Подобно на всички ключови световни производители на автомобили, Citroen бавно преобразува моделната си гама, като набляга на електрификацията. Според предварителните планове това трябва да се случи до 2025 година. Тогава, всички модели на марката, произведени във Франция, трябва да имат алтернатива и с електрически мотор.
Подробности за предстоящата електрификация разказа ръководителят на компанията Линда Джексън. Според нея всеки нов Citroen ще получи хибриден или изцяло електрически силов тракт. Шевроните обаче възнамеряват да изнесат на пазара по-традиционни, познати и масови модели с електрически мотори, отколкото въведените по-рано екзотични C-Zéro или e-Méhari.
Линда заявява още, че следващият чист електромобил с двоен шеврон ще замени Citroen C4 Cactus през есента на 2020 година. Все още не е ясно дали това ще бъде второто поколение C4 Cactus или нов C4. Според прогнозите на френски специализирани издания, най-вероятно става дума за C4, както и, вероятно, за неговата крос версия с префикс Aircross.
За новите си модели Citroen ще използва модулна платформа на PSA, наречена CMP, която стои в основата на новите Peugeot 208 и 2008, Opel Corsa и DS 3 Crossback. Бъдещият електрически C4 вероятно ще получи електродвигател с мощност 136 к.с. и батерия с капацитет 50 кВтч, а автономният му пробег ще около 350 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
14:18 04.12.2019
2 Jack Bauer
Коментиран от #5
14:35 04.12.2019
3 Гост
14:38 04.12.2019
4 1234
14:42 04.12.2019
5 ддд
До коментар #2 от "Jack Bauer":
То това им е най-големият проблем на старите марки. Тесла например захваща една напълно нова платформа, замислена само за електричество, докато старите искат на една платформа да правят двг, хибрид и електрички, а както е известно на всички, за да стане това се правят компромиси при всеки тип. 50квче добре за градска кола, но нищо повече, защото като както е с колите с двг, така е и при електричките: разход на стенд и разход реален са доста различни. При много от колите хибриди казват, че имаш 55-60км само на ток, а при пълна батерия си на 40км и то при нова кола, ами след две години дали ще може да минеш 20-25км или не? Хубавото на колата с двг. е, че колкото е харчила като нова, толкова харчи и като стара, дори може да се подобри, докато при електричката е предвещана и неизбежна регресия, дори и да се направи някакъв ъпдейт на мениджмънта и да се подобри леко консумацията, батерията пак дегенерира с всяко едно ползване.Коментиран от #6, #19
14:47 04.12.2019
6 7586
До коментар #5 от "ддд":
То пък щото Теслите като са такива "новоплатформени" са едни евтини и достъпни, мани, мани. По 2 за лев ги дават. Ей го на, завалията "гост" само липсата на официално представителство в БГ го спира да си купи по един брой от всичките им 3 (три!) налични модела.Коментиран от #7
15:59 04.12.2019
7 гост
До коментар #6 от "7586":
Това е основанието, което със сигурност ме спира, да. Не е вариант да си купиш кола и да няма къде да я обслужиш или къде да я ремонтират/прегледат или каквото се налага там.Коментиран от #10, #12
16:47 04.12.2019
8 До Антиелектрика
До Антиелектрика! А бе не беше ли смяна на двигател 300 лв.? Тези момчета защо са давали 15 хил. лв. за ремонт! Също и до Зомбито и Фауве!
Коментиран от #9, #11
17:00 04.12.2019
9 Антиелектрика
До коментар #8 от "До Антиелектрика":
Какво ти става пък на теб? Какви момчета, какви 15 000 лева? Такива преразкази от твои познати, знаеш ли колко ме вълнуват? Дал съм ти линк, че чисто нов двигател на М5 беше 16 000 лева. Какво ме занимаваш с поредната си порция невменяемост?17:36 04.12.2019
10 6796
До коментар #7 от "гост":
ПовервАхме ти! Иди си купи Хюндай Кона тогава. Щом са достатъчно добри за Иво Прокопиев, значи трябва да са достатъчно добри и за твоята особа.17:56 04.12.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Зомби с квадратно чело
До коментар #7 от "гост":
ХеХе зомбито от село с режим на тока пак се изказа. Ама само Тесла ли е електрическа а??? Има поне 10 други марки които предлагат качествени коли, нямаш 5 лева да се избръснеш говориш тука колкото да не заспиш :))))19:18 04.12.2019
13 Aragon
19:18 04.12.2019
14 ддд
До коментар #11 от "Зомби с квадратно чело":
Ами пробвай се да си купиш 3литров дизелак от 5г. бмв х5, да ти го сменят за под 15х.лв.Коментиран от #15, #17
19:46 04.12.2019
15 Недей ся
До коментар #14 от "ддд":
Тия момчета тук ги сменят за 300 лв.!20:11 04.12.2019
16 А Зомби
До коментар #11 от "Зомби с квадратно чело":
Какво става Зомби, ето и тук други ти казват! Какво става, момче! Май си е 15 хил. ремонт, а? Даже и смяна?20:13 04.12.2019
17 Антиелектрика
До коментар #14 от "ддд":
Хайде поредния, който дори не си прави труда да провери, а си пише празни приказки. Ето след 2 минути търсене: https://www.alo.bg/6252151#highlight=%D0%B1%D0%BCw+x5+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB Такъв двигател го има за 6 бона. Къде видя 15? Вие изобщо имате ли коли или всичката ви е такава по преразкази?21:10 04.12.2019
18 Черно Бъйл
22:23 04.12.2019
19 Физика
До коментар #5 от "ддд":
Законите на термодинамиката не подкрепят твоите твърдения. Няма как една кола да харчи еднакво в чисто ново състояние и след години упортеба, старене, намаляване на компресията на двигателя и т.н. Разликите при някои модели може да се пренебрежимо малки и по-малки отколкото при електрическите автомобили, но това просто не е възможно.12:01 05.12.2019