Американският стартап Rivian, който все още не е произвел нито един сериен електромобил, сключи договор с Amazon за доставката на 100 000 електрически фургона. Сделката е част от плана на най-големия онлайн търговец в света да сведе до нула вредните емисии на автопарка си, за да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата 10 години преди крайния срок.
Основателят на Amazon Джеф Безос определя екологичната си стратегия като Climate Pledge (Климатичен обет). Планът на милиардера предвижда до 2024 г. 80% от енергията, която компанията използва, да се добива от възобновяеми източници, а до 2030-а емисиите на CO₂ да бъдат сведени до нула.
Основаната през 2009 г. Rivian ще достави на Amazon първите електрически фургони през 2021 г., а през 2024 г. броят им трябва да достигне 100 000. Технически подробности за електромобилите засега липсват, но те най-вероятно ще бъдат построени на фирмената платформа, която ще залегне в основата на всъдехода R1S и пикапа R1T, а ако се съди по публикувания рендер, ще приличат на Honda e.
Серийното производство на Rivian R1S и R1S все още не е започнало. Двата електромобила ще имат по четири електромотора с обща мощност 760 к.с. и ще могат да изминават до 645 км с едно зареждане. Компанията планира и трети модел, който ще бъде електрически хечбек в стил рали крос.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Грую
Коментиран от #3, #4, #6, #8, #17, #49, #52
14:45 20.09.2019
3 Вуте
До коментар #2 от "Грую":
Абе грую, кви въглища та тресат бе, възобновяем източник знаш ли какво значи??? Значи, слънце, вятър и вода.Коментиран от #5, #7, #62
14:53 20.09.2019
4 Boxer 3.0
До коментар #2 от "Грую":
При производството на 1 квч батерия отиват 500кг СО2...14:54 20.09.2019
5 Boxer 3.0
До коментар #3 от "Вуте":
В САЩ те са 1 % , представи си !14:55 20.09.2019
6 Rado
До коментар #2 от "Грую":
Ако се зареждат от Росатом тогава съгласен ли си?14:58 20.09.2019
7 Борислав
До коментар #3 от "Вуте":
Или боклуци15:08 20.09.2019
8 Х. Ю
До коментар #2 от "Грую":
Значи не трябва да се спират електрическите коли, а да се правят повече източници на зелена енергия! Като има проблем, човек не се отказва а го решава.15:23 20.09.2019
9 Синдикат на Ало Измамниците
Коментиран от #18, #25
15:32 20.09.2019
10 гост
Коментиран от #11, #15, #32
15:39 20.09.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ще видим
Коментиран от #16
15:51 20.09.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Решетников
До коментар #13 от "гост":
У мене сестра не е! Ахахахаха. Т.. пой16:02 20.09.2019
15 Решетников
До коментар #10 от "гост":
Антиелектрика, уже не боиш ся, что Тесла взривится? Писал, что никогда на Тесла не будиш а уже купил и каждой ден реклама на Тесла делоеш! Наверно и мьi и Илон тебе платит за реклама? Класс!16:08 20.09.2019
16 гост
До коментар #12 от "ще видим":
100 000 трябва да се произведат до 2024 г , тоест имат 5 години и то явно повечето ще са последните , 2021 ще са направили 1000-2000 бр , колкото да почнат реални изпитания в градски условия най-вероятно ! Просто Безос не иска да поръчва от Тесла , щото с Мъск са конкуренти в космическия бизнес и проектите за глобален интернет !! И е съгласен да чака 4-5 години , но да има фургон специално за Амазон , който вероятно няма да се продава на други фирми !16:11 20.09.2019
17 гост
До коментар #2 от "Грую":
Тесла е произвела досега ток от собствените и фотоволтаици в целия САЩ повече от три пъти ПОВЕЧЕ отколкото е използван за производството и движението на ВСИЧКИ автомобили и батерии излезли от фабриката общо !!! И разликата продължава да се УВЕЛИЧАВА !!! Тоест не само използва само чиста енергия за ВСИЧКО , ами дава и допълнително за други фирми и хора !!!!16:16 20.09.2019
18 гост
До коментар #9 от "Синдикат на Ало Измамниците":
Ривиан сключиха договор с Форд миналата година и на платформата им най-вероятно ще бъдат построени електрическите пикапи на Форд , а сега и с тая поръчка спокойно могат да се занимават само с разработка на нови платформи , които да продават на неграмотните стогодишни , дето от много "знания " не могат да вденат нищо от електрички !!!16:20 20.09.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 гост
16:30 20.09.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гост
17:19 20.09.2019
25 Komapak
До коментар #9 от "Синдикат на Ало Измамниците":
Стартъп 10 години!!! Май след третата година не е вече такъв. Направих си труда да сметна някои цифрички. 8,5 милиарда долара ги изкарах. Тук нещо не понамирисва ами направо вони. Има някаква измама само не мога още да разбера понеже информацията ми е малко. При такива мащаби не могат да скрият всичко!18:37 20.09.2019
26 Чук
Коментиран от #34
18:53 20.09.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
Cъщeвpeмeннo нoвитe пиĸaпи и ЅUV пpeдлoжeния нa Rіvіаn щe бъдaт нa пaзapa дoгoдинa. Koмпaниятa oбяви двa пpoтoтипa пpeз 2018 г., ĸaтo пocoчи, чe нaй-виcoĸaтa вepcия нa пиĸaпa R1Т щe мoжe дa ycĸopявa oт 0 дo 100 зa oĸoлo 3 ceĸyнди и щe имa пpoбeг oт пoчти 650 ĸм.
Представям си какво ще се случва след 2-3 години из градовете на Америка и Европа , като товарни пикапи с бачкатори почнат да късат по светофарите Мерцедеси и БМВ-та като спрели !!! То пушек от ауспусите няма да им дишат , ама от гумите на корем !!
Коментиран от #29
22:00 20.09.2019
29 Зомби с квадратно чело
До коментар #28 от "гост":
ХаХа до къде опорочи идеята за чиста и екологична планета МЪСК!!!!Замбитата му да повтарят как щели да скъсат някого на светофара????
Зомбитата да повтарят как Тесла щяла да създаде някаква кола която да се мери със спортните ДВГ аналози. Дано в Европа и най вече Азия да се намерят разумни и не комплексирани хора като Мъск които наистина една прекрасна идея да я направят реалност. Вече КИА и Хюндай вървят по правият път.
Коментиран от #30
22:19 20.09.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Некой
Коментиран от #35, #36
08:00 21.09.2019
34 mediator37
До коментар #26 от "Чук":
Клаузата ще е да не диша. От дишането се произвежда СО2. От другото- метан. Обаче за метана може да се облегне на ГАЗПРОМ и да транзитира.08:30 21.09.2019
35 Не е така
До коментар #33 от "Некой":
За да зарежда всяка кола 50 киловата всеки ден, първо трябва да ги изгори за да има място в батерията, нали? За да изразходи 50 киловата трябва да изминава 300 километра всеки ден. Ти колко караш всеки ден?Коментиран от #37
09:11 21.09.2019
36 гост
До коментар #33 от "Некой":
Абе честно , ти толкова ли си зле със сметките или се надяваш другите да са толкова зле ?? Първо разлика между киловат и мегават май за тебе е дребна работа и второ какви 50 АЕЦа те тресат , снощи да не сте се напивали от мъка за петролките , хахах ??? Първо даже автомобилите в България не са 2 , а над 3 милиона ! Второ не по 50 , по 500 киловата да са , това не значи , че харчат по 500 квт , мнооого си оплел конците !!! Пример Тесла , мощност близо 500 киловата , разход среден 20 квт/100 км ! И сметката ти е следната , 3 милиона автомобила по 50 км средно на ден , което е МНОГО , ама наистина много ( във всеки един момент се движат не повече от 10% от съществуващите) , са 3 милиона по 10 КИЛОВАТА , а не мегавата , са 30 000 000 КИЛОВАТА или 30 000 МЕГАВАТА !!! Което за 24 часа са по 1250 мегавата !!! Което е малко повече от ЕДИНИЯ блок на АЕЦа и по-малко от съществуващите водноелектрически централи !!! В Бълагария в момента има инсталирани мощности за над 12 000 мегавата , тоест 10 ПЪТИ повече от колкото трябват за всички автомобили да минат на ток !! И даже да махнеш въглищните , които са около 4 000 мегавата , пак остават 8 000 и те ще се увеличават и то с чисти източници от вятър и фотоволтаици !!! Дори в момента се инсталират нови фотоволтаични централи , които ще продават по ПАЗАРНИ цени и без договори за изкупуване !!! Та другия път като решиш да си фантазираш , на пред нас , търси си някой заблуден петролофил !!Коментиран от #43
09:15 21.09.2019
37 гост
До коментар #35 от "Не е така":
И пак не му излиза сметката !! 2 милиона коли по 50 квт са 100 милиона квт или 100 000 мегавата или 4200 мегавата на час , което е 2 (ДВА ) АЕЦа , а не 50 , както му се ще !!! И така ги е омешал квт и мегавати от зор да изкара много ток , че само може да умори някой от смях !!Коментиран от #38
09:22 21.09.2019
38 Некой
До коментар #37 от "гост":
2 милиона не се записва като 2000, разделил съм на 1000 за да премина от киловати в мегавати. Нали си наясно, че произведената от електроцентралите енергия не може да бъде съхранена в електрическата мрежа и ще е необходима цялата мощност на енергийната система, ако всички решат да зареждат едновременно. В обикновен ден това не може да се случи, но около празници може да ми се наложи да заредя 2-3 пъти. Така, че освен български автомобили ще зареждат и преминаващите през България. Голямата консумация ще срине енергийната система, в случай че няма достатъчно мощности. Нека не забравяме, че миналото лято и без 2 млн. електромобили системта беше пред срив. Ел. енергията в сегашния си вид на добиване и пренасяне не е алтернатива за транспорт.Коментиран от #39, #40
10:50 21.09.2019
39 гост
До коментар #38 от "Некой":
Даже както си го "записал" , "2000 по 50 мегавата" са 100 000 мегавата !!! Което никога и никъде не е 50 АЕЦа !!!!!! Даже няма и 5 !!! Да не говорим , че смяташ ВСИЧКИ коли да се движат постоянно и да минават по 250-300 км ВСЕКИ ДЕН, което е абсурд !!!! Да не говорим , че има официална статистика в държавите с повече електромобили , че над 90% от тях зареждат през нощта , когато цената е по-ниска и консумацията от индустрия и граждани е по-малка в ПЪТИ !! Тоест даже помагат на енергетиката да поддържа горе долу постоянно натоварване ! Което с пълна сила важи и за празниците , щото пак ще заредят през нощта и ще тръгнат сутринта !! И никой не пътува за "празници" на 1000 км , щото празниците му ще минат в колата !!! Пътува на 300-400 най-много , което значи , че ще зарежда следващата нощ !!! И остават "преминаващите" , дето няма да имат и 10% от постоянните !! А както ти написах в България има 10 ПЪТИ повече мощности от нужните и даже да махнеш въглищните , те първо ще минат на газ , а после ще бъдат заместени с други от ВЕИ !!! И преминаването на ток ще спести на България едни 7-8 МИЛИАРДА долара ГОДИШНО за петрол , които сега изтичат безвъзвратно , а с тях за две години може да се плати още един АЕЦ примерно , а още по-добре 7-8 000 мегавата ВЕИ , които ще заместят всички тецове даже да работят по 4 часа на ден !! А съхраняването на мощността даже тъпите комунисти го измислиха с ПАВЕЦ Чаира , а такива в България възможности има също за ощеКоментиран от #41
11:33 21.09.2019
40 гост
До коментар #38 от "Некой":
Специално за теб и кръжока " акъла ми пречи" на заклети петролофили !!! За последните 30 години България е похарчила за петрол , при това руски боклук , между 210 и 240 МИЛИАРДА долара !!!! Айде сега оставям на теб да си избереш какво можеше да се направи в България с тия пари , ако транспорта беше на ток ??!! Изграждането на втори или даже трети АЕЦ няма да го смятам, щото за два са нужни ПО-МАЛКО от 10% от тия пари !!! Остава да решиш с колко могат да се вдигнат заплатите и пенсиите примерно , при едни 10-12 милиарда лева повече годишно в бюджета !!!! Ползите и приходите от производството на ток са си отделно , да не ги смятам , че направо става за разстрел на някои хора като тебе !!!Коментиран от #42
12:11 21.09.2019
41 Некой
До коментар #39 от "гост":
Математиката яко ти куца!!! Както пишеш, че автомобилите в България са 3 милиона, то 3000 по 50 мегавата са 50 АЕЦ-а (5 и 6 са по 1000 мегавата, а 3 и 4 са по 600, общо 3200 мегавата, раздели 100000 на 3200, или 100 на 3 - ПЕТ ли е? Тези 30 АЕЦ-а ще трябва да са налични, както сам казваш в нощта преди празниците... Затова няма как електромобилите да са в помощ на енергийната система, като ще създават такива пикове. А когато броя на електромобилите се изравни с този на автомобилите с ДВГ ще разбереш какво съм ти казал сега и по цената на електроенергията, и по недостига й!!!12:22 21.09.2019
42 Некой
До коментар #40 от "гост":
Хубаво е да при казваш и да мечтаеш, ама трудно се реализира. Щом е така евтин транспорта на ток, защо в някои градове си премахнах тролейбусна та мрежа? Не съм привърженик на петрола(той рано или късно ще свърши ), но все още не е открит правилния алтернативен източник на енергия. Не разбирам защо ми говориш за строителство на трети АЕЦ, след като втория го строим вече повече от 30 години?Коментиран от #45
12:46 21.09.2019
43 Путарина
До коментар #36 от "гост":
освен това и ще се развият споделените услуги като спарк и оттам ще намалеят броя автомобили като цяло13:49 21.09.2019
44 Японеца
Коментиран от #65
13:51 21.09.2019
45 Антиелектрика
До коментар #42 от "Некой":
Не си губи времето с тази твар. Явно му плащат, за да лъже по цял ден. Да, хубаво е да сме независими, но ако не даваме тези пари за петрол ще ги даваме за нови мощности, нови батерии, по-скъпи електромобили и накрая сметката ще е пак същата. Няма безплатен обяд и всеки тръгнал да го пропагандира, е просто лъжец. Дали са по-екологични електричките - може би да, заради нефта в ДВГ.Коментиран от #47
13:51 21.09.2019
46 Зомби с квадратно чело
Коментиран от #51
15:03 21.09.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Призрак
До коментар #2 от "Грую":
Масово в щатите се използва АЕЦ. Въглищата са на доизживяване. ТЕЦ в САЩ не е като ТЕЦ Марица. Хората имат супер мощни инсталации за пречистване. Американската EPA има силата на ФБР. Там институциите не са собственост на ''дебелите''.16:19 21.09.2019
50 Ккк
Елементарния отговор е --Завист.
Коментиран от #63
16:42 21.09.2019
51 гост
До коментар #46 от "Зомби с квадратно чело":
Фейк нюз, аз по принцип живея в Норвегия но в момента съм на Ринга и следя тестовете, води се разследване защото това не е била заводска тестова кола от Тесла а на някакъв недоволен частен собственик на Тесла който е инсценирал инцидента за да пусне клипчето и да получи много кликове в социалните мрежи!!!Коментиран от #59
17:29 21.09.2019
52 Нафта
До коментар #2 от "Грую":
Или с дизелови генератори !17:53 21.09.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец
08:40 22.09.2019
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Решетников
До коментар #51 от "гост":
Привет матушка Антиелектрик! Как дела! Ти когда до Гермении ходил, почему мне не позволил?Коментиран от #60
10:16 22.09.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 В Говедария
До коментар #3 от "Вуте":
основно електроенергията е от въглищни централи и отказват да плащат въглеродни емисии.Коментиран от #64
17:39 22.09.2019
63 А верния отговор е
До коментар #50 от "Ккк":
защото е скъп, ненадежден и пожароопасен таралясник.17:42 22.09.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 До 2024 година
До коментар #44 от "Японеца":
"Тесла" ще е на скрап.17:43 22.09.2019
66 Дедо
19:58 26.09.2019