Last news in Fakti

28 Юли, 2021 14:27 5 411 57

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

  • tesla-
  • полупроводници-
  • чипове

Компанията се адаптира към ситуацията и използва микроконтролери вместо чипове

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници - 1
Снимки: Tesla

В последните няколко месеца по-голямата част от автомобилната индустрия е засегната от недостиг на полупроводници, който предизвиква голям хаос в целия свят. Почти няма компания, която да не е спряла производството си или поне да го е ограничила, като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи.

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

Все пак има производители, които не се оплакват от недостига на чипове и един от тях е Tesla. Въпреки, че автомобилите на марката са едни от най-технологичните към момента, хората на Мъск не са изпитвали големи затруднения с полупроводниците или поне не са съобщавали за сериозни такива.

Ето защо Tesla не бе засегната сериозно от кризата с полупроводници

Оказва се, че компанията е реагирала бързо и се е адаптирала към ситуацията, което е и главната причина, тя да не е особено засегната от кризата. Благодарение на своите инженери и софтуерни експерти, Tesla е заменила полупроводниците с микроконтролери, които да заместват техните функции, споменават от марката.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тва е

    16 5 Отговор
    щото Бай Тошо ви направи завод за полупроводници, догодина като направи за цели проводници ептем няма да имате грижи

    Коментиран от #5

  • 2 Драг

    26 4 Отговор
    Заменила полупроводниците с микроконтролери😊😊😊😊. Да ви имам статията, това със сигурност е почерк на гост, Хаха и ??? които не биле един човек. Е тя тази статия доказва, че е същият не-гра-мотен човек работещ в редакцията😊😊😊😊.
  • 3 Въпросче

    22 4 Отговор
    Струва ми се, че автора не е много на ясно с материала, а този който му е дал 5звезди, още по-малко.
    Да не би микроконтролерите да са "цели" проводници, та полупроводниците били заменени.? 🤔 Микроконтролера не е ли вид чип ? 😀

    Хората от тесла просто са се насочили придвидливо към комбинирано (икономично)
  • 4 Пилот на Ферари

    21 4 Отговор
    В Тесла са нашибали един шалтер и 5 контактора вместо два чипа . Забравих да спомена ключ масата .
  • 5 Отговорче

    22 4 Отговор

    До коментар #1 от "Тва е":

    При бай ти Тошо нямаше да дадат диплома за журналист на толкова неосведомен по темата ! Занапред момчето да си пише само за ДВГ и да не се занимава с "неясни" ... жици и полужици! 😜 Сори.
  • 6 Този

    5 4 Отговор
    Спрямо производството си какъв проблем да имат те тия точно те. Само голфове са се произвели тая година повече от десетте им техни съществувание. Каква липса кви 5 лева.

    Коментиран от #10

  • 7 Някой

    15 3 Отговор
    А мироконтролерите не са ли полупроводникови елементи? Нещо тази статия прилича на първична реклама на Tesla...

    Коментиран от #8

  • 8 Ти да видиш!

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "Някой":

    Сега ако дадеш и една разумна причина, поради която Тесла не дава една стотинка за реклама в цял свят, но разбираш ли прави единственото изключение за платена статия в fakti.bg, тоест в държава в която поне още 5 до 10 години няма да има дори представителство, цена няма да имаш!

    Статията просто ти показва, колко гъвкава фирма е Тесла и как решава в движение всеки един възникнал проблем. Да не говорим че въвежда производствени технологии които никой досега не е ползвал в автомобилната промишленост, като не се притесняват да решат всеки един от хилядите проблеми, които неизменно изникват при започване на едромащабно серийно производство.

    Коментиран от #15, #16

  • 9 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    8 1 Отговор
    Да се поровим в пл'явата: как например ще сменим или даже интегрираме мощен диод или транзистор с микроконтролер? Да, повечето микроконтролери имат вградени много блокове, които могат и да са отделни чипове, като компаратори, операционни усилватели, драйверни стъпала и др., но все повече ги вграждат в микроконтролерите. Но не може всичко да се набъка в контролера, например не може да се интегрира мощен ключов транзистор, голям колкото хокеен диск! Накрая, пишете по-грамотно! Полупроводник е материала, от който се правят дискретни прибори и интегрални схеми (чипове). Микроконтролерите са чипове, но има и много други видове чипове. Дискретните полупр. елементи са диоди, транзистори, тиристори и прочие.

    Коментиран от #11

  • 10 Онзи

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Този":

    А колко голфа са продали повече в сравнение с миналата година? Когато заработят фабриките, Tesla model У ще се продава два пъти повече отколкото golf, въпреки че ще е на два-три пъти по-висока цена. Тогава каква ще ти е опорната точка?

    Защо един два пъти по-скъп и три пъти по-некачествен грозен автомобил с малък пробег и изключително бавно зареждане, ще се продава два пъти повече от прекрасния и евтин golf? Нали продажбите трябваше да намаляват, защото 100 годишните изкарват свои електрически модели и според вас Тесла трябваше да е фалирала вече защото никой няма да иска тези некачествени и скъпи автомобили?

    Коментиран от #12, #19

  • 11 Пак грешки в превода

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Tesla заменя дефицитните контролери с други не толкова дефицитни контролери, които трябва да бъдат програмирани да извършват същите дейности. За разлика от екипа на Volkswagen, които дори когато са започнали да проектират автомобила от нулата и сами са си избрали какви контролери ще ползват и една година не можаха да ги накарат да работят заедно и без грешки, екипът на Тесла е много по-добър и им отнема много по-малко време да работят с каквото има на пазара.

    Освен това още преди няколко месеца имаше новина, че Тесла е един от малкото производители които са предплатили чиповете на доставчика за дълъг период напред и се обслужват с предимство.
  • 12 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #10 от "Онзи":

    Първо голфовете продадени до средата на годината са малко над 300 000 , а Тесла от всички модели е продала над 380 000 , през втората половина ще е даже по-зле за голфовете !! Така че дори за годината Тесла ще продаде повече от Голф , да не говорим за 10 , макар , че Тесла се продава от 9 със настоящата !! Ама нека си мечтае момчето , то само това им остана на горките , вече бълнуват като трескави и то от неизлечимите !

    Коментиран от #14, #18

  • 13 незнайко

    5 2 Отговор
    Заменили са транзисторите с релета СУПЕР !!!
  • 14 Plameni

    4 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    гост коя е тая фирма голф дето я сравнявани с тесла,защо не сравняваш с Volkswagen .Сигурно защото VW продава десет пъти повече автомобили от Tesla

    Коментиран от #21, #30

  • 15 Драг

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш!":

    И ти си гост, Хаха,???. Колко гъвкаво правиш микроконтролери без полупроводници ли 😊😊😊. Боже боже машина на времето няма скоро да има, но машина на оглупяеането определено Мъск е измислил. Дано да не изтрият коментарите да те обучават студентите по психология.

    Коментиран от #17

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Отговор е даден

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Драг":

    В мнение 11, но се иска нещо в главата, за да го разбереш! А ти продължавай да четеш фалшивите статии тук и да се образоваш от тях!
    "
    като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи"

    Това ми е любимата част от статията и ме връща в детството когато ни караха да правим преразказ по картинка. Горе-долу толкова информация има и в тази статия - разказват ни сладки приказки за дечица, без много старание към фактологията.

    Коментиран от #23

  • 18 Грета Тунберг

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Скъпи,какви голфове са ти в главата?Нали караше Тесла?
  • 19 Драг

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "Онзи":

    гост, Хаха,???. Стига лъга за цената. Европа не е България. Може да видиш какви мита и ДДС слагат на ДВГ колите примерно в Скандинавия. Освен това електричката не плаща пътен данък, паркиране в зоните, ползва автобусните линии, някъде тока им е без пари. То всичко се трупа и накрая да ти кажа дори при покупка повтарям покупка елката е по евтина а да не говорим за другите привилегии. Нищо против елките, но да надува така цената на ДВГ колите и бензина да слагаш над 100 процента данъци покажи ми друга стока с над 100 % увеличение??? Това си е целенасочена политика за премахване на ДВГ. Има си умни хора така са преценили ОК, но фактите са факти това е целенасочена политика.

    Коментиран от #22

  • 20 Не вади думите от контекста

    3 3 Отговор
    "Да не говорим че въвежда производствени технологии които никой досега не е ползвал в автомобилната промишленост, като не се притесняват да решат всеки един от хилядите проблеми, които неизменно изникват при започване на едромащабно серийно производство."

    Ще ми кажеш ли кой е този автомобилен производител, който ще построи фабрика с първоначален стартов капацитет 100 гигавата батерии годишно само от една фабрика, при положение че досега не е произвел нито една батерия самостоятелно, а ще произвежда по технология, която е непозната дори за най-добрите производители на батерии? Volkswagen смята да построи шест завода за да изпълни такъв капацитет и то в рамките на следващите осем години. Тесла тогава смята да произвежда 3000 гигавата - 30 пъти повече отколкото световното годишно производство през 2019 година. Това дребномащабно ли ти се вижда? На мен ми се вижда нереално и ако Тесла наистина го постигне, няма да имат стигане.
  • 21 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Доколкото виждам в коментар 6 дружката ти твърди , че само ГОЛФОВЕ ЗА ТАЗИ ГОДИНА са произведени колкото Тесла е произвела за 10 години !!! Та уточни се с него коя е фирмата и откъде е взел тая "обективна и вярна " информация , хахахахха !!
  • 22 Вярно ли изпадна толкова

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Драг":

    Наистина ли твърдиш че golf е по-евтин от Tesla? Която и да е Тесла? А аз говоря за Tesla model У. Въобще няма да се учудя, ако дори в родната Германия, golf се продава по-зле от Tesla model y, когато започне производството в Берлин и цената наистина падне. Дори тогава голфа вероятно ще е по-евтин все още.

    За сметка на това Тесла модел 2 вероятно ще се повече отколкото цялата гама на Mercedes или BMW, който продават по два милиона годишно. Това ще е моделът на цената на golf и ще разкаже играта на ДВГ и пазарния дял на 100-годишните. За Toyota да споменавам ли, при положение че планува през 2025-а да продава само 500 хиляди електромобила в световен мащаб? Те какво ще продават не знам?

    Коментиран от #25, #26

  • 23 Драг

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Отговор е даден":

    Почваш да се гърчиш като плу-жек както винаги. Нека коментар 8 да стои не смеи да го триеш😀😀😀. Нека видят акъла ти дето не знае какво е полупроводник и микроконтролери😀😀😀. Я разкажи повече как Мъск прави тези микроконтролери ходи в гориста да ги бере ли?? 😀😀😀като гъби😀😀.
  • 24 47318

    2 1 Отговор
    Таз година микро чипове догодина цели чепове
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Вярно ли изпадна толкова":

    И как сравняваш лъжльо голф с У😀😀😀😀😀. Нито по качество нито по клас са сравними😀😀😀😀. Ти нещо се оплете в лъжите си лъжльо😀😀😀. Я кажи в коя гора ги бере Мъск микроконтролери те и аз да си набера малко😀😀😀😀, ох не мога ти си бил много забавен.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Е толкова ли да си тъп

    1 3 Отговор

    До коментар #26 от "Драг":

    По същия начин може да сравниш golf с Mercedes c-class. Кое е нормално да се продава повече? Толкова ли ти е трудно да схванеш, че Тесла модел y е по-висок клас автомобил, който по принцип е нормално да се продава много по-малко от голф, но въпреки това ще има минимум два пъти повече продажби.

    Все едно Mercedes s-class да се продава два пъти повече от Mercedes c-class. Не ти ли се струва противоестествено?

    Ако и тази логика не можеш да схванеш, няма смисъл някой да води диалог с тебе!

    Коментиран от #32

  • 30 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Между другото марката Фолксваген за твое огромно съжаление продава малко повече от 4 милиона автомобила , останалите до 10 са от другите марки на "групата" !! А в следващите години по-всичко личи и доста ПОД 4 милиона !! Така че чакай най-много до 3-4 години изненади от Тесла , ама доста неприятни за теб , хахахах !!

    Коментиран от #38, #48

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Какво ще бе oлигофpен

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Драг":

    Tesla модел 3 се продава в Германия от три години. Volkswagen id3 се продава от миналата година. Вземи да им сравниш продажбите в минало време. Нали Volkswagen id3 щеше да е убиецът на Тесла? Добре че бяха държавните служби в началото за да имат някакви продажби въобще. Който се набута да си купи сега ги плюе по форумите в Германия и препоръчва Тесла. За какво мислиш че избързаха с id4?

    Коментиран от #37

  • 35 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Няма смисъл да търся":

    Лъжльо питах те лъжльо колко са броики те за полугодието за Еъп плюс ИД3 плюс ИД4 плюс Еголф лъжльо чакам лъжльо за Германия а лъжльо😀😀😀😀. Я ходи да береш трева че трябва микроконтролери да се правят😀😀😀😀. То бива ли елементарни неща да не знаеш какво е полупроводник и микроконтролери, ще се пръсна от смях😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Какво ще бе oлигофpен":

    Олигоф-рена щял да сравнява в минало неопределено време 😀😀😀😀😀😀😀😀. След бъдеще неопределено сега и в минало неопределено. Еми сравнява колко Голфа са произведени общо досега от започването😀😀😀😀😀😀. Не ти наистина ли си де-бил или се правиш на такъв??? 😀😀😀😀😀. Не те слуша мозъка а😀😀😀😀🎇лъжльо щял да сравнява от момента ба започване на производство😀😀😀😀😀😀😀, ти верно со много тъ-п. 😀😀😀😀😀.
  • 38 Plameni

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Неприятните изненади може да са за теб защото Tesla губи позиции и продажби на основните си пазари като САЩ и Китай, просто конкуренцията расте вече всеки втори произвежда електромобили дори и бивши таксиджии като Росен Даскалов ще произвежда електрички

    Коментиран от #44

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Кико

    7 0 Отговор
    И ВАЗ ,не са имали проблем с електрониката. Просто не я използват!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Какви позиции губи Тесла?

    3 4 Отговор

    До коментар #38 от "Plameni":

    Май и ти ги почна като онези от стъкмистиката със статистическите данни. Вероятно говориш за загуба на процент пазарен дял, което е логично и е близо до ума че Тесла не може да си запази 30-40 процента пазарен дял на електромобилите с батерии, както беше досега, въпреки че си удвоява продажбите като абсолютна бройка на всеки две години или по-често.

    Какво значение има, ако пазарният дял на Tesla падне до 20% през 2030 година когато продава 20 милиона автомобила годишно и продава повече от всички автомобилни компании под шапката на Volkswagen group плюс Toyota взети заедно?

    Какво значение имат процентите, ако моделите на Тесла са най-продаваните модели електромобили в световен мащаб? Какво значение има, при положение че търсенето на Тесла е повече от производствените и възможности на този етап и продажбите не отразяват търсенето, а само предлагането?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Ти си без мозъчен плазмодии

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Цените ти ги дадох олигофрен такъв":

    Колко лесно е така, обиждаме се и не ни трият😀😀😀😀😀😀. А иначе коментарите ми изтрити, доволен ли си сега?
  • 47 Не си чак толкова умен

    0 3 Отговор
    Дори това нещо се прави с акъл. Добре че не съм на вашия акъл да се отнасям просташки и да си мисля, че така изглеждам по-умен?

    Хайде да видим какво ще ти остане от заглавията?

    Коментиран от #49

  • 48 дада

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    да не би до 3-4 години да пуснат камиона и родстера
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Буха ха

    6 0 Отговор
    Галинчо мамин, стой настрана от темата “електроника” че може да те тресне тока.
  • 51 гост

    2 4 Отговор
    Аз съм много предвидлив, очаквах кризата и напълних всички мазета с полупроводници!!!!! Когато кризата удари аз се обадих лично на Илон и му предложих полупроводниците, той ги прие и ми изпрати подарък Тесла, която ми бе връчена официално от представителството на Тесла в Норвегия!!!!!! На таблета имам благодарствено писмо подписано лично от Илон!!!!!!!!! Очаквам че следващата криза ще е поради недостиг от капачки за винтили на гуми и вече съм напълнил мазетата, пак ще ги дам на Илон за да размаже пушилниците, хахаха

    Коментиран от #52, #55

  • 52 Грета Тунберг

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Ти си ми умник любими.Сетил си се да купиш чипове,а виагра що не се сети да купиш?

    Коментиран от #56

  • 53 инж Аз

    3 0 Отговор
    а микроконтролерите с цели проводници ли се правят бе, разбирачи...

    Коментиран от #54

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    4 1 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Вземи си напълни мазето с коркови тапи, че Мъск може да започне да произвежда шампанско, когато фалира в другите сектори!
  • 56 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #52 от "Грета Тунберг":

    Справям се добре когато се любя с космати мъже. За скумрии като теб ще трябва много много виагра, без да са гарантирани резултатите.
  • 57 блаблабла

    1 0 Отговор
    АБЕ ГАЛИНЕЕЕЕЕ ТИ МИКРОКОНТРОЛЕР ВИЖДАЛ ЛИ СИ МИ НАЛИ ТОВА СЪЩО СА ЧИПОВЕ