Last news in Fakti

13 Септември, 2018 15:41 10 620 6

Камера за заден ход отпреди 46 години

  • volvo-
  • volvo experimental safety car-
  • vesc-
  • камера-
  • заден ход

Камерите за задно виждане постепенно се превръщат в задължителна част от оборудването на съвременните автомобили. През пролетта властите в САЩ забраниха продажбата на нови коли без такава опция, а по всичко личи това предстои и на останалите големи пазари.

Макар да изглежда като модерна технология (първият сериен автомобил с камера за движение на заден ход е Nissan Primera P12 от 2001 г.), идеята е осъществена доста по-рано. Подобна технология демонстрира Volvo преди близо половин век.

След като разработват първия триточков колан през 1959 г., шведските инженери съсредоточават огромна част от усилията си в безопасността. Кулминацията на дългогодишните им изследвания е прототипът Volvo Experimental Safety Car (VESC), показан на автосалона в Женева през 1972-ра.

Освен всички други системи за безопасност, интегрирани в автомобила, VESC разполага с камера на мястото на регистрационния номер. Тя предава сигнал към екран с електроннолъчева тръба в центъра на арматурното табло.

Системата е доста скъпа и страда от очевидни недостатъци поради ограниченията на тогавашните технологии. За сметка на това обаче много от другите разработки, демонстрирани с VESC, намират път до конвейера - например броните, които поглъщат кинетичната енергия при удар, коланите с обтегач, кормилната колонка, която се прибира с 15 см в таблото при челен удар, еърбеговете отпред и отзад, антиблокиращата система на всички колела, чистачките на фаровете и куп други.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 иван радев

    13 3 Отговор
    абе като се полагат съсредоточени усилия повече от половин век и често има значителни резултати. истината е, че до 2000-те години повечето коли са абсолютни консервени кутии. тук волво и сааб изпъкват с много пред другите в отношение на сигурността. след това идват регулациите за по-голяма безопасност и колите стават с по един тон отгоре, но все повече коли започнаха да получават заветните звездички от euroncap.
    на който му се занимава да види статистика в сайта на euroncap на любимия си модел и да го сравни със съответния на волво.

    Коментиран от #2

  • 2 Random

    2 8 Отговор

    До коментар #1 от "иван радев":

    Баш пък сааб... Опел с друга емблема...

    Коментиран от #3

  • 3 Алфа Ромео

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    СААБ не винаги е бил преоблечен Опел, изказваш се неподготвен.
  • 4 Е пак ли

    2 2 Отговор
    Кино , опера , театър - всичкото е вятър , цялата култура се върти около ....
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.