21 Август, 2018 11:23 67 790 108

Икономисва ли гориво старт-стоп системата?

  • старт-стоп-
  • система-
  • автомобили
Икономисва ли гориво старт-стоп системата? - 1

Повечето нови автомобили, слезли от конвейерите през последните няколко години са оборудвани с функция, наречена "старт-стоп". Най-общо казано това е система, изключваща двигателя при спиране на автомобила за повече от секунда-две. Знаете ли обаче какъв ефект има тази система върху икономията на гориво?

Отговорите на този въпрос са най-различни. Производителите твърдят, че икономисва много гориво и е изключително екологична. Други специалисти обаче са на мнение, че това вреди основно на стартера и акумулатора на колата. Ние обаче се опитахме да разберем колко гориво пести тази система.

Има автомобили, които показват на борд компютъра каква е реалната икономия от старт-стоп системата. Направихме именно такъв дългосрочен експеримент. Става дума за премиум кросоувър (умишлено не съобщаваме марка и модел), който харчи средно 12 - 13 литра на 100 километра пробег.

След изминати 1 700 километра системата отчете икономия от... 0.5 литра бензин! Тук говорим за почти двумесечен експеримент, в който колата се движи в градски и извънградски режим и за което време е изразходва 210 литра бензин.

Така става ясно, че за два месеца можете да икономисате сума от малко повече от 1 лев. Струва ли си първоначалната инвестиция за такава система и оправдани ли са ремонтите и по-честата смяна на акумулатори и стартери, преценете сами.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СетихаСе

    12 1 Отговор
    Ето тест една кола една отсечка.

    https://www.youtube.com/watch?v=t8D6N981zo8
  • 2 гост

    16 67 Отговор
    икономисва 0.2-0.4 л/км реално

    Коментиран от #4, #55, #108

  • 3 гост

    56 89 Отговор
    Това е пълна глупост. Как са отчели икономия от 0.5л за разходвани 210л? Как доказват своята константност и изключват факторите, които са променливи при преминаването на един и същ маршрут? Напротив, системата пести до 0.5л ама на всеки 100км в градски условия. Едно е да ти работи колата една минута на червен светофар, а съвсем друго е да не работи. И днес като чакаш на 15 светофара и няколко задръствания и ето ти ги 20мин по-малко работа на двигателя на място.

    Коментиран от #6, #7, #14, #21, #36, #89

  • 4 наистина ли

    23 22 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    икономия от 20% до 40% на километър, наистина ли?

    Коментиран от #5

  • 5 до умника

    15 21 Отговор

    До коментар #4 от "наистина ли":

    не се прави на умен - ясно е че се говори на 100км...

    Коментиран от #47

  • 6 Иванко

    200 12 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Като се има предвид, че повечето коли на празен ход харчат 0.5-0.6 литра на ЧАС, значи за 20 мин на ден по светофарите се пести 0.16-0.2 литра икономия. Това са 30 стотинки на ден. Ако пък вендъж я изрежеш за 1 мин през целия ден, икономията ти заминава... да не говорим, че и климатика спира като спре двигателя и лятото ставаш на пор за тия 20 мин псевдо икономия. Мерси съм. Още като се кача в колата и я изключвам тази върховна глупост.

    Коментиран от #18, #96

  • 7 джими

    107 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    това е сметка без кръчмар - забравяш, че за запалването на колата се изразходва също гориво.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 тони

    84 5 Отговор
    Имам Mazda CX5 - дизел, за 60 000км старт/стоп системата е била активна 20 часа. Т.е. ако колата гори 5 литра на час (а тя гори много по-малко), значи е спестила 100литра, което е нищо, предвид че оригинален акумулатор е 600лв.
  • 10 JEEP

    94 4 Отговор
    Имам служебен миникупър с такава система. Дразнеща е поне за мен.
    В задръстване пали и гаси по хиляда пъти. Акумулатора не е с електролит, а някакъв гел (иначе се скапвал бързо). На този с гела цената е почти х2 на нормалните. Икономия не съм гледал, но не виждам голям смисъл. При паленето отива повече гориво, отколкото за 30сек. работа на място. Не знам за еколкогията, но за икономия (гориво+експлоатация) със сигурност не води до нищо добро в дългосрочен план. А, да - на минито тая система се скапа на 5хил км. (говоря за чисто нова кола)
  • 11 САП

    15 25 Отговор
    Ползата от старт стоп системата много зависи къде живееш. Ако живееш на място което с много и интензивен трафик с много задръствания, много светофари, чести спирания и кратки престои системата е много полезна и пести горивото. Ако можеш да достигаш до дома си до работа без задръствания и светофари системата е безполезна. Най-общо това е система за интензивен градски трафик. За България реално в колко градове е необходима? Не мисля че са повече от пръстите на едната ръка.

    Коментиран от #20

  • 12 ГОСТ

    88 5 Отговор
    Аз не одобрявам тази система по друга, по-различна причина. Всеки страт на двигателя го приближава най-много към неговата "смърт". Това се дължи ва факта, че тогава е най-голямо триенето между частите му, т.е. износването е най-голямо. Практиката е показала, че автомобилите, които се ползват на дълги разстояния са с по-дълговечни двигатели, от тези, които се ползват на кратки разстояния, с често гасене на двигателя.

    Коментиран от #68

  • 13 Колеса

    5 37 Отговор
    Това е руски тест с Лада X-ray . На други коли дава по-голяма икономия
  • 14 Старт стоп измама

    18 7 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Важно е колко ти гори двигателят за работа на място или на празен ход, когато няма усилие. Ще видиш, че е от порядъка на литър-два ЗА ЧАС! Това означава, че в пет задръствания по 10-20 минути влизането в режим "празен ход" не е толкова фатално и е съмнително дали двигателят ще изгори даже и литър. Сега, за самата "старт-стоп" система не мога да кажа дали това е качествено решение, защото нямам такава и не съм се сблъсквал ребром, но по принцип мнозина в България ползваме и дизели, и алтернативни горива като метан/газ, така че сме свикнали да икономисваме. Американците и другите западняци просто се опитват да продават продукцията си, натъпкана с камари излишни неща. За пример погледнете американските цени на каквото и да е - колкото и да е глупаво и излишно, все маса пари струва. Един нож да купиш - дай 20 долара. У китаеца - 3 лв. Нямам американка от 2018 със "старт-стоп" система - да не съм умрял?!
  • 15 CL500

    23 18 Отговор
    Много сте интересни тука :-) Е, как никой не обръща внимание на обема на двигателя, а говорите за някакво количество спестено гориво, сякаш то би било еднакви за всички двигатели. Мога да кажа, че моя борд компютър (двигателят е атмосферен V8) при огромните задръствания около 1700-1800 часа показва скок на разхода на 100 км от 20-на литра и може да стигне до 30 л/100 км. Просто, защото при мен няма изключващи се цилиндри, няма и гасене, дори на доста под 1000 оборота, тези 8 цилиндъра си харчат, а не се движиш ... Така, че спестяването при един малолитражен двигател ще е едно, при голям двигател ще е друго!

    Коментиран от #22, #24, #98

  • 16 гост

    8 7 Отговор
    Коли с подобна система се оборудват с АГМ акукулатори, които са 30% по-скъпи спрямо стандартните такива. Да не говорим, че коли, произведени с подобни акумулатори са длъжни да си поставят от същия тип, за да им важи гаранцията на акумулатора за следващите години, а АГМ се предлага с 3г, за разлика от стандартния, който е с 2г. Дизелова кола може да изгоди само 0.5л/час, но бензин е къ, литър. Та една проста и неточна сметка показва, че може да ти спести към 200лв годишно, ако я ползваш за работа и е активна по 20мин на работен ден.
  • 17 КУРТИИИИИЙ

    68 3 Отговор
    И КАТО ИКОНОМИСВАТЕ СТОТИНКИ ----КАКВО СТАВА СЪС СТАРТЕРА С АКУМУЛАТОРА ---ИКОНОМИЯТА Е МЯЙКА НА МИЗЕРИЯТА
  • 18 Веселка

    20 4 Отговор

    До коментар #6 от "Иванко":

    Щом климатика е пуснат,двигателя се самостартира при спрян автомобил.Говоря от опит.Не подвеждайте с исканията си.

    Коментиран от #92

  • 19 Мчи аз

    37 6 Отговор
    Според мен, компаниите не гледат толкова персонално на нещата. В смисъл кой колко лично ще спести..... Аз смятам, че ако една кола в задръстванията спестява работа на двигателя за няколко минути и човек си спестява примерно 0,5 литра гориво, в глобален мащаб 4млн и повече автомобили правят огромни количества по-малко изгорено гориво, а съответно и по-малко вредни емисии(колкото и да ги изкарват безвредни димните газове). А от година на година автомобилните концерни са притиснати от екологията и се налага да търсят варианти как да се показват колко са зелени. Така, че лично ние много може да не спестяване, а даже може и да се набутваме, чрез повишената амортизация на стартиращата система, но това си е наш проблем, а не проблем на автомобилните компании.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост като гост

    56 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Пич нещо си в грешка.
    0,5л на общия пробег, даже и по малко. При чисто нов автомобил стартера го смених на 8-я месец 1250 лв + смяна. Акумолатора го скапах на 11-я месец и там отидоха 480 лв.
    Гаранцията за тях не важи, защото го водят консуматив. И ходи се оправдавай на арменския поп.
    Решението беше да махна бушона на системата. Е вече 2 години нямам проблем с тези "консумативи". Само като я вкарвам в сервиза по договор за обслужване слагам бушончето и ок.
    Жалко за тази недомислена екстра дето взимат пари.

    Коментиран от #53, #104, #107

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гост

    42 2 Отговор
    Правят го заради емисиите, не за икономия
  • 24 Интересно

    19 2 Отговор

    До коментар #15 от "CL500":

    Какъв обем на двигателя и абсолютна стойност на параметъра "изразходено гориво и икономия" те гонят? В статията ти пишат за кросоувър, някои от нас, пишещите тук, карат леки автомобили с подобна система, други имат СУВ-та... Все пак, повечето коментиращи явно не одобряват наличието на подобна "изродщина" в автомобилите им и бързат да я изключат поради голямата "икономия"...

    Коментиран от #34

  • 25 Бочко

    41 1 Отговор
    Работя в голям официален сервиз, ежедневно пълен с многобройни "нови" брички и оплакванията от въпросната система не са малки... Освен споменатите проблеми с акумулатори и стартери, едно от най-дразнещите неща е бързото включване в трафика от спряло положение до пълна газ, например на кръгово движение, където клиенти се оплакват, че не могат да потеглят бързо и дори правят не малко ПТП-та, заради това... за екология е добре замислено, за икономия - може би за автомобилите с по-големи двигатели има резон, но всяко нещо е за сметка на нещо друго... Като цяло никога не бих го използвал...
  • 26 РЗС

    7 23 Отговор
    Тук има ли някой в тоя сайт да знае точно за какво е тая система? Главната цел на системата е да ограничи вредните емисии и в същото време пести гориво, както казаха някои от по-големите мотори се пести доста повече. Целта е колите да работят колкото се може по-малко заради вредата за околната среда. Представете си всички коли с такава система,които не работят 20 мин за деня благодарение на системата, това са милиони коли, някой схваща ли каква разлика е това за въздуха. В центъра на Лондон таксата да минеш е вече 50 паунда, направено е с цел да се подобри въздуха. Замърсения от газове въздух предизвиква рак, а оттам знаете изхода. С увеличаване на автомобилите заболелите са се увеличили хиляди пъти. А това,че повечето нямате близки починали от болестта, не означава че това няма да ви застигне. Защо старците с къщички по планините изкарват по 100 години?

    Коментиран от #38, #65

  • 27 Грую

    20 2 Отговор
    Карайте бюджетни автомобили поне докато не направите първия милион. После може да си купите и по-скъп и с разни джунджурии по него, за които винаги е валидно правилото "Колкото по-сложно - толкова по-скъпа поддръжка!".
  • 28 Путкин

    24 9 Отговор
    Имам G 63 AMG от 2016г и Порше Панамера от 2015г и двете имат старт стоп системи и ще ви кажа, че това е пълна глупост, много дразни и не върши никаква работа само амортизира колата, тая система е пълен т'шак!
  • 29 Бай Тошо

    24 2 Отговор
    Безсмислици и безумия в новите коли колкото щеш. Нали сега е модерно да се слагат технологии в колите и простоватия човечец колко му трябва за да се съгласи със всичко че му е нужно. Щом не можеш да караш, вземи си такси или градския транспорт но не чакай на технологиите да ти свършат работата за която си карал уж шофьорски курсове. И всеки смята че щом колата е наблъскана с много екстри е безсмъртен вече и може да си позволи вместо да гледа пътя да си гледа телефона, телевизора, мултимедията и какво ли още не. По някога обаче технологиите изневеряват (не помагат) и се стига до там че се яде жито от роднини и приятели
  • 30 Бен

    30 1 Отговор
    Това S\S дразни безумно!!!! Ето два проблема изпитани лично от мен: пролетта мимсе случи да обикалям цял ден София. В края на деня започнах да долавям забавено стартиране и това ме изправи на нокти! Докато се прибера изтръпвах на всеки свтофар, дали ще завърти!!!! И другото е когато ти трябва да тръгнеш бързо! Примерно за да се включиш в някоя пролука в колоната!!! Забрави! Супер неудобно недомислие. А мога да я изключа само за следващото спиране. Това като цяло е един голям инженерен провал. Така мисля!
  • 31 Супер дразнеща екстра!

    21 4 Отговор
    Тамън да угасне и пускам спирачката за да пръдна малко напред и така поставено.Това е в София,даже е куриозно тя аха да угасне и пали,имам чувството че не знае какво да прави! А като караш шест скоростен DSG дизел със 160коня който по принцип е супер икономичен последващия ремонт на стартер в български оторизиран сервиз не ми се нрави,Ем е скъпо Ем наше са едни механици по тия сервизи,ум да ти зайде!
  • 32 Иноватор

    13 0 Отговор
    Следващата иновация е да местим колата си с дистанционно или телефон .. тя е още по-полезна и от това ! :)
  • 33 Читател

    28 0 Отговор
    Тази система може да спестява гориво. Но! Има голямо "НО"! :)
    За "запалването" на двигателя е нужно малко повече гориво и ако С/С системата гаси двигателя само за 10-15 сек., вероятността, при запалването да изгорим повече гориво, отколкото през тези 10-15 сек. е много голяма. Така че, при определени условия, С/С системата пести гориво - но трябва да има определено време минимален престои. Колко е това време - зависи от кубатурата на двигателя. А дали С/С системата пести пари? Категорично НЕ. По-добре да не шофираме на фарове през деня - така със сигурност ще спестим от гориво, амортизация... Но това не е важно да държавата. За нея е важно да влиза ДДС в хазната.
  • 34 CL500

    0 7 Отговор

    До коментар #24 от "Интересно":

    Как какъв обем на двигателя ме гони, бе? Като пише, че било за кросовър, споменато ли е какъв двигател има? Или всички подобни коли са еднакви, или няма такива по-наточени, или просто с по-големи двигатели? Ти важен ли си, че си помисли, че статията е лично написана за теб или другите с коли с по-големи двигатели да не четат?!? И тая система е точно по-скоро за тези големи двигатели, както и изключването на цилиндри - и за намаляване на разхода, и на емисиите. Ако караш миксерче с градски разход 6 л/100 км, надали ще се интересуваш да паднел на 5 на сто, което е нищо, но ако от 30 ми падне на 20 л си е разлика, нали се сещаш.

    Коментиран от #59

  • 35 гфхгф

    12 0 Отговор
    S/S е калпава система поради причината, че колите, седейки на едно място, всъщност не консумират много гориво, това което харчи доста гориво е ускорението на автомобила и особено на първа и втора предавка.
    Според разни проучвания S/S икономисва до 7% гориво на 100км. Играл съм си да правя засичания при изцяло градски пробег - ами не можах да видя реална икономия, явно е толкова незначителна (ако въобще я има), че на един резервоар не може да бъде усетена.
  • 36 hmhmhm

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    къде имаш 1 мин на светофар в софия тези светофари едва ли са повече от 10. В повечето случай е трагни спри и икономия няма. Или ако я има ако наистина за 210 л. 0.5 то ексикти и системата да си я заврете някъде. И само да кажа естествено че производителите на тази система ще кажат че работи и пести гориво и е стабилна. Ама реалността каква е?

    Коментиран от #37

  • 37 CL500

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "hmhmhm":

    Има не малко светофари с по 50 сек и минута на червено. Въпросът е, че за едно светване на зеленото далееч няма да преминеш в чак-пик. Като се зареди задръстването, дори само за един такъв светофар имаш сигурно поне 5, че и повече зелени сигнала да пропуснеш, докато дойде и твоя ред. Та, светва зелено - пали двигателя да придърпаш колата малко напред, светва червено и пак следва чакане близо минута, после пак и пак. Така, ако имаш 5 такива светофара, докато се прибереш от работа, има едни поне 20-25 мин всеки ден работа на двигателя на едно място, сутринта пак имаш чаканета и т.н. Но си остава и другия въпрос с износването на двигателя, защото 'най-неприятното' за едно ДВГ след форсирането на студен двигател е самото палене.
  • 38 hmhmhm

    9 0 Отговор

    До коментар #26 от "РЗС":

    Вие знаете ли какво представява ракоро образувание? Май не Но пък някой ви е казал че вредните емесии от колите образуват рак. Да ама не а знаете ли защо защото някой казва нещо и всички почват да му вярват без да вложат капка знание и умисъл. Раковата клетка е изродена клетка тя е станала такава поради няколко причини най-важната от която е грешка при репликацията на ДНК но тази грешка в репликацията не става поради мръсния въздух а поради това че ДНК синтетазния комплекс по време на работа греши това че той греши е нормално всеки и всичко греши грешката на ДНК синтетазния комплекс е 1 на милион. Но това не е толкова важно защото има SOS репарация която оправя грешката, но има в случай която тази грешка остава и когато станат много грешки може нормалната клетка била белодробна била друга клетка да премине в ракова. И първо се запознай с материалите преди да пишеш кой за какво е виновен и защо.

    Коментиран от #45, #56

  • 39 сметката без майстора

    10 0 Отговор
    Икономисва и после ги бухаш за стартер и голям акумулатор (80 Амперчаса и повече).
  • 40 хонда 1.5

    12 7 Отговор
    Cl500 не коментирай автомобили , личи си че не разбираш нищо,щом харесваш бангиите мерцедес къде за нищо не стават.Старт стопа ако ми намали разхода от 30 на 20 ще си купя и аз мангалцедес.И мога да ти кажа ,че точно хората който им гори 6 колата се интересуват дали ще падне на 5.А тези където щайгите им горят 30 ,си е за тяхна сметка ,явно са големи будали щом карат такива коли.Аз лично кола която гори над 10л/100км изобщо не искам да чувам за нея ако ще и бугати подарък да е

    Коментиран от #44

  • 41 гост

    15 1 Отговор
    старт стоп системата е полезна колкото новите коли дават разход колкото им е предписан.
    Вярно е че колата гори 0.8Л/час и така за 10ч ще спести 8Л, ама не...
    Колата дава 0.8Л/час когато е загряла, работила, заредила акумулатора... когато старт-стоп системата изключи мотора, а след това завърти да го запали, двигателя започва да се натоварва от алтернатора който се опитва да възстанови енергията и колата гори 1.3-1.4Л/час или се получава така, че ако колата работи необезпокоена от старт стоп системата 10 минути е същото като да работи 6 минути със старт-стоп система.
    Друг е въпроса че с нашите спирания максимум за 40сек, старт стоп системата спира да гаси мотора след 3-4 запалвания защото напрежението пада и колата трябва да го възстанови. Или пък акумулатора който когато колата е в гаранция струва 700 вместо 300лв защото колата има старт-стоп, стартери, бендикси, други части които се износват даже няма и да ги коментирам...

    Коментиран от #48

  • 42 ба ги другарко

    11 0 Отговор
    е, нали трябва да се въвеждат все нови и нови екстри и да са по-по-най пред другите коли :) ествествено, че т'ва си е тъпотия, но пък собственика гордо ще се хвали с тая екстра :)
  • 43 ба ги другарко

    7 0 Отговор
    не се пинтосвайте, когато карате кола!
    важен е кефа :)
    пробвал съм да пестя като не давам мно' ряз на трошляка и за няк'ви си ~30-40км в повече не си струва хич пф ... на бензин, водичка, пропан бутан, а тръгнах да се пинтосвам и да не я карам с яко даване на газ пф стиснат шматарок в случая :) тия "екстри" ги слагат, за да е еко и да минават пред еко нормите да трупат точки, ама всички видяхме как взеха да гърмят с фалшивите си еконорми :) мани
  • 44 CL500

    2 6 Отговор

    До коментар #40 от "хонда 1.5":

    Много добре го каза това 'аз', хахха. А аз, като съм си купувал моята, дали не съм бил наясно, колко ще ми гори? Сигурно съм бил, а? Това, че ти не можеш и да си помислиш да имаш и поддържаш по-мощна кола, си е за теб! Карай си тая Хонда с мотоциклетен двигател от литър и половина, и не бери грижа за другите. И не ги мисли за будали. С риск да прозвучи цинично, не намесвай твоето ниско-разредно работническо съзнание и сметки с това на други хора, които могат да се радват на 'благините' от образованието си, работата и къдърността си. В това число и да имат хубави автомобили. И това за тая система - тя е замислена точно за ГОЛЕМИТЕ двигатели, както и за гасенето на цилиндри и не само за спестените пари от разхода, но и за еко-нормите. Аз не съм привърженик на тая система, а на гасенето на някои цилиндри при ниски натоварвания. Така че, коментирай статията и самата система, а не мисли за хората от форума и не сравнявай възможностите си, защото ако ти бачкаш за 1000-1500 лв, някой вземат няколко пъти х10К на месец ;-)

    Коментиран от #46, #60

  • 45 РЗС

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "hmhmhm":

    https://fakti.bg/life/79250-mrasniat-vazduh-prichinava-rak
    след като го прочетеш, вземи посети и уикипедия и прочети рака какво е, че се излагаш. Дано не си студент или недай си боже служител в лечебно заведение. Ако си студен, спри алкохола и ходи на лекции,ако работиш някъде напиши къде да го задраскам на картата. Тотална и мъчна неграмотност цари по българските земи, тая държава е обречена на бавна и мъчителна смърт.
  • 46 РЗС

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "CL500":

    Cl500: Какъв е мотора на хондата ти?
    Honda 1.5: мотора е 1.5!
    Cl500: Мда и моето моторче на чистачките е толкова

    АХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА

    Коментиран от #52

  • 47 Чууу

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "до умника":

    Ако пести 20-40% на 100км, ще пести същото и на километър, и на 1000, и на 10 000.
  • 48 Български Разбирач

    0 13 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Тоз пък! Алтертанора та като динамуту на колелото - той си зарежда нон-стоп и не оказва значение за разхода защото се върти постоянно. Дали ще зарежда акомолатора или няма да го зарежда разхода е еднакав.

    Коментиран от #51

  • 49 ба ги другарко

    1 3 Отговор
    който иска икономична колица си взема ситроенче дизелче hdi поне 2000 кубика ... пежо и ситроен е едно и също вече :) но ситроените са по-читави от пежата :)
  • 50 АзРобота

    7 1 Отговор
    За година и нещо с такава система, мога да кажа, че спестяването на гориво по борд компютъра е незначително. Въпреки това на мен лично системата ми допада супер много. При мен сработването ѝ е свързано с педала на спирачката и натиска му. На практика мога да реша, кога точно да сработи и кога да стартира отново двигателя. Така, ако съм в трафик и пълзя напред тя не сработва, а като застана на светофара за 79 секунди например (има такива във Варна) я стартирам с по - силно натискане на спирачката. Харесва ми това, че когато двигателя спре в колата става супер тихо и спокойно. На практика до тогава не си обръщал внимание на шума и вибрациите, но когато изчезват и идва блажено спокойствие. Незаменимо е в натовареното ежедневие миг далеч от шума :)

    Коментиран от #63

  • 51 ДВГ

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Български Разбирач":

    Разбирач та дрънка, а къде остави товарът???
  • 52 CL500

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "РЗС":

    Не те разбрах нещо... Към мен ли е насочен твоя пост или към другия форумец с неговата хонда 1.5, дето не можел да разбере, как може някой да си купи кола, дето гори 20-25 л/100 км. Ако пишеш на мен, то моя ник показва какъв мотор има колата ми и дори не е 5000 кубика, а реално е V8-aк, 5500 см3, атмосферен (за разлика от някои нови мотори 63АМГ примерно, дето реално са 4 литрови турбинирани)

    Коментиран от #54

  • 53 Гост43

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост като гост":

    При чисто нов автомобил на 8 месеца, подобна подмяна не трябва ли да е гаранционна?!
  • 54 РЗС

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "CL500":

    това бъзик с цл500 ли е според теб, не го ли схващаш, бъзика е насочен към хондураса

    Коментиран от #57

  • 55 куку руку ку

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Няма как да икономиса кой знае колко гориво, защото тази система изключва двигателя, когато автомобилът е спрял, т.е. двигателят работи на празен ход. А там времената на инжекторите са около 2,5 до 3 милисекунди, докато при натоварване времената стигат до 15-20 милисекунди. Разходът на гориво най-точно се измерва по литър за киловат мощност на час. За автомобил харчещ 11-12 л/100км, средният разход на час е около 6 литра, а на празен ход 0.5-1 литър на час. Така че старт-стоп системите са само един маркетингов трик за балъци.
  • 56 Едва ли

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "hmhmhm":

    Не знам с какво се занимавате и какви са ви личните интереси, но изказвания от този род не са коректни. Обясни ли на разговорен език как протича процесът на мутация в клетките, но пропускате няколко факта. Първият е, че медицината все още не е на такова ниво, че да познава реално всички процеси в тялото на човек и следователно това което се знае към днешна дата, утре най-вероятно ще е различно. И второ не е нужно да си учен (медик и т.н.) за да знаеш, че изгорелите газове от работата на автомобилите могат да причинят смърт чрез задушаване. Дали натрупаните газове във въздуха на градовете са канцерогенни?Всеки може да си помисли.
  • 57 CL500

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "РЗС":

    Да бе, човек, видях, че е отговор към мен и отговорих веднага :-) Не очаквах да бъде пресъздаден виртуален разговор м/у мен онзи с Хондата :-) После ти видях препинателните знаци и ти схванах мисълта, ама вече бях отговорил :-)
  • 58 ужааас ужасен ужасяващ

    6 0 Отговор
    Най-тъпата система на света. За съжаление се налага да я изключвам с копче всеки път като влезна в колата, защото франсетата така са решили да направят с Реното. Не я търпя и 2 секунди тая система, най-тъпото нещо измисляно някога.
  • 59 Интересно

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "CL500":

    Е, да не би пък да е писано за тебе?! Що четеш?! По принцип е логично щом е кросоувър или СУВ да има по-голям двигател, нали? Не са посочили обема на мотора, но пък не ми се вярва дори на атмосферния ти осмак разхода градско да ти падне от 30 на 20 само с наличието на подобна система... Ти си направо фантазьор! Доста се и съмнявам, че някой има желание да си купи автомобил с осем или десет цилиндъра и чак после започва да се интересува от иконономия - къде си гледал и пресмятал преди това? Предпочиташ да даваш едно 300 лв. месечно повече само за гориво и ги гледаш как излитат през ауспуха? Твое право си е и никак не ме интересува...Всъщност, най-важното от цялото е, че благодарение на тази система може и да се спести малко гориво, да кажем за тези с големите двигатели едно 20 - 30 литра ГОДИШНО и ПРИ МНОГО ИЗМИНАВАНИ КИЛОМЕТРИ, но мнозинството български шофьори с радост биха изритали и системата, и нейния създател вън от автомобила...
  • 60 Интересно

    3 2 Отговор

    До коментар #44 от "CL500":

    Точно с подобен коментар ме разби :-). Какво те интересува тогава икономията и разхода дали ще ти е от 30 или 20 литра/градско? Нали имаш пари да си плащаш? А четеш статии за икономия... Смех, смех, смех... Точно бих се интересувал колко ми гори автомобила, при условие, че получавам едно 20 - 30К... В другия коментар започваш именно с това - "ако паднел разходът"... Ама има ли значение ще ти падне ли разхода на подобен автомобил, щом предварително си знаел, че ще можеш да си го позволиш?! Аз си признавам - вземам достатъчно пари (и здраво работя), имам няколко автомобила, хубавите и мощни расови автомобили ми допадат много, но никак нямам намерение да хвърлям подобни пари за автомобил, примерно от чисти доходи 12К да хвърлям месечно 2К за поддръжка и използване на автомобил... Неслучайно по автопазарите е пълно с автомобили с голяма мощност и големите двигатели е по-трудно да се продадат...Възможност да се изсуля като теб с огромен двигател има, ама за какво...

    Коментиран от #64

  • 61 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    Никой производител не мисли за икономия на гориво при експлоатация !Т.е. най-малко ги интересува доброто на клиента в бъдеще. Вземат ти парите и ...чупи си главата. Конвейерът бълва тенекия подир тенекия. Още по-вече , че в последните години всеки един производител на теЙники, има специален отдел или вменява като задължение на някой изследователски такъв, да раздработва новите изделия така, че максимум два-три месеца след изтичане на гаранционния срок ,да се скапват тотално. И отново .. на ново !!!
    Когато се пенсионира бившия шеф на Фолксваген , има привилегията, използвайки мощностите на концерна, да си направи кола по свой вкус. Той може и пръста си да не е мръднал, но подкара двуместна карбонова количка с дизелов едноцилиндров двигател от 300 кубични см., която на 100 км. гореше 1 /един/ литър. Максимална скорост на равно от 110 км/ч. Защо няма такова чудо на пазара ? Защото мислят само, как да ти олекне джоба.....
  • 62 Ей кономика

    10 0 Отговор
    Сметка за 100000 км при ПЕЖО 308SW със старт/стоп.
    Спестено гориво за ок. 800 лв.
    Нов акумулатор 350 лв.
    Нов генератор 1600 лв. VALEO (добре че не е Mitsubishi - 3000 лв.)
    Ремонт, настройки, обучение на компютър - 400 лв.
    "СПЕСТЕНИ" - 1550 лв. (не включва цената на системата при закупуване на нов автомобил, но ако се добави, се "спестяват" поне още 3000,00 лв.)
  • 63 Бат.Влад

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "АзРобота":

    Колега не се унасяй ТРЪГВАЙ
  • 64 CL500

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Интересно":

    Не си ме разбрал! Не ми се ще тук да си разменяме мнения м/у теб и мен само, но ... Вече писах, че съм бил наясно с разхода на колата ми като съм я купувал, колко и къде ще я карам и т.н. Тази статия я четох, така, както чета и всяка автомобилна статия, а и целия сайт... Дори вече изразих мнение, че НЕ харесвам тази система с гасенето. Не знам и за какви 2К лева месечно за поддръжка споменаваш. Аз толкова съм дал за 4-5 години (ако не споменавам стандартните масло, филтри и едни накладки, и свещи (не че бяха много за смяна, де)). Нито съм говорел за мен, че съм искал и очаквал разходът да паднел от 30 на 20 и т.н. Ако още не ме разбираш, писал съм, че тази икономия зависи изключително от обема на двигателя, защото едно е да гасиш 8 цилиндъра примерно и друго е да гасиш само 4! Както казах и, че тази система е замислена главно за големите двигатели ... Не съм имал в предвид мен и моята кола, защото това няма значение за мен, а за тези, които тепърва ще си купуват кола с такава система.

    Коментиран от #69

  • 65 Антиелектрика

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "РЗС":

    Вярно, че замърсяването на въздуха е отвратително, но аз не познавам някой да гори от желание да се бута по задръстванията в час пик и да си дава парите за гориво. А автомобилите с такива системи са най-малко замърсяващи, не заради системите, а защото са нови и с евро 5 и 6. Ако на някой му пукаше толкова много за екологията, повечето щяха да са на газ или дори на водород. А това за 100 годишни старци по планините са някакви митове и легенди. Знаеш ли, че в градовете хората живеят по-дълго от тези в селата: "Средната продължителност на живота на населението в градовете е с 2.8 години по-висока (75.6 години) отколкото на населението в селата (72.8 години)" - https://www.economy.bg/bulgaria/view/31720/NSI-Naj-dylgo-zhiveyat-horata-v-Sofiya-i-Kyrdzhali. Така, че теорийката ти издиша както винаги.
  • 66 Боян

    2 1 Отговор
    Нз каква икономия на гориво се постига с това нещо, но имам чувството, че това е нож с две остриета..Как си представяте автомобил със старт-стоп система, жегата на 45 градуса на слънце, пътуващ извън града с постоянна скорост, изведнъж да угасне мотора, или в градски условия на светофар, да спре притока на охладителна течност и всичко да спре да циркулира..и да грее мотора..Може и да греша, но според мен има опасност от прегряване..безсмислено е..Все повече се натъквам на подобни коли, който се гасят, не ме удовлетворява !
  • 67 ЕТ"Кози крак"

    2 0 Отговор
    -Нищо не икономисва , тази опция*екстра, уж*! Напротив, доста от електрическите си/ми, механични агрегати се скапват! И да, харчи повече гориво, в зависимост от зад кормилото устройство! За нас сервизите,тази екстра ни е бонус!
  • 68 Чувал за ДВГ

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "ГОСТ":

    Подкрепям те. Абсолютно точен коментар. Системата "Старт-стоп" е създадена за да намали замърсяването от изгорелите газове а не за пестене на гориво, при което не се мисли дали честото спиране на двигателя е добре за него или не. А всъщност това не е добре за ДВГ изобщо, защото един от най-натоварените режими за ДВГ е стартирането. Преди години бях чел някаква статистика, че износването при всяко стартиране на студен двигател, се равнява на износването на 10 000км пробег на ДВГ в нормален температурен режим. Не знам колко е вярно, но си направете изводи дали системата щади двигателите, било то и загрети?!
  • 69 Азазел

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "CL500":

    Наистина всеки си прави сметка може ли да "изхрани" колата. Имам подобна без такава система и си плащам кефа. Там наистина би имало разлика в разхода. Карам и дизелова със С/С система и я ползвам, не че ще спестя пари, а от екологична гледна точка. Колко има смисъл е друг въпрос. Просто според мен каквато и кола да имаш (и възможности), ако може да си по-икономичен (по-екологичен), трябва да се възползваш.
    п.п. Не се връзвай на тези с миксерите :)
  • 70 Защото

    2 0 Отговор
    И тъка, за да е оправдана тази система, кръстовищата в София умишлено се регулират за чакане по 3, 4 минути.... Муни, мъни.,.
  • 71 Георги

    3 0 Отговор
    Защо се зсблуждавате ,че тази система е направена за икономия на гориво или въобще за каквато и да е икономия, при плложение че прецаква стартери, акумулатори, дори и зъбите маховика на кллата ако не е достатъчно твърд.
    Това е една една система измислена единствено пак заради екологичните норми.......да не замърсяват околната среда. Понеже се изсякоха горите, сега мислят как да намалят вредните емисии.
    Това е система от която собственика на автомобил с такава система е единствено набутан за ремонти и акумулатори....
    На моята съм и закачил мемори модул който я държи винаги изключена
  • 72 Лексус

    5 1 Отговор
    При моя хибрид икономията е налице. И избор нямам, тя се гаси на всеки светофар, обаче климатика продължава да работи. Стартер нямам, акумулатора е заменен от батерия. Технологията е проста и ефикасна.

    Коментиран от #83

  • 73 Димов

    2 1 Отговор
    А с колко съкращава живота на стартера и акумулатора, това постоянно палене? Дей Илия на кирия? Заради една ракиена чашка бензен.....
  • 74 picasso

    2 0 Отговор
    Аз пък отидох в една фирма ss-systems и те ми направиха едно устройство да ми гаси старт-стоп системста автоматично след запалване и си реших проблема.
  • 75 Мъка,мъка....

    2 1 Отговор
    Големи всезнайковци,ако така се вълнувайте и от положението на изчезваща България, щяхте да бъдете връХта......
  • 76 koko

    3 0 Отговор
    На моята кола съм кодирал да помни какво последно е натиснато и винаги ми стои изключена старт/стоп системата, не знам колко пести, но със сигурност дразни това усещане да ти гасне колата на всяко спиране.
  • 77 Икономист

    2 2 Отговор
    Да, икономисва, и изхвърля по-малко парникови газове във вече прецаканата ни атмосфера. Кога най-сетне всички ще загреят, че положението с промяната на климата е толкова трагично и застрашително, че коли с ДВГ трябва да се карат само когато наистина се налага? Така, че върши работа системата, но е по-добре електрическа кола, или пеша, кон, каруца, влак и т.н.

    Коментиран от #78

  • 78 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Икономист":

    Айде пак лаладжията е тук. Кое е прецакано на атмосферата от автомобилите? Въглеродния двуокис ли се е повишил от "умопомрачителните" 0,039% или озонът е изтънял? Защото озонът също се води парников газ и за това ми е любопитно коя от двете лъжи поддържаш - че има повече парникови газове или, че има озонова дупка? Да, замърсяването трябва да спре, но с РЕАЛНИ МЕРКИ, не с празнодумства, защото и конете и електричките си имат своя въглероден отпечатък!

    Коментиран от #79

  • 79 Икономист

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Антиелектрика":

    Всъщност от началото на индустриалната революция до момента концентрацията на въглероден двуокис в земната атмосфера се е повишила значително, с около 30% и продължава да се повишава с 0,4% ежегодно. Парниковите газове са проблема, тъй като предизвикват промяна на климата. Озоновия слой, въпреки че също играе важна роля, не ни е основен проблем в момента.
    Прав си за електрическите, не съм им фен, но въглеродния отпечатък е доста по-малък от ДВГ.

    Коментиран от #81

  • 80 Шофьор

    4 0 Отговор
    Още при стартиране на двигателя я изключвам тази тъпа система.Само пречи и никаква икономия не прави.Какво ще икономиса,при положение че двигателя изразходва 0,5 л/час при включен климатик,на празен ход .

    Коментиран от #82

  • 81 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Икономист":

    Измислиците за парниковите газове по принцип е една голяма лицемерна лъжа. Всъщност парников газ е самия кислород по тази класификация, какъвто всъщност е и озонът. Така, че намаляването на кислорода във всичките му форми ще убие всичко живо, не обратното. А тези 30% увеличение колко прави от 0,039%? Всъщност има решение срещу замърсяването и то е ДВГ да работи с водород - това е абсолютното екологично гориво без никакви вредни емисии, но ако може да добиваме водород без електричеството от ТЕЦ-овете. За сега не може.
  • 82 azko

    2 0 Отговор

    До коментар #80 от "Шофьор":

    И аз така.
  • 83 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #72 от "Лексус":

    Нямаш стартер?! С манивела ли го палиш този Лексус?
  • 84 Гост

    1 0 Отговор
    Кавалски изпълнения на търкалета.Икономия ама друг път.
  • 85 незнайко

    3 0 Отговор
    Тази система е направена точно с цел продажба на акумулатори и ремонт на стартери !!! Затова последните поколения автомобили нямат нищо общо като здравина с тези преди 20 години !!!
  • 86 производител

    0 1 Отговор
    Ами щом толкова разбирате защо не започнете всички да произвеждате коли?
  • 87 Хибрид

    0 1 Отговор
    Ако ви интересува, прочетете малко за хибридните системи( най-вече тази на TOYOTA). Според мен тя е изключително инженерно постижение. Няма трансмисия, което означава много по голяма издръжливост от ръчните или автоматичните скоростни кутии. Реален стартер няма , двигателят се стартира когато е достигнал оптимални обороти ( около 1000 по спомен), което означава по- малко износване на самият двигател. Двигателят е прост но ефективен, работи по цикълът на Аткинсон , което го прави по- икономичен , също така двигателят е атмосферен, което означава , че няма турбини и сложни системи , които да се "пре*бът". Всички ще кажете , че батерията е много скъпа и не издържа много. Всъщност хибридни автомобили на по 10- 20 години се карат все още без да са претърпели големи ремонти и батерията е сменена само един път, ако изобщо се е наложило. Всъщност батерията е разделена на отделни сегменти и в повечето случаи се налага смяна само на един сегмент.

    Познанията ми са професионални в сферата на: електроника , ел.мотори, ел.инсталации, основи на механиката, програмиране, компютърни системи и т.н. ( за тези които ще кажат , че чета лъжите на глупаците в нета) .

    Поздрави.
  • 88 шофьор

    1 0 Отговор
    Технологии, като Старт/Стоп, EGR клапани, филтри твърди частици и т.н. са с цел Екология, а не Икононмия. Друг е въпроса, че в задръстването, може един евтин електродвигател да прибутва колата няколко метра напред, вместо да се пали всеки път ДВГ, което изразходва минимум 100-200мл бензин на всяко палене, така че икономията се стопява.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Дааааа

    2 0 Отговор
    Икономисаното ЕВЕНТУАЛНО се дава за стартер и акумулатори... Далаверка си е! А колко е дразнещо в задръстване, идея си нямате! Добре, че има OFF.
  • 91 Пешо Христосков

    0 0 Отговор
    За първи път лайкнах десетина коментара и не се намръщих на нито един. Карам атмосферна малолитражка, нямам такава система. И се запитах за какво ни е тая "Старт - Стоп" система? Може би в София, Пловдив и Варна ще има ефект и малка икономия. Голямата икономия е от вредните емисии в мегаполиса. Това ще се отрази в минимално понищение на раковите заболявания и алергиите в големия град. Но съгласете се Колеги. Това ще се случи в голям град като София. Но не и в малкия или средно - големия град.

    Това е добра идея за мегаполис. Но не и за малкия град, където няма задръствания!

    Еко ефективността си проличава от пръв поглед! Но този разход за българина е прекалено голям. Нов стартер, нов акомулатор...

    Не сме дорасли за това мислене и тези заплати уважаеми Колеги!
  • 92 Рад

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Веселка":

    Няма такова нещо. Двигателя стартира при навиване на волана или отпускане на спирачката само.

    Коментиран от #94

  • 93 Тео

    0 0 Отговор
    Системата е направена с цел покриване на екологичните стандарти за отделяне на въглеродни емисии.
    При мен показва количество спестен CO2 в килограми (грамове) след всяко окончателно угасване на автомобила. Има си и статистика за екологично управление, включително и най- екологичното или неекологично шофиране, също при ускорение, и пр.
    Още на първата година от закупуването се наложи смяна на акумолатор, но бе сменен гаранционно заради дефект (оказа се, че цяла серия от автомобили са били с двфектни акумолатори и имаше кампания)...
    За мен системата е удачна и има мястото си в съвременния автомобил.
  • 94 Тео

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Рад":

    И не само.
    Стартира при включване на консуматор, или отваряне на врата, или преместване на скоростния лост (при автоматик) и ред други.
    При мен производителят е изложил в две страници, кога се включва системата.
  • 95 Все разбирачи и тук!

    0 1 Отговор
    Както навсякъде, така и тук повечето коментари съдържат най-вече "аз" "аз" "аз" и пак "аз"... :D
    Всеки е разбирач и компетентен по всички въпроси!!! Ганьо style!!!
    Прочетете малко повече за принципа на работа на тези системи (които са няколко!), за различните типове стартери които съществуват, за акумолатирите и още доста детайли свързани с краткото име Start&Stop...
    После пишете глупост след глупост мислейки си, че всичко е като Ладичката от Тошово време!
    И за тези които ще продължат да са "разбирачи", не казвам че системата работи добре или не... НЕ ЗНАМ дали работи добре, дали е на сметка или не... затова исках да прочета и да разбера, но забравих че за да е ползотворно трябва да чета в някой чужд сайт, а не в Български :D
  • 96 Минчев

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Иванко":

    Аз имам хибрид и когато спре двигателя спира само той!Всичсо оставало по колата работи,включително и климатика!А и паленето на двигателя става с помощта на елексродмигателя,а не на стартера!
  • 97 Павлин

    0 0 Отговор
    Разход, стартер, акумулатор, износване! За тези работи потребителя ще харчи повече, което е по-добре за производителя! И най-вече всичко се свежда до екологията!!!
  • 98 Mnnw

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "CL500":

    В този случей не може да се има доверие на системата за разхода , тоест до като колата не се движи ! Ако си сложиш едно OBD и си провериш разхода на колата в покой ще се убедиш че разхода е много по малък .
  • 99 Димитър

    1 0 Отговор
    Нека да изкажа и моето мнение за S/S системата, това е една екстра рекламирана и ускъпяваща колата насочена към подобряване на екологията
    Тя е ефективна при по-дълги престои,но при къси престои ефектът е нулев. Няма полза за екологията и икономия на гориво. Минусите на тази система са , че съсипват двигателя тотално,намаляват ресурса му и неизбежните ремонти и смяна на части.. Всеки ден от нас може да изпълнява тази система по своя преценка, толкоз е просто. Не е нужно автомобила да Ти казва какво да правиш, а Ти да му кажеш какво да прави, контрола трябва да е твой ,а не на автомобила.
  • 100 Москвич 2140

    1 0 Отговор
    Аз моята колица съм и сложил един ключ тип"мързелив" и до сега не съм имал никакви проблеми.
  • 101 КМ_2000000

    0 0 Отговор
    Ако имаше смисъл от С/С системата, щяха да я монтират в камионите. ;-)
  • 102 Айсмен

    0 1 Отговор
    Според мен е сравнително точно, а двигател 2.5 литра гори около 2 литра на час на празен ход
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Оторизиран

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост като гост":

    Коя е тази марка която , не уважава гаранция на акумулатор до първата година , а още по-малко на стартер. От 15 години работя в оторизиран сервиз на различни марки и не съм попадал на такова нещо. Иначе целта е не икономия на гориво, и не щадене на акумулатор , стартер и двигател от амортизация. Целта е ограничаването на емисиите на големи кръстовища, градски центрове и такива където има задръствания. Само локалното ограничение на емисиите по места.
  • 105 tonik 45

    1 0 Отговор
    всичко е свързано с вредните емисии и евро сертификата. Нищо общо с икономиите за които се мъчите
  • 106 Martin Hadzhiev

    1 0 Отговор
    Tazi sistema e izmislena pove4e ot ekologi4na to4ka, ot kolkoto ikonomi4na.V slu4aia dvete varvqr raka za raka
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Чарли

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Само да ти кажа, че при старт на двигателя се харчи много повече от колкото да не е изключен двигателя за минита две дори и 10