Last news in Fakti

11 Февруари, 2021 17:57 16 941 47

На кои коли най-рядко светва индикатор "Check Engine"

  • check engine-
  • индикатор-
  • двигател-
  • повреда

Проучването се базира на работата на индикатора на таблото, показващ неизправност в двигателя

На кои коли най-рядко светва индикатор "Check Engine" - 1

Американската компания CarMD, един от най-големите доставчици на оборудване за бензиностанции, състави рейтинг на надеждността на автомобилните двигатели от 1996 година насам.

За разлика от повечето подобни класации, това проучване не изхожда от мнението на собствениците, а се взима предвид статистиката за броя на случаите, когато светва индикатор на таблото на колата, показващ неизправност на двигателя (Check Engine).

Противно на общоприетото схващане за надеждността на японските Honda и Toyota, както и на други известни марки, първите места в тази класация са заети (неочаквано за мнозина) от съвсем различни марки.

Отново ще подчертаем, че рейтингът се основава на честотата на светване на check индикатора на таблото, което в случая за САЩ може да е важен фактор, докато в нашата страна, това не е така.

Обективно погледнато, е достатъчно просто да заредите некачествено гориво, каквото е в изобилие по родните бензиностанции, за да светне Check-а. Но във всеки случай считаме тази информация за любопитна. Ето и кои са най-надеждни двигатели (класирани по марки)

1. Mitsubishi - 0.66
2. Mercedes-Benz - 0.74;
3. Volkswagen - 0.81
4. Buick - 0.84
5. Ford - 0.89
6. Mazda - 0.93
7. BMW - 0.94
8. GMC - 0.97
9. Subaru - 0.99
10. Cadillac - 0.99


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хаха

    80 5 Отговор
    На тия които нямат такава индикация, и на тия на които им е изгоряла крушката
  • 2 Аноним

    51 19 Отговор
    На Форд светне ли край

    Коментиран от #15, #39

  • 3 Знам

    26 6 Отговор
    На електрическите

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Пинчер джамбазин

    88 25 Отговор
    И VW и МВ са с едни от най - проблемните двигатели, след тях веднага BMW, и никакви измислени класации няма да променят мнението на хората.

    Коментиран от #20, #21, #28

  • 7 Глупости

    79 7 Отговор
    Къде слагате москвича? На него не му светват лампи по таблото и е един наистина качествен автомобил, който не се влияе от външни фактори, като пътя дали е асфалт или е черен път, както и дали е - 40 или + 40

    Коментиран от #17

  • 8 МАРУЛКА

    31 0 Отговор
    На Мечо на каруцата нема такава лампа😬
  • 9 jap

    63 8 Отговор
    На Мерцедес-ите(особено CDI-тата)не свети защото най често и тя е дефектна.
  • 10 бг Сталин

    45 4 Отговор
    Кара ли се в България, няма начин да не светне, на която и ще да е марка.С тия прословути горива,и супер пътища даже и на електромобила ще му светне чека.
  • 11 Просто

    50 0 Отговор
    Никога не ми святка, щото нямам такава лампа. Колата е много стара и не се разваля явно затова не са го сложили това.
  • 12 Rado

    24 0 Отговор
    ЛАДА и МОСКВИЧ нямат такава лампа.
  • 13 Змей Шофоъорец

    28 3 Отговор
    Сички ламби съм ги исклучил.Нема ко да свети и карам кът змей.Нещо тропа там пърпори гасни и все нещо са излива тука там ама десет години няма сервизи мервизи и карам.Добре е.
  • 14 Никога не светва

    11 3 Отговор
    чека на Москвича
  • 15 Ануним

    32 1 Отговор

    До коментар #2 от "Аноним":

    Моя Форд вече десета година му свети чека и кво?
  • 16 Амммм

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Джендър":

    И що? Щото не бръмчи ли? Ти теб това ли те прави мъж? ДВГ? Малкопишк...ц!😂😂
  • 17 3682

    12 11 Отговор

    До коментар #7 от "Глупости":

    Тук става въпрос за автомобили ,а москвича не попада в тая класация.За това и не го виждаш тук.
  • 18 Анонимен

    8 1 Отговор
    То и Аудито не виждам...
  • 19 ОПИТ РЕАЛЕН

    27 3 Отговор
    КИА РИО 2005 СВЕТВА ЧЕК ,ДВИГАТЕЛЯ ПРОДЪЛЖАВА ДА СИ БАЧКА НОРМАЛНО. СУПЕР КОЛА. ПЕЖО 206 ПРОИЗВЕДЕН 2001 ГОДИНА , СВЕТВА ЧЕК И ОБОРОТИТЕ ПАДАТ НА 1800. НЕМОГА ДА СЕ ПРИБЕРА ДО В КЪЩИ, НЕМОЖЕ ДА ИЗКАЧИ И НАЙ-МАЛКИЯ БАИР. ЗА ТРИ ЧАСА ДОКАТО СЕ ПРИБЕРА/ БЯХ В ГРАДА/ колко пусовни избълвах по адрес на производителите. причината малко парцалче заклинило дроселовата клапа след ремонт при майстор. ОТ ТОГАВА МАЙСТОРА СЪМ АЗ!!! АКО НЕМОГА ВИСЯ НА ГЛАВАТА НА МАЙСТОРА, ИСКА НЕ ИСКА.ПОВЕЧЕТО ОТ ТЯХ СА С ДВЕ ЛЕВИ РЪЦЕ.

    Коментиран от #36

  • 20 топ на топа

    29 7 Отговор

    До коментар #6 от "Пинчер джамбазин":

    Лада ,няма чек ,няма мек. От 30 години я карам, никъде по никакъв начин не ме е оставяла на пътя. Може да не е ес класа но е пушка и безпроблемна, просто желязна и безотказна. Ако има такива бих си купил нова пак ВАЗ 2103. Проектирана от италианци и е върхът.

    Коментиран от #22, #24, #25

  • 21 Случаен

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пинчер джамбазин":

    За преди 15 години като навлезе директната инжекция и валвтроника си прав. В момента не.
  • 22 Случаен

    7 3 Отговор

    До коментар #20 от "топ на топа":

    Двигателя не е италиански, окачването също.
    Само скоростната кутия е италианска. Купето е подсилено, ама да кажем че има някакъв процент италианска част.
  • 23 Гошко

    10 1 Отговор
    На Трабито ми имаше само ламБа за динамото, която чат-премигваше, щото оборотите ич ги нямаше. Ма па фърках цели 14 години с него и в сервиз не е влизал никога, аз си му бях майстора...
  • 24 минувач

    11 4 Отговор

    До коментар #20 от "топ на топа":

    Ладата е мод.1964г. Тогава всички коли бяха много здрави.Даже Ладата беше най-зле от всички.

    Коментиран от #38, #47

  • 25 ха-ха

    8 3 Отговор

    До коментар #20 от "топ на топа":

    Вземи покарай нещо свежо, че ще си отидеш девствен...ха-ха...чук била, говорим за автомобили, пич
  • 26 загуба на време

    1 1 Отговор
    Честота за какъв период от време ? Това мнение на собствениците по памет ли е ?
    Поредното безмислено и невярно "проучване"
  • 27 Живко Абрашев

    4 0 Отговор
    Най рядко светва чек енджина, на колите дето нямат такива лампа. Например Варшава и Волга.
  • 28 За VW и Ауди

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "Пинчер джамбазин":

    Съм съгласен колега, до някъде и за Бмв (понеже зависи за какво БМВ говорим) ама за Мерцедес не мога да кажа че светят като коледни елхи. 2-ри карам в момента и за близо 10 години не ми е светвал чек на нито един от двата Мерцедеса. Сега ако говориш за А клас, Б клас и Р клас (които нямат нищо общо с Мерцедес) и са с френските мотори, тогава съм съгласен с теб👍

    Коментиран от #35

  • 29 Чичо Тончо

    8 0 Отговор
    Изобщо не светва каквото и да е на колите в автоморгата! Всички марки, модели... са в пълно затъмнение там! Останалото в статията е за "кликане" и гледане на рекламите в страничните полета!

    Коментиран от #31

  • 30 Да да

    17 7 Отговор
    Хонда и Тойота ги липсва защото при тях процента клони към 0. От 30 години карам само Хонди и Тойоти и чека ми светва само докато е на контакт колата с едно малко изключение. Миналата година ми светна чека на една от хондите ми 32г. красавица. Проблема беше 220mF кондензатор Nichicon в захранващият блок на ЕЦУ-то. Нормално 32г. е служил и накрая е протекъл. Абсолютно нищо друго по-датчици и електроника кабели не е отказало и е оригинално.И двете марки са много здрави машини чак на човек започва да му става скучно че нищо не се разваля. Предните амортисьори ми изпуснаха и се чудих как са издържали 32г. Марка SHOA Made in Japan като видях цената и разбрах защо.

    Коментиран от #34, #44

  • 31 Бастун

    10 4 Отговор

    До коментар #29 от "Чичо Тончо":

    Аз затова съм си пуснал адблокера и като мина през vpn-а си тролкам колко ми дУша сака. Иначе най-добър излезе Москаленко, две къщи и една вила ми напраи и ни чек, ни мек ми свети...от време на време светне по некой фар, ама като му бием един шут у деснио калник и сите тоци си отиват по направление Товарим, докле Опре на тампоните и от там нататък-колко мое да побере..тули,железо...кво ли не ми е привлекъл, горкия...и още деяни, д'ва и кучето му бе..
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Стефан Петров

    11 0 Отговор
    Тази индикация на таблото на моя Сеат свети от три години и си карам без каквито и да е проблеми. Ходил съм няколко пъти на различни сервизи, но така и не могат да кажат защо. Диагностиката не показва нищо нередно.

    Коментиран от #37

  • 34 Уса

    17 4 Отговор

    До коментар #30 от "Да да":

    Прав си човече.Имаме 3 тойоти в семейството с оригиналните японски стикери и части.Няма чупене само смяна на масла и гуми.Японците са на светлинни години от немци и американци,защото последните се предадоха и станаха мърди, отдавна си плюха на качеството
  • 35 не случаен

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "За VW и Ауди":

    Хубаво е да се изказваме подготвени-има няколко"а" и "в"класи/основно дизели с ДВГ на"РЕНО"/-и до там.От 2013г.имам "а"-клас и е оригинален германец без грешка.Та така...ограмотяваш се и след това пишеш.
  • 36 Кво каза

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "ОПИТ РЕАЛЕН":

    Как така беше в града,пък се прибираш 3 часа - или живееш в Париж, или на село.
  • 37 Да да

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Стефан Петров":

    Твоят Сеат/WV са много дразнещи със светене на чека за кво'ли не. Немците никога не ги е бивало с електрониката. Германците много обичат този чек да свети дори и като си измил колата и е мокра за да се знае, че трябва да изсъхне :)....... Майтапа на страна вземи си провери крушките на стопове габарити, виж дали ли са с точните ватове прим. 5/21w Най- добре си ги смени с някви по маркови. ЕЦУ-то при немските таратайки следи съпротивлението на крушките и ако малко бяга от норма и БАМ ще си гледаш чека вечно. Със същият проблем дойде един човек с WV след смяна на крушката с хубава всичко беше Ок. Някой беше боцнал няква от магазин за лев.
  • 38 Гад

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "минувач":

    Ква Лада през 1964 сънуваш бе?
  • 39 ХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Аноним":

    Святка всеки път при всяко запалване като си чеква системите. Иначе, хипер доволен, но е купен чисто нов и поддържан, гледан автомобил. На 10г е вече. Пак бих го купил. Евтина поддръжка, здрав, надежден и реално нищо не му се е чупело.... Всичко е сменяно както е предписано по книжка и само това.
  • 40 Голям Слон

    6 2 Отговор
    Много прав беше първият коментиращ: не свети чекът, ако го нямаш, или ако са му резнали гръцмуля :-))) Преди много години карах японски автомобили. Тойотата упорито светеше, когато започнах да я заредам с български бензин. В щатите нямаше проблеми. Грешката, поради която светеше жълтата лампа, беше за мен поне неясна: конденз в горивото! Маздата ме разсипа с безкрайното светене на кислородния датчик, който се сменяше епично - сваляне на предно нядосно колело, генератор и чак тогава стигаш до кислородния датчик. Най-малко проблеми със светната лампа съм виждал със ситроените и мерцедесите. БМВ-то също светеше през седмица все за нещо.
  • 41 klod

    3 0 Отговор
    На нарисуваните...

    Коментиран от #42

  • 42 Шкембе войвода

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "klod":

    Чакай сега. Не говорим тук за самолети.
  • 43 Тъпунгер

    1 0 Отговор
    "Прoтивнo нa oбщoприeтoтo cхвaщaнe зa нaдeжднocттa нa япoнcкитe Hоndа и Tоyоtа, кaктo и нa други извecтни мaрки, първитe мecтa в тaзи клacaция ca зaeти (нeoчaквaнo зa мнoзинa) oт cъвceм рaзлични мaрки."

    В опростен вид: Прoтивнo нa oбщoприeтoтo cхвaщaнe зa нaдeжднocттa нa япoнcкитe Hоndа и Tоyоtа, първитe мecтa в тaзи клacaция ca зaeти oт cъвceм рaзлични мaрки.

    Чакай се'а, тва нали е класация за ненадежност, некой може ли да ми го преведе това изречение, моля?
  • 44 Тулуп

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Да да":

    Камри, 5 години го ръгах, някъде към 100-тина хиляди навъртени, само една светлина смених над стопа на задното стъкло, ама тогава 90-те, нямаше LED в колите толкова много. РАВ4, 10 години, над 130 хилки, само масло, накладки веднъж и гуми, тва е!
  • 45 бах маа му

    2 3 Отговор
    за 10 години 130 хилки

    само събота и неделя ли е каран тоз маслояд
    и само масло и гуми ,то аслъ ко да се сменя ,като дреме на паркинга само

    Коментиран от #46

  • 46 Тулуп

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "бах маа му":

    Що бе, по 13 на година, нормално. Хилядарка на месец, и в кенефа ли да ходя с колата?
  • 47 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "минувач":

    Модел 2103 на Лада с четири фара зопочват да го произвеждат 1972 година . 1970 година е почнало производството на Жигули . Това поне можеше да го проверите преди да напишете тази глупост !