Volvo FE Electric е вторият електрически камион, който Volvo Trucks представя в рамките на един месец. Той е проектиран отново за градска дистрибуция, но с по-тежки операции с брутно тегло до 27 тона. Продажбите в Европа ще започнат през 2019 година.
Първият сериен екземпляр Volvo FE Electric – товарен автомобил с надстройка за сметосъбиране, ще започне да работи в началото на 2019 година във втория по големина град в Германия - Хамбург. Той е разработен съвместно с най-големия производител на надстройки в Европа – Faun.
Иначе Volvo FE Electric ще се предлага в няколко варианта за различни транспортни приложения. С кабината с нисък вход на Volvo влизането и излизането от камиона се улеснява и се осигурява отлична видимост към околния трафик.
Работната среда също е подобрена в резултат на ниското ниво на шум и липсата на вибрации. Капацитетът на батерията може да бъде оптимизиран, за да съответства на конкретните потребности, а зареждането се осъществява от електрическата мрежа или от станции за бързо зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
Коментиран от #2
13:08 09.05.2018
2 гост
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
А още повече електроавтобус !Kитaй вoди пo тoзи път, пpeвpъщaйĸи cтapитe дизeлoви и зaмъpcявaщи aвтoбycи дa изпoлзвaт eлeĸтpичecтвo. И тeндeнциятa зaпoчвa дa "ядe" oт тъpceнeтo нa фocилни гopивa.
Дaннитe ca впeчaтлявщaи. Oĸoлo 99% oт вcичĸи 385 000 eлeĸтpичecĸи aвтoбyca, ĸoитo ce движaт пo пътищaтa днec, ca в Πoднeбecнaтa импepия. И тe ca oĸoлo 17 пpoцeнтa oт oбщия бpoй нa aвтoбycитe, изпoлзвaни тaм.
Bceĸи пeт ceдмици ĸитaйcĸитe гpaдoвe дoбaвят пo 9 500 eлeĸтpичecĸи aвтoбyca - eĸвивaлeнтa нa вcичĸи aвтoбycи oт oбщecтвeния тpaнcпopт в Лoндoн.
Bcичĸo тoвa зaпoчвa дa cъздaвa видимo нaмaлявaнe в тъpceнeтo нa гopивo. И тъй ĸaтo aвтoбycитe xapчaт пo cpeднo oĸoлo 30 пъти пoвeчe oт aвтoмoбилитe.
Зa вceĸи 1 000 aвтoбyca пo пътищaтa, oĸoлo 500 бapeлa пeтpoл нa дeн ocтaвaт нeизпoлзвaни, пoĸaзвaт изчиcлeния нa Вlооmbеrg. Taзи гoдинa излишъĸът oт пeтpoл caмo зapaди eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили щe нaбъбнe c 37% дo 279 000 бapeлa днeвнo - или гope-дoлy ĸoличecтвoтo, ĸoeтo пoлзвa цялa Гъpция.
Коментиран от #3, #4, #14
13:23 09.05.2018
3 гост
До коментар #2 от "гост":
Тоест след 4-5 години , когато 100% от автобусите ще са електрически , САМО Китай ще пести САМО ОТ ТЯХ петрол , колкото за 5 (пет) Гърции !!!!! И от електрокамиони и електроавтомобили още за 10 поне !!! И това пак повтарям , само Китай , Индия и другите азиатски отделно !!! "Най-големия потребител на руски петрол" да ти напомня !!!14:03 09.05.2018
4 Антиелектрика
До коментар #2 от "гост":
Хвала на таквизи глашетаи като теб.Обаче защо ли петролът стигна почти 80$ за барел и то само заради разтрогването на споразумението с Иран?
И аз искам евтин бензин, но уви - нещата не са такива каквито ти се струват на теб.
Коментиран от #5
14:04 09.05.2018
5 гост
До коментар #4 от "Антиелектрика":
Аз пък не искам евтин бензин , откъде го измисли ? Колкото е по-скъп петрола , толкова повече се стимулира електротранспорта !! Докато стне преобладаващ ! След това вече няма значение , има достатъчно други фактори , а петрола ще се срине просто заради огромното превишение на предлагането над търсенето !! Ама за това да му мислят петродържавите , не ме интересува !!Коментиран от #7, #8, #9
14:11 09.05.2018
6 123
14:27 09.05.2018
7 Зорлем
До коментар #5 от "гост":
Кога точно, викаш, ще е това сриване, че да не изтървем да "шортим" петро-фючърсите с Антиелектрика?Питам не за друго, а защото бая народ обещават разни работи, ама само обещават. Аз дори помня едни, дето цяло светло бъдеще обещаваха. Дори гробове на враговете копаеха предварително. Накрая обаче - греда!
14:40 09.05.2018
8 Икономист
До коментар #5 от "гост":
Логиката ти е желязна никой няма да търси петрол и цената ще се срине нищо че от петрол се правят хиляди неща обаче електричеството като се повиши търсенето и на батериите цената ще се срине :))))Това ли ти каза кристалната топка вземи я ъпгреидни до следващата версия че хал хабер си няма от света.
14:41 09.05.2018
9 Антиелектрика
До коментар #5 от "гост":
Странно, искаш да кажеш, че фондовите борси сега спекулират с цената на петрола като му вдигат цената изкупувайки го, въпреки че според теб има свръх предлагане?Ами аз на теб ли да вярвам, на Блумбърг ли или на очите си, че цената на петрола скача, респективно на бензина?
14:45 09.05.2018
10 Картел
Точно това е основното предимство на електротранспорта - възможната му независимост от монополи олигополи и картели.
Коментиран от #12, #15
14:50 09.05.2018
11 Картел
14:57 09.05.2018
12 Икономист
До коментар #10 от "Картел":
Щото цената на електричеството не е изкуствена и свръхрегулирана????Странно явно енергиината мафия е само мираж :)
14:59 09.05.2018
13 Картел
15:10 09.05.2018
14 гост
До коментар #2 от "гост":
Китай са един екологичен парадокс:Въздух - най-мръсен от всички страни
Вода - най-мръсна от всички страни
Почва - там не знам как е, но на фона на горните две не може да се очаква нещо по-различно.
Китайците онагледяват абсурда да замърсиш средата си до токсичност от индустрия, като същата тази да произвежда след това екологичночисти коли и др. превозни средства. Така че не са за хвала, просто при тях има политическа воля и цел, каквато у нас не познаваме. И все се питам защо стимулират електроавтомобилите, без да ограничават замърсяването от индустрията, някак си не се връзва в глобален еколкогичен мащаб.
Коментиран от #16
15:24 09.05.2018
15 Зорлем
До коментар #10 от "Картел":
Да, да, добре, знаем вече - средна консумация от 20kW на 100км, среден преход - 80км на ден, 4 квадрата фотоволтаични панели на покрива, газова турбина за облачните дни и всичко е шест. Няма ЧЕЗ, няма Енджи, няма Бритиш Газ, няма никакви такива. Само "фотосинтезираш" и караш безплатно. Ама на теория. И то само мениджърско-счетоводителна такава!Коментиран от #17, #18
15:41 09.05.2018
16 Икономист
До коментар #14 от "гост":
Защото са комунисти които мислят планово и в петилетки. СССР беше същата не може да им се отрече че имаха досто успешни и грандиозни проекти, но накрая от много планове се сринаха.15:47 09.05.2018
17 Антиелектрика
До коментар #15 от "Зорлем":
Не виждаш ли, че това е многониковия трол?Няма смисъл да се коментира с него каквото и да било.
Разправяше, че в Германия индустрията купувала ток на нулеви цени, но не му пука, че обикновения германец плаща пет пъти по-скъп ток от българина, заради тези зелени престъпления.
То на такива кърлежи, какво да им обясняваш - те гледат само техния си г@з?
Коментиран от #19, #20
15:58 09.05.2018
18 Картел
До коментар #15 от "Зорлем":
Не е важно средното! Важното е дали си нетен производител или нетен потребител.Няма нищо по сигурно от изгряване на слънцето! Всяка година със сигурност може да разчиташ на 1200-1400квч от всеки инсталиран 1kWp. За разлика от преди, когато енергията трябваше да се използва веднага, сега наличието на батерии прави използването на енергията доста по-гъвкаво, особено като става въпрос за бързо зареждане на камиони. Самият принцип на зареждане изисква наличието на батерии, защото става въпрос за мощности над един два мегавата.
Щом според тебе Pepsi и други подобни компании са прости, че си поръчаха Tesla semi и в момента изграждат зарядни станции за тях, значи вероятно наистина не мога да си направят сметката и се нуждаят от професионалната ти помощ!
16:45 09.05.2018
19 Картел
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Щото обикновения германец ще си купи такъв камион, затова трябва да коментираме неговата гледна точка за цената на зареждането ли?На него ще му е по-тихо и чисто и това им е достатъчно, за да нямат против високата цена на енергията. Като му е скъпо е СВОБОДЕН да си я произвежда сам, за разлика от нас!
16:55 09.05.2018
20 Зорлем
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Виждам, естествено, иначе защо ще му подавам негови реплики? Все пак говорим за (мениджърски?!) кадър от "високите технологии", който при все това кълве на празна кука, вързана с канап за бастун.Ей го на, не било важно дали е "средно", ама на година можело да се разчита на 1200-1400квч от панел. Това обаче не е средногодишна стойност, неееее, в никакъв случай! Той със средни стойности не работи. Нъл тъй, Електрике?
Със сигурност производителността на панела е една и съща, както на 01.02, така и на 01.08. Все пак говорим за панели в Германия, разбираш ли. Те там са толкова напред с вратичките във физичните и химичните закони, че вероятно използват магнитното поле на Земята, за да изкривяват слънчевите лъчи, така че постоянно и всекидневно да падат под прав ъгъл спрямо панелите. Дори нощем! Все пак Айнщайн е немец и ги е чувал тия работи с фотоните и избиването на електрони, така че вЕрвай му.
Също така, предполагам тъй като това не е усреднена стойност тая идея да слагат батерии за акумулиране на енергията е за гъзария и да не си хвърлят старите батерии от Лийфовете (щото немците нещо не си падат нещо да купуват Тесли!). Накратко казано, изобщо няма нищо общо с, да речем, облачните дни например, и че нощем също ни трябва ток.
Изобщо, подозирам, че тъй като не знае как се работи с мултицет, щото, както споменахме е от сферата на "високите технологии" (да се чете Ексел и MS Project) и се позовава на спецификации от Интернет, нещо се е раздрусал я
Коментиран от #21, #22
20:29 09.05.2018
21 Антиелектрика
До коментар #20 от "Зорлем":
Стига сега и ти. Ама, че си анти модерен - хахахахахаххаНали разбра - германците били доволни, че плащат най-скъпия ток, защото им било тихо и чисто - хахахахаххахаха
А то има картел само в горивата и "няма" абсолютно никакъв начин да има картели при батериите, нищо че тези същите с горивата, сега са собственици на ВЕИ-та и заводи за батерии.
Пък батериите растат по дърветата и ще поевтиняват като станат масови, защото кобалтът и лития са толкова "много" разпространени, че цените им постоянно "падат".
Ех, че светло бъдеще ни чака - направо парите ще изчезнат като разплащателно средство с навлизането масово на електричките :)))
20:47 09.05.2018
22 Язе
До коментар #20 от "Зорлем":
Коментара ти ме развесели много.Не очаквай отговор,защото няма.А това,че немеца плащал пет пъти по-скъп ток за да му е тихо направо кърти.Немеца като иска да му е тихо,ще си вземе тапи за уши за 1€ а няма да плаща цял живот скъпата електроенергия.Стиснат народ са тия немци.22:19 09.05.2018
23 Картел
ВЕИ били скъпи, били собственост на картели, не произвеждали нощно време и през зимата
Тези "факти"за Германия на кое партийно събрание ви ги казаха? Ето каква е реалността:
"При последния търг цените, посочени в успешните оферти, варират от 2,2 до 3,82 евроцента. Това прави средно 3,4 евроцента за киловатчас.
Според Федералната мрежова агенция, тези по-ниски цени се дължат на повишения конкурентен натиск. Заявките за търга са били изключително много, според агенцията. Получени са цели 210 оферти за общо 2,6GW. Това далеч надхвърля заложените в конкурса 1000 MW.
Това е третият от поредица търгове за наземни ветроенергийни системи, в който 98% от успешните оферти идват не от частни компании. Предложенията са от енергийни дружества, формирани от кооперативи, или предприятия, които са собственост на гражданите."
Слънцето пече само през деня и повече през лятото, а вятърът духа през цялото денонощие, но повече през нощта и зимата.
СРЕДНО произвеждат почти еднакви количества енергия равномерно през цялата година.
Собственост са на гражданите така, че гражданите нямат нищо против тях, за разлика от България.
СРЕДНАТА цена на произвежданата енергия от вятър, е почти колкото най-евтината произвеждана в България електроенергия, тази от АЕЦ Козлодуй и 3 пъти по-евтина от планираната за АЕЦ Белене.
08:28 10.05.2018
24 Антиелектрика
"Според данните на Евростат средният показател на цената на електроенергията в ЕС е 20.4 евро за 100 киловатчаса. Това е близо ДВА ПЪТИ ПО-ВИСОКА цена за електроенергия от цената на тока у НАС в момента. НАЙ-ВИСОКИТЕ цени на тока в ЕС са в Дания и Германия - над 30 евро за 100 киловатчаса." - https://news.bg/energy/evrostat-balgarskiyat-tok-e-nay-evtin-v-es.html
Ето такива зелени лъжци като този тук, заслужават да бъдат убивани с камъни, защото искат да живеят на гърба на хората!!!
09:10 10.05.2018
25 Картел
След като някой може да произведе ток и да го продаде с печалба на цена 4ст/квч , дали пък фирмите ще са толкова прости, колкото си ги представяш, та няма и те да си изградят слънчеви и вятърни централи с които да се зареждат транспортните средства, а ще зареждат на цените за които пишеш?
Дори да заредят на тази цена, курсът софия-варна-софия ще им струва 160 евро за ток вместо около 350 евро за дизел. Ако си произведат токът сами, ще им струва 16 евро.
30 лв софия-варна-софия с 40 тона. Ти можеш ли да идеш и да се върнеш с толкова пари с твоята бричка само с един куфар?
Да много трябва да са прости фирмите, за да си купят електрически камион и да си произвеждат ЧАСТ ОТ ТОКА сами! По-добре да си карат дизелите и да не се занимават с глупости!
Коментиран от #26
09:48 10.05.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Картел
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Последното ти мнение онагледява разликата между Бай Ганьо и германците. Знаеш ли кога в България ще се събере кооператив от граждани който да изгради ... каквото и да е.В България всяка група от двама човека е чета с предател. Единственото за което могат да се съберат е да мрънкат и да се оплакват, но ако ги накараш да поемат отговорността, то това вече не е тяхна работа.
Изключително се радвам когато видя, че има и изключения. Например как работодателите се събраха и казаха че няма да плащат скъп ток заради прекупвачи. Сметка вместо да се вдигне, цената на тока падна. А падна защото заработиха пазарните принципи, а не защото Правителството така е казало. До две години, вече няма да има регулирани цени на тока и всички ще излезем на свободния пазар. Тогава ще те видя на кой ще се оплакваш.
Коментиран от #28, #29
10:20 10.05.2018
28 Антиелектрика
До коментар #27 от "Картел":
Това най-добре го можеш - да извърташ темата и да пишеш винаги последен.Давай, друго какво ти прошепна кристалната ти топка?
Ама разбира се, че германците са уникални - плащат най-скъпия ток в света, за да хранят кърлежи като теб. Ходи в Германия да те видим какъв иноватор си. Ама там май не плащат на тролове като теб?!
10:28 10.05.2018
29 Не вярвам
До коментар #27 от "Картел":
Да ще излязат на борсата нооооооооооооооооооооооо ако имат договор с държавата за 30 ст/кВтч могат да продадат и за 0ст. а останалата цена ще се плати от държавата.Така се получава двоина мафия продават си евтин ток и после си вземат и парите от държавата.
Да живее Гинка шалтера, удряй сега главата в стената и се моли на новият си бог.
Коментиран от #30
10:28 10.05.2018
30 гост
До коментар #29 от "Не вярвам":
Ти май нищо не си чувал за борси и борсови цени , а ??!! А за антидъмпингови закони и правила за вътрешна информация и нагласени сделки ?? Още много работи има да чуеш , не си тормози мозъчето с неща , дето не са ти в "капацитета" !!Коментиран от #31, #33
12:16 10.05.2018
31 Антиелектрика
До коментар #30 от "гост":
Чудя се на наглостта ви да лъжете как цените на тока щели да паднат ако електричките станат масови и токът се продава на борсата?!И това на фона на 5 пъти по-скъпия ток в Германия точно с такива правила.
Зелени престъпници!!!
12:28 10.05.2018
32 гост
Защо промишлеността на Германия се развива, а нашата се свива?
Коментиран от #34
12:40 10.05.2018
33 Не вярвам
До коментар #30 от "гост":
ХаХа а ти май нищо не си чувал за ЗАКОНИ!!!!!!!!!!!Еми вземи го прочети най-накрая този закон да ти светне.
ВЕИ ще продават на борсата, но държавата задължително им доплаща разликата между (договрена цена за изкупуване от държавата) - (продадена цена на борсата).
Да както каза хората нямат нищо против да плащат сметката на други хора като МАФИЯТА нали и те са хора все пак трябва да карат Бентлита.
Коментиран от #35
13:07 10.05.2018
34 Антиелектрика
До коментар #32 от "гост":
Какво го грее обикновения германец, че страната му продавала ток, като той плаща най-скъпия ток в света?И ние през комунизма продавахме ток, ама после цъфнахме и вързахме.
Ти ако искаш плащай и 5 лева за киловат час, ама аз не искам и не си никой, че да ми го налагаш.
14:17 10.05.2018
35 гост
До коментар #33 от "Не вярвам":
В закона пише , колкото и да не ти изнася , че държавата ще плаща разликата САМО ДО ИЗТИЧАНЕ на старите договори , което значи най-много 2025-2027 г и то ако дотогава съда не го признае за държавна помощ , което автоматично го отменя !!! Освен това на борсата има един куп правила за дъмпинг и манипулации на пазара , така че "пробите" се хващат почти 100% и ще излизат доста солено , щото НЕПРОДАДЕНА енергия значи 0 (нула) доплащане !!! Та ти какво викаш , те тия с перките и фотоволтаиците след десетина години са решили да ги режат на скраб , а ? Само да ти напомня , че в същите тия години същата държава ще плаща за тока от ТЕЦ около ДВА ПЪТИ повече от доплащането на ВЕИтата !!!Коментиран от #36, #37
15:34 10.05.2018
36 Не вярвам
До коментар #35 от "гост":
ХаХа нали беше до две години сега до 2027 :))))Може ли да си толкова немислещ човек??????
Коментиран от #38
15:50 10.05.2018
37 Не вярвам
До коментар #35 от "гост":
Ти явно не схващаш какво ти пиша именно понеже непродадена енергия означава 0 доплащане те продават на занижени цени даже може и да ти платят за да им купиш енергията щото после ще си го вземат от държавата. Така пазара се изкривява и се получава болен здрав носи.16:13 10.05.2018
38 Картел
До коментар #36 от "Не вярвам":
Вероятно коментарът ти е към мен. Не знам аз ли сложно пиша или ти трудно схващаш, но след две години пазарът ще се либерализира напълно и всички клиенти ще излезем на свободния пазар. Всеки ще може да си избира доставчикът си на енергия между много и да се договаря свободно с него за условия и цени. Държавата няма да определя никакви регулирани цени нито за покупка нито за продажба на енергия както сега. Тогава Правителството няма да има контрол върху цената. Тогава всеки ще трябва да поеме лична ОТГОВОРНОСТ, а не като сега за всичко да търсите вина у другите.Коментиран от #45
17:59 10.05.2018
39 Антиелектрика
То бива лъжи, ама това на зелените джендъри, вече е свръх лъжа!!!
Коментиран от #41
18:11 10.05.2018
40 Картел
Цената на тока от ВЕИ непрекъснато поевтинява заради все по-ниските разходи за вятърни турбини или фотоволтаични панели. По данни на КЕВР във Франция и Германия вече са постигнати цени от 4-6 евроцента за киловатчас. За сравнение минималната необходима цена за АЕЦ "Белене" е 8 евроцента за киловат, а за ядрените проекти във Великобритания и Унгария, които се реализират в момента - 8-10 евроцента.
Защо обаче в България нямаме такива ниски цени на зелената енергия и дори плащаме 5-6 пъти повече? Причината е в това, че инвестициите в сектора у нас се случиха в периода 2007-2010 г. , когато технологиите бяха много скъпи. Сега соларните панели например са с 80% по-евтини. И ако например се бяхме забавили с изпълнението на целите и проектите се реализираха сега, ситуацията щеше да е съвсем различна.
"Изстрадахме вече трудно. Първите дългосрочни договори на ВЕИ с високи преференциални цени изтичат през 2021 г. След това такива скъпо производства масово ще отпадат от енергийния микс за регулирания пазар и ще започнат да продават на свободния", каза Делян Добрев. Той обаче е категоричен, че държавата ще продължи да подкрепя с по-висока изкупна цена и задължително изкупуване малките ВЕИ проекти за собствени нужди като покривните соларни панели. "Те, освен всичко друго, спомагат за намаляване на технологичните загуби и инвестициите в нови далекопроводи. Такава е и политиката на ЕС", обясни още председателят на енергийната комисия.
18:24 10.05.2018
41 гост
До коментар #39 от "Антиелектрика":
Е кое от всички изброени не е вярноГермания най-големия износител в региона ли е, да.
Всеки Германец може ли да произвежда сам или да се включи в кооператив който произвежда ВЕИ енергия и я продава на свободния пазар? ДА.
Плащат ли се в Германия най-високите добавки върху себестойността на електроенергията? Да, при което само една трета е добавката за зелена енергия, останалото е други данъци и такси. Тази добавка ще намалява с изтичането на договорите за преференциални цени.
Високите цени, стимулират изграждането на собствени ВЕИ източници и реално всеки изградил фотоволтаичен покрив не плаща почти никаква сметка за ток.
Коментиран от #43
18:32 10.05.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Не вярвам
До коментар #38 от "Картел":
Не ти не разбираш затова прочети закона, ще ти го кажа като за първолак с примерни цифри за по лесно.Държавата има договор с ВЕИ да им изкупува енергията на 30 ст. ВЕИ то се задължава да отиде на борсата. Ако продаде за 1 ст останалите 29 до 30 се плащат от държавата!!!!Ако продаде за 5 ст. държавата плаща 25ст!!!!!! Така ВЕИ продава евтино на свои хора и си взема и субсидията.
Какво не можеш да разбереш, та това е елементарно, не се излагай!!!!
Коментиран от #50
18:48 10.05.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 гост
До коментар #45 от "Не вярвам":
Първо ти го прочети този закон.Ако държавата преди ти е давала 30 стотинки, сега определя цена за цялата година, която за миналата беше 7 стотинки и ти доплаща разликата от 23 стотинки. Ти ако продадеш тока за една стотинка ще вземеш 24, затова се стремиш да продаваш поне на седем стотинки за да не си на загуба
08:10 11.05.2018
51 Не вярвам
Минималните цени ще се определят на базата на мин. цени които вървят на борсата така че държавата ще си плаща останалото. Все пак е напредък макар и минимален.
Ако България беше Норвегия, ОАЕ или дори Германия бих се съгласил да санираме всяка частна жилищна сграда от данъците да купим по една панелка на всеки които няма собствено жилище и дори да осигурим мин. доходи на всички жители независимо дали са мързеливи или не.
Обаче толкова я искахме тази пазарна икономика и накрая с тези милион СУБСИДИИ за какво ли не ми идва в повече. Аз мога ли да отглеждам екологично чисти домати и за да съм на печалба да трябва да ги продавам на 10 лева и държавата да ме субсидира да не съм на загуба??? Къде е пазарната икономика тука???
Коментиран от #52
10:03 11.05.2018
52 Картел
До коментар #51 от "Не вярвам":
Приеми субсидията, като отглеждане и образование на дете. Погледнато през призмата на тази гледна точка, може да се каже дали субсидията ще си свърши работата.Субсидията свърши ли работа при фотоволтаиците в световен мащаб? Да! Цените за последните седем години паднаха с 80%. Сега вече може да оставим "детето" да се справя само в живота и то да ни помага, а не ние на него. В световен мащаб субсидиите за фотоволтаици са от драстично намалени до напълно спрени. При вятърните генератори е същото.
В България се субсидират вече само покривни централи с мощности които са само половината от инсталираната за домакинството мощности -до 5 киловата за монофазно и 30 киловата трифазно, но въпреки това няма желаещи. Цените за изкупуване на енергията им са по-ниски, отколкото цените за продажба на ток на краен клиент за пиковите часове, точно когато работят фотоволтаиците.
Субсидирането на електрическите превозни средства ще изравни цените им с ДВГ до няколко години, а след това субсидиите ще спрат защото и това "дете" ще порасне.
Имаш ли логично обяснение защо трябва да продължаваме и увеличаваме субсидиите за въглищните централи? Какво поощряваме по този начин, каква е крайната цел и има ли някаква вероятност да се постигне?
11:21 11.05.2018
53 Не вярвам
2.Субсидии за ТЕЦ няма и никога е нямало.
Изключая когенерацията което е пак някаква измишльотина.
Коментиран от #54
11:31 11.05.2018
54 Антиелектрика
До коментар #53 от "Не вярвам":
Какво му обясняваш на този кръвопиец?Отглеждане на дете било субсидията - мега наглост.
Самопровъзгласилия се за авторитет ще ми казва за какво да отиват парите ми - ужас!!!
11:50 11.05.2018
55 Картел
Налице е значителен дебат за това какво представлява субсидия и кои са обстоятелствата, при които субсидиите могат да бъдат определени като „вредни“. Някои правителства например отхвърлят обвинението, че данъчните облекчения за компаниите за изкопаеми горива представляват субсидия. Докладът посочва още, че около половината от субсидиите за изкопаеми горива, разпределяни от европейските правителства, са насочени към домакинствата с ниски доходи.
Транспортният сектор е най-големият бенефициент, според доклада. Той получава повече от 49 млрд. евро годишно. Това включва данъчни облекчения, които намаляват цената на дизеловото гориво и „ефективно обезкуражават“ преминаването към по-чисти превозни средства.
А фактът, че държавите-членки на ЕС предоставят повече от 2 млрд. евро годишно в подкрепа за въглищата – най-мръсното от всички изкопаеми горива – е просто неприемлив“.
Коментиран от #57
15:28 11.05.2018
56 Картел
Oĸoлo 54% oт вcичĸи цeнтpaли в peгиoнa ВЕЧЕ нe мoгaт дa пoĸpият paзxoдитe cи, пoĸaзвa дoĸлaд нa бaзиpaнaтa в Лoндoн Саrbоn Тrасkеr Іnіtіаtіvе, цитиpaн oт Вlооmbеrg. Cъopъжeниятa пpoдължaвaт дa paбoтят caмo блaгoдapeниe нa милиoнитe eвpo, нaливaни в тяx oт дъpжaвитe, зa дa мoжe цeнтpaлитe дa ca гoтoви дa ce вĸлючaт пpи пиĸoвo пoтpeблeниe.
Ha бaзa oфициaлни дoĸyмeнти нa ĸoмпaнии и oбявeни пoлитиĸи нa дъpжaви, eдвa 27% oт paбoтeщитe днec въглищни цeнтpaли в EC щe бъдaт зaтвopeни пpeди 2030 г.
Cпopeд дoĸлaдa oбaчe, aĸo бъдaт зaтвopeни нeпeчeлившитe цeнтpaли, дъpжaвнитe бюджeти щe cи cпecтят 22 милиapдa eвpo дo 2030 г.
15:32 11.05.2018
57 Не вярвам
До коментар #55 от "Картел":
Ти бъркаш мини с ТЕЦове 😊.Да заради миньорите получават субсидия, както и тютюнопроизводителите. За мен не е правилно, тези пари могат да се дадат за пренасочване на миньорите в друг сектор.
19:42 11.05.2018
58 Картел
Скоро излезе проучване, че цената за изграждане на нови ВЕИ мощности за целия срок на живота им, вече е по-ниска дори само от оперативните разходи на вече построена въглищна централа.
Плащането за студен резерв, дори когато централата не работи, си е жива субсидия откъдето и да го погледнеш. Тя се плаща отделно от цената на енергията, която се търгува на борсата или се изкупува по регулирани цени.
Ако някак мога да приема субсидирането на източници на чиста енергия, за да се подпомогне развитието им, Да но като виждам че процеса е приключил, щом не мога да видя логика в субсидиране на въглищните централи. Вече е време за субсидиране на батерии за съхранение на енергия вместо въглищата!
Коментиран от #59
21:48 11.05.2018
59 Не вярвам
До коментар #58 от "Картел":
Студеният резерв не е субсидия а услуга. ВЕИ също може да кандидатства обаче познай дали ще успее ?Коментиран от #61
07:45 12.05.2018
60 Картел
Батериите за съхранение на енергия също са услуга. Познай дали можеш да получиш субсидия за това? Неее тази услуга се извършва на приятели за горещ резерв, при който централите работят, замърсяват, но не произвеждат електроенергия. Услугите определено са разпределени между "приятели"!
08:17 12.05.2018
61 Картел
До коментар #59 от "Не вярвам":
Забравих да те попитам, ако въпреки студения резерв, който така или иначе им се плаща, пак са на загуба, колко време ще издържат да работят на загуба без държавна помощ според тебе? Получава се парадокс, че пари за ВЕИ няма, но същите тези пари се дават за въглища по един или друг начин. ВЕИ е в състояние да удовлетворява енергийните нужди целогодишно, но при тях проблемът не е в недостиг в излишъка на енергия през по-голямата част от годината, ако се разчита само на тях.08:23 12.05.2018