Last news in Fakti

22 Декември, 2019 22:30 4 377 21

В Стокхолм вече снабдяват магазините през нощта – чисто и безшумно

  • стокхолм-
  • scania-
  • снабдяване-
  • plug-in хибрид

Нощните доставки в Стокхолм станаха възможни чрез управление в безшумен електрически режим. Този начин на логистика значително намалява сроковете за доставка, което води до по-ниски емисии на въглероден диоксид, азотен оксид и прахови частици

В Стокхолм вече снабдяват магазините през нощта – чисто и безшумно - 1

В Стокхолм има обща забрана за целия трафик на тежкотоварни превозни средства между 22:00 и 6:00 сутринта, за да не се безпокоят жителите през нощта. В проект, който е частично финансиран от ЕС, Стокхолм, заедно с партньорите по веригата за доставки: HAVI, McDonald’s, Scania и Кралския технологичен институт, се стремят да демонстрират ефектите от доставките през нощта с нулеви емисии в града.

Градът предостави специално разрешение за тестване на ефектите от доставките през нощта или „извън пиковите моменти“. Доставките до шест ресторанта на Макдоналдс в центъра на града бяха извършени от HAVI, използвайки хибриден plug-in автомобил на Scania.

От януари до края на август 2019 г. HAVI извършва три седмични маршрута за доставка от своя склад, който се намира на 22 километра от Стокхолм. По пътя от склада камионът използва биогориво, хидротретирано растително масло (HVO). Когато влезе в града, GPS системата на камиона автоматично го подканя да премине в електрически режим. Съществува възможност камионът да зарежда батериите си, докато извършва доставки до един от ресторантите.

Операциите през този осеммесечен период вече са оценени от Lots Group, която сравнява производителността на plug-in хибридните камиони със съответните доставки от четири камиона Scania Euro 5 и Euro 6 за доставка. Оценката показва, че средно доставките извън пиковите моменти са били с 38 % по-бързи от дневните доставки, направени през по-тесния часови диапазон от 7 до 12 часа на обяд. Доставките извън натоварените часове с всички видове камиони като цяло допринасят за по-ниски емисии поради по-лесния процес на паркиране в пунктовете за доставка, по-малко опашки, по-висока скорост и по-чести възможности за зелени вълни на кръстовищата.

Референтните камиони Euro 5 и Euro 6 в тестовия период са захранвани от възобновяеми HVO, което вече намалява въглеродните емисии с 90 % в сравнение с конвенционалното дизелово гориво. И все пак въглеродните емисии при извънредни доставки с хибридния камион Scania са били средно с 44 на сто по-ниски от референтните превозни средства, главно заради електродвигателя.

Смекчаващите ефекти върху други емисии са също толкова обнадеждаващи. Резултатите показват, че нощнитe доставки с хибридния модул намаляват емисиите от твърди частици (PM10) с 28 % и намаляват емисиите на азотен оксид с повече от 80 на сто. Тези големи намаления се дължат основно на по-малкото време, прекарано в шофиране и стоене в опашки през нощта и по-добрата наличност на паркинг места, но отчасти се дължат и на включването на камион Euro 5 като референтен автомобил.

Като част от оценката, тестовият водач на HAVI, който управлява плъг-ин хибрид, беше помолен да коментира предимствата на доставките през нощта.

„Много по-лесно е да шофирате, тъй като има по-малко трафик и е по-лесно за маневриране“, каза той. „Освен това има повече място за паркиране и служителите на ресторанта посрещат доставките през нощта, тъй като има по-малко клиенти, което им дава време да получават стоки, без стрес.“

Оценката е ясна за предимствата на разпределението през нощта.

„Това показва потенциала за забележителна ефективност на транспорта и социалните ползи от използването на извънредни доставки.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    37 8 Отговор
    Никога нема ги стигнем шведите

    Коментиран от #3, #11, #19

  • 2 Софиянец

    44 4 Отговор
    Къде са ти, къде сме ние. При нас в седем те буди олигофренът доставящ газови бутилки за безумните шатри, в осем идват боклуджийските камиони които застават на Денкоглу и Витошка и започват в рамките на час да разтоварват кофите на заведенията, а цяла вечер Рафи дъни все едно е на полето - ето това е в центъра на селенията, благодарим ти фандъче и мини да си вземеш лептата.

    Коментиран от #7

  • 3 Не бе

    17 8 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Те никога няма да ни настигнат ;)
  • 4 Последния софиянец

    21 30 Отговор
    И какво? Цял ден ще работя, а през нощта вместо да спя ще чакам доставките. Много умно!!!

    Коментиран от #12, #16

  • 5 Анонимен

    26 6 Отговор
    Да ,но това е Швеция,там има мислещи и разбира се не корумпирани хора!
  • 6 Що така

    20 11 Отговор
    Що такива коментари? Не беше ли по-добре дизелака да пърка! Той не замърсява! Даже пречиства. Мани ги теа джендърии на ток! Нали така беше?

    Коментиран от #20

  • 7 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "Софиянец":

    Селения е масло и не знаех, че има център
  • 8 JPower

    44 3 Отговор
    Идва началникът да види как работникът коси трева. Отива при него и му казва:
    – Не работиш рационално, вземи две коси и ще косиш едновременно от двете страни!
    Идва началникът на следващия ден , работникът коси с двете коси от двете страни.
    Приближава се началникът към работника и казва:
    – Не работиш рационално, закачи на з@дника си гребло и така ще обираш след себе си сеното!
    На следващия ден идва комисия. Работникът коси. Греблото на з@дника му, събира сеното. Началникът отива при него, а този хуква да бяга… Охраната го връща при началника. Той го пита:
    – Ти защо бягаш, аз исках орден да ти връча, премия да ти дам!
    Работникът отговаря:
    – А аз си помислих, че ще ме накарате да си закача на х*я фенер и да работя и нощна смяна!

    Коментиран от #9

  • 9 007

    14 1 Отговор

    До коментар #8 от "JPower":

    Брато, къртиш😂🤣⛓️🏗️
  • 10 българина

    7 3 Отговор
    а изтчно европейците нека да катаст цяла нощ недоспасли! защо палкета мобилност не ги хваща тези!!! нощем да се кара е абсурд!
  • 11 Pompev, raboti v Shveciq

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Може и да ги стигнем,знаиш що,сега последно време се напълни с не-шведи,дето не излъчват никво качество.Скоро ше минат 50 %.Само че и B BG не стои taka
  • 12 Borislav Popov

    13 5 Отговор

    До коментар #4 от "Последния софиянец":

    Приемчиците ще работят нощна смяна! А ти си недосетлив, затова ще си общак и ще зареждаш щандовете през деня
  • 13 гост

    10 1 Отговор
    Това е практика в и в други градове в Европа. У нас на пук на ниската работна надница за нощен труд се смята з нормално да е пълно с камиони и бусове в пиковите часове.
  • 14 Вече Белите шведи са само Половината

    17 0 Отговор
    От популацията там.Камиона е безшумен и екологичен а ма персонала е от ония шумните с гореща кръв.....
  • 15 Нощно време

    5 2 Отговор
    Много от дейностите в белите страни се извършват през нощта. Дори ремонтите на пътищата за да не създават задръствания през деня.
    Ние обаче си мечтаем за по-широк и булеварди и повече паркоместа, за да може всички да се движим в 8-часов отрязък при налични 24 часа.

    Някои фирми дори изместват 8-часовия работен ден да започва в 6 или в 10 часа, за да могат служителите да избягват трафика. В общи линии всичко им е гъвкаво.
  • 16 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Последния софиянец":

    има да чакаш тогава клиенти.....
  • 17 Брах ви лайката гербаджийска

    7 2 Отговор
    Някъде имало и хора с мозък, но не и в България
  • 18 type-R

    3 1 Отговор
    Само им вижте пътя! Маркировката свети на фаровете, пътя гладък като стъкло..... А ние? Ние още търпим хранителната мафия да вдига цените до безобразие. Всичко вече е двойно по-скъпо отколкото в Германия и продължаваме фа си разбиваме колите по изкърпени пътеки...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Щот’така

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Що така":

    Разбира се,че е за джендъри,я се погледни в огледалото,жив пример,горд собственик на миксер.Я пробвай тази ел.Скания за далечни доставки,ще спре на втория завой!Важното обаче е да си “зелен”
  • 21 инженер технолог по хранене

    1 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: хидротретирано растително масло. ХИДРОГЕНИРАНО растително масло,бе алооу!