Известен факт е, че автомобилите с "автоматик" са по-скъпи от версиите с "механика", въпреки това те отдавна се продават много по-добре. Особено когато става въпрос за големи градове, където трафикът и задръстванията са ежедневие. През зимата обаче автомобил с автоматична трансмисия може да поднесе редица неприятни изненади и трябва да сте подготвени за това.
Първият проблем се проявява в целия си блясък при стартиране на двигателя. Ако колата има изтощена батерия или развален стартер, няма да можете да я приведете в действие посредством метода "бутане". Ще трябва да се обадим на репатрак, който да откара колата с „два педала“ до място, където да бъде „съживена“.
Разбира се, можете да опитате да подадете ток от друг автомобил с помощта на кабели, но при изцяло изтощена батерия това застрашава електронните системи на автомобила, така че е по-добре да не рискувате. В края на краищата замяната на изгорели електронни вериги в съвременната кола е доста скъпо удоволствие.
Друг проблем е загряването на "кутията" на студено. Автоматичната трансмисия изисква задължително загряване на работната течност, но тайната е, че е невъзможно да се направи това на празен ход. Течността се загрява само в движение. Ето защо, ако веднага започнете да карате с пълна газ увеличеното износване на автоматичната скоростна кутия е гарантирано. И с течение на времето това със сигурност ще се отрази на ресурса ѝ.
Между другото, нека не забравяме и факта, че е необходимо да се сменя работната смазочна течност в "автоматика" много по-често, отколкото в механичната скоростна кутия. Ако това не бъде направено, отново ще се стигне до скъпи ремонти.
И накрая ще припомним, че е по-трудно е да се измъкнете от снежния плен с кола с „автоматик“. Ако на механична трансмисия можете лесно да "разклатите" колата, когато е попаднала в снежен "капан", то с автоматика това става доста по-трудно. Да не забравяме, че дългото буксуване в снега също не добавя ресурс към автоматичната трансмисия. Автоматът може да прегрее, което често води отново до неприятните скъпи ремонти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванчо
09:56 17.12.2020
2 Румен
Коментиран от #7, #23
09:59 17.12.2020
3 Любен
10:06 17.12.2020
4 БАЙ Х@Й
Коментиран от #29
10:06 17.12.2020
5 БАЙ Х@Й
10:13 17.12.2020
6 г0ш0
Коментиран от #11, #13, #22
10:14 17.12.2020
7 Перо
До коментар #2 от "Румен":
Аз пък познавам един приятел,чиито Фолксваген имаше автоматична скоростна кутия,която нито един сервиз в БГ не можа да я оправи,след като се развали. Това е сложен механизъм с безброй зъбни колела,налягане на маслото и много други трудности. В САЩ почти всички коли са с автоматични скоростни кутии,поради безумния трафик,но ако се развали,никой не я ремонтира,а се подменя с нова. Иначе е удобна за трафик,наклони,не толкова при изпреварване, но според мен не е за БГ!10:14 17.12.2020
8 Васил
Коментиран от #9, #10
10:15 17.12.2020
9 Перо
До коментар #8 от "Васил":
Точно така!10:19 17.12.2020
10 Еблю
До коментар #8 от "Васил":
Точно, но това в Бг ще стане най малко след около сто години! 🤣10:27 17.12.2020
11 БАЙ Х@Й
До коментар #6 от "г0ш0":
Жорка, спИциално за теб брато ! Намери ми ръчка хибрид, електромобил, а и виж колко пръчки има в премиум сегмента на марките! Ръчките вече бавно , но сигурно стават екзотика и мил спомен !Коментиран от #15
10:31 17.12.2020
12 Любен
10:41 17.12.2020
13 kkk
До коментар #6 от "г0ш0":
Примерно всеки разумен човек дето вместо да ви слуша глупостите е пробвал що е то читав автомат за 2-3 дни в града- карам вече 400 000++км. с автоматик и не съществува вариант в който да подкарам пак ръчка в града, а на дълъг път е без значение кутията... И да ви разбия фантазиите:- на автоматика маслото се сменя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на 50-60 000км.
- това, че пишело някъде как било "доживотно" и не се пипа е вярно ама с една уловка- става дума за предвиденият живот на кутията който рядко е повече от 250-300 000км., и то в идеалният случай.
- ремонтите на автомата са скъпи (моя Айсин глътна 2 бона за смяна на АБСОЛЮТНО ВСИЧКО което се износва), но такива се правят веднъж на около 300 000км., а за същият пробег се сменя минимум 2 пъти съединител и демпферен маховик като там комплекта е от 1300лв. нагоре
- тоест като поддръжка (смяна на маслото, съединители, маховици и т.н.) ръчката и автомата са на кантар за целият живот на колата
Единственото вярно е, че разхода с автомат е около 0,5-1л./100км. по-висок. А когато дойде времето да ме вълнува, че давам 100лв. повече за нафта всеки месец при 50 000км. годишен пробег не ще сменя колата, а просто ще се обеся щото явно ще съм станал твърде мързелив и некадърен.
Почвайте да плюете и да ми обяснявате колко греша, но колата ми показва 7,2л./100км. разход за последните 7000км. при средна скорост около 40км/ч- тоест с ПРЕОБЛАДАВАЩО каране в града.
Коментиран от #17, #19, #20, #33
10:45 17.12.2020
14 Коне
Коментиран от #16, #26
10:50 17.12.2020
15 формула 1
До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":
Така е ! В този джендър свят, всичко мъжко бавно става екзотика.Ръчки ще има само в спортните автомобили!Коментиран от #21
10:53 17.12.2020
16 kkk
До коментар #14 от "Коне":
Автомата може да го теглиш (силно нежелателно, но може), но не можеш да го запалиш с теглене/бутане при умрял стартер.И вервай ми, не можеш да разклатиш автоматика в снега- пробвал съм и ефекта е с години далеч от този при ръчка. А и при дълги такива опити за "клатене" гарантирано ще те боли джоба
10:55 17.12.2020
17 един
До коментар #13 от "kkk":
Ти си готов за електричка, пич!С нея даже и спирачка рядко ще натискаш, пътуваш и си дремеш!Коментиран от #18
11:25 17.12.2020
18 kkk
До коментар #17 от "един":
В момента в който електричката ми осигури долните неща ще си купя такава:- пробег с едно зареждане поне 1000км. през зимата при -15 градуса и при работещи на максимум парно и подгрев на седалки, стъкла, огледала
- поне на 1/3 от сегашните бензиностанции да има поне по 5 колонки за зареждане
- да зареждам батерията от 10 до 100% за максимум 15 минути
Докато това се случи ще си карам нормална кола, максимум някой плъг-ин хибрид дето да ми осигурява 30-40км. само на ток
11:43 17.12.2020
19 Germany Metal
До коментар #13 от "kkk":
Аз имам една стара баба,БМВ е36,пет степенен автомат,на 330 хиляди км е. Опитвам се от известно време да "убия "кутията,но няма убиване. Това е вечно"животно". Просто искам да я строша за да и сложа ръчка,но както е казал поета:той не умира!17:01 17.12.2020
20 type-R
До коментар #13 от "kkk":
Всичко което се иска е малко внимание и любов към колата. Нещо нетипично за българина. Масълцето дори по-често от 50к км и то на няколко пъти, защото от един път излиза едва 1/3. Точиш, докато стане розово. Имам коли и с двата вида трансмисии, но такъв кеф като да настъпиш мощен автомат додолу няма! Както се казва: "американците са го измислили"...17:27 17.12.2020
21 type-R
До коментар #15 от "формула 1":
Явно си по-млад от мен. Макларън в най-добрите им години слагаха точно автоматици на колите си ит Формула 1... За пръв път сложиха пера за смяна след като покойния Аертон Сена, Бог да го прости, ги изпробва и одобри. Това беше някъде около 1991-2 год17:36 17.12.2020
22 Без име
До коментар #6 от "г0ш0":
Комплексари в България боооллл.Ти си един от тях.
19:54 17.12.2020
23 Нормален
До коментар #2 от "Румен":
Румене, на тоя принцип да не си сменяме и маслото на двигателя?Пък и не е толкова трудна смяната на маслото на автомат-иска малко четене само...21:51 17.12.2020
24 Тошо
Коментиран от #27, #32
22:51 17.12.2020
25 Ракия
01:37 18.12.2020
26 с опит
До коментар #14 от "Коне":
НЕ СТАВА, заради една от тежките зими и безброй дърпания и бутания продадох една А4 с предно - колата беше супер, но я намразих заради тея неща. Условия, при които кола с ръчка с едно заклащане ще излезе, се оказваха абсолютен капан за автомата ми. От тогава пак си карам автомат, но само 4х4 и нямам ядове. Колкото до маслото, не знам, имал съм и имам 6 автоматика и си сменям чинно маслото на 50-60 х.км, някак си не ми се рискува и да стискам палци.Коментиран от #28
09:24 18.12.2020
27 дедо Прът
До коментар #24 от "Тошо":
типични приказки на човек, който не е помисирсвал автомат. Аз говорех дословнои същите неща преди да подкарам случайно. И да, и Москвич съм имал и Жигула, след тях още 5-6 коли с ръчни скорости, включително "бегачки" като бях по-млад. Сега обаче, освен ако обстоятелствата не го наложат, няма сила която да ме свали от автоматика.09:28 18.12.2020
28 Bace
До коментар #26 от "с опит":
еми пускаш ръчен режим, избираш 2ра или 3та предавка и с отпускане и натискане на газта се разклаща. Ако е много зор на 1ва клатиш и те така. Иначе е вярно че със съединителя можеш много по-добре да контролираш газта когато си затънал. При автомата и затъване трее се внимава да не прегрее, на градина затънах в пясъка , навън 40 градуса пек и я мъчихме едно 10-15 минути, лампата на автомата светна, почивка, намерихме пръти да я повдигнем и излезе.12:11 18.12.2020
29 хибрид
До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":
в момента на пазара има доста такива - Сузуки, Форд... за мен това е пълна глупост, но явно има фенове на хибриди с ръчка...21:34 18.12.2020
30 МУРДЖО
23:25 18.12.2020
31 Анонимен
Ps. Момчета силно ви препоръчвам да се откажете от даване на мнение и от занаята!!
04:00 20.12.2020
32 Вввв
До коментар #24 от "Тошо":
Байчев точно ти не знаеш къде си16:01 20.12.2020
33 Специалиста
До коментар #13 от "kkk":
Браво за коментара. Ганя няма да разбере за какво иде реч, но е без значение така или иначе...21:21 22.12.2020
34 Анонимен
00:37 20.08.2022