяла Китай бяха ограничени и сега 350 километра в час е най-бързата скорост, не че няма влакове които могат да вдигнат 500.

    Бъдете здрави! Приключих с Факти. На няколко пъти помолих модераторите да слагат всички под един знаменател, ако ще трият мнения.

    Коментиран от #66

  • 66 Иноватор

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Неиноватор":

    1.Неграмотен си понеже неразбра че да те нарекът неграмотен не е обида.
    2.Неграмотен си понеже неразбра че модераторът е БОТ и ходиш му се оплакваш :).
    3.Неграмотен си понеже в твоито село незнаят че от Т1 излитат само нискотарифни компании, които примерно не ползват Хиитроу а Лутън или Станстед в Лондон и т.н. Ако работиш в реномирана компания тя никога няма да те прати да пътуваш с тях понеже после може да им излезе през носа.
    4.Неграмотен си понеже не искаш дори и да научиш нещо ново. Има влакове които вдигат не 500 а 603 km/ч.
    5.Неграмотен си понеже не разбра че едно е теория, второ прототип, трето в реален мащаб, четвърто тестове с хора и пето реален проект.

    Накрая всички пожелаваме успех на проекта.