Немският производител на автомобилни компоненти ZF представи първата в света електрическа ръчна спирачка (EPB) за преден мост, съобщава auto-medienportal.net. Новата система може да се монтира на по-малки автомобили и позволява повече свобода при проектирането на интериорите без нуждата от класически лост, който може да отстъпи място на компактен превключвател.
В допълнение към познатите функции на ръчната спирачка EPB улеснява потеглянето под наклон с автоматично задържане и повишава комфорта при шофиране в градски условия или задръствания в комбинация със система Stop/Start.
EPB на предните колела изисква само лека пренастройка на спирачните апарати. Всички необходими електронни компоненти и софтуер могат да бъдат интегрирани в съществуващите стабилизиращи системи. Освен всички други ползи, които осигурява, електронната ръчна спирачка намалява теглото на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 макрон
Коментиран от #12, #14
13:03 13.03.2020
2 Спирачка
13:31 13.03.2020
3 гост
Коментиран от #4
13:34 13.03.2020
4 гост
До коментар #3 от "гост":
Само че всяка електрическа кола има конвенционални спирачки. Няма електрическа спирачка, която да може да издържи и да даде същото ниво на надеждност, което едни спирачки трябва да имат. Слагат едни калпави кабели, на втората година те се прокъсват и както си караш ти удрят спирачката, какво става тогава? Няма да има скоро време алтернатива за конвенционалните, може да им намалят размерите, да се разчита в голям процент на рекуперацията като начин на спиране, но винаги ще се комбинира с аварийна хидравлика. Провери рекуперативните как отслабват при заредена батерия, това е енергия, която трябва да отиде някъде, чиста физика е.Коментиран от #6
13:52 13.03.2020
5 гост
Коментиран от #7, #13
13:57 13.03.2020
6 гост
До коментар #4 от "гост":
Ами просто трябва да знаеш , че освен рекурперация има и истинска електрическа спирачка , чрез подаване на краткотрайни импулси в обратна посока на електромотора , като се използва ПЪЛНАТА му мощност , която е доста по-голяма от умрялата ти хидравлика !!! А относно "надеждността" на последната , мога само мнооооооого да се смея !!!! Само ще спомена , че след 2 години без смяна на спирачната течност ефективността спада почти два пъти , без да говоря за по сериозни проблеми като течове или недай си боже скъсване на маркуч , което обикновено се случва точно в най-натоварения момент !!! "Надеждна" хидравлика , хахахахаххахха !!!!Коментиран от #10
14:04 13.03.2020
7 гост
До коментар #5 от "гост":
Няма да е на предните , а на четирите !!! И се зацапва на баба ти очилата !! Задните не се зацапват , така ли ?? Или ще кажеш , че задните ще са барабани ??14:06 13.03.2020
8 гост
14:28 13.03.2020
9 Не е разумно
14:55 13.03.2020
10 Личи си, че и понятие си нямате
До коментар #6 от "гост":
И не знаете, че най-надеждните и прости за управление системи са хидравличните.Коментиран от #11, #16
15:49 13.03.2020
11 гост
До коментар #10 от "Личи си, че и понятие си нямате":
Ама уточнявай на кой "гост" пишеш, че нещо съм със сърбеж в главата (вътрешен). Защо никой не ми отговаря , тук все са се събрали умни и интелигентни хора. Аз като човек не гледащ Ф1 и формула Е, ми е интересно какви спирачки ползват. Ако някой знае и защо ще е супер. Очаквам "гост" или Борето Попов (като велики умове) да ме светнат.19:56 13.03.2020
12 Ха ха
До коментар #1 от "макрон":
Те хансовците с техните кенефи са много иновативни23:01 13.03.2020
13 Ха ха
До коментар #5 от "гост":
Вие у булгаристанските автозаводи ( апропо, с моите сте известни по света според БХ) така ли проектирате и произвеждате коли23:03 13.03.2020
14 Чичото от село
До коментар #1 от "макрон":
Поредният българин философ-разбирач...аман от такива байчовци..08:05 14.03.2020
15 Симеон
10:02 14.03.2020
16 гост
До коментар #10 от "Личи си, че и понятие си нямате":
Ама разбира се , как да не са най-простите и надеждни !!! Само дето ЦЯЛАТА и надеждност зависи примерно от едно гумено О-пръстенче за 5 ст , което за начало спира агресивна течност , която се загрява до 200-300 градуса и изстива до 0 градуса примерно в рамките на 30 минути през зимата , вдига налягане до 200-300 атмосфери при агресивно спиране и то точно при температури от над 200 градуса и след всичко това за десерт същото О-пръстенче старее и губи еластичност в геометрична прогресия във времето !! Как да не се превъзнасяш по такова "надеждно" изобретения , ххаха !!!Коментиран от #17, #21
10:28 14.03.2020
17 гост
До коментар #16 от "гост":
Някой път пиша без да мисля, за каво О-пръстенче говоря идея си нямам . Това да съм разглобил една спирачна система - не, но важното е , че говоря важно и научно, т.е. много ги разбирам тия работи. Там ел. моторчета , това го разбирам , на сън да ме бутнат го ремонтрам, ама казвате не ги ползват нещо, пък били много ефективни и иновативни, ми защо не ги ползват бе?!!? Интересно, тия които правят хипер кари , те защо не са се сетили за електромоторчетата, ами слагат разни карбонови , керамични , магнезиеви ХИДРАВЛИЧНИ многобутални системи. Егати и балъците.Коментиран от #18, #19, #25
13:13 14.03.2020
18 гост
До коментар #17 от "гост":
Ами по една много проста причина , "хидролюбителю" , хахахха !!! Щото това има на пазара в момента !! Щото никой от оядените шефове на фирми производители на спирачки не иска да си рискува шефската заплата , предлагайки нещо ново !! Даже "великия" ZF както виждаш се застрахова и предлага електрическа спирачка като ДОПЪЛНЕНИЕ , маскирано на "ръчна спирачка за ПРЕДНИТЕ колела" !!!! Но само изчакай 2-3 годинки и си спомни как плещехте преди също 2-3 годинки , че електромобилите НИКОГА нямало да бъдат "масови" , хахахах !!!Коментиран от #20
13:27 14.03.2020
19 гост
До коментар #17 от "гост":
Апропо и кой не е разглобявал спирачна система също се изясни , щом не знае какви са уплътнителите на "надеждната" хидравлика , аххахах !!13:29 14.03.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 6732
До коментар #16 от "гост":
Цървул жалък, такива спирачки има вече от дълги години и проблеми с налягания, темп. и т.н. нямат. Новото тук е, че швабите са променили механизма за да се събере на предна гума където обичайно мястото не достига.Коментиран от #26
22:51 14.03.2020
22 Тцтцъц
00:10 15.03.2020
23 Тцтцъц
Коментиран от #24
00:11 15.03.2020
24 Гост
До коментар #23 от "Тцтцъц":
Като се замислих е така защото електрическата спирачка действа и много по бавно на мойта кола ръчната е електрическа като я опъна я дърпа бавно а е чисно нова кола 2018 година че се измислят тия технологии но още е много раноКоментиран от #27
00:22 15.03.2020
25 Чук
До коментар #17 от "гост":
Абе каиш ти само с Брембо караш зер, спри да плещиш глупости10:12 15.03.2020
26 Стига ва
До коментар #21 от "6732":
Уж чепика, швабите само се ОСИРАТ.спри да се правиш на умник..един двигател като хората не могат вече да проектират и произвеждат...Рено им прави двигателите...Коментиран от #29
10:14 15.03.2020
27 Мноу мъ кефи
До коментар #24 от "Гост":
Кат видя изражението на тъпанар с Ел спирачка кат му кажа колко е ремонта10:16 15.03.2020
28 Радон
15:58 15.03.2020
29 не случаен
До коментар #26 от "Стига ва":
Ей,ама нищо нямаш в "къртункътъ",както няма да имаш и доказана като качество германска кола.Има известно коопериране в един модел с"Рено"...и до там.Чул,недочул и се изцвъкал...10:37 16.03.2020
30 Боби
11:48 16.03.2020