Илон Мъск за пореден път използва социалната мрежа Twitter, за да отговори на въпроси от собственици и фенове на марката, като този път питането бе свързано с интересна функция, която на пръв поглед изглежда лесна за активиране и странно отсъстваща в технологичен автомобил от този тип. Става въпрос за автоматично затваряне на прозорците при дъжд.
Потвърждението идва директно от Мъск, който отговори на въпрос на собственик на Tesla, който помоли за добавянето на функцията. За целта могат да бъдат използвани различните сензори на колата, които да засичат кога прозорците са отворени и да ги затварят при активирането на сензора за дъжд.
Sure
— Elon Musk (@elonmusk) May 30, 2022
Фенове дори разискваха казуса и споделиха, че колата може да използва и прогнозата за времето, за да затвори прозорците още преди дъждът да е започнал. Подобна система за предвиждане на точния пробег бе въведена съвсем скоро от американския производител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Градо Ман
Коментиран от #3, #4
01:44 04.06.2022
2 оня с коня
Коментиран от #5
02:39 04.06.2022
3 СЗО
До коментар #1 от "Градо Ман":
Когато автомобила е ударен от градушка, сензорите отчитат колко е натрошена колата и компютъра изпраща автоматично генериран доклад до застрахователната компания, с точна оценка на щетите, като се взема в предвид цената на труда и материалите в момента в държавата където е регистриран автомобила.06:59 04.06.2022
4 СЗО
До коментар #1 от "Градо Ман":
А може и да взема прогнозата за дадената локация в предвид, и да изстрелва тактически ракети с малък обсег против градушки. Обаче колата трябва да взема информация и от РВД за самолетите в районаКоментиран от #6
07:02 04.06.2022
5 Прав си ама наполовина
До коментар #2 от "оня с коня":
Може да си прав в частта с ненужните екстри, като пръдните например, но не си прав че клиентите плащат за тях.В съвременните автомобили тези екстри се добавят напълно безплатно много след като си платил автомобила. Тоест дори пет години след като си купил автомобила, получаваш безплатно екстрите, които притежават чисто новите автомобили.
Преди това за да получиш нова екстра трябваше да си купиш нов автомобил. Кое според тебе е по-скъпото?
08:54 04.06.2022
6 Точно обратното
До коментар #4 от "СЗО":
Освен че взима прогнозата за времето за региона, всеки един автомобил вече е подвижна метеорологична станция и дава точни данни в реално време за температурата и налягането на съответната локация определена до метър от GPS, което помага за съставянето на много по-точни прогнози и прецизни изчисления в реално време за вероятността от градушка.И точно както има екстрата да предупреждава шофьорите за възможни бури и прекъсвания на тока поне 24 часа предварително със съвет да си заредят автомобилите напълно, могат да предупредят собственика за опасност от градушки, за да скрие автомобила на сигурно място.
Коментиран от #7
09:00 04.06.2022
7 А защо
До коментар #6 от "Точно обратното":
не се скриете някъде много надълбоко всички електрокаристи и не продължим просто да си караме нормално колите???След като всичко ви е толковасложно, скъпо, пищите като жени за щяло и нещяло……просто не сте за това занимание…. и в това няма нищо срамно….
Коментиран от #8
12:05 04.06.2022
8 А на тебе кой ти пречи
До коментар #7 от "А защо":
Спокойно можеш да продължиш да си караш москвича още поне 30 години?Някой забранил ли ти е да си го караш? Задължава ли те да си купиш електромобил?
След като толкова ги мразиш карай москвича и не ни занимавай с глупостите си?
Хората още трабантите си карат, а той за москвича на газ, който е много по-екологичен, се притеснил, че ще му го спират от движение. Няма такава опасност. Ако толкова те е страх от електромобилите заобикаляй ги по-отдалече!
Коментиран от #9
16:37 04.06.2022
9 Ел Комплекс
До коментар #8 от "А на тебе кой ти пречи":
Как реши, че карам Москве и можеш ли да ми кажеш 8-ак или 12-ак е? Аа и 2-та такта цапат повече от 4-те такта, да знаеш Тесльо 😉Защо всички ел-фенчета сте толкова злобни и пискливи, като инако-мислещите по парадите с цветовете на дъгата???
След като ви е сложно едно упражнение и не изпитвате удоволствие-просто не го правете, лесно е!!! Насочете вресливата си енергия в нещо по-смислено и обществено полезно!
Наложете измислената си “технология” на чист пазарен и технологичен предимствен принцип, а не чрез 1000 измислени рестрикции и изкуствени ограничения…И за капак, защото са ви много сложни елементарни действия и боравения-пискате и изпадате в полюции, след като ви направят поредния безмислен ъпдейт на таблета тесла…..
П.С. За инфо-имам 2 коли, от края на 2016 и края на 2021 г…., да не кажеш нещо против Москветата, Ладите, Полските Фиати и т.н…. идеални машинки за времето и строя си 😉
Коментиран от #10, #11
20:58 04.06.2022
10 Е така де!
До коментар #9 от "Ел Комплекс":
Виждаш ли кой пищи безсмислено? Кой ти забранява да си караш сегашните автомобили и кога ще ти го забрани? За разлика от тебе аз съм този, който казва че дори след 2035 година в България електромобилите ще са по-малко от 5% от автомобилите по пътищата и всичките ти писъци са излишни.И нищо не е толкова сложно колкото ти изглежда. Точно обратното е. Въпрос на три реда код е, да се затвори прозореца, ако сензора за дъжд се задейства, колкото и сложно да ти изглежда.
Точно както в момента поливната ми система не се задейства, ако през следващото денонощие се очаква да вали или в момента духа силен вятър. Не че прогнозите са верни винаги, но в 80% от случаите тези критерии вършат работа.
21:52 04.06.2022
11 Турбо
До коментар #9 от "Ел Комплекс":
Той тесльо е само пропагандатор на Тесла.И той кара кола с ДВГ.Едно говори,друго върши,като дядо поп.Коментиран от #12
09:39 05.06.2022
12 Е така де!
До коментар #11 от "Турбо":
И ще си карам кола с ДВГ но няма да пискам като вас, че някой ме задължавал да си купя електричка. В България нито някой ще ви задължи, нито пък ще ви даде някакви стимули да си купите електромобил. Вие вече жалете нероден Петко! Мрънкате за несъществуващи проблеми!Електромобилите в България ще се наложат по абсолютно пазарен принцип. Когато/ако ми стане по-изгодно да карам електромобил, ще си купя. Засега не е, за километрите които изминавам годишно. Точно както не ми е изгодно да направя по-голяма фотоволтаична централа, защото няма да и ползвам капацитета и ще са пари хвърлени на вятъра.
Разбираш ли разликата? А дано ама надали, след като вече четвърта година не си я разбрал и задаваш един и същ въпрос, на който не можеш да разбереш отговора.
Коментиран от #13
10:53 05.06.2022
13 Турбо
До коментар #12 от "Е така де!":
Електромобилите са за къси разстояния,да ходиш до работа и за каране из града.На мен ако ми вършеше работа електромобил ,дали досега нямаше да си взема на лизинг един е Рифтър как смяташ?Защо мислиш си купих гараж?Подготвям се за бъдещето,ако не за мен то за децата да си зареждат електромобилите.Защо мислиш те питах за зарядна станция в гаража колко киловата да си поръчам?Излиза евтино засега да караш електрически автомобил само ,ако го зареждаш евтино в гаража на нощна или безплатно на Кауфланд и въртиш малък годишен пробег.Започнеш ли закараш на дълго и си на бърза зарядна,а там е скъпо.А тока за битовите потребители след 2022 година е на борсата.
13:19 05.06.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Така ли инженер Радев
До коментар #17 от "Турбо":
Ти и с онзи Ник не беше писал половин година глупости и след това някой друг беше писал с този Ник, нали?Поне след толкова години разбра ли, че на празен ход без натоварване, въртящият момент на валът на двигателя е нула независимо колко са оборотите и съответно мощността също е 0 независимо колко е разхода на гориво?
Разбра ли че въртящия момент може да има както положителни така и отрицателни стойности при една и съща посока на въртене на вала?
Защото една от лъжите ти беше че си завършил ДВГ, също като инженера Радев, но и "двамата" твърдяхте едни и същи глупости плюс Гост. Тоест или има трима абсолютно некадърни инженери или сте един и същ човек който пише от "името на другите"
Коментиран от #24, #28
16:56 05.06.2022
20 Много удобно
Ама 100 пъти повтори Белозем, нали? И СЕГА ПРОДЪЛЖАВАШ! Тоест въобще нямаш баничарка, нито гараж, нито бизнес. А аз ти показах нагледно в реално време какво се случва на моята улица само няколко минути след като писа, че си измислям за 30 киловата централа в центъра на града между къщите.
А това че не разбираш от ирония и кълвеш на бастун си е твой проблем. Шегата с рафинерията беше, когато ти или гост пожелахте да снимам фактурата от продадената енергия на съседа, когато сметнах колко електромобила може да захрани и ви питах дали не искате да ви снимам и фактурата от рафинерията колко гориво се произвежда.
Както винаги не схващате, че в нашия град има достатъчно фотоволтаици да захранят голяма част от автомобилите в града с местно произведена електрическа енергия и парите да си останат тук, когато станат електрически, но нямаме рафинерия, която да захрани автомобилите с ДВГ, а нефта трябва да бъде транспортиран от чужда страна, рафиниран някъде, а след това транспортиран до нашия град, а парите да отидат другаде. По този начин парите за зареждането на 10 автомобила на нашата улица ще отидат при съседа, а не в Русия и Бургас.
И веднага се втурнахте да търсите къде има рафинерии. Ако поне малко бяхте вникнали в написаното, трябваше да търсите къде НЯМА.
Коментиран от #37
16:57 05.06.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Турбо
До коментар #19 от "Така ли инженер Радев":
Твоя си работа,мисли си каквото искаш,на мен не ми пречи.Продължаваш да ми триеш коментарите,значи съм познал тесльо Белоземски.Коментиран от #27
17:06 05.06.2022
25 Много удобно
17:07 05.06.2022
26 Турбо
Коментиран от #29
17:09 05.06.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Турбо
До коментар #19 от "Така ли инженер Радев":
Въртящият момент не е нула на празен ход,тесльо хаху.Щом двигателят работи, мощността е толкова,колкото трябва за да преодолее загубите от триене в двигателя и трансмисията.Щом има произведена мощност и обороти по формулата ще получиш въртящият момент.За да получиш отрицателен резултат трябва мощността или оборотите да са отрицателни,което противоречи на всички физични закони.Направи справка в любимата си Уикипедия какво е момент на сила.За да смениш знака на момента,трябва да смениш посоката на въртене на коляновия вал.Успех.
Коментиран от #31
17:20 05.06.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Турбо
До коментар #27 от "Знаеш ли колко ми пука":
Няма нищо лошо да живееш там където на теб ти харесва.Написах го в предишна тема.17:22 05.06.2022
31 Видя ли че си същия
До коментар #28 от "Турбо":
Въртящият момент се мери по силата, която валът на двигателя предава на скоростната кутия.Ако валът не предава на скоростната кутия нищо, въртящият момент на този вал е нула, мощността която предава на скоростната кутия е нула и съответно работата която върши е нула. 100% от енергията която отива за задвижването на двигателя е загуба и съответно КПД е 0.
Коментиран от #34
17:26 05.06.2022
32 Турбо
До коментар #29 от "И тебе ли клепам":
Аз пък не те мразя,даже взе да ми ставаш симпатичен.Не налагам на никого каква кола да си купи.Споделям защо скоро няма да си купя електромобил.За сега само се подготвям с гараж.За пореден път ще ти благодаря за помощта при избор на зарядната мощност за електромобил.Не съм писал това за минаването през Белозем.Нямам фирма в това село с която да работя.Имам една в Стамболийски.Някой пак е писал вместо мен.
17:31 05.06.2022
33 Инженер друг път
Това беше най-голямата глупост!
Ако изкачваш един баир и си включил круиз контрола на автомобил с ръчни скорости на 90 километра в час, въртящият момент който валът на двигателя предава на скоростната кутия ще е положителен при изкачване, точно на билото на баира ще премине през 0 и надолу ще стане отрицателен, въпреки че оборотите на вала на двигателя няма да се променят, камо ли пък посоката на въртене. Ако знаеш колко си далече от истината и физиката, да не говорим за инженерните науки.
Коментиран от #35
17:37 05.06.2022
34 Турбо
До коментар #31 от "Видя ли че си същия":
Не ги разбираш тези работи,тесльо.Не ми се спори за глупости.Щом коляновия вал се върти значи извършва работа,колкото да покрие загубите от триенето.Ако въртящият момент е нула,двигателят ще спре даде върти.Значи щом трима различни човека твърдят едно и също(каквото са чели в учебниците)означава,че са един и същи човек.Страшна логика.
17:38 05.06.2022
35 Турбо
До коментар #33 от "Инженер друг път":
Това са твои разсъждения,които нямат нищо общо с науката.Първата част при изкачване е вярна.Втората при спускането е абсолютно грешна.Забелязал ли си какво ти показва компютъра при спускане в л/100 км?Коментиран от #39
17:42 05.06.2022
36 Турбо
Коментиран от #38, #41
17:56 05.06.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
До коментар #36 от "Турбо":
Какво си почнал да му обесняваш.Не виждаш ли не те разбира.Само Тесла му е в главата.18:02 05.06.2022
39 Аз съм забелязал, а ти
До коментар #35 от "Турбо":
При автомобил с ДВГ при спускане показва 0 на 100, а при електромобилите показва отрицателни стойности на мощността.Това според тебе какво значи?
Нали оборотите на двигателя са високи, следователно според тебе, инженер Радев и Гост, означава, че ако включиш трета скорост на спускане на баир ще получиш максималната мощност на двигателя. Защо тогава при максимална мощност разхода е 0?
Не се ли усещаш че няма как сметките ти да са верни при положение, че самият ти ми даваш верния отговор - двигателя не консумира гориво, а при електромобилите дори връща енергия в батерията, точно същото въртящия момент е променил посоката си и е станал отрицателен, а заедно с него и мощността е променила знака си и енергията се движи в обратна посока.
Коментиран от #42
18:02 05.06.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Отново не си инженер
До коментар #36 от "Турбо":
Колкото и бавно да отпускаш съединителя, започваш да предаваш въртящ момент към скоростната кутия и мощността вече не е 0 защото вече си зацепил съединителя и на равен път няма никаква вероятност въртящия момент да е 0, въпреки че оборотите не са мръднали.Май бъркаш обороти на празен ход и двигател изключен от скорост. Когато двигателя е изключен от скорост въртящия момент и мощността предавани към скоростната кутия са 0, дори и да поддържаш 4000 оборота на двигателя, каквото и да твърдите "тримата".
Дори на празен ход без да даваш газ, включиш ли на скорост, оборотите може да са същите, но въртящият момент вече не е и вече имаш мощност, която може да е с положителен или отрицателен знак в зависимост от наклона по който се движи автомобила и неговата тежест.
Коментиран от #44
18:13 05.06.2022
42 Турбо
До коментар #39 от "Аз съм забелязал, а ти":
Аз затова ти дадох верният отговор за да се усетиш сам.Компютъра показва 0 защото при спускане клапан спира притока на гориво.Двигателя върти само въздух,като двигателя започва да работи като компресор само с въздух.Енергията от наклона се използва за компресиране на въздуха в такт сгъстяване.При електромобилите има рекуперация, електромотора връща електроенергия в батерията.При ДВГ няма такова връщане.
По елементарно не мога да ти го обясня.
Коментиран от #45
18:14 05.06.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Турбо
До коментар #41 от "Отново не си инженер":
И как така се получи,на празен ход на място няма въртящ момент,а при потегляне без газ изведнъж въртящият момент се "появява"?По формулата обороти,въртящ момент,мощност щом имаш някакви обороти различни от нула(двигателят работи)то ще измериш въртящ момент и изчислиш мощност.Намери графиката обороти, въртящ момент и мощност на автомобил с ДВГ,без значение от марката.Графиките на мощността и въртящият момент започват от 800-900 оборота и не са нула при тези обороти.Нещо си в грешка.Както виждаш не ти се подигравам,а се опитвам да обясня.
Коментиран от #46, #47
18:26 05.06.2022
45 Е така де!
До коментар #42 от "Турбо":
Смяташ ли че на автомобила му пука какъв е двигателя? Въртящия момент на вала на двигателя е един и същ независимо от задвижването.Кой го върти този двигател, като си му спрял горивото?
Нагоре двигателя върти колелата и въртящият момент е положителен. На спускане колелата въртят двигателя и въртящия момент е отрицателен. При електромобила това се вижда ясно, защото кинетичната енергия се превръща в електричество и се връща в батерията. При ДВГ кинетичната енергия не може да се превърне в гориво и да се върне обратно в резервоара за да видиш отрицателна стойност. Тази кинетична енергия се превръща в топлинни загуби в двигателя, въпреки че в него не се извършва горене. Загубите са в триене. Както виждаш за да се обърне посоката на въртящия момент не е нужно да се сменя посоката на въртене на вала. Въртящия момент ти показва в коя посока се предава мощността - от двигателя към гумите или обратно.
18:26 05.06.2022
46 Хайде пак тази графика
До коментар #44 от "Турбо":
Намери една такава произволна графика и ми кажи какво виждаш срещу 2000 оборота. Колко е въртящия момент?18:28 05.06.2022
47 Всъщност друго ми трябва
До коментар #44 от "Турбо":
"Намери графиката обороти, въртящ момент и мощност на автомобил с ДВГ,без значение от марката.Графиките на мощността и въртящият момент започват от 800-900 оборота и не са нула при тези обороти.Нещо си в грешка."Можеш да дадеш и за 2000 оборота, но ми е по-важно какво пише в графиката за въртящия момент на празен ход - най-ниските възможни обороти, когато изключиш от скорост и пуснеш педала на газта. Да видим тогава колко е мощността на двигателя, щом твърдиш, че не е нула!
18:36 05.06.2022
48 Турбо
Грешката ти е в аналогията с характеристиките на електродвигателя.При нула оборота имаш нула мощност и максимален въртящ момент.Формулата е в сила 0 мощност=0обороти х макс въртящ момент.Електромотора няма празен ход, оборотите му започват от нула.Ти си Електрика и ги знаеш по добре от мен.
Характеристиките са различни и аналогия между двете е невъзможна.
Коментиран от #49, #50
19:08 05.06.2022
49 Абсолютно същото е
До коментар #48 от "Турбо":
Ако махнеш ремъкът на един електродвигател на компресор и го включиш в контакта, той ще се завърти с да речем 2900 оборота в минута, но въртящият момент ще е нула. Ако му сложиш ремъкът, оборотите ще са почти същите, но вече ще имаш въртящ момент, който ще се покачва заедно с покачване на атмосферите в бутилката.Каква е разликата с ДВГ?
Сега чакам да ми кажеш колко е въртящия момент на празен ход на някое двигател подобен на твоя автомобил, на минимални обороти, за да видиш колко си далече от истината? Чакам цифра от графиката, която постоянно споменавате, но няма нищо общо с примера който даваме. Може би вече си видя грешката и те е срам да кажеш въртящия момент от графиката? А дано ама надали? Минали са само три години от спора, ама ти все още не си разбрал какво съм ти казал преди 3 години и продължаваш да говориш същите глупости от началото на спора.
Коментиран от #51
19:20 05.06.2022
50 Умълча се нещо?
До коментар #48 от "Турбо":
Толкова ли е трудна за намиране тази графика за въртящия момент спрямо оборотите, която ме карате да анализирам вече трета година, но самите вие не можете да я разберете и не знаете за какво се отнася?Или направи елементарните сметки и те е срам да пишеш колко е въртящия момент на празен ход?
Коментиран от #52
20:06 05.06.2022
51 Турбо
До коментар #49 от "Абсолютно същото е":
Май и три години трима различни човека да ти обясняват пак няма да вденеш.Не ми каза защо автомобила при обороти на двигателя на празен ход и мощност и въртящ момент равни на нула(ти така твърдиш) автомобила потегля без да подаваш газ?Не подаваш газ,нищо не променяш.Ако мощността и въртящият момент са нула,няма какво да предадеш към колелата.Автомобила би трябвало да не се движи.Защо на графиката при обороти на празен ход мощността и въртящият момент не са нула? Потърси в нета гарантирам ти,че няма да намериш графика за мощност и въртящ момент да започват от нула при обороти на празен ход,без значение от марката автомобил, дизел или бензин. Отбягваш да отговориш защото усети,че не си прав.Включи и лични обиди,без аз да съм те обидил с нещо.20:17 05.06.2022
52 Турбо
До коментар #50 от "Умълча се нещо?":
Ти си търси графиките.Аз ги гледам в учебниците ми от университета.Чакам да ми цитираш графика със стойности на мощност и въртящ момент равни на нула при 800 оборота.Коментиран от #53, #54
20:20 05.06.2022
53 Е давай де
До коментар #52 от "Турбо":
Да не кажеш, че съм дал грешна графика или пък не съм я разчел правилно. Кажи ми примерни обороти на празен ход и колко е въртящия момент, а аз ВЕДНАГА ще ти докажа, че отново грешиш.И пет години десет човека да ми обяснявате, няма как да ме убедите, че не съществува отрицателен въртящ момент, защото третия закон на Нютон гласи:
"Ако едно тяло действа на друго тяло с дадена сила, то винаги второто тяло противодейства на първото с равна по големина и противоположна по посока сила, приложена в точката на взаимодействие."
Въртящия момент е вид сила, а самото съществуване на положителен въртящ момент е невъзможно без съществуването на отрицателен според физичните закони.
Точно както няма да успеете да ме убедите и в съществуването на перпетуум мобиле, колкото и да се опитвате и с колкото и Ника да пишеш. Аз знам че съм прав, защото се аргументирам с физични закони, а ти знаеш ли защо си прав И какви са твоите аргументи?
Чакам го този прословут въртящ момент на празен ход на неутрална предавка? Колко нютон-метра при колко оборота е?
20:41 05.06.2022
54 Ето ти графика
До коментар #52 от "Турбо":
Както виждаш въртящият момент при 800 оборота е нула, както и мощността е нула.superchipsltd.files.wordpress.com/2013/04/psa-20hdi-163ps-copy.jpg
Прав ли съм или да? Както виждаш двигателя е на peugeot, който вероятно се слага и в баничарките.
Коментиран от #55, #56
20:54 05.06.2022
55 Турбо
До коментар #54 от "Ето ти графика":
Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм.Коментиран от #57
21:44 05.06.2022
56 Турбо
До коментар #54 от "Ето ти графика":
Баничарка с чипосан двигател и 200 квт мощност хахахаха ако си разбрал правилно графиката,дават ти с колко ще се увеличи мощността и въртящият момент след промяна на настройките на двигателя.Коментиран от #58
21:51 05.06.2022
57 Ти да видиш!
До коментар #55 от "Турбо":
И това го казва инженер? Според тебе реалистични ли са тези цифри?Ако на празен ход мощността е 25 киловата, колко е при натоварване и потегляне с 1 тон товар при изкачване на баир? Какво казва графиката?
Коментиран от #59, #61
21:54 05.06.2022
58 Пак недоволен?
До коментар #56 от "Турбо":
Нали те питах за данни? Дай ги за да отговарят поне приблизително за твоята баничарка?21:56 05.06.2022
59 Турбо
До коментар #57 от "Ти да видиш!":
Тези графики показват колко са максималната мощност и въртящ момент при изменение на оборотите.На празен ход стойностите са по малки,но не са нула.Няма да си губя повече времето да ти обяснявам.Сам виждаш,че графиките не започват от нула, сигурно ще ги обявиш за грешни.Затова исках сам да си потърсиш информацията.Приятна вечер,тесльо.Коментиран от #60
22:05 05.06.2022
60 Последно?
До коментар #59 от "Турбо":
"Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."Или
"Тези графики показват колко са максималната мощност и въртящ момент при изменение на оборотите.На празен ход стойностите са по малки,но не са нула."
Кое от двете е вярно? Казах ли ти, че гледаш неправилна графика? Казах ли ти, че в момента в който ми дадеш данни по тази графика, ще видиш колко са абсурдни и ще престанеш да ми даваш тази графика за пример? Казах ли ти че ВЕДНАГА ще ти докажа, че грешиш?
Няма как да ми докажеш колко е въртящия момент при определени обороти без натоварване чрез графиката за МАКСИМАЛЕН въртящ момент!
Без натоварване според третия закон на Нютон
"Ако едно тяло действа на друго тяло с дадена сила, то винаги второто тяло противодейства на първото с равна по големина и противоположна по посока сила, приложена в точката на взаимодействие."
означава, че срещу валът на двигателя силата в точката на взаимодействие със съединителя е нула, следователно и силата която предава този вал също е нула. Ще стане повече, само ако му закачиш някакъв товар през съединителя в която и да е посока, включително отрицателен въртящ момент спрямо посоката на въртене на вала на двигателя.
Тогава оборотите на двигателя ще се вдигнат при натоварване, дори без да пипаш педала на газта.
Коментиран от #62
22:24 05.06.2022
61 Отново и отново все перпето мобиле!
До коментар #57 от "Ти да видиш!":
"Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."Ако приемем, че този двигател има сравнително висок разход на празен ход 1 литър на час, излиза че от 10 киловата входяща мощност, на изхода излизат 25 киловата.
250% КПД? ТИ ЛИ ОМРЪЗНА?
Не ти е за първи път да ми доказваш, че съществува перпетууммобиле. Този път също няма да се съглася с колкото и ника да се опитваш да ме убедиш, че си прав.
Коментиран от #63, #66
22:32 05.06.2022
62 Димов
До коментар #60 от "Последно?":
Забравил си само да включиш механичните загуби от триенето в мотора,което си някакво натоварване.Все пак механичното кпд е 0,9 имаш загуби.Абсурддно твърдението ти за нулева мощност и момент на празен ход.Коментиран от #68, #70
23:14 05.06.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Поправка
Това прозвуча малко неуважително към Димов. Всъщност той е от хората с който мога да водя смислена дискусия.
23:37 05.06.2022
66 Димов
До коментар #61 от "Отново и отново все перпето мобиле!":
Те и електрическите автомобили са перпетум мобиле и изкарват по 1000 км по твоите теории.При 400 км дадени от производителя едвам избутват 200 на практика.23:37 05.06.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Дрън-дрън
До коментар #62 от "Димов":
Нищо не съм забравил. За коя мощност говориш? За входящата или изходящата?Както виждаш съм сметнал входящата мощност - около 10 киловата при разход на гориво 1 литър на час на празен ход. Това освен загубите които си споменал, включва и спомагателните системи на двигателя - задвижване на всякакви помпи и подобни, като само зареждането на акумулатора може да се приеме за някаква извършена работа, но пък етерично съм споменал, че измерваме ИЗХОДЯЩИЯ въртящ момент към скоростната кутия.
Загубите които си изброил си спадат към графа загуби в КПД и не се броят за полезна работа на двигателя. Дино стенда измерва само полезната работа, предадена към колелата, което е изходящата мощност.
Коментиран от #71
23:47 05.06.2022
69 Я пак, я пак?
До коментар #67 от "Димов":
Нищо не разбрах? Какъв линк съм дал и какъв пост 201?Линка който съм дал е към произволна картинка в интернет, която вероятно виждам за първи път и ще е чиста случайност да съм дал точно нея някъде? За коя тема говориш? Кой е този пост 201?
23:50 05.06.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Димов
До коментар #68 от "Дрън-дрън":
Един дизелов двигател гори около 0,5 л/час при 800 оборота.Входящата енергия е 5 квтч.От тях имаш загуби на мощност 10% от механично триене,което е 0,5 квт.Не е нула никога, загубите от триенето не можеш да ги избегнеш.При потегляне при 800 оборота без да подаваш газ,мощността ще се увеличи с толкова,колкото е нужно да се преодолее съпротивлението от натовареното.Коментиран от #74
00:15 06.06.2022
72 Димов
До коментар #70 от "Ето нагледно":
Функцията на скоростната кутия на автомобила е да вкара двигателя в оптимален режим.Гледай къде е най високото кпд, скоростната кутия и водача имат задачата да вкарат двигателя в оптимален режим на работа,там където е най ефективен и икономичен.Никой няма да пожелае да кара автомобил с 5% кпд и голям разход на гориво.Коментиран от #73
00:31 06.06.2022
73 Ами вкарай го
До коментар #72 от "Димов":
Избери от графиката с какви обороти и с какъв въртящ момент да работи двигателя, за да се движи автомобилът градско с 30км/ч, за което са нужни да речем 3 киловата мощност към гумите?С какво максимално КПД можеш да го накараш да работи според графиката от мнение 70?
00:54 06.06.2022
74 Прост въпрос
До коментар #71 от "Димов":
При работа на празен ход, 800 оборота, входяща мощност 5квт(0,5л/ч) и неутрална предавка, какъв въртящ момент предава валът на двигателя към колелата и съответно колко му е изходящата мощност, която се мери точно на ИЗХОДЯШИЯ вал и входа на скоростната кутия?Коментиран от #76
01:01 06.06.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Димов
До коментар #74 от "Прост въпрос":
Изходящата мощност не може да се измери на коляновия вал.Всъщност може ,но трябва да извадиш двигателя от автомобила и да го поставиш на стенд.По лесния начин е да я измериш на диностенд с натоварване.Без натоварване нищо няма да получиш.
Още по лесен начин е с изчисления.Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила.На първа предавка без да подаваш газ и 800 оборота на двигателя скороста е 10 км/ч. Събери с 0,5 квт и ще получиш мощност различна от нула.Мен ме мързи,смятай сам.
Коментиран от #78, #79, #128
18:59 06.06.2022
77 Ти да видиш!
Нищо няма какво да смятам. Отговаряш на съвсем друго задание което няма нищо общо с въпроса ми:
"При работа на празен ход, 800 оборота, входяща мощност 5квт(0,5л/ч) и НЕУТРАЛНА ПРЕДАВКА, какъв въртящ момент предава ВАЛЪТ НА ДВИГАТЕЛЯ КЪМ КОЛЕЛАТА и съответно колко му е изходящата мощност, която се мери точно на ИЗХОДЯШИЯ вал и входа на скоростната кутия?"
Понеже си споменал диностенд, какво ще отчете той в този случай? Ако не говорим за диностенд, С каква скорост ще се движи автомобила по равно на неутрална предавка?
Според инженерите тук, въртящият момент ще е онзи от графиката за максимален въртящ момент при определени обороти.
"Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."
С което ти се съгласи в мнение 63.
Все още ли твърдиш, че турбо е прав и правилно е изчислил въртящият момент и мощността на НЕУТРАЛНА скорост, защото при тези обороти според графиката въртящият момент винаги бил толкова независимо от натоварването?
Аз твърдя, че без натоварване, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!
Поне така каз
19:43 06.06.2022
78 Ти да видиш!
До коментар #76 от "Димов":
Аз твърдя, че без натоварване, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!Поне така казват физичните закони и в частност третия закон на Нютон, който не знам защо "всички" отричате?
Димов, който познавам не би си позволил такова твърдение!
19:45 06.06.2022
79 Димов не прави такива грешки
До коментар #76 от "Димов":
"Един дизелов двигател гори около 0,5 л/час при 800 оборота.Входящата енергия е 5 квтч.От тях имаш загуби на мощност 10% от механично триене,което е 0,5 квт.Не е нула никога, загубите от триенето не можеш да ги избегнеш. При потегляне при 800 оборота без да подаваш газ,мощността ще се увеличи с толкова,колкото е нужно да се преодолее съпротивлението от натовареното.""Още по лесен начин е с изчисления.Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила.На първа предавка без да подаваш газ и 800 оборота на двигателя скороста е 10 км/ч. Събери с 0,5 квт и ще получиш мощност различна от нула.Мен ме мързи,смятай сам."
Хайде да забравим, че няма как да потеглиш на неутрална предавка (ако спазиш условието на задачата) и да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?
По твоите думи трябва да е 2,5 киловата, защото незнайно защо си сложил 10 процента механични загуби от входящата мощност.
Дали пък механичните загуби от трансмисията не се измерват от изходящата мощност?
Коментиран от #80
20:06 06.06.2022
80 Димов
До коментар #79 от "Димов не прави такива грешки":
Описваш перфектно перпетум мобиле.Двигателя работи с 800 оборота на неутрална, изходящи момент и мощност нула.Включваш на първа и потегляш без газ с 800 оборота, с 10 км/ч и автомобила се движи с изходящи нула мощност и момент.Перфектно перпетум мобиле.Третия закон на Нютон се отменя.Коментиран от #82
21:10 06.06.2022
81 Димов
21:15 06.06.2022
82 Димов друг път! Хайл?
До коментар #80 от "Димов":
Цитати:"
Все още ли твърдиш, че турбо е прав и правилно е изчислил въртящият момент и мощността на НЕУТРАЛНА скорост, защото при тези обороти според графиката въртящият момент винаги бил толкова независимо от натоварването?
Аз твърдя, че БЕЗ НАТОВАРВАНЕ, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!"
После включваме на първа и нулата става друго число!
Пак цитат:
"да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?"
Тоест, според мен третия закон на Нютон си работи, но според вас като четете таблицата за оборотите и въртящия момент на неутрална предавка на празен ход:
"Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."
Ти провери това твърдение и каза, че е вярно!
Тоест нула нютон метра, 0 киловата на колелата и 150 нютон-метра и 25 kW от другата страна на скоростната кутия на изхода на двигателя. Тоя Нютон нищо не разбира и не е учил по вашите учебници!
21:33 06.06.2022
83 ЗЗЕ
Коментиран от #84
09:15 07.06.2022
84 Енергията си е там
До коментар #83 от "ЗЗЕ":
Всичката енергия на бензина или дизела се превръща в топлинна енергия, защото на изхода на двигателя не се използва никаква механична мощност.Тоест имаш входяща енергия, но на изхода нямаш никаква изходящата механична енергия. Ако не ползваш парното, за да оползотвориш поне някаква част от тази енергия, буквално парите ти изгарят на вятъра.
Коментиран от #85
12:11 07.06.2022
85 ЗЗЕ
До коментар #84 от "Енергията си е там":
Енергията на бензина се превръща казваш в топлина и на изхода няма мощност.Как тогава автомобила тръгва на първа предавка и без газ,като няма мощност на изхода а отделя само топлина?Това да не е парен двигател бе преателю.Коментиран от #86
13:31 07.06.2022
86 Дрън-дрън
До коментар #85 от "ЗЗЕ":
Да не твърдиш, че при работа на празен ход на неутрална предавка при 800 оборота в минута един дизел харчи, същото количество гориво на час, както и когато при същите обороти влачи на пета предавка един тон ремарке?Май пак сте влезли в онзи филм, с винаги еднаквия въртящ момент и мощност за определени обороти?
Когато тръгнеш, компютъра подава повече гориво към двигателя, за да поддържа същите зададени минимални обороти за празен ход, когато педала на газта не е натиснат.
Ако включиш на скорост при спускане на баир, без да подаваш газ, тези обороти на празен ход ще се вдигнат, а разходът литри в час ще падне. Точно обратното на онова, което четеш в таблицата за обороти - въртящ момент. И не това не е перпетомобиле. Пак ще имаш топлинни загуби дори без разход на гориво, дори да си изключил двигателя от контакт.
Коментиран от #87
13:57 07.06.2022
87 ЗЗЕ
До коментар #86 от "Дрън-дрън":
Компютъра подавал гориво,без да е натиснат педала за газта.Това ли измисли?Компютъра подава гориво само при сигнал от датчика на педала за газ или темпомата.Защо тогава показанията на дисплея на компютъра са 00,00 л/100 ?Защо автомобила тръгва без да има изходяща мощност?Стана като коткатата на Шрьодингер,мощноста ту я има ту я няма.С един тон ремарке не можеш да тръгнеш без газ,преателю.
15:08 07.06.2022
88 ЗЗЕ
Коментиран от #89
15:46 07.06.2022
89 Пак питам?
До коментар #88 от "ЗЗЕ":
Като включиш на скорост и потеглиш без да даваш газ, ще се промени ли разходът на горивото на двигателя или ще си остане същия като на празен ход да речем 0,5 литра на час? Ако се опиташ да потеглиш по-стръмно без да подаваш газ, и при спускане и при изкачване на баир ли ще се запази все 0,5 литра?Според мен на спускане разхода ще е по-малък отколкото при изкачване без да си пипнал педала на газта.
Коментиран от #90
16:35 07.06.2022
90 Димов
До коментар #89 от "Пак питам?":
Още ли спорите?Потегляш без газ на равно място,оборотите не се променят,защо да се променя разхода на гориво?Как се променя разхода на гориво без да си подал газ,какво ще накара двигателя да гори повече.Колегата ти е поставил условие за автомобил с ГНП без компютър.При повишаване на разхода на гориво двигателя ще повиши обороти и автомобила ще започне да ускорява.Коментиран от #91
17:39 07.06.2022
91 Димов, ама друг път
До коментар #90 от "Димов":
Хайде пак перпетуум-мобиле. Значи казваш, че като потегля с моя автомобил по стръмното нагоре, разходът си остава същият, защото оборотите са се запазили понеже не съм настъпил педала на газта, но за изкачването на двата тона нагоре не се изразходва никаква допълнителна енергия, освен тази необходима за преодоляване на триенето в самия двигател?Браво бе гений! От ден на ден все нови и нови перпетуум-мобиле измисляте. Турбо хайде пиши си с Ника и недей излага други хора. Вече ще отговарям само на тебе за да не се измяташ, че не си го писал ти.
Коментиран от #92, #96
18:45 07.06.2022
92 Димов
До коментар #91 от "Димов, ама друг път":
Условието на задачата е на равно.По стръмното нагоре няма да можеш да потеглиш без газ и двигателя ще изгасне.Коментиран от #95
21:19 07.06.2022
93 Димов
Коментиран от #94
21:24 07.06.2022
94 Дрън-дрън
До коментар #93 от "Димов":
Първо все още чакам отговора на този въпрос:"да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?
По твоите думи трябва да е 2,5 киловата, защото незнайно защо си сложил 10 процента механични загуби от входящата мощност."
Това без да подаваш газ!
Сложил ли съм мощност на изхода или не съм?
Коментиран от #97, #98
22:24 07.06.2022
95 Дрън-дрън
До коментар #92 от "Димов":
Ако угасне, значи караш бракма и/или не можеш да караш!Коментиран от #99
22:28 07.06.2022
96 Димов
До коментар #91 от "Димов, ама друг път":
Димовци в България има много.Само в нашия род сме десетина.08:11 08.06.2022
97 Димов
До коментар #94 от "Дрън-дрън":
Опитваш се да се измъкнеш с изместване на въпроса.Автомобила тръгва ли без да подаваш газ с 800 оборота?Да или не?Коментиран от #100
08:13 08.06.2022
98 Димов
До коментар #94 от "Дрън-дрън":
Изходящата мощност при 10 км/ч може да си изчислиш сам.Коментиран от #102
08:15 08.06.2022
99 Димов
До коментар #95 от "Дрън-дрън":
На стръмно мощността за преодоляване на съпротивлението от наклона е по голяма от мощността на колелата при 800 оборота без газ.Няма да потеглиш,трети закон на Нютон.Коментиран от #101
08:18 08.06.2022
100 Отговорът е да
До коментар #97 от "Димов":
Сега ти ми отговори. Разходът на гориво вдига ли се, при потегляне без даване на газ, дори и на равно или остава същия, като на празен ход на неутрална скорост?Коментиран от #103
09:29 08.06.2022
101 Прочети отново пост 86
До коментар #99 от "Димов":
Там ти е обяснено вече. Няма да ти повтарям. При запазване на оборотите, разхода на гориво дори може да падне превключване на скоростите под наклон в сравнение с поддържане на оборотите на празен ход на неутрална предавка, точно заради закона за запазване на енергията, който упорито пренебрегваш.А при натоварване, всеки съвременен двигател подава повече гориво за да поддържа минимално зададените обороти, дори без да пипаш педала на газта и не гасне. Пробвай да си включиш климатроника или климатика на Макс и слушай оборотите и следи моментния разход дали ще се промени.
Или просто запали баничарката и пробвай да потеглиш без газ.
09:38 08.06.2022
102 Не е нужно да смятам
До коментар #98 от "Димов":
Въпросът е дали е необходима мощност от двигателя за придвижване на автомобила или не. Според тебе не е необходима мощност и въртящ момент, а според мен е положително число при движение на равен терен, а при наклон въртящия момент се променя, като в някои случаи може да стане отрицателно число.А според тебе въртящия момент винаги е един и същ на празен ход, като той не се променя независимо дали си включил на скорост или не стига да не пипаш педала на газта.
Последно държиш ли си на мнението, че на обороти на празен ход на неутрална скорост въртящия момент предаван към колелата е по-голям от нула и е абсолютно същия, като при движение на първа предавкас 10 км в час по равен терен?
Също така, че мощността на двигателя не се променя, когато включиш на първа и тръгнеш плавно, а остава същата като на празен ход? Както входящата така и изходящата мощност? Както виждаш, дори не трябва да смяташ каквото и да било.
Коментиран от #104
11:30 08.06.2022
103 Димов
До коментар #100 от "Отговорът е да":
Автомобила ще потегли на равно без газ,това е вярно.Как ще потегли автомобила щом ти твърдиш за изходяща мощност равна на нула???Как един автомобил без компютър,дизел с ГНП ще увеличи сам разхода си на гориво при запазване на 800 оборота след потегляне?Коментиран от #105
19:29 08.06.2022
104 Димов
До коментар #102 от "Не е нужно да смятам":
Как прецени без да смяташ?Да не си гадател?19:33 08.06.2022
105 Дрън-дрън
До коментар #103 от "Димов":
Как точно потегля автомобил на неутрална скорост когато мощността му е нула? Дори да го бутнеш или дърпаш на неутрална, въртящият момент и мощността предавана от двигателя към колелата е нула, няма нужда от смятане. Достатъчно е да знаеш трети закон на Нютон. Срещу нула обикновено стои друга нула.Коментиран от #107
19:56 08.06.2022
106 Пък питам
20:10 08.06.2022
107 Димов
До коментар #105 от "Дрън-дрън":
Тогава остава изходящата мощност да не нула,щом без да променяш нищо автомобила потегля на първа предавка.Изчисли колко е необходимата мощност за движение с 10 км/ч и ще разбереш.Третия закон на Нютон ще е в сила.Колкото е съпротивлението при движение с 10 км/ч,толкова е изходящата мощностЗасега ми разтягаш само локуми.
Коментиран от #108
20:12 08.06.2022
108 Пак питам отново и отново
До коментар #107 от "Димов":
Изходната мощност на двигателя на неутрална скорост същата ли е като при 10 км в час да или не? Всичко останало са празни приказки. Първо отговори на този въпрос!ДА ИЛИ НЕ!
Коментиран от #109
20:33 08.06.2022
109 Димов
До коментар #108 от "Пак питам отново и отново":
Вади калкулатора и смятай.Коментиран от #111
20:38 08.06.2022
110 Димов
Коментиран от #112
20:44 08.06.2022
111 Няма нужда от сметки
До коментар #109 от "Димов":
Да или не?20:46 08.06.2022
112 Пробва ли вече?
До коментар #110 от "Димов":
Включи ли климатика на баничарката вече да пробваш Какво ще се случи с оборотите на празен ход или и климатик няма? Ако компютърът е толкова глупав, или липсва и двигателя не е в състояние да поддържа постоянни предварително зададени обороти при промяна на натоварването, просто при натоварване тези обороти ще паднат.Коментиран от #113
08:04 09.06.2022
113 Димов
До коментар #112 от "Пробва ли вече?":
Баничарка???Ако имаш предвид пикап,не карам такъв автомобил.Моята кола е стар дизел с ГНП.08:08 09.06.2022
114 Димов
Маскираш некомпетентноста си с помощта на много думи и опити за разсъждения,който си противоречат.Не искаш да смяташ защото на първа предавка с 10 км/ч ще получиш изходяща мощност различна от нула, необходима за преодоляване на съпротивлението при движение.Стана както казва колегата,котката на Шрьодингер.От нула изходяща мощност на място,след потегляне изходящата мощност е различна от нула без да подаваш газ при същия разход на гориво.Разхода на гориво и оборотите го определям аз с педала за газ.
Коментиран от #115
08:22 09.06.2022
115 Дрън-дрън
До коментар #114 от "Димов":
Перпетуум мобиле е в твоя ресор. Аз вашия учебник не съм го чел.След като имаш такъв дизел, защо не пуснеш климатика и да видиш какво ще стане?
Ако няма кой да регулира оборотите на празен ход, те просто ще паднат при включване на климатика или потегляне без газ, за да балансират допълнителния въртящ момент, който трябва да осигури двигателя с наличната входяща мощност измерена в разход на гориво.
Ето ти и сметките. Щом твоя двигателя с ГНП, моментния му разход на гориво на празен ход е минимум 0,8 литра на час, което е входяща мощност 8 kW. За климатика, както и за поддържане на под 10 километра в час на първа предавка на равен път дори един киловат са ти много, защото можеш сам с бутане да поддържаш тази скорост.
Този един киловат изходяща мощност се осигурява от входящите 8 киловата, като му се намаляват оборотите заради натоварването и двигателя започва да работи с ефективност 0,125 или иначе казано 12,5% КПД. Както виждаш, има още на къде да го натоварваш със запазване на оборотите и входящата мощност, като спазваш всички физични закони.
Аз ти го обясних, а сега ти ми обясни как се измерва мощност без натоварване, защото това е нарушение на трети закон на Нютон?
10:08 09.06.2022
116 Димов
За входящата мощност съм съгласен.За изходящата мощност чакам да ми кажеш,как при нула изходяща мощност на неутрална позиция,автомобила потегля на първа предавка без да се променят оборотите.
Продължаваш да си маскираш некомпетентноста с много приказки и без изчисления.
18:57 09.06.2022
117 Димов
Да не задълбавам повече,за твоето ниво е достатъчно.
Коментиран от #119
20:18 09.06.2022
118 Хайде Добро утро
Най-накрая си дойдохме на думата. На неутрална нямаш натоварване, въртящия момент е нула и съответно мощността също е нула. На първа предавка натоварването се създава от колелата и мощността зависи от въртящия момент на колелата.
В зависимост от наклона, без да подаваш газ оборотите ще са абсолютно същите, но въртящия момент ще е различен при всеки различен наклон и съответно мощността ще е различна, а не константна за съответните обороти, както си мислиш.
Набийте си го в главата, че мощността зависи от въртящия момент, а не толкова от оборотите. При едни и същи обороти мощността може да е от отрицателна, ако спускаш баир и си отпуснал педала на газта, до максималната за съответните обороти, ако рязко подадеш газ на равно или на изкачване.
Онова за максималната мощност на 6 хиляди оборота на неутрална предавка го забрави. За да имаш мощност трябва да имаш въртящ момент - за хора които не са инженери - въртящият момент е натоварване. Няма ли натоварване, въртящият момент е нула.
20:31 09.06.2022
119 Няколко пъти ти споменах
До коментар #117 от "Димов":
Къде се измерва ПОЛЕЗНАТА механична мощност произвеждана от двигателя и как?Триенето на буталата към полезната мощност ли се причислява или към загубите, когато смяташ КПД на двигателя?
Май не правиш разлика между ефективност на изгаряне на горивото И ефективност на двигателя?
Първото е колко от теоретичната топлинна енергия на горивото се превръща в механична работа за задвижване на буталото. Там въртящ момент няма, защото буталото не извършва въртеливо движение, а възвратно-постъпателно.
Втората ефективност която измерва КПД на двигателя е между теоретичната топлинна енергия на горивото и механичната мощност предадена от вала на двигателя към външен механизъм. Валът има въртеливо движение и мощността се изчислява спрямо оборотите и въртящия момент.
Когато някой ти говори за въртящ момент на двигател се има предвид натоварването на вала на двигателя. Той се измерва директно на стенд или на колелата, като може да му се подава както положителен така и отрицателен въртящ момент.
Най-простите дино стендове измерват единствено и само максималният въртящ момент, който може да осигури двигателя под максимално натоварване и абсолютно нищо друго. Ти май си виждал и коментираш единствено и само такава графика, която няма нищо общо с шофирането в реалността и от нея не можеш да си извадиш никакви полезни изводи. Ама буквално никакви, ако не си драг състезател.
Коментиран от #120
20:44 09.06.2022
120 Димов
До коментар #119 от "Няколко пъти ти споменах":
Не си товари повече мозъчето,да не стане някоя беля.Дори и предписаното от Уики не ти помага,не го разбираш.Много приказки написа, без да кажеш нещо по същество.Мислех да ти кажа как точно се случва потеглянето на автомобила без газ,но с твоето ниво няма да разбереш нищо.Коментиран от #121, #122
21:10 09.06.2022
121 Аз да не съм като тебе
До коментар #120 от "Димов":
Инженер по wikipedia?Кажи сега как става създаването на въртящ момент без натоварване и не диплома за инженер, ами направо нобелова награда ще получиш.
И турбо и Димов и Радев да се пишеш, в момента в който те питам за въртящ момент и се издаваш кой си. Толкова години не можа да схванеш какво е това. И измерваш мощност без натоварване!
Колко е мощността на един контакт в който не си включил нищо?
Колко е мощността на един акумулатор към който не си свързал нищо?
Колко тегло ще измери кантар, върху който не си сложил нищо?
С колко ще се сгъне или разпъне една пружина, ако не си приложил никакво усилие към нея?
Точно толкова е и въртящия момент и мощността на двигателя когато не си свързал нищо към изходящия му вал!
21:21 09.06.2022
122 Мислех ама няма да ти кажа
До коментар #120 от "Димов":
Това ли измисли? То няма и какво да ми кажеш. Покажи ми поне една графика и дай пример по нея? Не можеш! А аз ти дадох три графики, които доказват моята теза и на една от тях има дори отрицателен въртящ момент и отрицателна мощност!Ти дори графика за максимален въртящ момент не можа да дадеш за пример, та се наложи аз да ти я давам турбо инженере!
Коментиран от #125
22:12 09.06.2022
123 Димов
Прочети пак пост 76.Прочете ли го? Прочети го още веднъж и после пак и пак.Там пише: Въртящият момент се измерва на диностенд с натоварване.Без натоварване нищо няма да получиш.
07:10 10.06.2022
124 Димов
Електрика,гледай си електромоторите и електриките и Теслите и не коментирай теми в които не си запознат.
07:15 10.06.2022
125 Димов
До коментар #122 от "Мислех ама няма да ти кажа":
Графиките който ти ми даваш за пример,нямат отрицателни стойности.Всички отрицателни стойности са под обсцисата Х на координатната система.Аз графика под абсцисата не видях Пак твориш нови закони на физиката.07:21 10.06.2022
126 Димов
07:23 10.06.2022
127 След 130 мнения
Да или не?
Да или не?
Еднаква ли е или не е?
Ами не, не е еднаква, следователно примерът ти е безсмислен!
Отговори ясно и конкретно на въпроса!
Изходната мощност на двигателя на неутрална предавка същата ли е като на първа предавка при движение с 10 километра в час по равен терен?
ДА ИЛИ НЕ?
07:59 10.06.2022
128 Дрън-дрън
До коментар #76 от "Димов":
"Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила."Като смяташ КПД на двигателя тези 0,5 киловата триене в двигателя полезна работа ли са или загуби?
Съпротивлението при движение на автомобила полезна работа ли е или загуби? Стига си ми пращал да чета това грешно мнение!
При нулев въртящ момент на изходящия вал на двигателя всичките 8kw входяща мощност отиват единствено и само да покриват загубите на двигателя .
Към тези 8 киловата входяща мощност трябва да добавиш допълнителна входяща мощност, за всеки добавен киловат мощност на изхода. Тоест ако ти трябва още 1 киловат на изхода, трябва да добавиш още повече от два киловата на входа, заради КПД и загубите в двигателя.
Тогава разход да ти от 0,8 ще се вдигне на 1 литър на час. Елементарна физика с елементарни правила.
08:10 10.06.2022