Last news in Fakti

17 Декември, 2020 09:51 16 718 34

Няколко недостатъка на автоматичната скоростна кутия при работа през зимата

  • автоматична трансмисия-
  • съвети-
  • зима

През зимата обаче автомобил с автоматична трансмисия може да поднесе редица неприятни изненади и трябва да сте подготвени за това

Няколко недостатъка на автоматичната скоростна кутия при работа през зимата - 1

Известен факт е, че автомобилите с "автоматик" са по-скъпи от версиите с "механика", въпреки това те отдавна се продават много по-добре. Особено когато става въпрос за големи градове, където трафикът и задръстванията са ежедневие. През зимата обаче автомобил с автоматична трансмисия може да поднесе редица неприятни изненади и трябва да сте подготвени за това.

Първият проблем се проявява в целия си блясък при стартиране на двигателя. Ако колата има изтощена батерия или развален стартер, няма да можете да я приведете в действие посредством метода "бутане". Ще трябва да се обадим на репатрак, който да откара колата с „два педала“ до място, където да бъде „съживена“.

Разбира се, можете да опитате да подадете ток от друг автомобил с помощта на кабели, но при изцяло изтощена батерия това застрашава електронните системи на автомобила, така че е по-добре да не рискувате. В края на краищата замяната на изгорели електронни вериги в съвременната кола е доста скъпо удоволствие.

Друг проблем е загряването на "кутията" на студено. Автоматичната трансмисия изисква задължително загряване на работната течност, но тайната е, че е невъзможно да се направи това на празен ход. Течността се загрява само в движение. Ето защо, ако веднага започнете да карате с пълна газ увеличеното износване на автоматичната скоростна кутия е гарантирано. И с течение на времето това със сигурност ще се отрази на ресурса ѝ.

Между другото, нека не забравяме и факта, че е необходимо да се сменя работната смазочна течност в "автоматика" много по-често, отколкото в механичната скоростна кутия. Ако това не бъде направено, отново ще се стигне до скъпи ремонти.

И накрая ще припомним, че е по-трудно е да се измъкнете от снежния плен с кола с „автоматик“. Ако на механична трансмисия можете лесно да "разклатите" колата, когато е попаднала в снежен "капан", то с автоматика това става доста по-трудно. Да не забравяме, че дългото буксуване в снега също не добавя ресурс към автоматичната трансмисия. Автоматът може да прегрее, което често води отново до неприятните скъпи ремонти.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо

    102 2 Отговор
    Не сте пускали скоро статията за подгряване на двигателя, време е ...
  • 2 Румен

    41 67 Отговор
    Ено ще кажа. Никога, ама никога не подменяйте маслото в скоросната автоматична трансмисия. Иначе сте я прецакали. Аз съм механик, и то много добър и от опит знам. Всеки сервиз лъже, ама яко къже за пари

    Коментиран от #7, #23

  • 3 Любен

    38 24 Отговор
    Подкрепям Румен. Имам Мерцедес произведен през 1997 г. В упътването му пише, че маслото в скоростната кутия не се сменя. Няма щека за проверка на нивото на маслото в кутията, а има тапа. Ако някой не вярва, ще снимам текста.
  • 4 БАЙ Х@Й

    11 4 Отговор
    Радо, търся хибрид с РЪЧНИ скорости ‼

    Коментиран от #29

  • 5 БАЙ Х@Й

    10 13 Отговор
    Едно време имахме специален урок: съчинение по картинка ! Явно Радо е бил добър! Бутаха колите с ангренажна верига или колело , за гумените ремъци не е желателно ! Не е желателно и смяната на маслото в трансмисията ! Ръчките постепенно остават за базови и бюджетни модели от самите производители , а и чисто технически !
  • 6 г0ш0

    16 47 Отговор
    Освен жените кой ти кара автоматик хахах

    Коментиран от #11, #13, #22

  • 7 Перо

    18 24 Отговор

    До коментар #2 от "Румен":

    Аз пък познавам един приятел,чиито Фолксваген имаше автоматична скоростна кутия,която нито един сервиз в БГ не можа да я оправи,след като се развали. Това е сложен механизъм с безброй зъбни колела,налягане на маслото и много други трудности. В САЩ почти всички коли са с автоматични скоростни кутии,поради безумния трафик,но ако се развали,никой не я ремонтира,а се подменя с нова. Иначе е удобна за трафик,наклони,не толкова при изпреварване, но според мен не е за БГ!
  • 8 Васил

    18 8 Отговор
    Какво го обсъждаме като станат електричките масови там няма кутии и съединители масло. Тези трансмисии са на доизживяване.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Перо

    8 5 Отговор

    До коментар #8 от "Васил":

    Точно така!
  • 10 Еблю

    13 2 Отговор

    До коментар #8 от "Васил":

    Точно, но това в Бг ще стане най малко след около сто години! 🤣
  • 11 БАЙ Х@Й

    24 3 Отговор

    До коментар #6 от "г0ш0":

    Жорка, спИциално за теб брато ! Намери ми ръчка хибрид, електромобил, а и виж колко пръчки има в премиум сегмента на марките! Ръчките вече бавно , но сигурно стават екзотика и мил спомен !

    Коментиран от #15

  • 12 Любен

    30 2 Отговор
    Аз друго ще кажа на разбирачите, намерете ми Ролс Ройс с ръчни скорости, Бентли с ръчни скорости, те зимно време не се карат, като навали сняг кочияша изкарва каретата и впряга конете.
  • 13 kkk

    79 6 Отговор

    До коментар #6 от "г0ш0":

    Примерно всеки разумен човек дето вместо да ви слуша глупостите е пробвал що е то читав автомат за 2-3 дни в града- карам вече 400 000++км. с автоматик и не съществува вариант в който да подкарам пак ръчка в града, а на дълъг път е без значение кутията... И да ви разбия фантазиите:

    - на автоматика маслото се сменя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на 50-60 000км.
    - това, че пишело някъде как било "доживотно" и не се пипа е вярно ама с една уловка- става дума за предвиденият живот на кутията който рядко е повече от 250-300 000км., и то в идеалният случай.
    - ремонтите на автомата са скъпи (моя Айсин глътна 2 бона за смяна на АБСОЛЮТНО ВСИЧКО което се износва), но такива се правят веднъж на около 300 000км., а за същият пробег се сменя минимум 2 пъти съединител и демпферен маховик като там комплекта е от 1300лв. нагоре
    - тоест като поддръжка (смяна на маслото, съединители, маховици и т.н.) ръчката и автомата са на кантар за целият живот на колата

    Единственото вярно е, че разхода с автомат е около 0,5-1л./100км. по-висок. А когато дойде времето да ме вълнува, че давам 100лв. повече за нафта всеки месец при 50 000км. годишен пробег не ще сменя колата, а просто ще се обеся щото явно ще съм станал твърде мързелив и некадърен.

    Почвайте да плюете и да ми обяснявате колко греша, но колата ми показва 7,2л./100км. разход за последните 7000км. при средна скорост около 40км/ч- тоест с ПРЕОБЛАДАВАЩО каране в града.

    Коментиран от #17, #19, #20, #33

  • 14 Коне

    8 7 Отговор
    Да кажем, че в част от изписаното има някаква логика, но защо автоматика да не може да се "разклати" за да се измъкне от снежния "капан". Все пак и тя има свободна. И няма никакъв проблем да се дръпне няколко метра дори с кола при повечето автоматици даже няколко километра няма проблем

    Коментиран от #16, #26

  • 15 формула 1

    13 10 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":

    Така е ! В този джендър свят, всичко мъжко бавно става екзотика.Ръчки ще има само в спортните автомобили!

    Коментиран от #21

  • 16 kkk

    14 2 Отговор

    До коментар #14 от "Коне":

    Автомата може да го теглиш (силно нежелателно, но може), но не можеш да го запалиш с теглене/бутане при умрял стартер.

    И вервай ми, не можеш да разклатиш автоматика в снега- пробвал съм и ефекта е с години далеч от този при ръчка. А и при дълги такива опити за "клатене" гарантирано ще те боли джоба
  • 17 един

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "kkk":

    Ти си готов за електричка, пич!С нея даже и спирачка рядко ще натискаш, пътуваш и си дремеш!

    Коментиран от #18

  • 18 kkk

    13 2 Отговор

    До коментар #17 от "един":

    В момента в който електричката ми осигури долните неща ще си купя такава:

    - пробег с едно зареждане поне 1000км. през зимата при -15 градуса и при работещи на максимум парно и подгрев на седалки, стъкла, огледала
    - поне на 1/3 от сегашните бензиностанции да има поне по 5 колонки за зареждане
    - да зареждам батерията от 10 до 100% за максимум 15 минути

    Докато това се случи ще си карам нормална кола, максимум някой плъг-ин хибрид дето да ми осигурява 30-40км. само на ток
  • 19 Germany Metal

    9 2 Отговор

    До коментар #13 от "kkk":

    Аз имам една стара баба,БМВ е36,пет степенен автомат,на 330 хиляди км е. Опитвам се от известно време да "убия "кутията,но няма убиване. Това е вечно"животно". Просто искам да я строша за да и сложа ръчка,но както е казал поета:той не умира!
  • 20 type-R

    14 3 Отговор

    До коментар #13 от "kkk":

    Всичко което се иска е малко внимание и любов към колата. Нещо нетипично за българина. Масълцето дори по-често от 50к км и то на няколко пъти, защото от един път излиза едва 1/3. Точиш, докато стане розово. Имам коли и с двата вида трансмисии, но такъв кеф като да настъпиш мощен автомат додолу няма! Както се казва: "американците са го измислили"...
  • 21 type-R

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "формула 1":

    Явно си по-млад от мен. Макларън в най-добрите им години слагаха точно автоматици на колите си ит Формула 1... За пръв път сложиха пера за смяна след като покойния Аертон Сена, Бог да го прости, ги изпробва и одобри. Това беше някъде около 1991-2 год
  • 22 Без име

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "г0ш0":

    Комплексари в България боооллл.
    Ти си един от тях.
  • 23 Нормален

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Румен":

    Румене, на тоя принцип да не си сменяме и маслото на двигателя?Пък и не е толкова трудна смяната на маслото на автомат-иска малко четене само...
  • 24 Тошо

    10 8 Отговор
    Големи разбирачи станахте на автоматите и комфорта! Човек ще си помисли,че до вчера не сте карали москвич, жигули и трабант. По-надежно, евтино и удобно от ръчни за нашите ширини няма, колкото и да се правите на американци. Автомата е консуматив, а повечето живеете назаем, преливате от пусто в празно. Като не ви се кара кола си наемете шофьор, такси, градски.

    Коментиран от #27, #32

  • 25 Ракия

    3 0 Отговор
    300 000км с 20 годишен автомат нямам никакви проблеми ...
  • 26 с опит

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Коне":

    НЕ СТАВА, заради една от тежките зими и безброй дърпания и бутания продадох една А4 с предно - колата беше супер, но я намразих заради тея неща. Условия, при които кола с ръчка с едно заклащане ще излезе, се оказваха абсолютен капан за автомата ми. От тогава пак си карам автомат, но само 4х4 и нямам ядове. Колкото до маслото, не знам, имал съм и имам 6 автоматика и си сменям чинно маслото на 50-60 х.км, някак си не ми се рискува и да стискам палци.

    Коментиран от #28

  • 27 дедо Прът

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Тошо":

    типични приказки на човек, който не е помисирсвал автомат. Аз говорех дословнои същите неща преди да подкарам случайно. И да, и Москвич съм имал и Жигула, след тях още 5-6 коли с ръчни скорости, включително "бегачки" като бях по-млад. Сега обаче, освен ако обстоятелствата не го наложат, няма сила която да ме свали от автоматика.
  • 28 Bace

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "с опит":

    еми пускаш ръчен режим, избираш 2ра или 3та предавка и с отпускане и натискане на газта се разклаща. Ако е много зор на 1ва клатиш и те така. Иначе е вярно че със съединителя можеш много по-добре да контролираш газта когато си затънал. При автомата и затъване трее се внимава да не прегрее, на градина затънах в пясъка , навън 40 градуса пек и я мъчихме едно 10-15 минути, лампата на автомата светна, почивка, намерихме пръти да я повдигнем и излезе.
  • 29 хибрид

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":

    в момента на пазара има доста такива - Сузуки, Форд... за мен това е пълна глупост, но явно има фенове на хибриди с ръчка...
  • 30 МУРДЖО

    2 1 Отговор
    МНОГО РАЗБИРАЧИ ДЖЕНДЪРИ ЕИ И ОТ АВТОМАТИ РАЗБИРАТ И МНЕНИЯ ДАВАТ ,СТОЙТЕ СИ НА СЕЛО ВПРЯГАЙТЕ МАГАРИТО И ПЪЛНА ГАЗ НЯМА СМЯНА МАСЛО ,ПОСТОЯННО 4х4 НЯМА ЗИМНИ ГУМИ ЛЕТНИ ГУМИ И Т.Н
  • 31 Анонимен

    3 0 Отговор
    Искам да попитам всички монтьори изказали мнение тук! Къде са придобили дипломите си и къде практикуват?
    Ps. Момчета силно ви препоръчвам да се откажете от даване на мнение и от занаята!!
  • 32 Вввв

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Тошо":

    Байчев точно ти не знаеш къде си
  • 33 Специалиста

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "kkk":

    Браво за коментара. Ганя няма да разбере за какво иде реч, но е без значение така или иначе...
  • 34 Анонимен

    0 0 Отговор
    Старите ръчна, младите автомат. Електрическите са с компютър