Повечето нови автомобили, слезли от конвейерите през последните няколко години са оборудвани с функция, наречена "старт-стоп". Най-общо казано това е система, изключваща двигателя при спиране на автомобила за повече от секунда-две. Знаете ли обаче какъв ефект има тази система върху икономията на гориво?
Отговорите на този въпрос са най-различни. Производителите твърдят, че икономисва много гориво и е изключително екологична. Други специалисти обаче са на мнение, че това вреди основно на стартера и акумулатора на колата. Ние обаче се опитахме да разберем колко гориво пести тази система.
Има автомобили, които показват на борд компютъра каква е реалната икономия от старт-стоп системата. Направихме именно такъв дългосрочен експеримент. Става дума за премиум кросоувър (умишлено не съобщаваме марка и модел), който харчи средно 12 - 13 литра на 100 километра пробег.
След изминати 1 700 километра системата отчете икономия от... 0.5 литра бензин! Тук говорим за почти двумесечен експеримент, в който колата се движи в градски и извънградски режим и за което време е изразходва 210 литра бензин.
Така става ясно, че за два месеца можете да икономисате сума от малко повече от 1 лев. Струва ли си първоначалната инвестиция за такава система и оправдани ли са ремонтите и по-честата смяна на акумулатори и стартери, преценете сами.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СетихаСе
https://www.youtube.com/watch?v=t8D6N981zo8
11:25 21.08.2018
2 гост
Коментиран от #4, #55, #108
11:26 21.08.2018
3 гост
Коментиран от #6, #7, #14, #21, #36, #89
11:27 21.08.2018
4 наистина ли
До коментар #2 от "гост":
икономия от 20% до 40% на километър, наистина ли?Коментиран от #5
11:29 21.08.2018
5 до умника
До коментар #4 от "наистина ли":
не се прави на умен - ясно е че се говори на 100км...Коментиран от #47
11:35 21.08.2018
6 Иванко
До коментар #3 от "гост":
Като се има предвид, че повечето коли на празен ход харчат 0.5-0.6 литра на ЧАС, значи за 20 мин на ден по светофарите се пести 0.16-0.2 литра икономия. Това са 30 стотинки на ден. Ако пък вендъж я изрежеш за 1 мин през целия ден, икономията ти заминава... да не говорим, че и климатика спира като спре двигателя и лятото ставаш на пор за тия 20 мин псевдо икономия. Мерси съм. Още като се кача в колата и я изключвам тази върховна глупост.Коментиран от #18, #96
11:35 21.08.2018
7 джими
До коментар #3 от "гост":
това е сметка без кръчмар - забравяш, че за запалването на колата се изразходва също гориво.11:35 21.08.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 тони
11:39 21.08.2018
10 JEEP
В задръстване пали и гаси по хиляда пъти. Акумулатора не е с електролит, а някакъв гел (иначе се скапвал бързо). На този с гела цената е почти х2 на нормалните. Икономия не съм гледал, но не виждам голям смисъл. При паленето отива повече гориво, отколкото за 30сек. работа на място. Не знам за еколкогията, но за икономия (гориво+експлоатация) със сигурност не води до нищо добро в дългосрочен план. А, да - на минито тая система се скапа на 5хил км. (говоря за чисто нова кола)
11:41 21.08.2018
11 САП
Коментиран от #20
11:42 21.08.2018
12 ГОСТ
Коментиран от #68
11:43 21.08.2018
13 Колеса
11:47 21.08.2018
14 Старт стоп измама
До коментар #3 от "гост":
Важно е колко ти гори двигателят за работа на място или на празен ход, когато няма усилие. Ще видиш, че е от порядъка на литър-два ЗА ЧАС! Това означава, че в пет задръствания по 10-20 минути влизането в режим "празен ход" не е толкова фатално и е съмнително дали двигателят ще изгори даже и литър. Сега, за самата "старт-стоп" система не мога да кажа дали това е качествено решение, защото нямам такава и не съм се сблъсквал ребром, но по принцип мнозина в България ползваме и дизели, и алтернативни горива като метан/газ, така че сме свикнали да икономисваме. Американците и другите западняци просто се опитват да продават продукцията си, натъпкана с камари излишни неща. За пример погледнете американските цени на каквото и да е - колкото и да е глупаво и излишно, все маса пари струва. Един нож да купиш - дай 20 долара. У китаеца - 3 лв. Нямам американка от 2018 със "старт-стоп" система - да не съм умрял?!11:47 21.08.2018
15 CL500
Коментиран от #22, #24, #98
11:50 21.08.2018
16 гост
11:51 21.08.2018
17 КУРТИИИИИЙ
11:54 21.08.2018
18 Веселка
До коментар #6 от "Иванко":
Щом климатика е пуснат,двигателя се самостартира при спрян автомобил.Говоря от опит.Не подвеждайте с исканията си.Коментиран от #92
12:02 21.08.2018
19 Мчи аз
12:06 21.08.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост като гост
До коментар #3 от "гост":
Пич нещо си в грешка.0,5л на общия пробег, даже и по малко. При чисто нов автомобил стартера го смених на 8-я месец 1250 лв + смяна. Акумолатора го скапах на 11-я месец и там отидоха 480 лв.
Гаранцията за тях не важи, защото го водят консуматив. И ходи се оправдавай на арменския поп.
Решението беше да махна бушона на системата. Е вече 2 години нямам проблем с тези "консумативи". Само като я вкарвам в сервиза по договор за обслужване слагам бушончето и ок.
Жалко за тази недомислена екстра дето взимат пари.
Коментиран от #53, #104, #107
12:36 21.08.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гост
12:39 21.08.2018
24 Интересно
До коментар #15 от "CL500":
Какъв обем на двигателя и абсолютна стойност на параметъра "изразходено гориво и икономия" те гонят? В статията ти пишат за кросоувър, някои от нас, пишещите тук, карат леки автомобили с подобна система, други имат СУВ-та... Все пак, повечето коментиращи явно не одобряват наличието на подобна "изродщина" в автомобилите им и бързат да я изключат поради голямата "икономия"...Коментиран от #34
12:47 21.08.2018
25 Бочко
12:53 21.08.2018
26 РЗС
Коментиран от #38, #65
12:55 21.08.2018
27 Грую
13:01 21.08.2018
28 Путкин
13:29 21.08.2018
29 Бай Тошо
13:32 21.08.2018
30 Бен
13:33 21.08.2018
31 Супер дразнеща екстра!
13:47 21.08.2018
32 Иноватор
13:59 21.08.2018
33 Читател
За "запалването" на двигателя е нужно малко повече гориво и ако С/С системата гаси двигателя само за 10-15 сек., вероятността, при запалването да изгорим повече гориво, отколкото през тези 10-15 сек. е много голяма. Така че, при определени условия, С/С системата пести гориво - но трябва да има определено време минимален престои. Колко е това време - зависи от кубатурата на двигателя. А дали С/С системата пести пари? Категорично НЕ. По-добре да не шофираме на фарове през деня - така със сигурност ще спестим от гориво, амортизация... Но това не е важно да държавата. За нея е важно да влиза ДДС в хазната.
14:02 21.08.2018
34 CL500
До коментар #24 от "Интересно":
Как какъв обем на двигателя ме гони, бе? Като пише, че било за кросовър, споменато ли е какъв двигател има? Или всички подобни коли са еднакви, или няма такива по-наточени, или просто с по-големи двигатели? Ти важен ли си, че си помисли, че статията е лично написана за теб или другите с коли с по-големи двигатели да не четат?!? И тая система е точно по-скоро за тези големи двигатели, както и изключването на цилиндри - и за намаляване на разхода, и на емисиите. Ако караш миксерче с градски разход 6 л/100 км, надали ще се интересуваш да паднел на 5 на сто, което е нищо, но ако от 30 ми падне на 20 л си е разлика, нали се сещаш.Коментиран от #59
14:38 21.08.2018
35 гфхгф
Според разни проучвания S/S икономисва до 7% гориво на 100км. Играл съм си да правя засичания при изцяло градски пробег - ами не можах да видя реална икономия, явно е толкова незначителна (ако въобще я има), че на един резервоар не може да бъде усетена.
15:25 21.08.2018
36 hmhmhm
До коментар #3 от "гост":
къде имаш 1 мин на светофар в софия тези светофари едва ли са повече от 10. В повечето случай е трагни спри и икономия няма. Или ако я има ако наистина за 210 л. 0.5 то ексикти и системата да си я заврете някъде. И само да кажа естествено че производителите на тази система ще кажат че работи и пести гориво и е стабилна. Ама реалността каква е?Коментиран от #37
15:27 21.08.2018
37 CL500
До коментар #36 от "hmhmhm":
Има не малко светофари с по 50 сек и минута на червено. Въпросът е, че за едно светване на зеленото далееч няма да преминеш в чак-пик. Като се зареди задръстването, дори само за един такъв светофар имаш сигурно поне 5, че и повече зелени сигнала да пропуснеш, докато дойде и твоя ред. Та, светва зелено - пали двигателя да придърпаш колата малко напред, светва червено и пак следва чакане близо минута, после пак и пак. Така, ако имаш 5 такива светофара, докато се прибереш от работа, има едни поне 20-25 мин всеки ден работа на двигателя на едно място, сутринта пак имаш чаканета и т.н. Но си остава и другия въпрос с износването на двигателя, защото 'най-неприятното' за едно ДВГ след форсирането на студен двигател е самото палене.15:35 21.08.2018
38 hmhmhm
До коментар #26 от "РЗС":
Вие знаете ли какво представява ракоро образувание? Май не Но пък някой ви е казал че вредните емесии от колите образуват рак. Да ама не а знаете ли защо защото някой казва нещо и всички почват да му вярват без да вложат капка знание и умисъл. Раковата клетка е изродена клетка тя е станала такава поради няколко причини най-важната от която е грешка при репликацията на ДНК но тази грешка в репликацията не става поради мръсния въздух а поради това че ДНК синтетазния комплекс по време на работа греши това че той греши е нормално всеки и всичко греши грешката на ДНК синтетазния комплекс е 1 на милион. Но това не е толкова важно защото има SOS репарация която оправя грешката, но има в случай която тази грешка остава и когато станат много грешки може нормалната клетка била белодробна била друга клетка да премине в ракова. И първо се запознай с материалите преди да пишеш кой за какво е виновен и защо.Коментиран от #45, #56
15:43 21.08.2018
39 сметката без майстора
15:48 21.08.2018
40 хонда 1.5
Коментиран от #44
15:53 21.08.2018
41 гост
Вярно е че колата гори 0.8Л/час и така за 10ч ще спести 8Л, ама не...
Колата дава 0.8Л/час когато е загряла, работила, заредила акумулатора... когато старт-стоп системата изключи мотора, а след това завърти да го запали, двигателя започва да се натоварва от алтернатора който се опитва да възстанови енергията и колата гори 1.3-1.4Л/час или се получава така, че ако колата работи необезпокоена от старт стоп системата 10 минути е същото като да работи 6 минути със старт-стоп система.
Друг е въпроса че с нашите спирания максимум за 40сек, старт стоп системата спира да гаси мотора след 3-4 запалвания защото напрежението пада и колата трябва да го възстанови. Или пък акумулатора който когато колата е в гаранция струва 700 вместо 300лв защото колата има старт-стоп, стартери, бендикси, други части които се износват даже няма и да ги коментирам...
Коментиран от #48
15:55 21.08.2018
42 ба ги другарко
15:55 21.08.2018
43 ба ги другарко
важен е кефа :)
пробвал съм да пестя като не давам мно' ряз на трошляка и за няк'ви си ~30-40км в повече не си струва хич пф ... на бензин, водичка, пропан бутан, а тръгнах да се пинтосвам и да не я карам с яко даване на газ пф стиснат шматарок в случая :) тия "екстри" ги слагат, за да е еко и да минават пред еко нормите да трупат точки, ама всички видяхме как взеха да гърмят с фалшивите си еконорми :) мани
16:09 21.08.2018
44 CL500
До коментар #40 от "хонда 1.5":
Много добре го каза това 'аз', хахха. А аз, като съм си купувал моята, дали не съм бил наясно, колко ще ми гори? Сигурно съм бил, а? Това, че ти не можеш и да си помислиш да имаш и поддържаш по-мощна кола, си е за теб! Карай си тая Хонда с мотоциклетен двигател от литър и половина, и не бери грижа за другите. И не ги мисли за будали. С риск да прозвучи цинично, не намесвай твоето ниско-разредно работническо съзнание и сметки с това на други хора, които могат да се радват на 'благините' от образованието си, работата и къдърността си. В това число и да имат хубави автомобили. И това за тая система - тя е замислена точно за ГОЛЕМИТЕ двигатели, както и за гасенето на цилиндри и не само за спестените пари от разхода, но и за еко-нормите. Аз не съм привърженик на тая система, а на гасенето на някои цилиндри при ниски натоварвания. Така че, коментирай статията и самата система, а не мисли за хората от форума и не сравнявай възможностите си, защото ако ти бачкаш за 1000-1500 лв, някой вземат няколко пъти х10К на месец ;-)Коментиран от #46, #60
16:25 21.08.2018
45 РЗС
До коментар #38 от "hmhmhm":
https://fakti.bg/life/79250-mrasniat-vazduh-prichinava-rakслед като го прочетеш, вземи посети и уикипедия и прочети рака какво е, че се излагаш. Дано не си студент или недай си боже служител в лечебно заведение. Ако си студен, спри алкохола и ходи на лекции,ако работиш някъде напиши къде да го задраскам на картата. Тотална и мъчна неграмотност цари по българските земи, тая държава е обречена на бавна и мъчителна смърт.
16:33 21.08.2018
46 РЗС
До коментар #44 от "CL500":
Cl500: Какъв е мотора на хондата ти?Honda 1.5: мотора е 1.5!
Cl500: Мда и моето моторче на чистачките е толкова
АХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
Коментиран от #52
16:49 21.08.2018
47 Чууу
До коментар #5 от "до умника":
Ако пести 20-40% на 100км, ще пести същото и на километър, и на 1000, и на 10 000.16:51 21.08.2018
48 Български Разбирач
До коментар #41 от "гост":
Тоз пък! Алтертанора та като динамуту на колелото - той си зарежда нон-стоп и не оказва значение за разхода защото се върти постоянно. Дали ще зарежда акомолатора или няма да го зарежда разхода е еднакав.Коментиран от #51
17:04 21.08.2018
49 ба ги другарко
17:10 21.08.2018
50 АзРобота
Коментиран от #63
17:58 21.08.2018
51 ДВГ
До коментар #48 от "Български Разбирач":
Разбирач та дрънка, а къде остави товарът???18:06 21.08.2018
52 CL500
До коментар #46 от "РЗС":
Не те разбрах нещо... Към мен ли е насочен твоя пост или към другия форумец с неговата хонда 1.5, дето не можел да разбере, как може някой да си купи кола, дето гори 20-25 л/100 км. Ако пишеш на мен, то моя ник показва какъв мотор има колата ми и дори не е 5000 кубика, а реално е V8-aк, 5500 см3, атмосферен (за разлика от някои нови мотори 63АМГ примерно, дето реално са 4 литрови турбинирани)Коментиран от #54
18:34 21.08.2018
53 Гост43
До коментар #21 от "Гост като гост":
При чисто нов автомобил на 8 месеца, подобна подмяна не трябва ли да е гаранционна?!18:50 21.08.2018
54 РЗС
До коментар #52 от "CL500":
това бъзик с цл500 ли е според теб, не го ли схващаш, бъзика е насочен към хондурасаКоментиран от #57
18:57 21.08.2018
55 куку руку ку
До коментар #2 от "гост":
Няма как да икономиса кой знае колко гориво, защото тази система изключва двигателя, когато автомобилът е спрял, т.е. двигателят работи на празен ход. А там времената на инжекторите са около 2,5 до 3 милисекунди, докато при натоварване времената стигат до 15-20 милисекунди. Разходът на гориво най-точно се измерва по литър за киловат мощност на час. За автомобил харчещ 11-12 л/100км, средният разход на час е около 6 литра, а на празен ход 0.5-1 литър на час. Така че старт-стоп системите са само един маркетингов трик за балъци.18:58 21.08.2018
56 Едва ли
До коментар #38 от "hmhmhm":
Не знам с какво се занимавате и какви са ви личните интереси, но изказвания от този род не са коректни. Обясни ли на разговорен език как протича процесът на мутация в клетките, но пропускате няколко факта. Първият е, че медицината все още не е на такова ниво, че да познава реално всички процеси в тялото на човек и следователно това което се знае към днешна дата, утре най-вероятно ще е различно. И второ не е нужно да си учен (медик и т.н.) за да знаеш, че изгорелите газове от работата на автомобилите могат да причинят смърт чрез задушаване. Дали натрупаните газове във въздуха на градовете са канцерогенни?Всеки може да си помисли.19:04 21.08.2018
57 CL500
До коментар #54 от "РЗС":
Да бе, човек, видях, че е отговор към мен и отговорих веднага :-) Не очаквах да бъде пресъздаден виртуален разговор м/у мен онзи с Хондата :-) После ти видях препинателните знаци и ти схванах мисълта, ама вече бях отговорил :-)19:17 21.08.2018
58 ужааас ужасен ужасяващ
19:47 21.08.2018
59 Интересно
До коментар #34 от "CL500":
Е, да не би пък да е писано за тебе?! Що четеш?! По принцип е логично щом е кросоувър или СУВ да има по-голям двигател, нали? Не са посочили обема на мотора, но пък не ми се вярва дори на атмосферния ти осмак разхода градско да ти падне от 30 на 20 само с наличието на подобна система... Ти си направо фантазьор! Доста се и съмнявам, че някой има желание да си купи автомобил с осем или десет цилиндъра и чак после започва да се интересува от иконономия - къде си гледал и пресмятал преди това? Предпочиташ да даваш едно 300 лв. месечно повече само за гориво и ги гледаш как излитат през ауспуха? Твое право си е и никак не ме интересува...Всъщност, най-важното от цялото е, че благодарение на тази система може и да се спести малко гориво, да кажем за тези с големите двигатели едно 20 - 30 литра ГОДИШНО и ПРИ МНОГО ИЗМИНАВАНИ КИЛОМЕТРИ, но мнозинството български шофьори с радост биха изритали и системата, и нейния създател вън от автомобила...19:59 21.08.2018
60 Интересно
До коментар #44 от "CL500":
Точно с подобен коментар ме разби :-). Какво те интересува тогава икономията и разхода дали ще ти е от 30 или 20 литра/градско? Нали имаш пари да си плащаш? А четеш статии за икономия... Смех, смех, смех... Точно бих се интересувал колко ми гори автомобила, при условие, че получавам едно 20 - 30К... В другия коментар започваш именно с това - "ако паднел разходът"... Ама има ли значение ще ти падне ли разхода на подобен автомобил, щом предварително си знаел, че ще можеш да си го позволиш?! Аз си признавам - вземам достатъчно пари (и здраво работя), имам няколко автомобила, хубавите и мощни расови автомобили ми допадат много, но никак нямам намерение да хвърлям подобни пари за автомобил, примерно от чисти доходи 12К да хвърлям месечно 2К за поддръжка и използване на автомобил... Неслучайно по автопазарите е пълно с автомобили с голяма мощност и големите двигатели е по-трудно да се продадат...Възможност да се изсуля като теб с огромен двигател има, ама за какво...Коментиран от #64
20:17 21.08.2018
61 Шаран БГ
Когато се пенсионира бившия шеф на Фолксваген , има привилегията, използвайки мощностите на концерна, да си направи кола по свой вкус. Той може и пръста си да не е мръднал, но подкара двуместна карбонова количка с дизелов едноцилиндров двигател от 300 кубични см., която на 100 км. гореше 1 /един/ литър. Максимална скорост на равно от 110 км/ч. Защо няма такова чудо на пазара ? Защото мислят само, как да ти олекне джоба.....
20:30 21.08.2018
62 Ей кономика
Спестено гориво за ок. 800 лв.
Нов акумулатор 350 лв.
Нов генератор 1600 лв. VALEO (добре че не е Mitsubishi - 3000 лв.)
Ремонт, настройки, обучение на компютър - 400 лв.
"СПЕСТЕНИ" - 1550 лв. (не включва цената на системата при закупуване на нов автомобил, но ако се добави, се "спестяват" поне още 3000,00 лв.)
20:43 21.08.2018
63 Бат.Влад
До коментар #50 от "АзРобота":
Колега не се унасяй ТРЪГВАЙ20:53 21.08.2018
64 CL500
До коментар #60 от "Интересно":
Не си ме разбрал! Не ми се ще тук да си разменяме мнения м/у теб и мен само, но ... Вече писах, че съм бил наясно с разхода на колата ми като съм я купувал, колко и къде ще я карам и т.н. Тази статия я четох, така, както чета и всяка автомобилна статия, а и целия сайт... Дори вече изразих мнение, че НЕ харесвам тази система с гасенето. Не знам и за какви 2К лева месечно за поддръжка споменаваш. Аз толкова съм дал за 4-5 години (ако не споменавам стандартните масло, филтри и едни накладки, и свещи (не че бяха много за смяна, де)). Нито съм говорел за мен, че съм искал и очаквал разходът да паднел от 30 на 20 и т.н. Ако още не ме разбираш, писал съм, че тази икономия зависи изключително от обема на двигателя, защото едно е да гасиш 8 цилиндъра примерно и друго е да гасиш само 4! Както казах и, че тази система е замислена главно за големите двигатели ... Не съм имал в предвид мен и моята кола, защото това няма значение за мен, а за тези, които тепърва ще си купуват кола с такава система.Коментиран от #69
21:19 21.08.2018
65 Антиелектрика
До коментар #26 от "РЗС":
Вярно, че замърсяването на въздуха е отвратително, но аз не познавам някой да гори от желание да се бута по задръстванията в час пик и да си дава парите за гориво. А автомобилите с такива системи са най-малко замърсяващи, не заради системите, а защото са нови и с евро 5 и 6. Ако на някой му пукаше толкова много за екологията, повечето щяха да са на газ или дори на водород. А това за 100 годишни старци по планините са някакви митове и легенди. Знаеш ли, че в градовете хората живеят по-дълго от тези в селата: "Средната продължителност на живота на населението в градовете е с 2.8 години по-висока (75.6 години) отколкото на населението в селата (72.8 години)" - https://www.economy.bg/bulgaria/view/31720/NSI-Naj-dylgo-zhiveyat-horata-v-Sofiya-i-Kyrdzhali. Така, че теорийката ти издиша както винаги.21:36 21.08.2018
66 Боян
21:36 21.08.2018
67 ЕТ"Кози крак"
21:52 21.08.2018
68 Чувал за ДВГ
До коментар #12 от "ГОСТ":
Подкрепям те. Абсолютно точен коментар. Системата "Старт-стоп" е създадена за да намали замърсяването от изгорелите газове а не за пестене на гориво, при което не се мисли дали честото спиране на двигателя е добре за него или не. А всъщност това не е добре за ДВГ изобщо, защото един от най-натоварените режими за ДВГ е стартирането. Преди години бях чел някаква статистика, че износването при всяко стартиране на студен двигател, се равнява на износването на 10 000км пробег на ДВГ в нормален температурен режим. Не знам колко е вярно, но си направете изводи дали системата щади двигателите, било то и загрети?!22:03 21.08.2018
69 Азазел
До коментар #64 от "CL500":
Наистина всеки си прави сметка може ли да "изхрани" колата. Имам подобна без такава система и си плащам кефа. Там наистина би имало разлика в разхода. Карам и дизелова със С/С система и я ползвам, не че ще спестя пари, а от екологична гледна точка. Колко има смисъл е друг въпрос. Просто според мен каквато и кола да имаш (и възможности), ако може да си по-икономичен (по-екологичен), трябва да се възползваш.п.п. Не се връзвай на тези с миксерите :)
22:22 21.08.2018
70 Защото
23:17 21.08.2018
71 Георги
Това е една една система измислена единствено пак заради екологичните норми.......да не замърсяват околната среда. Понеже се изсякоха горите, сега мислят как да намалят вредните емисии.
Това е система от която собственика на автомобил с такава система е единствено набутан за ремонти и акумулатори....
На моята съм и закачил мемори модул който я държи винаги изключена
07:58 22.08.2018
72 Лексус
Коментиран от #83
08:23 22.08.2018
73 Димов
08:48 22.08.2018
74 picasso
09:17 22.08.2018
75 Мъка,мъка....
10:45 22.08.2018
76 koko
12:58 22.08.2018
77 Икономист
Коментиран от #78
16:11 22.08.2018
78 Антиелектрика
До коментар #77 от "Икономист":
Айде пак лаладжията е тук. Кое е прецакано на атмосферата от автомобилите? Въглеродния двуокис ли се е повишил от "умопомрачителните" 0,039% или озонът е изтънял? Защото озонът също се води парников газ и за това ми е любопитно коя от двете лъжи поддържаш - че има повече парникови газове или, че има озонова дупка? Да, замърсяването трябва да спре, но с РЕАЛНИ МЕРКИ, не с празнодумства, защото и конете и електричките си имат своя въглероден отпечатък!Коментиран от #79
17:21 22.08.2018
79 Икономист
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Всъщност от началото на индустриалната революция до момента концентрацията на въглероден двуокис в земната атмосфера се е повишила значително, с около 30% и продължава да се повишава с 0,4% ежегодно. Парниковите газове са проблема, тъй като предизвикват промяна на климата. Озоновия слой, въпреки че също играе важна роля, не ни е основен проблем в момента.Прав си за електрическите, не съм им фен, но въглеродния отпечатък е доста по-малък от ДВГ.
Коментиран от #81
20:41 22.08.2018
80 Шофьор
Коментиран от #82
21:06 22.08.2018
81 Антиелектрика
До коментар #79 от "Икономист":
Измислиците за парниковите газове по принцип е една голяма лицемерна лъжа. Всъщност парников газ е самия кислород по тази класификация, какъвто всъщност е и озонът. Така, че намаляването на кислорода във всичките му форми ще убие всичко живо, не обратното. А тези 30% увеличение колко прави от 0,039%? Всъщност има решение срещу замърсяването и то е ДВГ да работи с водород - това е абсолютното екологично гориво без никакви вредни емисии, но ако може да добиваме водород без електричеството от ТЕЦ-овете. За сега не може.21:24 22.08.2018
82 azko
До коментар #80 от "Шофьор":
И аз така.22:33 22.08.2018
83 Зорлем
До коментар #72 от "Лексус":
Нямаш стартер?! С манивела ли го палиш този Лексус?09:44 23.08.2018
84 Гост
20:17 23.08.2018
85 незнайко
07:08 24.08.2018
86 производител
21:23 25.08.2018
87 Хибрид
Познанията ми са професионални в сферата на: електроника , ел.мотори, ел.инсталации, основи на механиката, програмиране, компютърни системи и т.н. ( за тези които ще кажат , че чета лъжите на глупаците в нета) .
Поздрави.
00:18 18.09.2018
88 шофьор
08:30 18.09.2018
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Дааааа
14:21 18.09.2018
91 Пешо Христосков
Това е добра идея за мегаполис. Но не и за малкия град, където няма задръствания!
Еко ефективността си проличава от пръв поглед! Но този разход за българина е прекалено голям. Нов стартер, нов акомулатор...
Не сме дорасли за това мислене и тези заплати уважаеми Колеги!
15:58 18.07.2019
92 Рад
До коментар #18 от "Веселка":
Няма такова нещо. Двигателя стартира при навиване на волана или отпускане на спирачката само.Коментиран от #94
20:55 05.11.2019
93 Тео
При мен показва количество спестен CO2 в килограми (грамове) след всяко окончателно угасване на автомобила. Има си и статистика за екологично управление, включително и най- екологичното или неекологично шофиране, също при ускорение, и пр.
Още на първата година от закупуването се наложи смяна на акумолатор, но бе сменен гаранционно заради дефект (оказа се, че цяла серия от автомобили са били с двфектни акумолатори и имаше кампания)...
За мен системата е удачна и има мястото си в съвременния автомобил.
16:10 06.11.2019
94 Тео
До коментар #92 от "Рад":
И не само.Стартира при включване на консуматор, или отваряне на врата, или преместване на скоростния лост (при автоматик) и ред други.
При мен производителят е изложил в две страници, кога се включва системата.
16:13 06.11.2019
95 Все разбирачи и тук!
Всеки е разбирач и компетентен по всички въпроси!!! Ганьо style!!!
Прочетете малко повече за принципа на работа на тези системи (които са няколко!), за различните типове стартери които съществуват, за акумолатирите и още доста детайли свързани с краткото име Start&Stop...
После пишете глупост след глупост мислейки си, че всичко е като Ладичката от Тошово време!
И за тези които ще продължат да са "разбирачи", не казвам че системата работи добре или не... НЕ ЗНАМ дали работи добре, дали е на сметка или не... затова исках да прочета и да разбера, но забравих че за да е ползотворно трябва да чета в някой чужд сайт, а не в Български :D
19:33 06.11.2019
96 Минчев
До коментар #6 от "Иванко":
Аз имам хибрид и когато спре двигателя спира само той!Всичсо оставало по колата работи,включително и климатика!А и паленето на двигателя става с помощта на елексродмигателя,а не на стартера!07:20 07.11.2019
97 Павлин
08:12 07.11.2019
98 Mnnw
До коментар #15 от "CL500":
В този случей не може да се има доверие на системата за разхода , тоест до като колата не се движи ! Ако си сложиш едно OBD и си провериш разхода на колата в покой ще се убедиш че разхода е много по малък .09:12 08.11.2019
99 Димитър
Тя е ефективна при по-дълги престои,но при къси престои ефектът е нулев. Няма полза за екологията и икономия на гориво. Минусите на тази система са , че съсипват двигателя тотално,намаляват ресурса му и неизбежните ремонти и смяна на части.. Всеки ден от нас може да изпълнява тази система по своя преценка, толкоз е просто. Не е нужно автомобила да Ти казва какво да правиш, а Ти да му кажеш какво да прави, контрола трябва да е твой ,а не на автомобила.
10:09 25.12.2019
100 Москвич 2140
11:03 25.12.2019
101 КМ_2000000
21:04 25.12.2019
102 Айсмен
22:12 25.12.2019
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Оторизиран
До коментар #21 от "Гост като гост":
Коя е тази марка която , не уважава гаранция на акумулатор до първата година , а още по-малко на стартер. От 15 години работя в оторизиран сервиз на различни марки и не съм попадал на такова нещо. Иначе целта е не икономия на гориво, и не щадене на акумулатор , стартер и двигател от амортизация. Целта е ограничаването на емисиите на големи кръстовища, градски центрове и такива където има задръствания. Само локалното ограничение на емисиите по места.16:28 26.12.2019
105 tonik 45
18:20 26.12.2019
106 Martin Hadzhiev
21:02 26.12.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Чарли
До коментар #2 от "гост":
Само да ти кажа, че при старт на двигателя се харчи много повече от колкото да не е изключен двигателя за минита две дори и 1012:51 28.12.2019