2 235 34

Toyota работи над водороден влекач

Инженерите на Toyota експериментират със задвижващи системи на водород от дълги години. Японците вече са натрупали толкова опит в областта на горивните клетки, че дори пуснаха в сериен автомобил на водород.

Mirai меко казано не се продава като топъл хляб, но това явно не спира Toyota в усъвършенстването на технологията. От концерна обявиха, че заедно с дъщерната компания Hino разработват водороден влекач.

Камионът ще използва познатата от Mirai задвижваща система с горивни клетки, но в уголемен мащаб. Обемът на резервоарите за водород, например, ще стига за изминаването на 600 км с едно зареждане.

Японците смятат, че електромоторите и акумулаторите не са най-удачният избор за камиони, които обикновено навъртат по няколкостотин километра дневно. За разлика от техните батерии резервоарите за водород се пълнят за броени минути и осигуряват по-голяма автономност.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 да де

    20 5 Отговор
    Точно така това е бъдещето, а не електрокарите с прескъпите акумулатори които поне за сега са със смешен пробег, а за времето за зареждането им да не говорим.

    Коментиран от #3, #4

  • 2 Borislav Popov

    12 5 Отговор
    Дано успеят, важното е ДВГ полека лека да намалеят и сетне съвсем да изчезнат и ние да престанем да сме зависими от петролните мафиоти.
  • 3 гост

    8 19 Отговор

    До коментар #1 от "да де":

    Акумулаторите със "смешния пробег" дават над 800 км или със 30% ПОВЕЧЕ от "бъдещето" ти със 600 и това е само на първо четене и защото се съобразяват с цени и закони за времето , което шофьора може да кара !! И се благодари , че няма достатъчно производство на батерии , иначе Семи вече щеше да е залял поне САЩ , както леките модели !! И кой го интересува за колко се зареждал водорода , като поне още 10-15 години , да не кажа никога водородните станции няма да са и една стотна от електрическите зарядни ?? Да не говорим , че цената на километър е 2-3 ПЪТИ по-голяма , което за товарен транспорт е достатъчно ако ще да е по-добър по всичко останало , а той не е , напротив много по-зле е !!!
  • 4 Водородът е бъдещето

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "да де":

    Тъкмо преди малко четох една статия с една много умна мисъл в нея "Водородът е бъдещето и винаги такова ще си остане" от 20 години се слушаме как водорода е бъдещето и от тогава няма никаква промяна. Все си остава в бъдещето. тогава никой не говореше за батерии ,a вижте сега какво става, само защото цените им паднаха 10 пъти, а батериите не са кой знае колко по-добри.

    Коментиран от #7, #8

  • 5 Електрошок

    4 9 Отговор
    Сега ще се появи и ГосТ с шибаното Т и ще обясни,че това е бъдещето!Нищо че до колелата достига1/6 от енергията и че водородния афтомобил на Тойота е като ванкеловия на Мазда.
  • 6 Госあ

    10 6 Отговор
    След като Тойота и Даймлер казват че това е бъдещето, значи Е. И ще бъде, ако ни е грижа за него. Ядрена енергия, водородни двигатели и генно инженерство. Това казва здравият разум и науката.

    Коментиран от #9


  • 7 Госあ

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Водородът е бъдещето":

    Няма и да станат по добри. Както и соларите ,това са теоретично ограничения технологии за източване на пари и хипер производство на боклуци

    Коментиран от #29

  • 8 Електрошок

    5 4 Отговор

    До коментар #4 от "Водородът е бъдещето":

    Преди 50 години учех ДВГ и тогава в учебниците пишеше,че водорода не е технологичен и икономичен преносител на енергия,а в същото време в популярните списания обясняваха,че това е "горивото на бъдещето"!Нищо ново под слънцето!
  • 9 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Даймлер отдаааавна каза , че се отказва от водорода , ако и това си пропуснал , а Тойота просто си оправдава милиардите изхарчени за нищо през предните години !! И дори в Тойота признават , че на водород е ПО-СКЪПО и то значително от на дизел , да не говорим за на батерии !!!!!!! Ама щом ти си рекъл , сигурно по-знаеш , хахахаххахаха !!! Daimler би шута на водородната програма !! Daimler е първият от големите производители, който се отказва от разработките си в тази посока. Daimler, с други думи цялата инженерна, ноу хау и маркетингова машина на щутгартския гигант Mercedes-Benz, се отказа от водорода с едно кратко и доста категорично изявление на симпатичния мустакат чичко Дитер Цетше. Той призна, че в момента просто няма смисъл. Няма смисъл да се влагат милиарди в разработването на водородни автомобили ! Батериите за обикновените електрически автомобили поевтиняват стремглаво, а зарядните станции вече изникват дори в страни като нашата, където инфраструктурата не се слави с особена скорост на развитие. На този фон да произвеждаш водород от вода с електролиза, да го съхраняваш под високо налягане, и да създаваш необходимата за целта инфраструктура, изглежда ненужно и безсмислено !!!!!! 2017 год . !!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #10, #11, #14

  • 10 Госта

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ха така кажи му го, хак да му е на тва говедо.
  • 11 Госあ

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    🤣 т'ва палячото ли го каза? Щото в интернет видях с дата 2020 съвсем други неща. Както и да е. В един момент ще дойде време да се поиска отговорност.

    Коментиран от #15

  • 12 Pompev 🇧🇬

    3 2 Отговор
    Водорода го има във водата,кво ще вървят с вода ли?
  • 13 Госあ

    4 4 Отговор
    Между другото, ако тоя мъск не беше толкова тъп,необразован и нахален, щеше да ми е безразличен. Но сега направо ми се повдига.

    Коментиран от #18

  • 14 Госあ

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Даймлер братчед, работи от 1990 върху техните клетки и ни най малко са им "били шут", 1990 палячото е продавал вестници, а такива като тебе са били на магурата или са вкарвали турски маратонки.

    Коментиран от #16, #19

  • 15 Госта

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    Ми хайде бе палячо, недей да го криеш, покажи го т'ва дето си го видял в интернета, че да го видим и ние, за не смятаме за лъжец и пустослов.

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Не разбрах , на Дитер Цетше ли викаш палячо или даже не можеш и това да прочетеш , хахахахха !!!
  • 17 Госあ

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госта":

    Януари 2020 бате :https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/alanohnsman/2020/01/09/hydrogen-on-the-rise-at-ces-from-drones-and-daimler-trucks-to-toyotas-city-of-the-future/amp/ отиваш на страницата на Даймлер и четеш. А големи камиони на батерия, звучи като мъск - физик

    Коментиран от #22

  • 18 Госта

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    А Мъск, какво общо има с дадената новина бе, чепушило ?
  • 19 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Даймлер "братчет" , може и да работи от 90 година , ама от 2017 ВЕЧЕ не работи , а скоро няма да работи не само по водород , ами и по двг , както и всички останали немци , които вече го обявиха официално !!! И не се надявайте на заявленията за "2050-та" , щото това важи за джунглите и пустините на Африка , Азия и Южна Америка , за Европа краят на двг ще е 2030-2035 най-късно и то ако батериите не спаднат с 50% прз следващите 5 години , което е твъде съмнително !! В противен случай след 2025 пушилник ще си купи някой само ако му го подарят !!! А за водородните ти мечти , какво да кажа , хахаххаххахахха !!!

    Коментиран от #21

  • 20 Госあ

    3 3 Отговор
    Самият Тръмп каза,че електромобилите не нонсенс. И не знам защо германците от ваг ,вместо да ги разпердушинят,както направи мазда и пежо, тръгват по тоя идиотска мода,която ще зарине планетата с боклуци, освен неудобна.
  • 21 Госあ

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Беей беей.
  • 22 Госта

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    Какви са тези простотии, дето си ги пуснал, не видях никъде да пише конкретно, че Даймлер ще продължат да развиват водородни технологии.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Госあ

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Госта":

    Форбс бе бате 2020. "Like Toyota, Daimler has been working to commercialize fuel cell vehicles since the 1990s, and though it currently offers the F-Cell sport-utility vehicle in a few markets, the parent of Mercedes-Benz is shifting its focus to heavy trucks and buses, says R&D chief Markus Schäfer." Са,маркираш текста,даваш копи и после пейст в преводача. За повече информация- страницата на Даймлер.
  • 24 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Госта":

    Освен т'ва се отплЕснАхме. Тук става въпрос за камиона на Тойота - най големия производител в света, а не за този на Даймлер или за цигането мъск.

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    3 1 Отговор
    has been се превежда Е работил , "експерте" , а не ЩЕ работи , за съжаление на тебе и компания ! Не приемай мечтите си за факти !

    Коментиран от #26

  • 26 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Аха от 1990 ,айде са продължи нататък с продута и фокуса в бъдеще. И както писах,просто отиваш на страницата на Даймлер и четеш. А това е Тойота в момента.

    Коментиран от #30


  • 27 Госта

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Госあ":

    Цигаето Мъск, да не те е онодил, докато си била малечка, щото глеам си много неравнодушна към него ?
  • 28 Тия па

    1 3 Отговор
    Още кола като хората не могат да направят , тръгнали влекач да създават.
  • 29 Развиват се, развиват се!

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    Кой те излъга, че батериите не се развиват? Макар и само с по 5-10% годишно, батериите се развиват ВСЯКА година, от години насам.
  • 30 Я прочети пак

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "Госあ":

    Всички се отказаха да развиват водородната технология за леките автомобили. Засега говорят за задвижване на тежки машини, самолети и плавателни средства. Говорят за използване на водорода в стоманодобивната и циментовата промишленост и всякакви други тежки промишлености, но не и за лични леки автомобили, където вече дори бъдеще няма. Батериите вече са достатъчно добри, за да има смисъл от водорода.

    Коментиран от #31

  • 31 Госあ

    3 3 Отговор

    До коментар #30 от "Я прочети пак":

    Даймлер имат своя клетка за автомобили и сега се прехвърлят на тежкотоварни автомобили. Тойота също. А това ви го пиша отдавна на вас. Не ми обяснявай на мен. Сега трябва да бъде направена инфраструктурата и максимално оптимизарано производството на водород. А то вече е доста напред. И тук не говорим само за цени,а за мърсотия. Щото дори дизелите са по чисти от електрокарите ФАКТ. Ама за екология спрехте да говорите а ? Като ви се спрат държавните субсидии, ше видим колко евтини ще бъдат.

    Коментиран от #34

  • 32 СтарТИРаджия

    3 2 Отговор
    Я стига простотии: електрокари и водородни "бомби" - булшит! Ивеко и Скания го измислиха - метан му се казва. Също с нулеви емисии! И доказано работи нормално и безотказно! Българите при това сме пионери в тестването и въвеждането в експлоатация. Вътрешният тежкотоварен транспорт определено върви към метан и това е близкото бъдеще за "тир-овете"! В момента се работи към високо компресиращи зарядни, за да се вдигне пробега на 1500 - 1600 км. Щото в момента е ограничен на около 500. Тогава вече дизела на камионите отива в миналото за Европа!

    Коментиран от #33

  • 33 Далече си от истината

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "СтарТИРаджия":

    И ти си повярвал в мита, че пропан бутан и метан не отделят вредни емисии, но този мит е лъжа. Отделят само 20% по-малко въглероден диоксид отколкото бензина. Това не им стига дори да покрият днешните изисквания от 95гр на километър, иначе всички автомобилни компании щяха да се втурнат да произвеждат автомобили на газ, за да избегнат глобите.
  • 34 Да си го кажем направо

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "Госあ":

    Има ли корпорация която да разработва водородни леки автомобили и да залага бъдещето си на тях? Няма! Това са фактите, всичко останало са твои фантазии. Засега изместиха фокуса върху тежкотоварните автомобили и машини, за да си оправдаят досегашните инвестиции, но да си споделя и моето виждане - камионите ще се захранват от батерии много по-скоро, отколкото леките автомобили, защото става въпрос за бизнес, а батериите дават най-ниската цена на километър още днес. Фирмите веднага бяха минали на електрически камиони, ако имаше откъде да ги купят, защото там емоциите са на последно място. Всичко е бизнес. Не биха купили водороден камион, на който километра им излиза два пъти повече отколкото на дизел, само за да бъдат ЕКО.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.