Audi провежда заключителни тестове на нов четирицилиндров турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 610 к.с., които могат да бъдат увеличени с още 30 за кратък период от време. Агрегатът е разработен за участие в сериите DTM, чийто регламент забрани осемцилиндровите мотори в полза на по-икономични и екологични с четири цилиндъра.
От компанията разкриват, че работата по новия TFSI върви от две години и половина. Той работи на бензин А-95 при налягане на турбото от 3.5 бара и максимум на оборотите от 9 500.
За разлика от други шампионати DTM изисква използването на един и същи двигател през целия състезателен сезон, включително за тренировките и квалификационните сесии. Ето защо немците са подлагали агрегата на свирепи изпитания, сред които над 1 000 часа на динамометричен стенд, за да е сигурно, че ще издържа минимум 6 000 километра.
Самият мотор тежи 85 кг или по-малко от половината на досегашния V8. Масата на състезателното Audi RS 5 DTM е 1 000 кг, което означава, че колата в никакъв случай няма да бъде по-бавна, отколкото досега. Дебютът на новия 2.0-литров TFSI ще се състои на 4 май на пистата "Хокенхаймринг".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Toyota
6000 километра, те аудитата на 3000 хвърлят топа, не знам как ще стане това
Коментиран от #3, #4, #26, #43
12:23 21.03.2019
2 773
12:27 21.03.2019
3 До Toyota
До коментар #1 от "Toyota":
Човек, евала за коментара! Оправи ми настроението. Още не мога да спра да се смея ...12:39 21.03.2019
4 smeh
До коментар #1 от "Toyota":
Японски фенбой, който се радва за всяка счупена немска кола, каращ изгнил варел на газ с архаичен Втек...близо ли съм?Коментиран от #40
13:18 21.03.2019
5 Driving pleasure
Коментиран от #28
13:50 21.03.2019
6 Някой
14:14 21.03.2019
7 John Doe
Коментиран от #11, #34
14:46 21.03.2019
8 Гост
Коментиран от #9
14:51 21.03.2019
9 Driving pleasure
До коментар #8 от "Гост":
Обаче е държелива малка машинка тоя двигател, имайки предвид, че все пак е италиански и все пак можеш да го разнасяш в раница...Коментиран от #27
14:54 21.03.2019
10 гост
Коментиран от #12
14:55 21.03.2019
11 Driving pleasure
До коментар #7 от "John Doe":
И все пак трябва да сме благодарни и на това - алтернативата иначе е скапан миксер да сложат и тук. След няколко години ще видим и цивилна версия на тоя мотор с леко свалена мощност до 500+ и удължен живот... а миксерите през това време ще обясняват как ако си прикачиш ремарке с батерии ще успееш да стигнеш до морето и може да не зареждаш ;)14:57 21.03.2019
12 Driving pleasure
До коментар #10 от "гост":
"прогрес" ... проблемът не е, че 20 автомобила ще изгорят по 100 литра за състезание и ще замърсят - самите производители вече нямат интерес. Моторните спортове са изпитателния полигон и с почти никакви шансове за големи V6 и V8 мотори в масовото производство (вече слагат 4 цилиндрови на лукс лимузините и на джипове) и производителите не виждат смисъл за развойна дейност на подоби мотори - предпочитат да тестват малки 4 цилиндрови, които ще са бъдещата маса в луксозния клас...Коментиран от #13, #14
15:17 21.03.2019
13 Мани бегай
До коментар #12 от "Driving pleasure":
А ние в икономичния клас ще минем на 1-цилиндрови и 1/2-цилиндрови моторчета с последователно навързани 38 турбини, че да надуат на 14 бара и да искарат по 121 к.с. за да се придвижваме до работа, а екоджендърите ще си сложат ветрогенератори на колите, та като се движат да им се зарежда батерията. Леле до къде стигнахме....Коментиран от #16, #17
15:37 21.03.2019
14 smeh
До коментар #12 от "Driving pleasure":
Като им бутнат на тея миксери големите охлюви, и допълнително да боднат една електрическа турбина за живец в ниските обороти като нищо серийно да са по 400кс/по данни на производител, а реално на вала около 450/ с маса 100кг. Така с карбон-алуминиеви шасита без проблем А4/3серия/Ц-клас сегмента ще е около 1 500кг, барабар с карданите за 4х4 и акумулаторите за ел.турбината в багажника. Та ходи ги гони с миксер от 2.5т по "реални" емисии и ефективност.15:40 21.03.2019
15 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
15:42 21.03.2019
16 Driving pleasure
До коментар #13 от "Мани бегай":
както казах - "прогрес". Вече закупуването на конски вряг започва да звучи като не лоша алтернатива :)15:44 21.03.2019
17 Никой
До коментар #13 от "Мани бегай":
Вместо да мрънкаш вземи стани един инженер и ги научи какви двигатели да правят. Малките двигатели имат много плюсове, включително лекота, ефективност, по-малки са, и ръцете на дизайнерите се развързват да играят с аеродинамиката и дизайна. По твоята логика е30 М3 ДТМ също е 'джендърско'. Всичко се повтаря и хората отдавна знаят кое е по-добро. Карай си ладата и не се обаждай кое е правилно и кое не за нещо, което не разбираш.Коментиран от #19, #22
15:49 21.03.2019
18 2000 tdi
16:18 21.03.2019
19 Driving pleasure
До коментар #17 от "Никой":
абе не съм съвсем съгласен... както е казал народа :There is no replacement for displacement - V8 си е V8 :) А това Е30 дето го даваш за пример тежи 1 тон, не като съвременните "спортисти" по 2 така че двигателяя му има по-малко работа в разнаянето на наднормено тегло. Да пестиш 50 кила от двигателя за да я чувстваш по-лека, докато си набутал камара простотии в колата и от 4 метра и малко тройката си я докарал до 5 метра баз малко е смешно :)16:30 21.03.2019
20 Тони
Коментиран от #21
17:31 21.03.2019
21 Иво
До коментар #20 от "Тони":
Работят при около 20000оборота и горивото съдържа метанол.19:33 21.03.2019
22 Мани бегай
До коментар #17 от "Никой":
Аз всъщност СЪМ инженер и много добре знам кое е правилно и кое не. И не карам лада, а пасат VR6 2.9 4х4. Не ми дрънкай глупости, че малките мотори били добри, няма нищо добро в тях, нямат ресурс, като ги напънеш за по-дълго време издишат, трудно се ремонтират, и без турбо са едно нищо. Едно време на дизайнерите на ферари и ламборджини да не са им пречели големите мотори да правят аеродинамични и красиви коли, или за теб тухла като Q7 е аеродинамично, или пък G-Class. Не дрънкай глупости.Коментиран от #24, #36
20:31 21.03.2019
23 Румбата
21:03 21.03.2019
24 Ванко
До коментар #22 от "Мани бегай":
Да затова gtr-a дето е v6 и ги бие всичките v8 и v 12Коментиран от #38
21:34 21.03.2019
25 Бай Дельо
22:12 21.03.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 АLFA Q 4
До коментар #9 от "Driving pleasure":
И ДОСТА ДЪРЖЕЛИВ..А Е ВЕЧЕ НА 11,години,, ОТКАКТО ГО МОНТИРАТ
06:48 22.03.2019
28 Прогрес?
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Какъв прогрес бълнуваш? Това ли "Ето защо немците са подлагали агрегата на свирепи изпитания, сред които над 1 000 часа на динамометричен стенд, за да е сигурно, че ще издържа минимум 6 000 километра." Електромотора на Тесла е проектиран за обслужване на всеки 1 000 000 мили. Ватманите още преди 8 години вадеха по 700 коня от 85квч барерия, а сега вадят по 1900 коня от 120квч батерии, които са по-леки от първите. Това е прогрес. Акумулаторите преди 20 години се зареждаха по 12часа с 1/10 от капацитета, а днес се зареждат за 5 минути. Това е прогрес.06:51 22.03.2019
29 АLFA Q 4
До коментар #26 от "Те така те":
НЕ, НЕ Е ЧУЛ,,,, ОЩЕ СЕ ОПИТВАМ ДА ИЗБЕРА НЕЩО ЗДРАВО ОТ ЕДНО ГОЛФЧЕ,,, GTI,, 2,0 TSI,, TURBO,,НА 123 000,И Е ТРАГЕДИЯ,,, СЛАБИ МОТОРИ СА, А ТОЗИ СЪЩИЯ АМА ОЩЕЕЕ ПО НАТЕГНАТ,,, ЩЕ ИМА ВЕСЕЛБА С ТЕЯ МОТОРИ
Коментиран от #30
06:53 22.03.2019
30 anti vag
До коментар #29 от "АLFA Q 4":
Такова Голфче ако изкара 123000 без да е хвърляло мотор и скорости е за книгата на Гинес.07:02 22.03.2019
31 Николай П.
07:38 22.03.2019
32 Townboy
10:35 22.03.2019
33 Двигателят
11:55 22.03.2019
34 Този
До коментар #7 от "John Doe":
Аз пък предлагам на зрителите да се раздават слушалки , на които да се пускат записи на състезания от периода до 2005 когато моторите бяха истински, а шума от тях брутален13:53 22.03.2019
35 vasik atanasova
Коментиран от #46
18:37 22.03.2019
36 Никой
До коментар #22 от "Мани бегай":
Аеродинамика при Ферари и Ламборджини преди 90те е несъществуваща. Ламбо Кунташ е една от най не аеродинамичните коли на света, а един нов Туарег има по-малко съпротивление. Само защото нещо ти изглежда аеродинамично не значи че е, не се прави че разбираш. Иначе един вариант да направиш аеродинамична кола е точно да сложиш двигателя в средата. А бъдещето е малки компактни двигатели, като при новата АМГ суперкола и Ф1. И не сравнявай двигатели в моторспорта с серийни, няма нищо общо. Нито като материали, нито като цел.Коментиран от #37, #42, #44
21:33 22.03.2019
37 Мани бегай
До коментар #36 от "Никой":
Единствения начин един автомобил да е аеродинамичен е да е максимално плосък, нисък с остра предница и остра задница, възможно най-близката форма до вретено, тия глупости с които се промиват мозъците на хората открай време за обли и закръглени форми са само и единствено с цел безопасност, защото разпределят по-добре силите при удар и съдържат по-малко концентратори на напрежение, но са много далеч от правилната форма за най-добра обтекаемост.Коментиран от #41
21:50 22.03.2019
38 Мани бегай
До коментар #24 от "Ванко":
Колега gtr-a не е с малък мотор. Малък мотор е 1.0 три цилиндъра от който са изстискани 100 коня и отгоре, това не е мотор който лесно ще надхвърли 300-400 000 км. какъвто е и мотора от статията, тези 620 к.с. няма да живеят дълго. Абе бавно, но сигурно вървим към автомобили за еднократна употреба, както бяха фотоапаратчетата, влизаш в една сграда-автомат, купуваш една кола за 4-5000 лв чисто нова, караш я 20 000 км и после директно в дробилката, че сигурно двигателя ще е от биоразградима пластмаса, и бягаш за друга. Помнете ми думите и това време ще дойде, независимо дали ще са с двг или електрически.22:01 22.03.2019
39 qqqqqq
08:46 23.03.2019
40 ха ха
До коментар #4 от "smeh":
Не си в час . Toyota не прави V Tec.11:45 24.03.2019
41 факти
До коментар #37 от "Мани бегай":
при дозвукови скорости формата на капката си остава оптимална.Така че не прибързвай с оценките кое било добро и лошо.Що се отнася до големината на двигателите 150 коня са пре достатъчни да се движиш нормално без да нарушаваш правилата на движение.Това днес се постига спокойно с 1,5 турбо което е достатъчно дълговечно и много по икономично и екологично от таралясника VR 6 на VW.И още нещо през 1988 във F1 можели да избират между 3,5 литра V8 атмосферни и 1,5 литра турбо до 2,5 бара. И познай какво се случило...
От чудо турбото заменило и победило "дисплейсмънта".
12:17 24.03.2019
42 Asd
До коментар #36 от "Никой":
Братчед, някъде около теб да има наблизо река? Така случайно да идеш да се метнеш в нея, не за друго....21:31 24.03.2019
43 mmm
До коментар #1 от "Toyota":
щом събра толкова негативни лайко явно им каза доста истини който немогат да преглътнат както казва един приятел някой му е отворил главата на немския инженер исрал се е вътре затвория е и му е казал че може да прави коли даа хаха айде чакам критики комплексарчета и запомнете по здраво от тойота няма арабите не са прости хора щом друго некарат в пустинята15:45 25.03.2019
44 ники
До коментар #36 от "Никой":
за тоя туарег ще ти трябва доста вазелин15:48 25.03.2019
45 юсуф
15:50 25.03.2019
46 mmm
До коментар #35 от "vasik atanasova":
Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм."Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.
Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.
"Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.
Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.
От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.
Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.
Снимка: Nissan
15:55 25.03.2019