Last news in Fakti

20 Септември, 2019 14:39 22 987 66

"Убиецът на Tesla" удари кьоравото

  • rivian-
  • amazon

Американският стартап Rivian, който все още не е произвел нито един сериен електромобил, сключи договор с Amazon за доставката на 100 000 електрически фургона. Сделката е част от плана на най-големия онлайн търговец в света да сведе до нула вредните емисии на автопарка си, за да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата 10 години преди крайния срок.

Основателят на Amazon Джеф Безос определя екологичната си стратегия като Climate Pledge (Климатичен обет). Планът на милиардера предвижда до 2024 г. 80% от енергията, която компанията използва, да се добива от възобновяеми източници, а до 2030-а емисиите на CO₂ да бъдат сведени до нула.

Основаната през 2009 г. Rivian ще достави на Amazon първите електрически фургони през 2021 г., а през 2024 г. броят им трябва да достигне 100 000. Технически подробности за електромобилите засега липсват, но те най-вероятно ще бъдат построени на фирмената платформа, която ще залегне в основата на всъдехода R1S и пикапа R1T, а ако се съди по публикувания рендер, ще приличат на Honda e.

Серийното производство на Rivian R1S и R1S все още не е започнало. Двата електромобила ще имат по четири електромотора с обща мощност 760 к.с. и ще могат да изминават до 645 км с едно зареждане. Компанията планира и трети модел, който ще бъде електрически хечбек в стил рали крос.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Грую

    86 52 Отговор
    Батериите им ще се зареждат с електричество произведено чрез ............... изгаряне на въглища!!!!

    Коментиран от #3, #4, #6, #8, #17, #49, #52

  • 3 Вуте

    57 44 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Абе грую, кви въглища та тресат бе, възобновяем източник знаш ли какво значи??? Значи, слънце, вятър и вода.

    Коментиран от #5, #7, #62

  • 4 Boxer 3.0

    58 22 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    При производството на 1 квч батерия отиват 500кг СО2...
  • 5 Boxer 3.0

    36 7 Отговор

    До коментар #3 от "Вуте":

    В САЩ те са 1 % , представи си !
  • 6 Rado

    35 17 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Ако се зареждат от Росатом тогава съгласен ли си?
  • 7 Борислав

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "Вуте":

    Или боклуци
  • 8 Х. Ю

    25 7 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Значи не трябва да се спират електрическите коли, а да се правят повече източници на зелена енергия! Като има проблем, човек не се отказва а го решава.
  • 9 Синдикат на Ало Измамниците

    33 4 Отговор
    Компания основана преди 10 години, а още нищо не е произвела......... интересно!?

    Коментиран от #18, #25

  • 10 гост

    16 46 Отговор
    Аз живея в Норвегия и имам Тесла. Никой не може да се сравнява с Тесла и Илон. Това което ще стане е следното, тия от Ривиан няма да могат да направят нищо повече от купето на фургончето а за всички важни компоненти ще използват Тесла за подизпълнител.

    Коментиран от #11, #15, #32

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ще видим

    10 11 Отговор
    Тесла вече е продала над 500 000 автомобила. Тази поръчка от Rivian докато я изпълнят сигурно ще продадат още няколко милиона. На Тесла им трябваха няколко години да произведат първите 100 000 автомобила, не знам как тези са решили, че ще се справят за няколко месеца. Вярно е, че Rivian разчита изцяло на подизпълнители за шаситата, но все пак тези поточни линии трябва да се направят и настроят а това отнема месеци. Да не говорим, че камиончетата ще им излячат златни.

    Коментиран от #16

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Решетников

    9 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    У мене сестра не е! Ахахахаха. Т.. пой
  • 15 Решетников

    12 18 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Антиелектрика, уже не боиш ся, что Тесла взривится? Писал, что никогда на Тесла не будиш а уже купил и каждой ден реклама на Тесла делоеш! Наверно и мьi и Илон тебе платит за реклама? Класс!
  • 16 гост

    15 4 Отговор

    До коментар #12 от "ще видим":

    100 000 трябва да се произведат до 2024 г , тоест имат 5 години и то явно повечето ще са последните , 2021 ще са направили 1000-2000 бр , колкото да почнат реални изпитания в градски условия най-вероятно ! Просто Безос не иска да поръчва от Тесла , щото с Мъск са конкуренти в космическия бизнес и проектите за глобален интернет !! И е съгласен да чака 4-5 години , но да има фургон специално за Амазон , който вероятно няма да се продава на други фирми !
  • 17 гост

    18 19 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Тесла е произвела досега ток от собствените и фотоволтаици в целия САЩ повече от три пъти ПОВЕЧЕ отколкото е използван за производството и движението на ВСИЧКИ автомобили и батерии излезли от фабриката общо !!! И разликата продължава да се УВЕЛИЧАВА !!! Тоест не само използва само чиста енергия за ВСИЧКО , ами дава и допълнително за други фирми и хора !!!!
  • 18 гост

    12 9 Отговор

    До коментар #9 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Ривиан сключиха договор с Форд миналата година и на платформата им най-вероятно ще бъдат построени електрическите пикапи на Форд , а сега и с тая поръчка спокойно могат да се занимават само с разработка на нови платформи , които да продават на неграмотните стогодишни , дето от много "знания " не могат да вденат нищо от електрички !!!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    14 4 Отговор
    Много интересно как фирма с нулево производство ще произведе 100х.бройки за 3г. Фантастично изглежда на фона на сегашните производства, при положение, че за 10г. нямат дори малка серия произведени за тестове коли. Да, прототипите им са обещаващи, но са само прототипи, Ауди караха така 10г. преди да се напънат и да произведат реално е-трон, макар че имат огромен ресурс и накрая сглобиха нещо посредствено. Порше правят ултраскъпа кола с показатели на евтина Тесла, някак само корейците предлагат достъпна електричка с читав пробег, ала те зареждат бавно.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гост

    3 0 Отговор
    стартЪп
  • 25 Komapak

    11 5 Отговор

    До коментар #9 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Стартъп 10 години!!! Май след третата година не е вече такъв. Направих си труда да сметна някои цифрички. 8,5 милиарда долара ги изкарах. Тук нещо не понамирисва ами направо вони. Има някаква измама само не мога още да разбера понеже информацията ми е малко. При такива мащаби не могат да скрият всичко!
  • 26 Чук

    19 2 Отговор
    Интересно как 2030г. ще ограничи производството на СО2 до нула, всеки работник ли ще има клауза в договора да не пръцка?

    Коментиран от #34

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    8 5 Отговор
    "Aĸo ĸoмпaния c тoлĸoвa гoлямa физичecĸa лoгиcтичнa cтpyĸтypa ĸaтo Аmаzоn, ĸoитo дocтaвямe пo пoвeчe oт 10 млpд. пpeдмeтa гoдишнo, мoжe дa пocтигнe цeлитe нa Πapижĸoтo cпopaзyмeниe дeceт гoдини пo-paнo, знaчи вcяĸa ĸoмпaния мoжe дa гo пocтигнe", ĸoмeнтиpa глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa гигaнтa Джeф Бeзoc. Πpoгнoзитe нa Аmаzоn ca, чe щe пoнижи вългepoднитe eмиcии c 4 млн. мeтpични тoнa ĸъм 2030 г., ĸoгaтo ce oчaĸвa цялaтa флoтилия oт нoвитe вaнoвe вeчe дa e нa пътя.

    Cъщeвpeмeннo нoвитe пиĸaпи и ЅUV пpeдлoжeния нa Rіvіаn щe бъдaт нa пaзapa дoгoдинa. Koмпaниятa oбяви двa пpoтoтипa пpeз 2018 г., ĸaтo пocoчи, чe нaй-виcoĸaтa вepcия нa пиĸaпa R1Т щe мoжe дa ycĸopявa oт 0 дo 100 зa oĸoлo 3 ceĸyнди и щe имa пpoбeг oт пoчти 650 ĸм.
    Представям си какво ще се случва след 2-3 години из градовете на Америка и Европа , като товарни пикапи с бачкатори почнат да късат по светофарите Мерцедеси и БМВ-та като спрели !!! То пушек от ауспусите няма да им дишат , ама от гумите на корем !!

    Коментиран от #29

  • 29 Зомби с квадратно чело

    6 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    ХаХа до къде опорочи идеята за чиста и екологична планета МЪСК!!!!
    Замбитата му да повтарят как щели да скъсат някого на светофара????
    Зомбитата да повтарят как Тесла щяла да създаде някаква кола която да се мери със спортните ДВГ аналози. Дано в Европа и най вече Азия да се намерят разумни и не комплексирани хора като Мъск които наистина една прекрасна идея да я направят реалност. Вече КИА и Хюндай вървят по правият път.

    Коментиран от #30

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Некой

    19 7 Отговор
    Електромобилите са неприложим. В България има 2 милиона автомобила, нека всеки е с малка мощност - 50 киловата, тогава общата необходима мощност ще е 2000 по 50 мегавата, т. е. малко по-малко от 50 АЕЦ-а като Козлодуй. За какви възобновяеми източници говорим? Електромобилите са екологични когато са малко, иначе са проблем!

    Коментиран от #35, #36

  • 34 mediator37

    8 1 Отговор

    До коментар #26 от "Чук":

    Клаузата ще е да не диша. От дишането се произвежда СО2. От другото- метан. Обаче за метана може да се облегне на ГАЗПРОМ и да транзитира.
  • 35 Не е така

    5 8 Отговор

    До коментар #33 от "Некой":

    За да зарежда всяка кола 50 киловата всеки ден, първо трябва да ги изгори за да има място в батерията, нали? За да изразходи 50 киловата трябва да изминава 300 километра всеки ден. Ти колко караш всеки ден?

    Коментиран от #37

  • 36 гост

    21 7 Отговор

    До коментар #33 от "Некой":

    Абе честно , ти толкова ли си зле със сметките или се надяваш другите да са толкова зле ?? Първо разлика между киловат и мегават май за тебе е дребна работа и второ какви 50 АЕЦа те тресат , снощи да не сте се напивали от мъка за петролките , хахах ??? Първо даже автомобилите в България не са 2 , а над 3 милиона ! Второ не по 50 , по 500 киловата да са , това не значи , че харчат по 500 квт , мнооого си оплел конците !!! Пример Тесла , мощност близо 500 киловата , разход среден 20 квт/100 км ! И сметката ти е следната , 3 милиона автомобила по 50 км средно на ден , което е МНОГО , ама наистина много ( във всеки един момент се движат не повече от 10% от съществуващите) , са 3 милиона по 10 КИЛОВАТА , а не мегавата , са 30 000 000 КИЛОВАТА или 30 000 МЕГАВАТА !!! Което за 24 часа са по 1250 мегавата !!! Което е малко повече от ЕДИНИЯ блок на АЕЦа и по-малко от съществуващите водноелектрически централи !!! В Бълагария в момента има инсталирани мощности за над 12 000 мегавата , тоест 10 ПЪТИ повече от колкото трябват за всички автомобили да минат на ток !! И даже да махнеш въглищните , които са около 4 000 мегавата , пак остават 8 000 и те ще се увеличават и то с чисти източници от вятър и фотоволтаици !!! Дори в момента се инсталират нови фотоволтаични централи , които ще продават по ПАЗАРНИ цени и без договори за изкупуване !!! Та другия път като решиш да си фантазираш , на пред нас , търси си някой заблуден петролофил !!

    Коментиран от #43

  • 37 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #35 от "Не е така":

    И пак не му излиза сметката !! 2 милиона коли по 50 квт са 100 милиона квт или 100 000 мегавата или 4200 мегавата на час , което е 2 (ДВА ) АЕЦа , а не 50 , както му се ще !!! И така ги е омешал квт и мегавати от зор да изкара много ток , че само може да умори някой от смях !!

    Коментиран от #38

  • 38 Некой

    10 6 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    2 милиона не се записва като 2000, разделил съм на 1000 за да премина от киловати в мегавати. Нали си наясно, че произведената от електроцентралите енергия не може да бъде съхранена в електрическата мрежа и ще е необходима цялата мощност на енергийната система, ако всички решат да зареждат едновременно. В обикновен ден това не може да се случи, но около празници може да ми се наложи да заредя 2-3 пъти. Така, че освен български автомобили ще зареждат и преминаващите през България. Голямата консумация ще срине енергийната система, в случай че няма достатъчно мощности. Нека не забравяме, че миналото лято и без 2 млн. електромобили системта беше пред срив. Ел. енергията в сегашния си вид на добиване и пренасяне не е алтернатива за транспорт.

    Коментиран от #39, #40

  • 39 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #38 от "Некой":

    Даже както си го "записал" , "2000 по 50 мегавата" са 100 000 мегавата !!! Което никога и никъде не е 50 АЕЦа !!!!!! Даже няма и 5 !!! Да не говорим , че смяташ ВСИЧКИ коли да се движат постоянно и да минават по 250-300 км ВСЕКИ ДЕН, което е абсурд !!!! Да не говорим , че има официална статистика в държавите с повече електромобили , че над 90% от тях зареждат през нощта , когато цената е по-ниска и консумацията от индустрия и граждани е по-малка в ПЪТИ !! Тоест даже помагат на енергетиката да поддържа горе долу постоянно натоварване ! Което с пълна сила важи и за празниците , щото пак ще заредят през нощта и ще тръгнат сутринта !! И никой не пътува за "празници" на 1000 км , щото празниците му ще минат в колата !!! Пътува на 300-400 най-много , което значи , че ще зарежда следващата нощ !!! И остават "преминаващите" , дето няма да имат и 10% от постоянните !! А както ти написах в България има 10 ПЪТИ повече мощности от нужните и даже да махнеш въглищните , те първо ще минат на газ , а после ще бъдат заместени с други от ВЕИ !!! И преминаването на ток ще спести на България едни 7-8 МИЛИАРДА долара ГОДИШНО за петрол , които сега изтичат безвъзвратно , а с тях за две години може да се плати още един АЕЦ примерно , а още по-добре 7-8 000 мегавата ВЕИ , които ще заместят всички тецове даже да работят по 4 часа на ден !! А съхраняването на мощността даже тъпите комунисти го измислиха с ПАВЕЦ Чаира , а такива в България възможности има също за още

    Коментиран от #41

  • 40 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #38 от "Некой":

    Специално за теб и кръжока " акъла ми пречи" на заклети петролофили !!! За последните 30 години България е похарчила за петрол , при това руски боклук , между 210 и 240 МИЛИАРДА долара !!!! Айде сега оставям на теб да си избереш какво можеше да се направи в България с тия пари , ако транспорта беше на ток ??!! Изграждането на втори или даже трети АЕЦ няма да го смятам, щото за два са нужни ПО-МАЛКО от 10% от тия пари !!! Остава да решиш с колко могат да се вдигнат заплатите и пенсиите примерно , при едни 10-12 милиарда лева повече годишно в бюджета !!!! Ползите и приходите от производството на ток са си отделно , да не ги смятам , че направо става за разстрел на някои хора като тебе !!!

    Коментиран от #42

  • 41 Некой

    13 3 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Математиката яко ти куца!!! Както пишеш, че автомобилите в България са 3 милиона, то 3000 по 50 мегавата са 50 АЕЦ-а (5 и 6 са по 1000 мегавата, а 3 и 4 са по 600, общо 3200 мегавата, раздели 100000 на 3200, или 100 на 3 - ПЕТ ли е? Тези 30 АЕЦ-а ще трябва да са налични, както сам казваш в нощта преди празниците... Затова няма как електромобилите да са в помощ на енергийната система, като ще създават такива пикове. А когато броя на електромобилите се изравни с този на автомобилите с ДВГ ще разбереш какво съм ти казал сега и по цената на електроенергията, и по недостига й!!!
  • 42 Некой

    7 3 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Хубаво е да при казваш и да мечтаеш, ама трудно се реализира. Щом е така евтин транспорта на ток, защо в някои градове си премахнах тролейбусна та мрежа? Не съм привърженик на петрола(той рано или късно ще свърши ), но все още не е открит правилния алтернативен източник на енергия. Не разбирам защо ми говориш за строителство на трети АЕЦ, след като втория го строим вече повече от 30 години?

    Коментиран от #45

  • 43 Путарина

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    освен това и ще се развият споделените услуги като спарк и оттам ще намалеят броя автомобили като цяло
  • 44 Японеца

    3 4 Отговор
    Една много важна подробност, всичко е "ЩЕ"! ТЕСЛА до 2024 къде ще е?

    Коментиран от #65

  • 45 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #42 от "Некой":

    Не си губи времето с тази твар. Явно му плащат, за да лъже по цял ден. Да, хубаво е да сме независими, но ако не даваме тези пари за петрол ще ги даваме за нови мощности, нови батерии, по-скъпи електромобили и накрая сметката ще е пак същата. Няма безплатен обяд и всеки тръгнал да го пропагандира, е просто лъжец. Дали са по-екологични електричките - може би да, заради нефта в ДВГ.

    Коментиран от #47

  • 46 Зомби с квадратно чело

    11 1 Отговор
    Едно лоша новина за гост. Теслата прототип с 3 мотора която днес трябваше да постави рекорд на ринга се е счупила, така че официално време няма да има!!!! Много моля гост да не реве, ще я поправят и ще пробват пак:))).

    Коментиран от #51

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Призрак

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Масово в щатите се използва АЕЦ. Въглищата са на доизживяване. ТЕЦ в САЩ не е като ТЕЦ Марица. Хората имат супер мощни инсталации за пречистване. Американската EPA има силата на ФБР. Там институциите не са собственост на ''дебелите''.
  • 50 Ккк

    3 8 Отговор
    Струва ми се че само в България 88% от населението мрази Мъск.
    Елементарния отговор е --Завист.

    Коментиран от #63

  • 51 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #46 от "Зомби с квадратно чело":

    Фейк нюз, аз по принцип живея в Норвегия но в момента съм на Ринга и следя тестовете, води се разследване защото това не е била заводска тестова кола от Тесла а на някакъв недоволен частен собственик на Тесла който е инсценирал инцидента за да пусне клипчето и да получи много кликове в социалните мрежи!!!

    Коментиран от #59

  • 52 Нафта

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Или с дизелови генератори !
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец

    1 0 Отговор
    тва голема грозотия е тва ве
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Решетников

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Привет матушка Антиелектрик! Как дела! Ти когда до Гермении ходил, почему мне не позволил?

    Коментиран от #60

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 В Говедария

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Вуте":

    основно електроенергията е от въглищни централи и отказват да плащат въглеродни емисии.

    Коментиран от #64

  • 63 А верния отговор е

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Ккк":

    защото е скъп, ненадежден и пожароопасен таралясник.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 До 2024 година

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Японеца":

    "Тесла" ще е на скрап.
  • 66 Дедо

    1 0 Отговор
    А на дедя наркоманчето Мъск Тревата! Милия той прави Тесла където в САЩ полицаи се отказаха да гонят престъпници защото им паднала батерийката милите те хахаха!!!