Last news in Fakti

20 Февруари, 2023 18:50 1 819 6

Патентоваха зарядна станция за ел.коли с вграден климатик

  • зарядна станция-
  • електромобили-
  • автомобили на ток-
  • rivian-
  • климатик

По този начин тя може да регулира температурата на батерията

Патентоваха зарядна станция за ел.коли с вграден климатик - 1

Rivian патентова интересна зарядна станция, която има за цел да се справи с един от проблемите при зареждането на електромобили и да позволи достигането на още по-високи скорости. Патентованият дизайн бе разкрит от Teslarati, които показват и чертежи на зарядната станция с вграден климатик.

В долната част на зарядната станция има отвор през който излиза горещ или студен въздух в зависимост от температурата. Положителното от това решение е, че няма да има нужда от модификация на автомобилите за внедряването на това решение и то може да действа универсално, независимо от температурата на въздуха.

Въпреки това, има и огромен минус, а именно, че макар и насочена, въздушната струя всъщност ще се „губи“ в околния въздух. Това ще доведе до изключително много загуби на енергия, което едва ли ще се хареса на повечето хора, които стоят зад идеята на електромобилите.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха

    10 1 Отговор
    Страхотно. Сега и маркуча като направят без медна жица ще става и за нашите пътища. Щото у щатско вече режат кабела за зареждане по станциите заради медта. Римляните не са първата империя...
  • 2 гост

    4 3 Отговор
    За тия работи си има вградени системи за отопление и охлаждане на батерията , поне в добрите електомобили !! Които дори го правят доста преди да стигне до зарядната станция !! Поне в Тесла е така ! И то много по-ефективно и икономично !! Още повече при включването на зарядна това дори не хаби ток от батерията ! С такива недоразумения Ривиан само доказват , че прихващат от глупостите на бившия си "инвеститор " Форд !!
  • 3 файтонджия

    5 2 Отговор
    А до зарядните да отворят публични домове за клиентите на зарядното, докато чакат, да могат да разпуснат на преференциални цени. И масажьорски центрове, спа и т.н. да не си остават само с чакането, защото живота им ще мине в зареждане на скъпата и боклучава кола. И топли чакални да им направят, защото за да се дотътрят до зарядната станция са трябвало да понесат полярни температури в купето. Както на времето парните влакове е трябвало да бъдат зареждани с вода на гарите, а пътниците им са чакали процедурата да свърши.
  • 4 Гост

    3 1 Отговор
    Колко енергия ще се губи при зареждане и на колко процента ще падне кпд на електричките?

    Коментиран от #6

  • 5 Един

    3 1 Отговор
    Това е пример за "комсомолска рационализация"! Вместо да се направи зарядната система на батерията в самия автомобил - тази функция е изнесена някъде в отвън и встрани! Що ли?
  • 6 Къпан пор

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Под 60 % ще падне.