В шведския град Гьотеборг започнаха изпитанията на нов електрически автобус от съчленен тип. Volvo 7900 Electric е дълъг 18.7 метра и може да превозва до 135 пътници (38 седнали) - доста повече от сега използваната 12-метрова версия на модела.
За момента в тестовете участват само два прототипа на триосния ElectriCity. От Volvo обаче твърдят, че са готови за серийното производство и съчленени рейсове могат да започнат да обслужват курсове в Гьотеборг още през юни.
Шведските инженери 7900 Electric не са решили въпроса с по-голямата товароносимост с монтажа на по-вместителни батерии. Вместо това от Volvo са заложили на системата за бързо зареждане OppCharge с мощност до 450 кВт, която попълва капацитета на акумулатори по време на престоя на спирка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да да
Коментиран от #2
13:51 01.05.2018
2 гост
До коментар #1 от "Да да":
Автобусния транспорт ще е първия , дето ще забрави за ДВГ , даже междуградския !Коментиран от #9
15:24 01.05.2018
3 гост
15:25 01.05.2018
4 гост
15:33 01.05.2018
5 ежко бежко
17:39 01.05.2018
6 123;)
21:22 01.05.2018
7 ЕРДОМАН
Коментиран от #8
21:41 01.05.2018
8 БЛА БЛА
До коментар #7 от "ЕРДОМАН":
Още малко и фесовете ще измислят батерия за автобус.Че и автобус.22:33 01.05.2018
9 Зорлем
До коментар #2 от "гост":
Сигурен съм, че преди 50-60 години, когато са пускали и изграждали първите тролейбусни линии, сума ти и народ като теб си е късал ризите да обяснява как съвсем скоро бъдещето в градовете ще е електрическо. Дори и в Меката на задръстванията и градското замърсяване обаче - Лос Анджелис, историята е съвсем, съвсем различна, нали?А, и между другото, познай защо и до ден днешен се произвеждат и използват доволно количество дизелови локомотиви.
09:33 02.05.2018
10 Любопитно
Защо?
Коментиран от #11
07:31 03.05.2018
11 Зорлем
До коментар #10 от "Любопитно":
Защото е по-лесно, по-евтино, по-бързо и по-лесно за поддръжка да опъваш само релси без да се нагала да кичиш и кабели над тях.Коментиран от #12
09:23 03.05.2018
12 Любопитно
До коментар #11 от "Зорлем":
Ахам! Значи причината е същата поради която голяма част от хората се избират духалка пред климатик или електрически бойлер пред слънчев. Това са решения, лишени от мисъл в дългосрочна перспектива. Да прекараш релсов път, а след това да спестиш едни допълнителни 10% за окабеляването му е лишено от здрав разум!Коментиран от #13
14:46 03.05.2018
13 Зорлем
До коментар #12 от "Любопитно":
Ми, въпрос на вкус, казало кучето и си облизало... Дали са 10% или 110% зависи от много фактори, така че няма как да се направи обобщение кой каква инвестиция трябва или не трябва да прави.Особено пък, когато става дума за инвестиция с дългосрочна перпесктива (каквото и да означава това), тъй като прогнозите и теоретичните данни са едно, а практиката често е малко, или дори "малко", по-иначе. Все пак не случайно по цял свят има поговорки от типа на "По-добре врабче в ръката, отколкото орел в небето".
Коментиран от #14
15:03 03.05.2018
14 Любопитно
До коментар #13 от "Зорлем":
"Особено пък, когато става дума за инвестиция с дългосрочна перпесктива (каквото и да означава това)"Това означава, че ако не си сигурен в натоварването на железопътната линия, не я строиш, а ползваш вече изградените пътища, включително черни и ползваш автомобили автобуси и камиони, вместо влакове. Ако прецениш, че вече има нужда от влак, то ще направиш огромната инвестиция за да спестиш средства в бъдеще, което контрастира с идеята да избереш дизелов локомотив пред електрическия. Дизелови локомотиви се ползват само по стари релсови пътища, които така или иначе вече са изградени, но се ползват рядко, за да има смисъл тепърва да се електрифицират. Ползват се повече като изключение от правилото, точно както се ползват генератори за производство на ток. Технически може, ама няма смисъл!
09:47 04.05.2018