Last news in Fakti

10 Февруари, 2021 10:40 2 632 11

Volkswagen: производство на електромобили в световен мащаб

  • volkswagen-
  • електромобили

Volkswagen работи активно върху разширяването на своята мрежа от производствени мощности за електрически превозни средства в глобален мащаб и стартът на производството на ID.3 в Стъкления завод в Дрезден бе последната значима стъпка в тази насока. Предлагаме ви кратък преглед на развитието на този процес

Volkswagen: производство на електромобили в световен мащаб - 1

Volkswagen бележи сериозен напредък в развитието на своята електрическа офанзива и през 2021 година. Предстои съвсем скоро марката да отбележи пазарната премиера на новия ID.4 - първият изцяло електрически SUV модел с емблемата на Volkswagen, а през тази година ще станем свидетели и на дебюта на още един представител на ID. семейството. С увеличаването на броя на електрическите модели в гамата на марката естествено нараства и обемът на производството и продажбите - след реализацията на общо 134 000 изцяло електрически автомобили през изминалата година, последователно покачване на този показател се очаква и през следващите няколко години. Решаваща роля в тази насока несъмнено ще играе и създаването на мрежа от модерни производствени мощности за електрически превозни средства в глобален мащаб. „Марката Volkswagen изпълнява систематично и последователно програмата на своята електрическа офанзива. В допълнение към разработката и пускането на пазара на новите модели с електрозадвижване, това включва и трансформацията на мрежата от производствени мощности в глобален мащаб. Всичко това са важни фактори в подкрепа на нашите амбиции да се превърнем в световен лидер в сферата на електрическата мобилност “, сподели отговорният за електрическата мобилност член на Управителния съвет на марката Volkswagen Томас Улбрих.

Volkswagen: производство на електромобили в световен мащаб

Изграждането на глобална мрежа за производство на електромобили е от решаващо значение за компанията Volkswagen.

Последният ярък пример в тази насока бе стартът на серийното производство на модела ID.3 в Стъкления завод в Дрезден. В уникалното по рода си производствено съоръжение в столицата на германската провинция Саксония, от чиито поточни линии през годините слизаха луксозните лимузини Volkswagen Phaeton и Bentley Flying Spur, както и електрическия Volkswagen e-Golf, от края на месец януари вече се произвеждат по 35 екземпляра ID.3 всеки ден. Паралелно с производствената си функция, Стъкленият завод вече ще поеме и ролята на изследователски и иновационен център на Volkswagen за разработка на новаторски проекти и идеи за последващо внедряване в по-големи производствени мощности и обеми на марките от групата Volkswagen. Освен това уникалната атмосфера в Стъкления завод ще даде възможност на посетителите и гостите да получат цялостно впечатление и преживяване от срещата с моделите от ID. семейството.

В момента марката Volkswagen разполага с общо осем на брой напълно функционални или в процес на изграждане производствени мощности за електромобили на платформата MEB.

Стъкленият завод в Дрезден е четвъртата поред производствена мощност на марката в световен мащаб, където Volkswagen произвежда изцяло електрически модели на основата на технологичната платформа MEB. И докато Дрезден е относително малък обект от гледна точка на производствения обем, другите заводи за MEB модели в Цвикау (Германия), Антинг и Фошан (и двете в Китай) се отличават с много внушителни обеми на производството. Заводът в Цвикау беше първото съоръжение, което започна производството на MEB модели в края на 2019 година, преминавайки през пълна трансформация от производство на 100% автомобили с вътрешно горене до 100% електрически модели. В момента производството там се разширява стъпка по стъпка, като актуалният дневен обем възлиза на около 800 изцяло електрически ID.3 и ID.4, а през настоящата година към тях ще се добавят и електрически модели от марките Audi и Cupra. В качеството си на изцяло електромобилен завод, съоръжението в Цвикау ще може да произвежда до 1500 екземпляра дневно и ще достигне максимален годишен капацитет от 330 000 електромобила.

Заводът в Aнтинг е първият изцяло новоизграден производствен център за MEB електромобили на Volkswagen

Наред с това, към края на 2020 година в китайските заводи в Антинг и Фошан започна производството на MEB моделите ID.4 CROZZ и ID.4 X. От производствената мощност в Aнтинг излизад единствено и само електрически автомобили – това е и първият в света новопостроен завод за MEB модели на Volkswagen. В бъдеще в завода във Фошан на една поточна линия ще могат да се произвеждат както автомобили с конвенционално задвижване и двигатели с вътрешно горене, базирани на платформата MQB, така и чисто електрически модели на платформата MEB. И двата китайски завода бяха доведени до фаза на готовност за серийно производство в рамките на едва две години, като всеки от тях има максимален производствен капацитет от 300 000 автомобила годишно.

Volkswagen: производство на електромобили в световен мащаб

Заводът за производство на MEB модели в Антинг, Китай.

Съвкупният максимален производствен капацитет на четирите завода на Volkswagen за производство на MEB модели в Цвикау, Антинг, Фошан и Дрезден надхвърля 900 000 автомобила годишно. В момента всички заводи за производство на MEB автомобили все още са във фаза на повишаване на производствения темп, като планираният бъдещ максимален производствен капацитет на цялата мрежа ще достигне един милион електрически превозни средства годишно. Междувременно за производство на MEB модели се подготвят и заводите в Емден (Германия), Хановер (Германия) и Чатануга (САЩ), като се очаква първите електромобили да започнат да слизат от техните поточни линии през следващата година.

Volkswagen Group Components играе ключова роля

В допълнение към изграждането на нови и преоборудването на съществуващите заводи за производство на автомобили, процес на промени и преструктуриране във връзка с електрическата мобилност тече и в заводите за производство на части, възли и агрегати на Volkswagen Group Components. Така например, заводът в Касел (Германия) доставя елементи от електрическото задвижване и части от платформената архитектура на MEB. Системата на акумулаторните батерии на MEB моделите се разработва и произвежда в заводите на марката в Брауншвайг (Германия) и Фошан (Китай). Основните елементи на електродвигателите - ротор и статор, се доставят от завода за производство на компоненти в Залцгитер (Германия), където се намира и високотехнологичният експертен център за развойна дейност в областта на акумулаторните клетки CoE (Center of Excellence Battery Cell), разработващ ноу-хау в областта на акумулаторните технологии за цялата група Volkswagen. Това включва и производството – в близко съседство с центъра до 2024 година ще бъде изграден първият завод за акумулаторни клетки Northvolt Zwei на съвместното предприятие с шведския производител на батерии Northvolt AB.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12345

    13 6 Отговор
    Коде е сега гост за да ни обясни нагледно с цифри и факти как ВАГ загива, защото няма да имат батерии, тъй-като от Лесла са сключили договори за преференциални доставки. А пък те и батерийте ще си произвеждат.

    Коментиран от #3, #4, #5, #6

  • 2 Плевнелиев

    3 4 Отговор
    И що бе дойдохте в Кремиковци? Сумата с*ки напразно. Добре поне че взех 80 милиона комисионни за преговорите
  • 3 селяк

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Научи се кога се ползва и-кратко.
  • 4 ЩЕ си произвеждат .... в близката 2024

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    "А пък те и батерийте ще си произвеждат"

    Ключовата дума тук е ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ.


    "Това включва и производството – в близко съседство с центъра до 2024 година ЩЕ БЪДЕ ИЗГРАДЕН ПЪРВИЯТ завод за акумулаторни клетки Northvolt Zwei на съвместното предприятие с шведския производител на батерии Northvolt AB."
  • 5 И аз чакам антиелектриците

    7 5 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Чакам ги вкупом да се появят и да обяснят защо след като според статията Volkswagen към момента има максимален производствен капацитет от 900 хиляди бройки годишно, за 2020-та година продадоха само 130 хиляди броя?

    Същите не пропуснаха да се подиграват на Тесла, че продали само половин милион бройки при максимален производствен капацитет от 720 000.
  • 6 Русенец

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    гост да обясни първо, от какво ще печели Тесла, като не останат коли с ДВГ, на които да продава квоти? От електромобили ли? Че те сега нямат и един долар печалба от електромобили. Тесла е паразит, който живее от приемника си.

    Коментиран от #7, #8, #9

  • 7 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Русенец":

    Защо не напишеш нещо от себе си бе плагиат?
  • 8 Те пък стогодишните са цъфнали и вързали

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Русенец":

    Знаеш ли на каква стойност са кредитите на Volkswagen? Повече отколкото е пазарната им капитализация.

    От друга страна Тесла няма кредити а има свободни средства, въпреки че строи едновременно три завода и вече е на печалба шест поредни тримесечия, като печалбата и ще става все повече и повече, защото печели и от зарядните си станции,а електромобилите стават милиони и ще се увеличават с всяка измината година.

    Дори само от квоти, през следващите две-три години печалбите само ще се увеличават.
  • 9 И да цъкате минуси, дълговете не намаляв

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Русенец":

    Peĸopдьop нe caмo cpeд aвтoмoбилнитe ĸoмпaнии, нo и в чacтния ceĸтop изoбщo, e гигaнтът oт Boлфcбypг Vоlkѕwаgеn. Hoвa ĸлacaция нa нaй-зaдлъжнeлитe ĸoмпaнии, cъcтaвeнa oт Кrурtоѕzеnе. Cпopeд нeя, в мoмeнтa гpyпaтa имa дългoвe нa cтoйнocт 192 млpд. дoлapa, ĸoeтo e пoвeчe oт дъpжaвнитe зaдължeния нa cтpaни ĸaтo Унгapия, Kaтap, Чили и Hoвa Зeлaндия, нo вce пaĸ мaлĸo пo-мaлĸo oт ĸpeдититe нa Cayдитcĸa Apaбия, Oбeдинeнитe apaбcĸи eмиpcтвa и Иpлaндия.

    Зaдлъжнялocттa oбaчe cъc cигypнocт нe e чyждa и зa мнoгo oт ĸoнĸypeнтитe им, ĸaтo в чeлнaтa дeceтĸa пoпaдaт oщe Dаіmlеr нa тpeтa пoзиция cъc 151 млpд. дoлapa, Тоуоtа нa чeтвъpтa cъc 138 млpд. дoлapa, Fоrd нa ceдмa cъc 122 млpд. дoлapa и ВМW нa ocмa cъc 114 млpд. дoлapa.
  • 10 123

    2 1 Отговор
    Поне не лъжат като Тесла...
    Aвтoмoбилният дocтaвчик нa дaнни Eдмъндc тecтвa мнoжecтвo eлeктричecки прeвoзни cрeдcтвa, кaтo cрaвнявa пocтигнaтия oт тях прoбeг c прoгнoзния тaкъв нa ЕPА. Изнeнaдaтa e кoлкo лoшo ca ce прeдcтaвили aвтoмoбилитe нa Tеslа в cрaвнeниe c прoгнoзнитe диaпaзoни нa ЕPА. „Вceки мoдeл нa Tеslа, кoятo cмe тecтвaли, нe e уcпялa дa дocтигнe cвoятa oцeнкa нa прoбeг oт ЕPА“, ce кaзвa в прeccъoбщeниeтo нa Eдмъндc.Тecтвaни бяхa 15 eлeктрoмoбилa и caмo чeтиримa прoизвoдитeли нa aвтoмoбили влязoхa в клубa нa 300 мили c eднo зaрeждaнe: Fоrd Mоtоr (тикeр: F), Hyundаi Mоtоr (005380. Кoрeя), Pоrsсhе (PАH3.Гeрмaния), и Tеslа (TSLА).
    Тecтвaнитe прeвoзни cрeдcтвa нa Tеslа cрeднo ca пocтигнaли oкoлo 9% пo-лoшo oт прeдвидeнoтo рaзcтoяниe. Ocтaнaлитe 10 eлeктрoмoбилa нaдвишaвaт oчaквaния диaпaзoн cрeднo c oкoлo 19%.

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    При Мъск всичко е така. Надути данни а реално нищо.