Германската компания Oswald Elektromotoren представи готов за изпитания прототип на изцяло свръхпроводников авиационен електрически двигател, съобщава Aviation Week. Проектът е част от програмата Advanced Superconducting Motor Experimental Demonstrator (ASuMED).
Новият електромотор има синхронна конструкция, в която въртящият момент се създава от магнитно поле, генерирано от свръхпроводници в ротора и статора, работещи при температура -250 градуса по Целзий. Двигателят на Oswald Elektromotoren развива мощност 1 мегават и има енергийна плътност 20 кВт на килограм. Проектиран е за работа с обща ефективност 99.9% при топлинни загуби под 1 процент.
Немските инженери разказват, че основните трудности, с които са се сблъскали, са били системата за охлаждане на ротора и статора, както и контролът на намагнетизирането на свръхпроводниковите елементи. Работата по проекта е започнала през 2007 г. и ще приключи през февруари-март догодина, когато започват изпитанията.
В Oswald Elektromotoren са си поставили за цел да увеличат мощността на двигателя до 10 и дори повече мегавата. Окончателната конфигурация на свръхпроводниковия авиационен електромотор ще зависи от изискванията на клиента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Маршал Фърчилков
Коментиран от #2
18:27 07.08.2019
2 гост
До коментар #1 от "Маршал Фърчилков":
Искаш да кажеш , че температурата на водата в горните 5-6 метра в океаните е по-ниска от тая на въздуха на 9-10 000 метра височина ?? Ахахаха !!!18:34 07.08.2019
3 пОтин
Коментиран от #5, #6
18:37 07.08.2019
4 Бесен Язовец
18:42 07.08.2019
5 Бесен Язовец
До коментар #3 от "пОтин":
Колко провинциално, падаме си по немското като едно време. Хахахаха овчари!18:44 07.08.2019
6 СссереМ
До коментар #3 от "пОтин":
Те и до го откраднат ще го гледат като голям камък,ушанките каквото откраднаха от Хитлер и САЩ все се осраха.Коментиран от #7
18:45 07.08.2019
7 Монгола
До коментар #6 от "СссереМ":
Кайво са откраднали руснаците от оня със скъсаните чорапи бе? Катюшата ползва ракети от 1943г а немците дори не са сънували тогава ракети!Коментиран от #8, #23, #25
18:49 07.08.2019
8 Мангала
До коментар #7 от "Монгола":
Те Фау 1 и 2 не са ракети щото? Даже леко балистични, ама друго си е фишека на катюшата.Коментиран от #9, #29
19:15 07.08.2019
9 Монгола
До коментар #8 от "Мангала":
Чаках някой профан да се закачи точно по тая тема! Драги ми неуки соросе Фау едно е ползван едва края на 1944г.а Фау 2-3 стигат до кривата круша! Ктюша после Ванюша се ползват от 1943г.Коментиран от #10, #12, #13
19:19 07.08.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бесен Язовец
До коментар #10 от "Тъп Ватник":
Айдее върти дърто рови в прашесалата енциклопедия и сравнявай дати чуеш ллллЛЛЛИИИИИ???19:36 07.08.2019
12 Мангала
До коментар #9 от "Монгола":
И? Какво от това, другарю професор? Немците правят система, която руснаците и американците копират дълги години след това! Че катюшата била използвана една година по-рано, какво? Открили са топлата вода и са я патентовали?Коментиран от #15
19:37 07.08.2019
13 Мангала
До коментар #9 от "Монгола":
И? Какво от това, другарю професор? Немците правят система, която руснаците и американците копират дълги години след това! Че катюшата била използвана една година по-рано, какво? Открили са топлата вода и са я патентовали?Коментиран от #19
19:37 07.08.2019
14 1234
19:40 07.08.2019
15 Монгола
До коментар #12 от "Мангала":
Вече стана, какво? кавкво? Захарно петеле!19:40 07.08.2019
16 Су27
22:33 07.08.2019
17 Borislav Popov
Коментиран от #21
22:40 07.08.2019
18 3572
23:10 07.08.2019
19 Гост
До коментар #13 от "Мангала":
Човека ти обяснява, пък ти си толкова глупавичък, че дори не схващаш как Вернер Фон Браун с цялата технологична мощ на САЩ изостава от Сегрей Каральов. Дори Фон Браун признава инженерния талант на Каральов, който е бил заточен в ГУЛАГ от идиота Сталин. Ама тролските ти глупости, край нямат!23:36 07.08.2019
20 Песимист
01:46 08.08.2019
21 Popovo prase
До коментар #17 от "Borislav Popov":
Точно така , и ние сме дали нещо на Света !!!01:48 08.08.2019
22 Какво произвеждаме ние?
Та в този ред на мисли - ние като имаме толкова много специалисти, които по една статия с две снимки решават дали продукта е сполучлив или не, какво произвеждаме ние СЕГА, В ДНЕШНИ ВРЕМЕНА? Нали сме големите специалисти? Би трябвало при толкова инженери срещнати случайно в коментарите, да имаме някакво производство?
Коментиран от #31
04:30 08.08.2019
23 mediator37
До коментар #7 от "Монгола":
Катюшата представлява американски камион Студебейкър, отгоре с ракети от американски метал, вътре пълни с американски толуол (динамит). Всичко това по лендлиза е подарено от САЩ на СССР, защото СССР няма технологична компетентност да произведе. От Катюшата чисто руска направа е само металната скара за ракетите.Коментиран от #26
08:49 08.08.2019
24 Един
09:10 08.08.2019
25 Гост
До коментар #7 от "Монгола":
V-2, дали не е ракета?09:36 08.08.2019
26 Балконский
До коментар #23 от "mediator37":
По некомпетентна глупост не чувал.направо счупи тъпометъра.Коментиран от #28
11:16 08.08.2019
27 Huq
12:09 08.08.2019
28 mediator37
До коментар #26 от "Балконский":
Истината боли.12:31 08.08.2019
29 Факт
До коментар #8 от "Мангала":
Фауто са фишек с барут, катюшата реактивна с течно гориво!Коментиран от #35
14:18 08.08.2019
30 незнайко
Коментиран от #34
20:41 08.08.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 ФауВе
Коментиран от #33
13:25 09.08.2019
33 Топло
До коментар #32 от "ФауВе":
Пред същия проблем са изправени и електромобилите. Както при тях са го решили - климатична система и нагреватели.Коментиран от #36
16:16 09.08.2019
34 Знайко
До коментар #30 от "незнайко":
Абе Незнайко, охлаждане с втечнени газове, чети за свръхпроводимостта...Коментиран от #38
18:22 09.08.2019
35 ПОЗНАВАЧ
До коментар #29 от "Факт":
Личи си закалката на Факти. Точно обратното е на твоите глупости!18:25 09.08.2019
36 ФауВе
До коментар #33 от "Топло":
Климатик за кола, която кара на -10...-15 градуса, не е като климатик за самолет, който лети на -60 градуса. Тока от де ша дойде? Колко багажно пространство ще се жертва за батерии?22:45 09.08.2019
37 Цецу Сансьорния
08:24 10.08.2019
38 незнайко
До коментар #34 от "Знайко":
Не става въпрос за охлаждането а за това, КАКВО ще нагнетяват тези лопатки !17:24 10.08.2019
39 П. Иванов
Коментиран от #40
07:17 14.08.2019
40 Motion
До коментар #39 от "П. Иванов":
Вярно е. И аз ще подкрепя това и ще направя едно доуточняване: КПД-то на двигателя е важен показател, и още по-важно е КПД-то на цялата система на задвижване. Защото ако цялостното КПД е 99+%, на практика е постигнат най-икономичния двигател правен някога. Освен по-ефикасно ускорение, употребява минимална енергия за да поддържа постоянна скорост, колкото да пребори външното триене в системата. Въпроса обаче е, че ако КПД-то е 99.9% на двигателя, но общото КПД е 65%, то тогава идва въпроса заслужава ли си инвестирането в толкова усложнена и трудна за масовизиране система.03:38 15.08.2019