Last news in Fakti

13 Март, 2020 12:55 10 335 30

Електрическа ръчна спирачка на предните колела

  • zf-
  • ръчна спирачка-
  • epb

Немският производител на автомобилни компоненти ZF представи първата в света електрическа ръчна спирачка (EPB) за преден мост, съобщава auto-medienportal.net. Новата система може да се монтира на по-малки автомобили и позволява повече свобода при проектирането на интериорите без нуждата от класически лост, който може да отстъпи място на компактен превключвател.

Електрическа ръчна спирачка на предните колела

В допълнение към познатите функции на ръчната спирачка EPB улеснява потеглянето под наклон с автоматично задържане и повишава комфорта при шофиране в градски условия или задръствания в комбинация със система Stop/Start.

EPB на предните колела изисква само лека пренастройка на спирачните апарати. Всички необходими електронни компоненти и софтуер могат да бъдат интегрирани в съществуващите стабилизиращи системи. Освен всички други ползи, които осигурява, електронната ръчна спирачка намалява теглото на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 макрон

    15 12 Отговор
    измислено е отдавна при ситроен С5, само че не е електрическа, а ръчна спирачка на предните колела.

    Коментиран от #12, #14

  • 2 Спирачка

    5 11 Отговор
    Нищо ново измислено. Мерцедес слагат само на предните и то не електрически. ХуБава статия, но е просто пълнеж.
  • 3 гост

    16 7 Отговор
    Тая спирачка всъщност има идея в бъдеще да изчезне хидравличната част и да остане само електрическата , която да се командва направо от електронния блок и то независимо от шофьора ! Ще изчезнат помпата на АБС и всички тръбички и маркучи и спирачната течност . Само че май преди това ще изчезне цялата спирачка , щото с монтиране на електродвигател в колелото просто от нея няма да има нужда !

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Само че всяка електрическа кола има конвенционални спирачки. Няма електрическа спирачка, която да може да издържи и да даде същото ниво на надеждност, което едни спирачки трябва да имат. Слагат едни калпави кабели, на втората година те се прокъсват и както си караш ти удрят спирачката, какво става тогава? Няма да има скоро време алтернатива за конвенционалните, може да им намалят размерите, да се разчита в голям процент на рекуперацията като начин на спиране, но винаги ще се комбинира с аварийна хидравлика. Провери рекуперативните как отслабват при заредена батерия, това е енергия, която трябва да отиде някъде, чиста физика е.

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    2 5 Отговор
    Няма много логика да е на предните дискове, понеже те са много по-натоварени, зацапват се, имат нужда от вентилиране и прочистване, загряват се много повече. Единственната разлика да спрямо монтаж отзад е дължината на кабела, или 2м. повече кабел, но пък при по-малки дискове отзад има повече място и много по-малко износване и натоварване. Моята електрическа е един електромотор 40см/на 20см. блок и управлява жилото на ръчната, това всичкото се избягва с монтаж на малки електромоторчета на апарата, което действително ще намали поне 5кг. цялата система.

    Коментиран от #7, #13

  • 6 гост

    5 17 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ами просто трябва да знаеш , че освен рекурперация има и истинска електрическа спирачка , чрез подаване на краткотрайни импулси в обратна посока на електромотора , като се използва ПЪЛНАТА му мощност , която е доста по-голяма от умрялата ти хидравлика !!! А относно "надеждността" на последната , мога само мнооооооого да се смея !!!! Само ще спомена , че след 2 години без смяна на спирачната течност ефективността спада почти два пъти , без да говоря за по сериозни проблеми като течове или недай си боже скъсване на маркуч , което обикновено се случва точно в най-натоварения момент !!! "Надеждна" хидравлика , хахахахаххахха !!!!

    Коментиран от #10

  • 7 гост

    9 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Няма да е на предните , а на четирите !!! И се зацапва на баба ти очилата !! Задните не се зацапват , така ли ?? Или ще кажеш , че задните ще са барабани ??
  • 8 гост

    5 5 Отговор
    Айде измислете си други никове, а ко ши кажете. Боли ме главата и пиша и си отговарям, т.е. водя диалог или така ми се струва. Та Ф1 е изостанала работа и а какви спирачки ползва? Какви спирачки ползва формула Е, незнам , просто питам. Не съм фен. Мъск е велик. Тесла хипер супер самоует.
  • 9 Не е разумно

    3 1 Отговор
    Токът скъп, електромера се върти......
  • 10 Личи си, че и понятие си нямате

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И не знаете, че най-надеждните и прости за управление системи са хидравличните.

    Коментиран от #11, #16

  • 11 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Личи си, че и понятие си нямате":

    Ама уточнявай на кой "гост" пишеш, че нещо съм със сърбеж в главата (вътрешен). Защо никой не ми отговаря , тук все са се събрали умни и интелигентни хора. Аз като човек не гледащ Ф1 и формула Е, ми е интересно какви спирачки ползват. Ако някой знае и защо ще е супер. Очаквам "гост" или Борето Попов (като велики умове) да ме светнат.
  • 12 Ха ха

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "макрон":

    Те хансовците с техните кенефи са много иновативни
  • 13 Ха ха

    1 7 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Вие у булгаристанските автозаводи ( апропо, с моите сте известни по света според БХ) така ли проектирате и произвеждате коли
  • 14 Чичото от село

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "макрон":

    Поредният българин философ-разбирач...аман от такива байчовци..
  • 15 Симеон

    2 2 Отговор
    Що за ненужен спор водите тук сякаш автомобилните концерни ще се съобразят с Вас...... Каквито спирачки сложат, предлагането на модели е голямо да не кажа свръх /не е ограничено като преди 40г и нов модел излизаше през повече от 5г,/"Избирайте според вижданията разбиранията си или модифицирайте ако можете.
  • 16 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #10 от "Личи си, че и понятие си нямате":

    Ама разбира се , как да не са най-простите и надеждни !!! Само дето ЦЯЛАТА и надеждност зависи примерно от едно гумено О-пръстенче за 5 ст , което за начало спира агресивна течност , която се загрява до 200-300 градуса и изстива до 0 градуса примерно в рамките на 30 минути през зимата , вдига налягане до 200-300 атмосфери при агресивно спиране и то точно при температури от над 200 градуса и след всичко това за десерт същото О-пръстенче старее и губи еластичност в геометрична прогресия във времето !! Как да не се превъзнасяш по такова "надеждно" изобретения , ххаха !!!

    Коментиран от #17, #21

  • 17 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Някой път пиша без да мисля, за каво О-пръстенче говоря идея си нямам . Това да съм разглобил една спирачна система - не, но важното е , че говоря важно и научно, т.е. много ги разбирам тия работи. Там ел. моторчета , това го разбирам , на сън да ме бутнат го ремонтрам, ама казвате не ги ползват нещо, пък били много ефективни и иновативни, ми защо не ги ползват бе?!!? Интересно, тия които правят хипер кари , те защо не са се сетили за електромоторчетата, ами слагат разни карбонови , керамични , магнезиеви ХИДРАВЛИЧНИ многобутални системи. Егати и балъците.

    Коментиран от #18, #19, #25

  • 18 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ами по една много проста причина , "хидролюбителю" , хахахха !!! Щото това има на пазара в момента !! Щото никой от оядените шефове на фирми производители на спирачки не иска да си рискува шефската заплата , предлагайки нещо ново !! Даже "великия" ZF както виждаш се застрахова и предлага електрическа спирачка като ДОПЪЛНЕНИЕ , маскирано на "ръчна спирачка за ПРЕДНИТЕ колела" !!!! Но само изчакай 2-3 годинки и си спомни как плещехте преди също 2-3 годинки , че електромобилите НИКОГА нямало да бъдат "масови" , хахахах !!!

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Апропо и кой не е разглобявал спирачна система също се изясни , щом не знае какви са уплътнителите на "надеждната" хидравлика , аххахах !!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 6732

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Цървул жалък, такива спирачки има вече от дълги години и проблеми с налягания, темп. и т.н. нямат. Новото тук е, че швабите са променили механизма за да се събере на предна гума където обичайно мястото не достига.

    Коментиран от #26

  • 22 Тцтцъц

    6 0 Отговор
    Вижте колко сте БАВНИ.Да ви обясна как седят нещата.Хидравличнага спирачка е много по надеждна от електрическата.Първо че електрическата спирачка има моторчета който ще я задвижват, тези моторчета имат така наречените "четки" и "колектор" след време те се изхабяват и какво става? Инцидент! Те ще действат много по бързо, но няма да са ефективни защото ще са атрибут.. Това означава чесно преглеждане и смяна на спирачни сложни системи, които повече сервизи няма да разбират. Хидравиличните спирачни системи са много по надежди защото при по голямо налягане на педала се увеличава и налягането на спирачките. След като усетите спад в педала логиката е да го напомпите при промпене се увеличава налягането дори и да има въздух в системата вие ще спрете. При електрическата след не работещо моторче няма какво да направите просто няма да има натоварване и няма да спрете.
  • 23 Тцтцъц

    2 0 Отговор
    Вижте колко сте БАВНИ.Да ви обясна как седят нещата.Хидравличнага спирачка е много по надеждна от електрическата.Първо че електрическата спирачка има моторчета който ще я задвижват, тези моторчета имат така наречените "четки" и "колектор" след време те се изхабяват и какво става? Инцидент! Те ще действат много по бързо, но няма да са ефективни защото ще са атрибут.. Това означава чесно преглеждане и смяна на спирачни сложни системи, които повече сервизи няма да разбират. Хидравиличните спирачни системи са много по надежди защото при по голямо налягане на педала се увеличава и налягането на спирачките. След като усетите спад в педала логиката е да го напомпите при промпене се увеличава налягането дори и да има въздух в системата вие ще спрете. При електрическата след не работещо моторче няма какво да направите просто няма да има натоварване и няма да спрете.

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Тцтцъц":

    Като се замислих е така защото електрическата спирачка действа и много по бавно на мойта кола ръчната е електрическа като я опъна я дърпа бавно а е чисно нова кола 2018 година че се измислят тия технологии но още е много рано

    Коментиран от #27

  • 25 Чук

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Абе каиш ти само с Брембо караш зер, спри да плещиш глупости
  • 26 Стига ва

    1 4 Отговор

    До коментар #21 от "6732":

    Уж чепика, швабите само се ОСИРАТ.спри да се правиш на умник..един двигател като хората не могат вече да проектират и произвеждат...Рено им прави двигателите...

    Коментиран от #29

  • 27 Мноу мъ кефи

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Кат видя изражението на тъпанар с Ел спирачка кат му кажа колко е ремонта
  • 28 Радон

    1 0 Отговор
    Карам Ситроен на 25г. и ръчната е на преден мост. Това е и на по-ранни модели. Така е и с маслената система на която е поставено купето, е няма такава возия при останалите...
  • 29 не случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Стига ва":

    Ей,ама нищо нямаш в "къртункътъ",както няма да имаш и доказана като качество германска кола.Има известно коопериране в един модел с"Рено"...и до там.Чул,недочул и се изцвъкал...
  • 30 Боби

    1 0 Отговор
    Още едно нещо(Single point of failure), което като се повреди - оставаш направо закован на пътя.