Last news in Fakti

11 Март, 2020 15:41 2 340 11

Имат ли бъдеще гласовите команди и жестовото управление в колата?

  • гласов контрол-
  • жестово управление-
  • автомобили-
  • бъдеще
Имат ли бъдеще гласовите команди и жестовото управление в колата? - 1

Днес почти всеки модерен автомобил може да бъде оборудван с гласов контрол. Но практиката показва, че все още голяма част от потребителите не искат да взаимодействат с гласовите помощници. Вграден дори в най-модерните мултимедийни системи (например BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz), изкуственият интелект не е достатъчно гъвкав, за да комуникираме свободно с него, въпреки че е позициониран като такъв.

Въпреки всички усилия повечето опити за гласово взаимодействие на прага на 2020 г. приключват със същото като през 2010 г. - произнасяне на основни гласови команди с надеждата, че системата ще разбере все пак. Производителите обаче не се отказват, обединявайки сили с ИТ компаниите, за да вграждат своите системи за разпознаване на глас.

Имат ли бъдеще гласовите команди и жестовото управление в колата?

Ford още през 2016 г. започна да работи с Amazon, за да интегрира технологията Alexa. И като се вземе предвид фактът, че в момента пазарът на домашни приспособления преживява бум на интелигентни високоговорители с гласов контрол, висококачественият гласов диалог с автомобила е въпрос на на бъдеще, но не толкова близко.

Що се отнася до идеята за размахване на ръцете за управление на функции в салона обаче, тя все още е почти неизползваема, въпреки че идва на ума на разработчиците на всеки втори концептуален, а и на много серийни автомобили от по-високите класове. Но контролът с жестове се налага доста по-трудно дори от гласовият. Основните последователи на този интерфейс са BMW и Volkswagen, но все още е трудно да се нарекат техните решения. А още по-малко - удобни и практични (освен за диригенти).


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивайло

    23 0 Отговор
    Не искам да си взаимодействам с каквито и да било помощници!!! Колата е за каране, а не е таблет на колела!!!
  • 2 vukadin

    18 0 Отговор
    Ама тая кола ако я управлява ядосан пернинчанин в софийско задръстване ще блокира и ще изпуши...
  • 3 1234

    9 0 Отговор
    Не всичко което се измисли трябва да се прилага ! За какво ми е тая гласоеа! Карам спирам возя се слизам..... Много е трудно да натисна 5 копчета за радиото или навигацията или телефона?!?!? Докато го произнеса ще съм натиснал бутона 100 пъти
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Jack Bauer

    5 0 Отговор
    Липсата на тактилност при управлението на електроника (телефон, радио, навигация ...) отвлича вниманието на шофьора много повече. При старите телефони с бутони мога да набирам или да пиша съобщения докато държа телефона в джоба, докато при новите не става, трябва да гледаш екрана и тогава не гледаш пътя.
  • 6 Бачо Киро

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ммммммм":

    Да, но те покриват почти 95% от случаите, така че де факто е ок.
  • 7 АзАз

    5 0 Отговор
    Имам гласови команди в автомобила - безполезни. Имам Android Auto с Google Assistant - Безполезен (асистента). Единственото адекватно нещо, което можеш да му кажеш на това AI е да те закара до вас, или до работа, ако са предварително зададени локации. Нито може адекватно да разпознае име на улица, нито да разпознае име на контакт в телефона да звънне. Повече време отнема да му говориш и да се въздържаш да не го фраснеш, отколкото да кликнеш няколко пъти с ръка и да си свършиш работата. Системите са направени да се управлява толкова интуитивно, че дори не трябва да сваляш очи от пътя за повече от мимолетно поглеждане към дисплея на колата. Дори да видиш с колко км/ч караш отнема повече време.
    Изобщо не харесвам говоренето с електронни устройства.
    То замисли се, колко трябва да обясняваш на жената за да свърши нещо, като хората, та малоумния компютър ли ще те разбере...
  • 8 Гошо

    1 0 Отговор
    Ами докато си карам и реша да си почеша топките кво ли ще си помисли ителекта?

    Коментиран от #9

  • 9 Йорго

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гошо":

    Тогава навигацията ще те занесе на "Мъ-дева градина" при простите-кутки - искал си, занелва те е, всичко разбира електрониката :))
  • 10 Един

    0 0 Отговор
    Пак простотии! Езиковите изблици и жестовете си ги наврете на "онова" място! (- в боклукчийската кофа) В системите за управление елементи с нееднозначни реакции и със статистическа вероятност за проявление СА ПАГУБНИ за управлявания обект и за средата!

    Коментиран от #11

  • 11 smeh

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Един":

    Не си наясно. Сега на това му викат Интелект. А ако вземе случайно да разпознае нещо, всички се захласват колко било умно. Карах наскоро БМВ с жестов контрол и си въртях пръста да усилвам и намалям звука на музиката и работеше адекватно. Но смисъла от него е практически нулев при положение, че на мултиволана копчето ми е под пръста. Единственото приложение е при изпращане на съобщения и имейли, шофьора да диктува и съответно колата да слуша и да пише, за да не си отклонява вниманието ръчкайки на телефона. А там има още мнооого по какво да се работи относно разпознаването на думите.