След като провериха издръжливостта на автомат АК-74М при непрекъсната стрелба до пълен отказ, експерти от руския концерн "Калашников" подложиха на подобно изпитание и РПК (Ручной Пулемёт Калашникова). Тестът е проведен на полигон край гр. Вятски Поляни, където тези картечници се произвежда от 1961 г. насам.
Оръжието, избрано за изпитанието, е чисто ново, макар и произведено през 1974 г. Използвани са стандартни патрони калибър 7.62 милиметра, като стрелбата прекъсва за кратко само за презареждане.
Също както АК-74М, РПК защитава безпроблемно реномето си - проблеми започват да се появяват чак след 975 последователни изстрела. След 1 005-ия патрон дървените части на картечницата се запалват, а затворът започва да заяжда. Картечницата блокира след 1 232 изстрела, когато стволът се цепи между цевта и газовата камера.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АК-47
Коментиран от #13, #16, #20, #62
19:23 08.04.2020
2 Йозеф
19:26 08.04.2020
3 Ак-74
Коментиран от #5, #9, #10, #12
19:31 08.04.2020
4 Емил
19:33 08.04.2020
5 пощальона Пейо
До коментар #3 от "Ак-74":
Къде пише че АК 74 стреля с 7.62 ?Коментиран от #41
19:34 08.04.2020
6 Я Хари Бобонка
19:51 08.04.2020
7 смях
19:51 08.04.2020
8 Ххх
Коментиран от #15
19:53 08.04.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Шекспир
Коментиран от #35
20:22 08.04.2020
12 Палячо 🤡 🤡 🤡
До коментар #3 от "Ак-74":
ПК стреля със 7,62×54 с мунициите на СВД,, Драгунов"!!! 54 е размера на гилзата 54 мм събира повече барут и от там далечината се овеличава на поразяване!20:23 08.04.2020
13 Шекспир
До коментар #1 от "АК-47":
Руското фронтово оръжие Да.За 90г един пистолет не са направили като хоратаКоментиран от #14, #25
20:27 08.04.2020
14 Тиберий
До коментар #13 от "Шекспир":
Тт е доказан пистолет Тежък е но надежденКоментиран от #17
20:39 08.04.2020
15 Анонимен
До коментар #8 от "Ххх":
В казармата за да не чистим стреляхме целия взвод с два АК47 като всеки стреляша два пълнителя доколкото си спомням.Буквално ставаха вряли но винаги стреляха и никога не засичахаКоментиран от #45
20:55 08.04.2020
16 Анонимен
До коментар #1 от "АК-47":
Съветското искаш да кажеш но в чужбина търсеха най много произведените в БългарияКоментиран от #18, #19
20:59 08.04.2020
17 Шекспир
До коментар #14 от "Тиберий":
Пълни глупости.Навремето съседа ни беше милиционер и беше с ТТ.Гащите му все висяха на една страна от от тоя фланец.Коментиран от #21
21:04 08.04.2020
18 Тиберий
До коментар #16 от "Анонимен":
Качеството на Българското оръжеино проиводство превъзхождаше Руското Но Чехите са ненадминатиКоментиран от #36
21:08 08.04.2020
19 Шекспир
До коментар #16 от "Анонимен":
Това е армейска легенда.Тези които купуваха АК не можеха да четат а камоли да различат О от Е.АК е най доброто фронтово лично оръжие.Лесно за подръжка и безотказно.За града не ставаКоментиран от #24
21:09 08.04.2020
20 Sturmgewehr 44
До коментар #1 от "АК-47":
Хубаво, че бяха германците та да имат руснаците от кого да откраднат. Хуго Шмайзер на почивка ли беше в Русия след войната?Коментиран от #30
21:13 08.04.2020
21 Тиберий
До коментар #17 от "Шекспир":
Прав си много тежи за пистолет обаче е сравнително добър Аз съм фен на ЗигзауарКоментиран от #29
21:15 08.04.2020
22 Дельо хайдутин
Коментиран от #39
21:20 08.04.2020
23 Няма такова животно РПК
21:23 08.04.2020
24 Тиберий
До коментар #19 от "Шекспир":
Абсолютно си прав Градските условия не са за Калашников Там трябва пеецизност Калашника си е тоягаКоментиран от #44
21:23 08.04.2020
25 Artiom
До коментар #13 от "Шекспир":
Na vsqkade vav sveta se izpolzva kalashnik, tochno zashtoto izdarja 5 pati poveche istreli, strelq mnogo tochno, mnogo e evtino zashtoto se proizvejda na konveir i navsqkade po sveta.Коментиран от #27
21:24 08.04.2020
26 Няма такова животно РПК
21:29 08.04.2020
27 Шекспир
До коментар #25 от "Artiom":
:)))Явно не си стрелял много с АК щом му хвалиш точноста.АК доста рита и на АВТ след първия изтрел всички останали са шкарто.Силата му е в това да сее сее сее безкрай
Коментиран от #33
21:36 08.04.2020
28 Имаще лека картечница в стрелковото
21:37 08.04.2020
29 666
До коментар #21 от "Тиберий":
Прав си , но Токарев не е полицейски , а армейски пистолет,там стандартите са други!21:39 08.04.2020
30 А стига
До коментар #20 от "Sturmgewehr 44":
Ти от де си сигуренм, че е германец.Няма никаква информация за семеството му.
Може да е еврейн, поляк или друг.
За мен АК-47 не може да е измислен немски инженер, просто защото е много дървена конструкция.
Никой немски инженер няма да направи нещо толкова дялано с теслата.
21:51 08.04.2020
31 Тиберий
Коментиран от #32, #46, #61
21:56 08.04.2020
32 Анонимен
До коментар #31 от "Тиберий":
Предлагам 6-700 метраКоментиран от #34
22:02 08.04.2020
33 ХХХХ
До коментар #27 от "Шекспир":
Настрелял съм се АК-47 та ми е писнало. За казармата имам над 10 000 изстрела с АК-47.Гранични войски. Офицерите ни караха да стреляме толкова, че да ни писне от това желязо. Всяка седмица по няколко стрелби, а ние гледах ме да се скатем да не идем.
На края на службата един ми го каза защо. Пускаме ви двама келеша наряд с бойно оръжие и патрони сред хората. Трябва да вие писнало от него за да не правите глупости и ако се обърка нещо да знаете как да го ползвате.
И мога да кажа, че след 4 месец служба с 4-5 патрона свалях подвижна мишена на 400м. И това със стандртна сгавайка(води се по неточна заради приклада).
За ритането рита, но за всичко си има чалъм. Който идва със стрелба.
За службата от носенето му по наряди и стрелби му се изтри оксидацията. И беше останала сянка на униформата ми от него. Забравях, че е на рамото ми.
22:09 08.04.2020
34 Тиберий
До коментар #32 от "Анонимен":
И аз няма да улуча седемстотин метра е много Почти няма да ви виждамКоментиран от #43
22:16 08.04.2020
35 Йозеф
До коментар #11 от "Шекспир":
На друга картечница се сменя дулото, на тая пляка от клипа не може в полеви условия да смениш цевта.22:31 08.04.2020
36 Йозеф
До коментар #18 от "Тиберий":
И от мен глас за CZ.22:33 08.04.2020
37 Йозеф
22:58 08.04.2020
38 Алфа Вълкът
Коментиран от #47
05:48 09.04.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Sochi
07:07 09.04.2020
41 Идиот
До коментар #5 от "пощальона Пейо":
Пише го, чети! Пише, че се използват стандартни боеприпаси 7.62, а реално тази картечница стреля с 5.45мм.Автора ще ми изтрие коментара, но не се научи, че на български се казва цев, а не ствол.
Коментиран от #58
09:29 09.04.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 ррр
До коментар #34 от "Тиберий":
В кое "градско" сражение сте участвал? С фунийки може би?19:06 09.04.2020
44 787
До коментар #24 от "Тиберий":
Гледах някакъв филм за Сирия и там войника от ССО който охраняваше журналистите беше с РПК в ръцете.Чудна работа профитата от ССД /ГРУ си го плозват не видях да замахват с оръжието като с цепеница!19:12 09.04.2020
45 Ташунко Сапа
До коментар #15 от "Анонимен":
Мен пък ме кефеше да си го чистя21:40 09.04.2020
46 Arient
До коментар #31 от "Тиберий":
Ако няма оптики просто ще ти пръсна тиквата. Само да си намеря моя АК47 дето ми висеше на врата в казармата преди 30 и кусур години. Гаранта е една галяма тъпотия.Сигурен съм, че без очила не можеш да си закопчееш и гащите.
С противогаз с 6 патрона свалях моите 3 мишени а с другите 6 мишените на съседа, защото той беше очилат и с противогаз нищо не виждаше.
Коментиран от #49, #51
23:21 09.04.2020
47 Дедо Иван
До коментар #38 от "Алфа Вълкът":
Това е стандатна процедура в обреклото от съображение за сигурност. Иначе, защо не питаш "чалмите", всичките до една са въоръжени с АК. А до колкото съм Ок с географията, не са на северния полюс. И още нещо, преди около 10-на години, когато Барак-ата се бе заканил да ограничи оръжието в САЩ, американците масова напазаруваха де що има оръжие. Първото автоматично оръжие което се изкупи беше АК, без значение от модификацията. Мои близки с много зор си намериха един втора употреба за 800$, при това произведено в Калифорния, доста по "лефтерно" като качество, но не исках да им "убивам" ентусиазма към родното производство. Хайде всеки да си направи извода за авторитета на това оръжие и къде в класацията стои АК.08:58 10.04.2020
48 Картечар преди 10-ти
Коментиран от #50, #53, #54
11:17 10.04.2020
49 Солдат
До коментар #46 от "Arient":
Ни са пъни: на 400 м и пресечен терен без поне предварителен оглед с помощна оптика не можеш да си фиксираш целта. Особено пък частично прикрита и единична. Еле пък с калашник! Виж калашник(ама не М-ка) и близък бой - класика в жанра!!!11:21 10.04.2020
50 Д'мин
До коментар #48 от "Картечар преди 10-ти":
Не затвора а газовия механизъм е отдолу.14:42 10.04.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Рейнджър от Ирак
Коментиран от #55, #57
15:38 10.04.2020
53 kkk
До коментар #48 от "Картечар преди 10-ти":
Кой каза, че стрелба от ръка с ПКМ е невъзможна- сигурно съм изстрелял 20 000 патрона с такова чудо и не съм видял особени сложности при стрелба от ръка. Лесно- не е, точност- максимум 70%, за всичко обаче си има начин и той е един- тренировки... Ей ти нагледно как се тренира и да се гледа много, МНОГО внимателно на 0:54-0:57 от видеото:https://www.youtube.com/watch?v=wUq-29WYraM&list=FLbHsw9YteBYpLD6pPl1BQRw&index=7&t=132s
17:14 10.04.2020
54 kkk
До коментар #48 от "Картечар преди 10-ти":
Сега като се замисля само в това клипче сигурно са използвани повече муниции отколкото в нашето жалкото подобие на армия за цяла година...17:21 10.04.2020
55 Ъхмм
До коментар #52 от "Рейнджър от Ирак":
На това ли ви учат в новата ни армия? Да стоиш мирно като те стрелят с Калашник! Продължавайте да се учите така!Ъхмм!17:32 10.04.2020
56 Гунчо
П.П. РПК-74 е доста остаряло оръжие, сега има много по-добри "калашници", но повечето от вас ще ги видят само на снимка.
03:22 11.04.2020
57 mediator37
До коментар #52 от "Рейнджър от Ирак":
Идеята на по-малкия калибър е, че в по-малък обем и тегло се побират повече на брой патрони. Целта е икономия. Пример: ако стрелбата е по жива цел дали ще го нашиеш с 7,62 или 5,45, или с 14,5 - резултатът общо взето е един- излиза от строя.09:24 11.04.2020
58 Чавдар войвода
До коментар #41 от "Идиот":
Точно така. Патронът е същия, като на автомата. Пълнителят и той, с тази разлика, че събира 45 патрона, ако не се лъжа. Пълнителят на автомата събира 30. Може да сложиш пълнител от автомат, на картечницата и да стреляш. Може да сложиш пълнител от картечница, на автомата и да стреляш. Стреля много точно, почти без откАт. Куршумът е с изместен център на тежестта и прави всичко на кайма вътре в тялото на човек. Затова само стрелба на 'единичен'. Иначе е загуба на боеприпаси.11:18 11.04.2020
59 още
Коментиран от #60
17:25 11.04.2020
60 kkk
До коментар #59 от "още":
Ясно е кой не е докосвал никога АК... Начукайте си го у кухите глави- стандартен патрон за Калашник НЕ МОЖЕ ДА ПРОБИЕ РЕЛСА нито с големият, нито с малкият калибър. Има едни доста специални патрончета с които номерът става, но само ако уцелиш релсата където трябва- такива патрони у родната казарма никога не са давани на шимпанзетата, твърде скъпи са за да се хабят за глупости.Мога да го докажа на всеки, имам достъп до всичко нужно (вкл. и 3м. релса)- слагате 50 бона на масата и ви доказвам нагледно как стандартен патрон за АК НЕ УСПЯВА да пробие релса...
Коментиран от #63
17:53 11.04.2020
61 Запознат
До коментар #31 от "Тиберий":
Карабината м1 е много точно и далекобойно оръжие използвано е като снайпер!22:15 13.04.2020
62 Експерт
До коментар #1 от "АК-47":
Най- евтиното оръжие е руското и за това е достъпно за арабелите и африканците!22:18 13.04.2020
63 точно
До коментар #60 от "kkk":
а също има и руски клипове в тубата че никва релса не може да пробие, само я драска03:57 15.04.2020