7 Май, 2012 15:12 9 937 18

Газовете на динозаврите затоплили Земята

• динозаври-
  • земя-
  • глобално затопляне

Стар виновник за глобалното затопляне откриха британските учени. Изобличените калпазани са огромни по размери, но не го правят нарочно, а съвсем естествено – това са динозаврите. Техните отходни газове съдържали метан, който би могъл да е отговорен за затоплянето на Земята преди 150 милиона години, предаде Би Би Си.

Учените от Ливърпул и Лондон успели да изчислят, че гигантските влечуги са отделяли около 520 милиона тона метан в атмосферата за една година. Цифрата е получена сред сравнение с газовете, отделяни от днешните крави.

Тя надвишава днешните нива на отделяне на вредни парникови емисии – общо 500 милиона тона годишно. Днес тревопасните животни също имат значителен „принос“ за нивата на метан в атмосферата. Само кравите отделят между 50 и 100 милиона тона вредни емисии.

Метанът има свойството да поглъща инфрачервените лъчи от Слънцето и да ги задържа в земната атмосфера.

Така завроподите, най-големите видове динозаври, може да са предопределили покачването на градусите. Те са огромни тревопасни видове (като Брантозавъра), които са съществували през Мезозойската ера. Счита се, че тогава температурата на Земята е била с около 10 градуса по Целзий по-висока.

За включения в проекта д-р Дейвид Уилкинсън по-интересни са микроорганизмите, живели в динозаврите. Именно те са отговорни за отделянето на метана, който пък предизвиква т.нар. парников ефект.

• 1 кик

• 2 гост

....пръдльовци,ама много големи!
  • 3 хирам

като малък имах въображаеми приятели: мео и тео, които бяха извънземни от близка планета, много яко... :D :D:D:D:D

Ей, добре че са били динозаврите, та да имаме сега газ.
  • 5 Само ЦСКА

Донякъде има логика, макар че звучи смешно. Спомням си по NG или DCh говореха за количеството трева, които трябва да изяде едно такова тревопасно "животно"- не си спомям но беше невъобразимо число.
  • 6 бау

....."инфрачервените лъжи от Слънцето"..... Това и Microsoft Word не го хваща, простено е!
  • 7 Дай Кире

Егати му и учените.Колко ли време и средства са пръснали за това тъпо изчисление.Кой от тях е стял зад кравата да и брои праднята и да и събира газовете.А и как сравниха метаболизма на бозайник и влечуго.Дали пък изобщо са отделяли газове.Пълни глупости.
  • 8 ahaha

"откриха британските учени" ; "предаде Би Би Си". tova triabva da govori na naselenieto, 4e novinata e podadena ot nai-izmislenata durjava na sveta s osnovno zanimanie promivane na mozacite na naselenieto! neinata kolonia USA e o6te po-dobra v tova. ujassss nqma takiva totalno maloumie i ni6to nau4no kato fakti!
  • 9 Пръдльо

Абе и нашите газове не са за пренебрегване.
  • 10 Бик

Кравите верно отделят много парникови емисии .. около тях не се живее направо
  • 11 gost

sega sigorno shte po4nat da iziskvat da se slaga i katalizator na kravite
  • 12 неутрален

Аз се чудех, защо като пръдна и то е някакво топличко.. а то метан отделям
    Решението .. да избием всички животни и половината хора на земята.. и проблема ще е решен
  • 13 дино

яко пърдене ще да е било, накрая с о.иране

• 14 ВИП АМГ

До коментар #13 от "дино":

@13 haha
  • 15 глупаци

От това става ясно че не хората а животните са виновни за глобалното затопляне,значи да ги избием всичките и проблема е решен.А на тези учени да им дадат по една краставица на ръката за свършената работа.
  • 16 боко тиквата