Last news in Fakti

29 Октомври, 2019 11:25 7 671 8

Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ I - хибрид)

  • volkswagen-
  • passat-
  • хибрид
Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ I - хибрид) - 1

Модернизирана версия GTE и нов 2.0 TDI Evo. Новият Passat ще се предлага в общо осем варианта на задвижване в диапазона от 88 кВт/120 к.с. до 200 кВт/272 к.с. по отношение на максималната мощност. Специално внимание е било обърнато на системата за plug-in хибридно задвижване на Passat GTE, която е значително подобрена и модернизирана. Така например, последното поколение разполага с акумулаторна батерия с 31 процента по-високо енергийно съдържание (13 кВтч), в резултат на което автономният пробег на електричество е увеличен до 56 километра (според изискванията на WLTP).

Това означава, че повечето разстояния при ежедневна употреба на автомобила в градски условия могат да бъдат изминати изцяло на електричество и с нулеви локални емисии. Със своята plug-in хибридна система на задвижване с максимална мощност 160 кВт/218 к.с. – комбинация от акумулаторна батерия, DSG трансмисия, тягов електродвигател и бензинов турбодвигател (TSI), седанът и комби версията още отсега изпълняват строгите изисквания на емисионния стандарт Euro 6d, който няма да бъде в сила за нови автомобили преди 2021 година.

Plug-in хибридно задвижване с по-продължителен автономен пробег на електричество

Passat GTE и Passat Estate GTE. Инженерите на Volkswagen са увеличили значително автономният пробег на електричество на Passat GTE, който използва plug-in хибридна система за задвижване. Според измерванията по изискванията на емисионния стандарт WLTP, Passat GTE може да измине съответно до 55 километра (Variant) и 56 километра (седан) в електрически режим на движение без шум и локални вредни емисии. Автономният пробег на електричество на предходния модел, измерен според изискванията на стандарта NEDC (New European Driving Cycle), беше 50 километра, докато при условията на този цикъл автономният пробег на новия Passat GTE достига около 70 километра. По този начин новият Passat GTE обединява предимствата на електрическата мобилност и качествата на автомобил за пътуване на дълги разстояния, превръщайки се в един от най-ефективните модели в средния клас към настоящия момент.

Стартиране в режим E-MODE. Новият модел на Volkswagen е създаден с мисълта за преодоляване на кратките разстояния в градските райони с изцяло електрическа тяга. Ето защо при достатъчно заредена акумулаторна батерия Passat GTE винаги стартира в режим E-MODE и по този начин се превръща в превозно средство с нулеви емисии в градска среда. В резултат на увеличения автономен пробег с нулеви локални емисии, новото хибридно задвижване е извънредно подходящо и е идеална форма на транспорт за потребителите, които живеят в големи градове или пътуват ежедневно до работното си място в градовете. Дори и в мегаполиси като Берлин или Париж, увеличението на енергийното съдържание на акумулаторната батерия с 31 процента (от 9,9 на 13,0 кВтч) вече е достатъчно, за да позволи покриването на разстоянията при повечето ежедневни пътувания с изцяло електрическа тяга и съответно без никакви локални емисии. Благодарение на новата конфигурация на хибридния режим, сега вече е много по-лесно и съхранението на достатъчно електрическа енергия за движение без емисии в града, към който пътувате, дори когато преди това се налага да преодолявате по-дълги разстояния.

Комбинация от електродвигател и TSI агрегат. При пътуване на по-дълги разстояния, както и със скорост над 140 км/ч, мощният електромотор оказва подкрепа на икономичния бензинов двигател (TSI) на Passat GTE с цел оптимизиране на комфорта на движение и подобряване на енергийната ефективност. От тази гледна точка по-ефикасното взаимодействие между електрическия двигател и двигателя с вътрешно горене повишава цялостната ефективност на силовото предаване. Електроенергията в Passat GTE може да се използва както за движение изцяло на електричество, така и за подобряване на динамиката и комфорта. Електрическата тяга действа като допълнителен „бустер”, разгръщайки впечатляваща динамика особено в спортния GTE режим. TSI двигателят осигурява максимална мощност от 115 кВт/156 к.с., а мощността на електромотора е точно 85 кВт/115 к.с. - сумарно това прави системна мощност от 160 кВт/218 к.с. За захранването на електромотора се грижи новата акумулаторна батерия с високо напрежение, разположена в пода на каросерията пред задния мост. Силовата електроника преобразува постоянния ток от акумулатора в необходимия за работата на електродвигателя променлив ток. Предаването на тягата към предните задвижващи колела на новия модел на Volkswagen се осъществява посредством 6-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя (DQ400E), разработена специално за използване в автомобили с хибридно задвижване.

Подробно за двигателите на новия Passat (ЧАСТ I - хибрид)

Нова конфигурация на хибридния режим. Както вече бе посочено, ако литиевойонната батерия е достатъчно заредена, Passat GTE винаги стартира в E-MODE. Акумулаторната батерия с високо напрежение в Passat GTE и Passat Variant GTE може да се зарежда с електроенергия от външен източник или от двигателя с вътрешно горене TSI и системата за рекуперация по време на движение. За да позволят използването на изцяло електрическия режим E-MODE в градски условия в края на по-дълго пътуване, инженерите на Volkswagen са пренастроили изцяло режимите на работа на хибридната система, така че презареждането на батерията по време на път значително да се опрости. Вместо предишните пет режима на работа вече има само три:

• E-MODE (движение изцяло на електричество)

• GTE (динамично движение с пълна системна мощност)

• Hybrid (автоматично превключване между електромотора и двигателя TSI)

Двата предишни режима Battery Hold (запазване на степента на зареждане на батерията) and Battery Charge (зареждане на батерията чрез TSI двигателя), при новия Passat GTE вече са интегрирани в режима Hybrid mode.

Hybrid mode – управление на заряда на степени. За да премине към зареждане на акумулаторната батерия по време на движение, водачът трябва да отвори менюто Drive mode selection или чрез натискане на бутона E-MODE (разположен близо до скоростния лост) или чрез инфотейнмънт системата. Режимите E-MODE и Hybrid могат да бъдат избрани именно от това меню. Ако натиснете полето Hybrid на екрана, ще се появи изображение на батерия, разграфено на десет степени (от 0 до 100 процента), което показва актуалното ниво на заряда. Напълно интуитивно водачът може да прецени актуалното ниво на заряда по броя на съответните сегменти от изображението на батерията, осветени в светло синьо – ако нивото на заряда е например 40 процента, в синьо ще бъдат осветени четири от сегментите. В близост до изображението на батерията има символ с две стилизирани предавки. При докосване на този символ на екрана се включва ръчният режим и актуалния заряд на батерията може да започне да се поддържа на определено равнище. Както бе споменато, ако остатъчният заряд на акумулаторната батерия 40 процента, четири от десетте сегмента в изображението на екрана ще бъдат осветени. В този момент водачът има възможност за избор – да запази актуалното ниво на заряд непроменено (чрез знака за равенство "="), да го увеличи на стъпки от по 20 процента (чрез стрелка нагоре "˄") или да го намали до определено ниво (чрез стрелка надолу "˅"). Ако водачът избере "˄" и увеличи нивото до 80 процента (осем сегмента) например, акумулаторната батерия ще започне да се зарежда с енергия от двигателя TSI и системата за оползотворяване на излишната енергия при намаляване и спиране докато достигне зададеното на скалата ниво на заряд. Ако обаче водачът избере "˅" и маркира само два сегмента от скалата, електроенергията от батерията ще бъде използвана до достигане на зададения минимум от 20 процента. Ако навигацията е в активен режим на водене по определен маршрут, системата за контрол на заряда в батерията се съобразява с неговия профил, предприемайки необходимите мерки, за да гарантира наличието на зададеното ниво на заряд в зоната на крайната точка от маршрута. През цялото време употребата на енергията от акумулаторната батерия се съобразява с данните за маршрута.

E-MODE – движение с нулево ниво на емисиите. Както вече бе отбелязано, Passat GTE стартира автоматично в режим E-MODE (освен в случаите, когато зарядът в акумулаторната батерия не е достатъчен или външната температура е изключително ниска, при което хибридната система избира да стартира чрез TSI двигателя). Задвижващата система преминава автоматично в режим Hybrid при достигане на минимално ниво на заряд батерията или ако е необходима много висока висока мощност за осигуряване на съответната динамика на шофиране. Ако желае или е необходимо, водачът винаги може ръчно да превключи обратно към работа без локални емисии, използвайки бутона E-MODE при скорост на движение под 140 км/ч. Тъй като Passat GTE се движи почти безшумно в E-MODE, пешеходците в града биват осведомени за приближаването му с помощта на електронно генериран звук на двигателя, който се включва автоматично, когато запалването е включено. Електронният звук на двигателя може и да се деактивира с ключа в долната част на централната конзола - например, за да се избегне шума при маневриране в жилищен район през нощта.

Режим GTE – спортната страна от характера на Passat.

Водачът може да използва бутона GTE (отляво на скоростния лост), за да премине в режим на движение GTE и да се възползва максимално от изключителните възможности на новия Passat GTE. След включването му веднага се забелязват подобрените динамични характеристики вследствие на промяната в реакциите на педала на газта, работата на трансмисията и кормилната уредба. Наред с това и настройките на работата на TSI двигателя се променят така, че да осигурят по-висока динамика. В режим GTE, TSI и електромоторът работят заедно, за да осигурят допълнителна мощ и тяга, което дава възможност на автомобила да използва пълноценно мощността и максималния въртящ момент на системата. Звукът в купето също се променя, тъй като при включване на GTE режима се генерира съответен GTE звук. И не на последно място, в режим GTE се променят и настройките на ходовата част на автомобила - при използване в съчетание с допълнително предлаганото адаптивно управление на окачването (DCC), те стават значително по-спортни и стегнати.

Избор на режим на шофиране. Между бутоните за включване на режимите GTE и E-MODE, е разположен бутон за избор на режим за шофиране (символ на автомобил плюс надпис на режима). Тази възможност за избор не е изключителна характеристика на Passat GTE - на разположение на водача са добре познатите режими Eco (поощрява икономичния стил на шофиране), Comfort, Normal, Sport и Individual (индивидуални настройки на различни работни характеристики на автомобила).

Зареждане от външен източник с мощност 2.3 или 3.6 кВт. По принцип акумулаторната батерия на Passat GTE може да се зарежда от външен източник чрез включване на кабел (plug-in) в куплунга в предната част на автомобила. При напълно изтощена батерия зареждането ще отнеме пет часа и 30 минути* при използване на стандартна домакинска електрическа мрежа с напрежение 230 V и стандартния кабел за зареждане с променлив ток с мощност 2,3 кВт. Времето за зареждане може да бъде намалено до четири часа и 30 минути* при използване на стенен заряден модул (wallbox) или на зарядна станция с напрежение 360 V и допълнително предлагания кабел за зареждане с променлив ток и мощност 3,6 кВт (* = предварителни стойности). Вграденото в автомобила зарядно устройство управлява зареждането напълно автоматично и водачът трябва само да включи кабела – „plug and play” в най-добрия смисъл на думата.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    6 5 Отговор
    ако фолксваген сега спрат 2.0 тди двигателя, никой няма да ги купува повече. това е едната единствена причина да се продават повечето коли от ваг групата

    Коментиран от #2, #3

  • 2 трагедия

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    това важи за бг потребителя, който е свикнал на евтини дизели от запада от 89-90та до ден днешен.
  • 3 AUDI

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    в милиони бройки нали ? деба дизела как продава най-много Голф в Европа

    Коментиран от #4

  • 4 сектант

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "AUDI":

    просто се продават. като цифрите говорят и боговете мълчат. както се продава дъстъра в бг.
  • 5 авто фен

    3 4 Отговор
    Спортен и Пасат не трябва да се употребяват в едно изречение. Спортен режим за пенсионерска сапунерка като Пасат е като да накараш чичкото шофъор на Пасат да танцува на електронна музика в някоя дискотека.

    Коментиран от #6

  • 6 сектант

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "авто фен":

    0 до 100 за 6 секунди 2.0 тди

    Коментиран от #7

  • 7 авто фен

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "сектант":

    Ако обичаш - едно е да ускоряваш ссъ сапунерката на чичо за 6,1 секунди, друго с кола,която да бъде повратлива при такива ускорения и скорости, трето дизел и спорт??? Ти видял ли си дизелова Супра или дизелово Порше,а дизелово Бентли или Порше или Ламбо, ами тогава ,утре като забранят този тракащ дизел в европейските столици какви 6 секунди, какви глупости. Кола за чичковци и като дизайн и като вървене.

    Коментиран от #8

  • 8 Все тая

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "авто фен":

    Ти на съвременен дизел качвал ли си се? Със сигурност не си. Я се качи при някой с някое бмв Е60 535Д да ти изкърти кръста в задната седалка и пак ми кажи, че няма спорт при дизела. До преди няколко години на 24ч на Льо Ман кой мачкаше на ред? Ауди ТДИ!!! Пасата е семейна кола!!! Не е спортна, че да ускорява. Когато забранят дизела обади ми се. Освободи се малко от промиващата мозъци журналистика, излез малко по Европа и виж колко не се кара дизел, колко ги забраняват. От 10 коли 9 са дизел.