8 484 43

Honda се отказва от дизела

Георги Касабов

2021-ва ще бъде последната година, когато европейските клиенти на Honda ще могат да си купят дизелов модел на марката. Японската компания възнамерява да съсредоточи усилията си изцяло върху електрически и хибридни модели, които да достигнат две трети от продажбите ѝ на Стария континент до 2025 г.

"Нито един нов модел, който пускаме отсега нататък, няма да има дизелова версия", обяснява Дейв Ходжетс, управляващ директор на Honda в Обединеното кралство, най-големият европейски пазар на марката.

Новото поколение на CR-V е първата Honda, която няма да се предлага с дизелов двигател. Актуалната генерация на Civic пък ще стане прощалният нафтов модел на компанията, продаван в Европа.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • монда
    Отговор
    1 17:42  28.11.18
    Браво ! Стига нафтови печки!

    Коментиран от #4

  • Коментарче
    Отговор
    2 17:43  28.11.18
    Дизелът има много живот,незнам защо се отказвате подобрете

    Коментиран от #5, #30, #43

  • тоя
    Отговор
    3 17:46  28.11.18
    Ще го отчетат за грешка това много от производителите.Може би до няколко години.
  • Антон
    Отговор
    4 18:07  28.11.18

    До коментар #1 от "монда":

    Просто от хонда не могат да се конкурират с европейските потентни дизели. Това им е проблема. Всички европейски марки продължават да пускат дизели чийто жизнен цикъл е поне 6-7 год. докато дойде новия модел. Дори преид няколко месеца премиерата на новата осма серия беше с дизелов двигател. А вие вервайте на мантите че забранили дизела. Да забранили са в някои градове дизелови автокобили но на по 15-20 год. То такава и бензинова масларка е съмнително дали ще мине тюв.

    Коментиран от #7, #20, #42


  • Георги
    Отговор
    5 18:25  28.11.18

    До коментар #2 от "Коментарче":

    За да може ние живите същества да имаме дълъг живот :)

    Коментиран от #10, #36

  • Обикновен Бг
    Отговор
    6 18:33  28.11.18
    Хонда са най-добрите коли. Имам Хонда Сивик 200г. двувратка, и просто съм мнооооооого очарован, ЖЕЛЯЗНА КОЛА. HONDA THE BEST.

    Коментиран от #12

  • гост
    Отговор
    7 18:36  28.11.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Доколкото си спомням "най-потентните" вагаджии от Порше още преди повече от месец обявиха същото и не от 2021 г , а още от пролетта на тая не приемат заявки за дизели !!!! Също така дизелите които Мерцедес и БМВ пускат са двигатели излезли още преди Дизелгейт , които също няма да получат нови версии , но за сметка на това ще си мълчат до последно по стара немска традиция за да могат едно слънчево утро на 2021 да "зарадват" верните си клиенти с новите "политики" на любимите марки !!!! За сметка на това вече почти всички японски компании си заявиха отрано намеренията , както съответства на компании , уважаващи клиентите си !!!

    Коментиран от #8

  • Ввв
    Отговор
    8 18:41  28.11.18

    До коментар #7 от "гост":

    “Разбираш” ги нещата,личи си
  • Haha
    Отговор
    9 18:42  28.11.18
    Браво на хонда не измислят ли някакъв начин да намалят емисиите на дизела няма смисъл от производство им за сега мазда са в тая насока ще видим какво ще имислят с новия им дизел

    Коментиран от #15, #23

  • Кондйо
    Отговор
    10 18:50  28.11.18

    До коментар #5 от "Георги":

    Ще имаш когато станат електрически всички ще ти стане ясно, тока идва от задника ти не трябва да се произвежда. Ли ион батериите също стават супер екологични когато им мине ефективноста!?
  • Гост
    Отговор
    11 18:53  28.11.18
    Добро решение от тея смешници. Другото добро решение е да изчезнат.

    Коментиран от #29

  • 12 18:57  28.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • M1 Yamaha
    Отговор
    13 19:22  28.11.18
    Да се отказват,германци и французи разработват нови дизели.Между другото са и по добри.
  • 14 19:23  28.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    15 19:29  28.11.18

    До коментар #9 от "Haha":

    Tъpceнeтo нa дизeлoви aвтoмoбили в Eвpoпa пpoдължaвa дa нaмaлявa. Πpeз oĸтoмвpи ce oтчитa cпaд в пpoдaжбитe нa тaĸивa ĸoли oт 24%, пoĸaзвaт пocлeднитe дaнни нa ЈАТО Dуnаmісѕ. B пpeдxoдния мeceц пaзapният дял нa дизeлoвитe aвтoмoбили в Eвpoпa e нaмaлял дo нивo oт eдвa 34%, пpи минaлoгoдишeн peзyлтaт зa oĸтoмвpи oт 42 нa cтo. Oт ЈАТО Dуnаmісѕ в cъщoтo вpeмe oтчитaт pъcт в пaзapнoтo тъpceнe нa бeнзинoвитe aвтoмoбили - дял oт 51% пpeз минaлoгoдишния oĸтoмвpи дo 57% пpeз тoзи, и нa ĸoлитe c aлтepнaтивнo зaдвижвaнe - oт 5.4% дo 7.5%. Ha фoнa нa cпaдa в тъpceнeтo нa нoви дизeлoви aвтoмoбили, пpeз oĸтoмвpи ce oтчитa изĸлючитeлнo yвeличeниe oт 70% нa изцялo eлeĸтpичecĸитe мoдeли, ĸoмeнтиpaт oт ЈАТО Dуnаmісѕ, цитиpaни oт аutо-рrеѕѕ.nеt. Кво ще кажеш , голяма перспектива за дизела , а , хахахах !!!
  • ДДД
    Отговор
    16 19:48  28.11.18
    Публикувано във факти.бг: Новото поколение на CR-V е първата Honda, която няма да се предлага с дизелов двигател. ГЛУПОСТИ ИЗАУРА ади намерете хонда ДЖАЗ дизел
  • дейвид
    Отговор
    17 19:50  28.11.18
    За да има бензинови коли трябват и толкова дизелови.Ако се премахнат дизелите ще стане дисбаланс в нефтопреработката.Нафта в излишък.Не може да се продаде.Съответно бензина поскъпва драстично.Да не забравяме че от един варел нефт излиза колкото бензин толкова и дизел.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    18 20:15  28.11.18

    До коментар #17 от "дейвид":

    А ти май забравяш , че освен бензин и дизел от същия барел излиза и керосин и още един куп фракции !! Също забравяш , че само допреди 40тина години дизелови леки и лекотоварни почти липсваха и даже и сега в световен мащаб са под 20-25% , а дизел ползват и товарните автомобили и корабите , на които между другото вече е забранено да ползват мазут !!! А най-вече забравяш , че само преди 50-60 години даже товарните и военните автомобили , че даже танкове и самолети ползваха само бензин , естествено доста по-нискооктанов от сегашния !!! И накрая да те светна от един барел ако искаш може да изкараш и само газове (от рода на пропан, бутан , етан и т.н.) , бензин и мазут, битум , просто последните ще се увеличат за сметка на дизела !!
  • браво и от мен
    Отговор
    19 20:56  28.11.18
    Японците никога не са били фенове и поддръжници на дизела, но с целенасоченото налагане на нафтовата смрад в EU и това че е един от най-големите пазари в света трябваше и те да правят дизели. Процента на дизелите в Япония е по-малък и от този в щатите. Нормално те първи да зарежат долната воняща, вибрираща и щракаща машина. Нисан също се отказаха, Тойота, Субаро......
  • Bolen
    Отговор
    20 20:56  28.11.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Личи си колко си п*ост...Не просто от Хонда са една идеяпо-умни от твойте любимци, швабските маргарини :) Никой след време няма да кара дизел, хората мислят за околната среда и здравето си.Всичко е бензин и ток, нафта, за печката да слагаш на трините на село..Дано махнат вс дизели!

    Коментиран от #25

  • 1234
    Отговор
    21 21:03  28.11.18
    кой идиот от ЕК ИЛИ ЕП счита че 5 литров тутбо бензин замърсява по малко от 1,6 хди!?!?!?!? едното харчи средно 20 другото 6 , защо олигофрена юнкер не забрани големите бензини?!? дефакто всичк спортни коли са по 400 600 кс харчат като 5 малки дизела съответно замърсяват по пет, но никой не ги забранява!?! защото юнкерчо циганина и други иззедници няма да могат да си купуват такива коли с крадените пари!

    Коментиран от #22, #24

  • Наглеци
    Отговор
    22 22:23  28.11.18

    До коментар #21 от "1234":

    Бензина не дими. Газта не дими. Пушат гнусните дизели. А нашите "майстори" даже DPFа им махат!

    Коментиран от #26

  • EcoBlue
    Отговор
    23 22:24  28.11.18

    До коментар #9 от "Haha":

    Те са го измислили казва се ЕcoBlue.
  • Овчи кон
    Отговор
    24 22:27  28.11.18

    До коментар #21 от "1234":

    Овча глава,ти що не помислиш малко преди да ръсиш глупости ? Я кажи какво е съотношението на колите 500-600 коня бензин, с това на нормалните дизели ? Много ясно че мощния бензин изхвърля повече вредни емисии,но тези коли са много малко спрямо масовия дизел !!! И в крайна сметка кой замръсява много повече,а ?
  • Оптимист
    Отговор
    25 22:28  28.11.18

    До коментар #20 от "Bolen":

    Щото бензин ще карат оптимист, късмет със чисто новите еко стандарти.
  • GPF
    Отговор
    26 22:31  28.11.18

    До коментар #22 от "Наглеци":

    А чувал ли си нещо за GPF какво ли е това нещо и защо се използва знаеш ли?
  • Алфа Ромео
    Отговор
    27 23:33  28.11.18
    Мразя нафтови печки, като им помириша изгорелите газове и ми се гади, даже и на най-новите. Дизела е оправдан само за товарни автомобили, строителна и селскостопанска техника.

    Коментиран от #31

  • Бай вую
    Отговор
    28 07:24  29.11.18
    Дизел,царете на пъття
  • Чистача на боклуци
    Отговор
    29 08:37  29.11.18

    До коментар #11 от "Гост":

    А най-доброто е теб да те няма!Така България ще стане малко по-чиста.
  • Гост
    Отговор
    30 08:42  29.11.18

    До коментар #2 от "Коментарче":

    Няма вече какво да се подобрява
  • Гост
    Отговор
    31 09:40  29.11.18

    До коментар #27 от "Алфа Ромео":

    За нищо не е оправдан дизела става само за скрап- всички дизели на метан.

    Коментиран от #32

  • Горелка
    Отговор
    32 09:54  29.11.18

    До коментар #31 от "Гост":

    Е той и бензина така временно на ЛПГ но най-добре на скрап за 300 лева. Бензин само за пърлене на прасета за другото си има жица.
  • Driver
    Отговор
    33 10:10  29.11.18
    Добре правят - и без това никога не са правили читави дизелови двигатели - нека оставят тая работа на тези които наистина го могат а именно германците !
  • мазда 6
    Отговор
    34 11:17  29.11.18
    минаваме на мазда кво толкова
  • Браво на Хонда
    Отговор
    35 15:33  29.11.18
    Че маха смръдящите дизели
  • Вълчев
    Отговор
    36 15:37  29.11.18

    До коментар #5 от "Георги":

    Петрол ЙОК......
  • Бай Тош
    Отговор
    37 16:14  29.11.18
    Напълно съм съгласен с Honda, понеже са най добрите автомобили. Рано или късно ще прекратят производството си на двигатели с изкопаеми горива и ще намерят алтернативен агрегат електрически или друг,стремейки се да намалят въглеродните емисии и съм сигурен че ще са първи. Honda The Power of Dreams
  • 38 17:19  29.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 39 17:25  29.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • некойси
    Отговор
    40 08:41  30.11.18
    Трябва да натиснат с електриците, щото ще започнат да изостават.
  • Михайлов
    Отговор
    41 08:45  30.11.18
    Едно време ни лъгаха, че въглищата свършвали, а сега спират ТЕЦ, защото замърсявали, но не защото свършват въглищата. После казваха, че петрола ще свърши скоро , но не е свършил , а трябва да минем на ток, водород, газ. Който е технологично много напред, той определя какво ще се ползва.Поне за близкото бъдеще.Докато слабите фалират.
  • ALFER
    Отговор
    42 12:58  30.11.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Е, този път надмина себе си! Поклон!
  • лимонад
    Отговор
    43 18:11  30.11.18

    До коментар #2 от "Коментарче":

    дизелът е за камионите, може би дори за бусове, но не и за коли. така хем ще има разпределение на потреблението. Бяха го докарали до там да правят минимоторчета с дизел. ако се огледате в старите автомобили - тези които пушат са все дизели. много рядко бензин пуши и мирише зле, колкото и да е изхабен двигателя и колкото и системи за преработка да са отпаднали от строя на автомобила. бензина си има безспорни качества, просто автоиндустрията беше яхнала дизел вълната, която беше ясно че ще свърши в един момент. Сега на ход е бензин вълната. След нея - всичко производни като газ, метан, водород. Далече е електро индустрията още. Далеч е най-вече заради чуждите интереси. Батерии произвеждат единици сега и всичко е капсуловано. Докато не направят батериите да се сменят като на детските колички и буквално почти всеки да може да го направи - няма да има масово развитие на тази индустрия. Дотогава ще измислят 1000 начина да ни доят с винетки, пътни такси, еко такси и т.н. така че приходите за хазната да не спаднат

Напиши коментар:


Публикувай