Last news in Fakti

21 Март, 2019 12:20 17 579 46

Двулитров мотор с 640 к.с. от Audi

  • audi-
  • двигател-
  • мотор-
  • агрегат-
  • tfsi-
  • dtm

Audi провежда заключителни тестове на нов четирицилиндров турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 610 к.с., които могат да бъдат увеличени с още 30 за кратък период от време. Агрегатът е разработен за участие в сериите DTM, чийто регламент забрани осемцилиндровите мотори в полза на по-икономични и екологични с четири цилиндъра.

От компанията разкриват, че работата по новия TFSI върви от две години и половина. Той работи на бензин А-95 при налягане на турбото от 3.5 бара и максимум на оборотите от 9 500.

За разлика от други шампионати DTM изисква използването на един и същи двигател през целия състезателен сезон, включително за тренировките и квалификационните сесии. Ето защо немците са подлагали агрегата на свирепи изпитания, сред които над 1 000 часа на динамометричен стенд, за да е сигурно, че ще издържа минимум 6 000 километра.

Самият мотор тежи 85 кг или по-малко от половината на досегашния V8. Масата на състезателното Audi RS 5 DTM е 1 000 кг, което означава, че колата в никакъв случай няма да бъде по-бавна, отколкото досега. Дебютът на новия 2.0-литров TFSI ще се състои на 4 май на пистата "Хокенхаймринг".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Toyota

    45 88 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Ето защо немците са подлагали агрегата на свирепи изпитания, сред които над 1 000 часа на динамометричен стенд, за да е сигурно, че ще издържа минимум 6 000 километра."

    6000 километра, те аудитата на 3000 хвърлят топа, не знам как ще стане това

    Коментиран от #3, #4, #26, #43

  • 2 773

    49 34 Отговор
    С мойту БеЕмВе ще ги скъсам, само да му оправя турбото, че вече 5-то сменям.
  • 3 До Toyota

    37 26 Отговор

    До коментар #1 от "Toyota":

    Човек, евала за коментара! Оправи ми настроението. Още не мога да спра да се смея ...
  • 4 smeh

    70 24 Отговор

    До коментар #1 от "Toyota":

    Японски фенбой, който се радва за всяка счупена немска кола, каращ изгнил варел на газ с архаичен Втек...близо ли съм?

    Коментиран от #40

  • 5 Driving pleasure

    16 11 Отговор
    Ето това е прогрес!!! Не като ватманите - сложил двойно по-голяма батерия и се похвалил, че увеличил пробега с 1/3 :D

    Коментиран от #28

  • 6 Някой

    26 4 Отговор
    Щом и ДТМ изджендърясаха...
  • 7 John Doe

    14 5 Отговор
    Какви са тея миксери?! Да им бяха дали поне да са 3-литрови шестаци. То няма да останат автомобили годни за състезание след някое друго участие. Някак си не ми се вижда поносимо за един двигател с тази кубатура и тея коне да изкара толкова състезателни часа (без значение дали ще е BMW, Mercedes или Audi).

    Коментиран от #11, #34

  • 8 Гост

    11 6 Отговор
    Докато стигнат Фиат с техния туин ер турбо с два цилиндъра ще мине време....,.

    Коментиран от #9

  • 9 Driving pleasure

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Обаче е държелива малка машинка тоя двигател, имайки предвид, че все пак е италиански и все пак можеш да го разнасяш в раница...

    Коментиран от #27

  • 10 гост

    8 3 Отговор
    Очаквайте скоро и във Формула 1. Либърти Медия ще ги натисне за още по-малко разходи с още повече стартове, за да изкарат още няколко милиарда и това ще наложи малки и издръжливи двигатели. На кого му пука колко харчи формулата и мото гп да не е да презареждат за едно състезание. ДТМ бяха хубави точно защото запазиха големи купатури веобразни двигатели с високи обороти, а сега са поредните смешници с малки турбинарки.

    Коментиран от #12

  • 11 Driving pleasure

    16 6 Отговор

    До коментар #7 от "John Doe":

    И все пак трябва да сме благодарни и на това - алтернативата иначе е скапан миксер да сложат и тук. След няколко години ще видим и цивилна версия на тоя мотор с леко свалена мощност до 500+ и удължен живот... а миксерите през това време ще обясняват как ако си прикачиш ремарке с батерии ще успееш да стигнеш до морето и може да не зареждаш ;)
  • 12 Driving pleasure

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    "прогрес" ... проблемът не е, че 20 автомобила ще изгорят по 100 литра за състезание и ще замърсят - самите производители вече нямат интерес. Моторните спортове са изпитателния полигон и с почти никакви шансове за големи V6 и V8 мотори в масовото производство (вече слагат 4 цилиндрови на лукс лимузините и на джипове) и производителите не виждат смисъл за развойна дейност на подоби мотори - предпочитат да тестват малки 4 цилиндрови, които ще са бъдещата маса в луксозния клас...

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Мани бегай

    22 5 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    А ние в икономичния клас ще минем на 1-цилиндрови и 1/2-цилиндрови моторчета с последователно навързани 38 турбини, че да надуат на 14 бара и да искарат по 121 к.с. за да се придвижваме до работа, а екоджендърите ще си сложат ветрогенератори на колите, та като се движат да им се зарежда батерията. Леле до къде стигнахме....

    Коментиран от #16, #17

  • 14 smeh

    6 7 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Като им бутнат на тея миксери големите охлюви, и допълнително да боднат една електрическа турбина за живец в ниските обороти като нищо серийно да са по 400кс/по данни на производител, а реално на вала около 450/ с маса 100кг. Така с карбон-алуминиеви шасита без проблем А4/3серия/Ц-клас сегмента ще е около 1 500кг, барабар с карданите за 4х4 и акумулаторите за ел.турбината в багажника. Та ходи ги гони с миксер от 2.5т по "реални" емисии и ефективност.
  • 15 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    6 5 Отговор
    И мото спортовете не са интересни вече.....дано и драгстерите не ги ограничат на 3 цилиндъра и 2 бутала
  • 16 Driving pleasure

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "Мани бегай":

    както казах - "прогрес". Вече закупуването на конски вряг започва да звучи като не лоша алтернатива :)
  • 17 Никой

    8 7 Отговор

    До коментар #13 от "Мани бегай":

    Вместо да мрънкаш вземи стани един инженер и ги научи какви двигатели да правят. Малките двигатели имат много плюсове, включително лекота, ефективност, по-малки са, и ръцете на дизайнерите се развързват да играят с аеродинамиката и дизайна. По твоята логика е30 М3 ДТМ също е 'джендърско'. Всичко се повтаря и хората отдавна знаят кое е по-добро. Карай си ладата и не се обаждай кое е правилно и кое не за нещо, което не разбираш.

    Коментиран от #19, #22

  • 18 2000 tdi

    2 10 Отговор
    Audi forever
  • 19 Driving pleasure

    7 5 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    абе не съм съвсем съгласен... както е казал народа :There is no replacement for displacement - V8 си е V8 :) А това Е30 дето го даваш за пример тежи 1 тон, не като съвременните "спортисти" по 2 така че двигателяя му има по-малко работа в разнаянето на наднормено тегло. Да пестиш 50 кила от двигателя за да я чувстваш по-лека, докато си набутал камара простотии в колата и от 4 метра и малко тройката си я докарал до 5 метра баз малко е смешно :)
  • 20 Тони

    11 1 Отговор
    Във Формула 1 са 1.6 литра и произвеждат около 1 000 конски сили.

    Коментиран от #21

  • 21 Иво

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Тони":

    Работят при около 20000оборота и горивото съдържа метанол.
  • 22 Мани бегай

    12 4 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Аз всъщност СЪМ инженер и много добре знам кое е правилно и кое не. И не карам лада, а пасат VR6 2.9 4х4. Не ми дрънкай глупости, че малките мотори били добри, няма нищо добро в тях, нямат ресурс, като ги напънеш за по-дълго време издишат, трудно се ремонтират, и без турбо са едно нищо. Едно време на дизайнерите на ферари и ламборджини да не са им пречели големите мотори да правят аеродинамични и красиви коли, или за теб тухла като Q7 е аеродинамично, или пък G-Class. Не дрънкай глупости.

    Коментиран от #24, #36

  • 23 Румбата

    6 4 Отговор
    Малко материал=малко работен ресурс при едни и същи натоварвания за двигателя. 1,5 литра с 500 коня и 3 литра с 500 коня имат един и същ разход на гориво при еднакво тегло на автомобила - съвсем малката разлика е във специфичната консумирана енергия. Това е енергията, която двигателя изразходва за да задвижва собствените си части и тя е в полза на 1,5 л., в повечето случай тя е 0,01% от общата произвеждана енергия от двигателя. Колкото изгори колата, толкова и замърсява и при един и същ разход замърсяването е едно и също.. но 3 л мотор седи в 1.5 тона кош, а 1.5 можеш и в 600 кила да го сложиш. Само че втория вариант не е безопасен.Затова аз карам V6 , а не 1,4 турбо щото 600 кила челен сблъсък с 60км/ч = 100% сигурна смърт.
  • 24 Ванко

    4 4 Отговор

    До коментар #22 от "Мани бегай":

    Да затова gtr-a дето е v6 и ги бие всичките v8 и v 12

    Коментиран от #38

  • 25 Бай Дельо

    4 0 Отговор
    Нема аа годиняса с него мотор туй алди!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 АLFA Q 4

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    И ДОСТА ДЪРЖЕЛИВ..
    А Е ВЕЧЕ НА 11,години,, ОТКАКТО ГО МОНТИРАТ
  • 28 Прогрес?

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Какъв прогрес бълнуваш? Това ли "Ето защо немците са подлагали агрегата на свирепи изпитания, сред които над 1 000 часа на динамометричен стенд, за да е сигурно, че ще издържа минимум 6 000 километра." Електромотора на Тесла е проектиран за обслужване на всеки 1 000 000 мили. Ватманите още преди 8 години вадеха по 700 коня от 85квч барерия, а сега вадят по 1900 коня от 120квч батерии, които са по-леки от първите. Това е прогрес. Акумулаторите преди 20 години се зареждаха по 12часа с 1/10 от капацитета, а днес се зареждат за 5 минути. Това е прогрес.
  • 29 АLFA Q 4

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Те така те":

    НЕ, НЕ Е ЧУЛ,,,, ОЩЕ СЕ ОПИТВАМ ДА ИЗБЕРА НЕЩО ЗДРАВО ОТ ЕДНО ГОЛФЧЕ,,, GTI,, 2,0 TSI,, TURBO,,
    НА 123 000,И Е ТРАГЕДИЯ,,, СЛАБИ МОТОРИ СА, А ТОЗИ СЪЩИЯ АМА ОЩЕЕЕ ПО НАТЕГНАТ,,, ЩЕ ИМА ВЕСЕЛБА С ТЕЯ МОТОРИ

    Коментиран от #30

  • 30 anti vag

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "АLFA Q 4":

    Такова Голфче ако изкара 123000 без да е хвърляло мотор и скорости е за книгата на Гинес.
  • 31 Николай П.

    4 0 Отговор
    Не знам за къв прогрес може да се говори тук ! То и те новите BMW им слагат 4-ри цилиндров двигател с 2-3 турбота и на 20 000 км за в моргите . Няма как да ,, надървиш '' такова двигателче до 550+ HP и да очакваш да издържи повече от 2 000 км .
  • 32 Townboy

    3 1 Отговор
    Докато автомобилът е в гаранция ще сменяш двигателя на всеки шест месеца, ами после?
  • 33 Двигателят

    2 0 Отговор
    Вместо маслото ще се смяня двигателя на всеки 10000 км.
  • 34 Този

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "John Doe":

    Аз пък предлагам на зрителите да се раздават слушалки , на които да се пускат записи на състезания от периода до 2005 когато моторите бяха истински, а шума от тях брутален
  • 35 vasik atanasova

    2 2 Отговор
    НАЙ ДОБРОТО Е АУДИ

    Коментиран от #46

  • 36 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мани бегай":

    Аеродинамика при Ферари и Ламборджини преди 90те е несъществуваща. Ламбо Кунташ е една от най не аеродинамичните коли на света, а един нов Туарег има по-малко съпротивление. Само защото нещо ти изглежда аеродинамично не значи че е, не се прави че разбираш. Иначе един вариант да направиш аеродинамична кола е точно да сложиш двигателя в средата. А бъдещето е малки компактни двигатели, като при новата АМГ суперкола и Ф1. И не сравнявай двигатели в моторспорта с серийни, няма нищо общо. Нито като материали, нито като цел.

    Коментиран от #37, #42, #44

  • 37 Мани бегай

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "Никой":

    Единствения начин един автомобил да е аеродинамичен е да е максимално плосък, нисък с остра предница и остра задница, възможно най-близката форма до вретено, тия глупости с които се промиват мозъците на хората открай време за обли и закръглени форми са само и единствено с цел безопасност, защото разпределят по-добре силите при удар и съдържат по-малко концентратори на напрежение, но са много далеч от правилната форма за най-добра обтекаемост.

    Коментиран от #41

  • 38 Мани бегай

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ванко":

    Колега gtr-a не е с малък мотор. Малък мотор е 1.0 три цилиндъра от който са изстискани 100 коня и отгоре, това не е мотор който лесно ще надхвърли 300-400 000 км. какъвто е и мотора от статията, тези 620 к.с. няма да живеят дълго. Абе бавно, но сигурно вървим към автомобили за еднократна употреба, както бяха фотоапаратчетата, влизаш в една сграда-автомат, купуваш една кола за 4-5000 лв чисто нова, караш я 20 000 км и после директно в дробилката, че сигурно двигателя ще е от биоразградима пластмаса, и бягаш за друга. Помнете ми думите и това време ще дойде, независимо дали ще са с двг или електрически.
  • 39 qqqqqq

    2 0 Отговор
    Нищо ново под слънцето. Изваждат разработките от група Б и група С, които са правени през 80те години, малко грим и уж нов двигател. Ланчия имаха по него време 1.8 л. би-турбо с 600 к.с. .
  • 40 ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "smeh":

    Не си в час . Toyota не прави V Tec.
  • 41 факти

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Мани бегай":

    при дозвукови скорости формата на капката си остава оптимална.Така че не прибързвай с оценките кое било добро и лошо.Що се отнася до големината на двигателите 150 коня са пре достатъчни да се движиш нормално без да нарушаваш правилата на движение.Това днес се постига спокойно с 1,5 турбо което е достатъчно дълговечно и много по икономично и екологично от таралясника VR 6 на VW.

    И още нещо през 1988 във F1 можели да избират между 3,5 литра V8 атмосферни и 1,5 литра турбо до 2,5 бара. И познай какво се случило...
    От чудо турбото заменило и победило "дисплейсмънта".
  • 42 Asd

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Никой":

    Братчед, някъде около теб да има наблизо река? Така случайно да идеш да се метнеш в нея, не за друго....
  • 43 mmm

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Toyota":

    щом събра толкова негативни лайко явно им каза доста истини който немогат да преглътнат както казва един приятел някой му е отворил главата на немския инженер исрал се е вътре затвория е и му е казал че може да прави коли даа хаха айде чакам критики комплексарчета и запомнете по здраво от тойота няма арабите не са прости хора щом друго некарат в пустинята
  • 44 ники

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Никой":

    за тоя туарег ще ти трябва доста вазелин
  • 45 юсуф

    0 0 Отговор
    https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/21643-400-k-s-ot-40-kilogramov-dvigatel и пак се радвайте на немския инженер хаха и на германските си боклуци
  • 46 mmm

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "vasik atanasova":

    Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм.

    "Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.

    Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.

    "Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.

    Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.

    От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.

    Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.

    Снимка: Nissan