Last news in Fakti

1 Май, 2018 13:45 8 180 14

Volvo пусна съчленени автобуси на ток

  • volvo-
  • 7900-
  • electricity-
  • електрически автобус-
  • електрическия рейс-
  • градски транспорт-
  • швеция
Volvo пусна съчленени автобуси на ток - 1

В шведския град Гьотеборг започнаха изпитанията на нов електрически автобус от съчленен тип. Volvo 7900 Electric е дълъг 18.7 метра и може да превозва до 135 пътници (38 седнали) - доста повече от сега използваната 12-метрова версия на модела.

За момента в тестовете участват само два прототипа на триосния ElectriCity. От Volvo обаче твърдят, че са готови за серийното производство и съчленени рейсове могат да започнат да обслужват курсове в Гьотеборг още през юни.

Шведските инженери 7900 Electric не са решили въпроса с по-голямата товароносимост с монтажа на по-вместителни батерии. Вместо това от Volvo са заложили на системата за бързо зареждане OppCharge с мощност до 450 кВт, която попълва капацитета на акумулатори по време на престоя на спирка.

Volvo пусна съчленени автобуси на ток
Двуосен Volvo 7900 Electric зарежда от специално устройство OppCharge по време на престоя на спирка


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да да

    13 2 Отговор
    Тролей с батерии! А може и по жици да върви и да се зарежда където има възможност и е удобно,а където няма да кара на батериите!

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "Да да":

    Автобусния транспорт ще е първия , дето ще забрави за ДВГ , даже междуградския !

    Коментиран от #9

  • 3 гост

    11 1 Отговор
    В Китай от две години вървят такива в нормалната мрежа, имат заряд за 2-3 спирки и затова нито са тежки, нито са скъпи.
  • 4 гост

    2 5 Отговор
    Престой на спирка е около 1-2мин. За толкова време разгъване, контакт, заряд и сгъване? Интересно, но не изглежда много естетично с този простор отгоре и то на всяка спирка да се разгъва, ако е на всяка де.
  • 5 ежко бежко

    3 0 Отговор
    За Волво без коментар!
  • 6 123;)

    4 1 Отговор
    Volvo са използвали тайна руска технология,за стратегическо решение на транспорта в Мурманск.Болшевика ще спаси света!
  • 7 ЕРДОМАН

    1 2 Отговор
    От миналата година се движат подобни автобуси на ток в истанбул. И са местно производство , но може да са по лиценз .

    Коментиран от #8

  • 8 БЛА БЛА

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "ЕРДОМАН":

    Още малко и фесовете ще измислят батерия за автобус.Че и автобус.
  • 9 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Сигурен съм, че преди 50-60 години, когато са пускали и изграждали първите тролейбусни линии, сума ти и народ като теб си е късал ризите да обяснява как съвсем скоро бъдещето в градовете ще е електрическо. Дори и в Меката на задръстванията и градското замърсяване обаче - Лос Анджелис, историята е съвсем, съвсем различна, нали?

    А, и между другото, познай защо и до ден днешен се произвеждат и използват доволно количество дизелови локомотиви.
  • 10 Любопитно

    0 0 Отговор
    "А, и между другото, познай защо и до ден днешен се произвеждат и използват доволно количество дизелови локомотиви."

    Защо?

    Коментиран от #11

  • 11 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Любопитно":

    Защото е по-лесно, по-евтино, по-бързо и по-лесно за поддръжка да опъваш само релси без да се нагала да кичиш и кабели над тях.

    Коментиран от #12

  • 12 Любопитно

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Ахам! Значи причината е същата поради която голяма част от хората се избират духалка пред климатик или електрически бойлер пред слънчев. Това са решения, лишени от мисъл в дългосрочна перспектива. Да прекараш релсов път, а след това да спестиш едни допълнителни 10% за окабеляването му е лишено от здрав разум!

    Коментиран от #13

  • 13 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Любопитно":

    Ми, въпрос на вкус, казало кучето и си облизало... Дали са 10% или 110% зависи от много фактори, така че няма как да се направи обобщение кой каква инвестиция трябва или не трябва да прави.

    Особено пък, когато става дума за инвестиция с дългосрочна перпесктива (каквото и да означава това), тъй като прогнозите и теоретичните данни са едно, а практиката често е малко, или дори "малко", по-иначе. Все пак не случайно по цял свят има поговорки от типа на "По-добре врабче в ръката, отколкото орел в небето".

    Коментиран от #14

  • 14 Любопитно

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    "Особено пък, когато става дума за инвестиция с дългосрочна перпесктива (каквото и да означава това)"

    Това означава, че ако не си сигурен в натоварването на железопътната линия, не я строиш, а ползваш вече изградените пътища, включително черни и ползваш автомобили автобуси и камиони, вместо влакове. Ако прецениш, че вече има нужда от влак, то ще направиш огромната инвестиция за да спестиш средства в бъдеще, което контрастира с идеята да избереш дизелов локомотив пред електрическия. Дизелови локомотиви се ползват само по стари релсови пътища, които така или иначе вече са изградени, но се ползват рядко, за да има смисъл тепърва да се електрифицират. Ползват се повече като изключение от правилото, точно както се ползват генератори за производство на ток. Технически може, ама няма смисъл!