Last news in Fakti

9 Април, 2022 11:33 14 408 16

Как да проверите климатика, когато купувате употребявана кола

  • климатик-
  • съвети

За целта не ви е нужен нито сервиз, нито специалист

Как да проверите климатика, когато купувате употребявана кола - 1

Но ако всичко е ясно с новите автомобили - техните климатични системи са тествани от автомобилния производител и ще работят правилно за дълго време, тогава какво да кажем за употребяваните автомобили? В крайна сметка не всички собственици на автомобили се грижат еднакво за своите превозни средства. Поради това съществува риск да се сблъскате с автомобил с частично неработещ климатичен контрол. Как може да се провери това?

Факт е, че ако климатикът работи, това изобщо не означава, че го прави правилно. Следователно той трябва да се организира пълноценна проверка, за да се уверим, че работи. Първият признак, когато нещо не е наред, е липсата на щракване под капака, когато натиснете бутона за включване на климатичната система при минималната зададена температура. Ако не чуете щракване при топъл двигател, тогава има голяма вероятност компресорът на климатика да не работи.

Освен това с компресора се включват и допълнителни вентилатори, осигуряващи по-ефективно охлаждане на радиатора на климатичната система . Така че, когато избирате новата си употребявана кола, ушите ви трябва да са нащрек.

Ако вече сте погледнали под капака, не бързайте да го затваряте. Пипнете стоманената част на дебелата тръба, която идва от купето към компресора. Тя трябва да се охлади 5-10 секунди след включване на системата.

Ако като настроите температурата, която климатикът трябва да произвежда на минимум и не усещате студ от въздуховодите, то това е сигурен знак, че нещо не е наред. Проблемите могат да бъдат както банални - климатикът не е бил зареждан дълго време или радиаторът е запушен, така и по-сериозни, изискващи подмяна на елементи от климатичната система.

В бъдеще, ако искате да продължите да се наслаждавате на чист хладен въздух в автомобила си, извършвайте периодично поддръжка на климатика, почиствайте го, зареждайте го с фреон. И ще служи вярно не само на вас, но и на тези, на които впоследствие прехвърлите колата си.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бай Шиле

    53 5 Отговор
    Съветът "зареждайте ПЕРЕОДИЧНО с фреон" е 100% любителски.Два автомобила съм имал на които не се е налагалао допълване 4-5 ГОДИНИ.

    Коментиран от #3

  • 3 Механик

    18 23 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Шиле":

    Ти си любител, има се предвид проверка и дозареждане - допълване, което е абсолютно задължително за правилната работа на климатика. Статията много точно обяснява нещата.

    Коментиран от #8

  • 4 Загрижен

    18 3 Отговор
    "Ако не чуете щракване при топъл двигател, тогава има голяма вероятност компресорът на климатика да не работи." Никакво щракване не чакайте. В колата ми е Аляска на втора степен по сила само след минута две. Лаици... Но, да, днешните машини, с които ги дозареждат, ви дърпат фреона, мерят го и ако трябва ви долива. Веднъж на две години е хубаво да се прави.
  • 5 Бай Стою касапина

    21 4 Отговор
    Филтър дехидратор трябва да се сменя редовно. Иначе заминава компресора. И зареждането с фреон задължително при специалист, а не при хладилен техник.
  • 6 Карам бричка

    23 1 Отговор
    Точно се захванах да допълня фреона, обаче неможах да намеря каде се намира климатика, а нямаше и копче за пускане.

    Коментиран от #9

  • 7 АНОНИМЕН

    17 11 Отговор
    Автоклиматиците са полухерметик и годишно губят 10 до 15% от фреона! Искат си поддръжката през две години най-много!
  • 8 qwerty

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    всяка година допълвам фреона на хладилника, че нали работи нон-стоп. автоклиматичната система има едно слабо място и това са уплътненията им, които с времето лек полека изпускат фреон. ако не съм прав ме поправете
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Filo

    6 3 Отговор
    А ако купувам колата зимата, как да го проверя.
  • 11 бай Ставри

    12 0 Отговор
    Най-лесният и практикуван начин в сервизите в кравария. Палиш, включваш климатика, затваряш прозорците, затваряш притока на въздух отвън в колата и слагаш термометър в изхода на въздохопровода. След 7-8 минути, температурата на изходящия въздух, трябва, да не е по-висока от 15-16 целзий, при външна температура 28-30 С
  • 12 Пепи

    20 6 Отговор
    На Дачията ако работи не мога да тръгна от светофара.
  • 13 Вариант при повреда

    6 2 Отговор
    Климатикроника ми не работи. Обаче имам опция, която сега ползвам за двузоново охлаждане -
    това е отварянето на двата странични прозореца. Т.н. двузонов климатроник.
  • 14 seabird

    15 0 Отговор
    Климтикът е затворена система и ако е всичко наред, не се допълва. Ако губу фреон, значи има пропуски които трябва да се отстранят. Температурата на изхода на въздуховодоте трябва да е 5 - 6 С.
  • 15 ТRIF

    8 2 Отговор
    За 25г. не съм дозарездал климатика на МБенц. Провериха ми го в специализиран сервиз и ми казаха, че не му се налага допълване. Работи си безотказно.
  • 16 Българин

    0 0 Отговор
    Опел корса 2005г. модел, дозаредих климатика тази година и пак имаше останал газ в системата.Автомобилът го карам от нов и климатикът си работеше нормално, само малко по слабичко.