Last news in Fakti

24 Юли, 2023 11:00 32 807 56

Вижте каква е цената за смяна на батерия на Tesla

  • tesla-
  • батерия-
  • смяна-
  • цена

Най-евтината батерия за Tesla струва 5 000 долара

Вижте каква е цената за смяна на батерия на Tesla - 1

Смяната на батерията на електрически автомобил Tesla може да струва половината от цената на автомобила. Това съобщава изданието Insider, като журналистите на медията се позовават на доклад на компанията Recurrent, според който най-евтината батерия за Tesla струва 5 000 долара, като в тази сума не влизат разходи по самата смяна.

Интересното е, че при някои модели, като Model S и Model X, смяната на батерията може да струва до $20 000. Експертите отбелязват, че разходите за поддръжка на електрически автомобил зависят от версията на автомобила. Те твърдят още, че експлоатационният живот на батерията зависи от метода на зареждане и средата, в която е работил електрическият автомобил.

Авторите на публикацията са на мнение, че новата батерия за електрическа кола е скъпа, но батерията обикновено не трябва да се сменя много често. Да, Tesla има гаранция на батерията от 150 000 мили, или около 240 000 километра, или 8 години, което от двете настъпи първо. Според Recurrent електрическата кола обикновено се бракува преди батерията да се изтощи: след 320 000 километра в САЩ и 240 000 километра в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миризлив пор

    48 14 Отговор
    Добре де, колко е цената на кола с ДВГ? Колко му е гаранцията и колко издържа? Май ще излезе, че цените са почти еднакви.

    Коментиран от #17

  • 2 СПОРЕД МЕН

    87 20 Отговор
    БАТЕРИИТЕ за електрическите автомобили ще стават все по-скъпи, защото се използват редки метали. Тези метали НЕ СА В НЕОГРАНИЧЕНО количество и ще стават все по-скъпи. Освен това, собственикът на ел-кола ще трябва да заплати солидна такса за утилизиране или рециклиране на старата батерия. Представете си, в света живеят осем милиарда души. След време, ще има над 300 000 000 ел-автомобили, камиони, автобуси и др. Кво правим с батериите им?

    Коментиран от #4, #9

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    52 12 Отговор
    Електромобил втора ръка в БГ ❗
    Смяната на акумулатор/батерия е само един консуматив , а електромотори, редактори, окачване ....

    Коментиран от #5

  • 4 хъхъ

    65 16 Отговор

    До коментар #2 от "СПОРЕД МЕН":

    Няма да има. Плановете на господарите на света са да лишат хората от коли. Само богатите ще притежават такива, а средната класа ще може да си позволи тротинетка или триколка.

    Коментиран от #6, #8

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    50 4 Отговор

    До коментар #4 от "хъхъ":

    ЕС вече обмисля как законово да си купуваме/плащаме нови коли , но те да остават собственост на производителя ❗🤔🤔🤔

    Нещо подобно на сегашния
    рентакар или оперативен лизинг ❗
    😒😒😒😒😒😒
  • 7 Реалист

    76 5 Отговор
    След 10 години ще имаме форум тесла бг:) основните въпроси ще са как у дома да поправим батерията да изкара още 100 хиляди км:)
  • 8 един

    15 33 Отговор

    До коментар #4 от "хъхъ":

    Как пък ги разбра тез планове бе!?Запомни,конкуренцията разбива всички планове в твоята глава!Всеки производител търси начини да намали производствените си разходи и така да продава повече автомобили и да реализира по-големи печалби!Всеки производител който не се развива и не взема предвид конкурентите си,рано или късно е обречен на фалит!Сега станаха ли ти ясни плановете?

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Механик

    77 14 Отговор

    До коментар #2 от "СПОРЕД МЕН":

    Не си достатъчноп далновиден.
    Тя идеята на тия коли не е 8 милиарда души да имат и карат. Точно братното се цели. Цели се да тръгнем пеша, понеже имането на кола ще е невероятно скъпо.
    За това е и тоя натиск за преминаване към ел. коли.
    Като начало ще ни свалят на тротинетки, а после и те ще са екстра.
    За несъстоятелността на тезата, която така старателно ни вменяват, че тия електрокари са за опазване на околната среда, говори факта, че ако всички коли минат на ток, то няма от къде да се вземе толкова, дори и да почнем да седим на тъмно и студено. Това е колосална енергия, кояточовечеството не може да произведе. Към това като прибавм и факта ,че електричски ток нма как да се пренесе в джоб до зарядната станция, което налага да се полагат огромни подземни и въздушни трасета от много дебели кабели, и нещата стават ясни. Ясно е ,че електромобилите не са решение и нямат шанс да се наложат от самосебе си. Значи някой натиска да се приемат. А щом някой натиска нещо, то той има някакъв интерес, и той никога не е полза на плебеите (каквито сме всички ние).
  • 10 Механик

    35 9 Отговор

    До коментар #8 от "един":

    Не знам на него дали му е ясно, ама на теб хич не ти е ясно. Явно живееш във времето преди падането на Берлинската Стена, тоест в ерата на пазарната икономика. Когато нещата бяха истински
    Според теб, конкуренцията е панацеята към качествени, евтини и трайни стоки. Защото кой иска да си плати по-скъпо или да си купи нещо некачествено? Правилно ли съм те разбрал?
    Тогава защо сървеменните коли отпадат така бързо? В момента по света все още се движат успешно бусове и камиончета на базата на Мерцедес 204/304, които са били произведени в далечните вече 80 години на минали век. В същото време, почти не се движат камиончета и бусове от серият Мерцедес Спринтер произведени 2000 и някоя година. А кажи де? Хем тия спринтерчета бяха 2 пъти по-скъпи от 204-ката, хем не можаха да изкарат и 15 години? Да ама се купуваха тогава. Сегашните са още по-скъпи и по-кекави, но се купуват. И какво излиза? Мерцедес, действайки обратно на пазарната икономкиа, която ти даваш като панацея, са свалили качеството си и са навирили цените до небесата, и пак ги купуват хората.
    И това е само един пример. Цигари Марлборо (не само), усикаи Джони Уолкър, машинни лагери СКФ/Тимкен... Всичко това са примери на горното дето съм го описал.
    Защо

    Коментиран от #12, #14

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    36 5 Отговор

    До коментар #8 от "един":

    Конкуренцията остана в историята ❗
    Що не провериш колко автомобилни марки вече са собственост на ФВ ❓

    Над десет марки УЖ се конкурират , ама в една фирма 🤔🤔🤔

    Ама ти сериозно ли ❓❗
  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 3 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Явно не е гледал филмчето
    "Купи-хвърли" 🤔🤔
    Дори не е чувал за него ❗
  • 13 ДрайвингПлежър

    44 9 Отговор
    Ти я зареждай на бързо зарядно, което ще е стандарта в големия град, където няма гаражи, пък я чакай да ти изкара 300 и намколко си хиляди км.
    А като втора употреба цената на батерията ще е повече от цената на колата. А ще стане забавно когато брюксел се усети и започне да слага такси за задължително рециклиране на стари батерии и не само ще тряба да си платиш за новата, но и да платиш някой да ти прибере токсични отпадък от старата...

    А както е казал и колегата - нито ток има, нито инфаструктира нито достатъчно суровини за тях.
    Само за ЕЛ дръгели нуждата от мед се учетворява, а от къде ще дойде медта за преносната мрежа за това електричество - историята мълчи. За редовия електричар една фея размахва магическата си пръчка и той кара без пари :D

    Коментиран от #26

  • 14 един

    7 7 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Това,че автомобилите нямат качествата които имаха преди 30-40год. не значи,че няма конкуренция която да понижава цената на дадена стока!Аз ти говоря за конкуренция която в даден смисъл няма да разрещи стоките да поскъпнат до нива,че много хора по-света да не могат да ги купуват!В началото когато е бил създаден автомобила с ДВГ колко хора са могли да се сдобият с автомобил?малцина и то богати хора,днес колко хора по-света имат лични автомобили?Да,тенденцията днес е хората да си сменят бързо автомобила/и не само/,вероятно и затова производителите не влагат много качествени и трайни материали в произвоството,което допълнително ще оскъпи производството на дадена стока!Пазара диктува какво и как да се произвежда!

    Коментиран от #15

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 4 Отговор

    До коментар #14 от "един":

    Разбрахме те от
    ЕДИН
    път
    ❗❗❗
    Ама ти що не ни разбираш 🤔🤔🤔

    Мина времето :
    " Пазара диктува какво и как да се произвежда!"
    Не пазарът налага Електромобилите❗
    Не пазарът спира ДВГ ❗
    Със закон, НЕ ПАЗАРЕН ,
    А ПОЛИТИЧЕСКИ,
    налагат бонуси за едните и допълнителни данъци за другите ❗
    НЕ Е ПАЗАРНА ЗАБРАНАТА ЗА ДОСТЪП НА ИЗПРАВНИ МПС, ЧЕ ДОРИ И ПРОИЗВОДСТВОТО ИМ ❗

    Коментиран от #16

  • 16 един

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Разбрах,прав си!

    Коментиран от #52

  • 17 тъй шъй

    18 5 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    Засега при най-честа разлика от 30% и повече между елкар и двг/двг хибрид излиза много по-неизгодно елкара. Но тук един обяснява как от контакта в къщи е почти без пари. 30хил лева са над 10тона бензин. Как елкар ще е по-изгоден при този му фалстарт. Особено ако се сравнява с хибрид, който е значително по-икономичен от чист бензин.Някъде след 250хил км може да започне да се изплаща елкара ако се зарежда само от контакт в къщи. Тогава отдавна е момент за смяна.

    Коментиран от #54

  • 18 Азазел

    12 4 Отговор
    Електрическата кола трябва да се бракува след 240 000 километра?!
    Какво ще продават тук джамбазите бре! То вярно трудно се намира кола под 200 000, но... Вече ще са на 70-80 000.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Плаид

    6 29 Отговор
    Най проста сметка.1020 коня на ток и разход 25/100 са 5 лева.1000 коня на бензин и разход поне 20/100 100 октана са 60 лева за 100 км.При 250к км са 12 500 лева за ток или 150 бона за бензин

    Коментиран от #21, #22, #23, #24, #34

  • 21 Този

    26 2 Отговор

    До коментар #20 от "Плаид":

    Не се опитах да вникна в тази сметка, но имате качества за политик. Те такива сметки правят и нагласят нещата както си искат.
  • 22 Ама и

    19 4 Отговор

    До коментар #20 от "Плаид":

    пледа ли ще зареждаш от контакта вкъщи…??? 🤣🤣🤣
    Ще ме умориш тесльо…. 1000 коня са ви в главите само….
  • 23 Турбо

    20 6 Отговор

    До коментар #20 от "Плаид":

    На мен 90 коня са ми достатъчни,с разход 4,5 дизел.
  • 24 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #20 от "Плаид":

    Ако напънеш всички 1020 коня на Плаид, дали разхода ще е 25/100 ?Я смятай по цени на бърза зарядна.
    Повече от 150 коня не са ми нужни,няма да ходя на рали.

    Коментиран от #55

  • 25 Казано е :

    6 3 Отговор
    "Щом на този свят съществува електричеството, напълно възможно е и да има БОГ !"
  • 26 333

    8 9 Отговор

    До коментар #13 от "ДрайвингПлежър":

    В София има над 120 AC зарядни, бързите са DC и са горе-долу още толкова. Винаги можеш да зареждаш и на "бавни", дори да нямаш гараж. Даже могат да ти инсталират станция пред блока, никак не е толкова сложно, и ще става още по-просто.
    Такси за рециклиране на стари батерии вече са сложени, както такси за рециклиране перални, хладилници и автомобили с ДВГ, та дори и такси за рециклиране на опаковката на вафлата ти. Основният проблем с рециклирането на батериите е, че няма достатъчно батерии за рециклиране. Електромобили има от скоро, и батериите рядко дефектират. Може би трябва да минат още 5 и повече години, за да има смисъл да се правят заводи за рециклиране на батерии.
    На мен на ден ще ми трябват по 2, 3kWh енергия, което е нищо, няма да свърши тока. Смятай го като 1, 1.5kWh на 10км. Преносната мрежа не е от мед, алуминиева е. И е налична. Не знам защо хората правят всички сметки на базата на зареждане на цялата 70+kWh батерия на колата. Няма да минаваш по 300, 400км всеки ден. И да ти е празна батерията, ако на другия ден ще минеш някакви 20, 30, 40км, ще ти трябват няколко киловата.
    Батериите са на модули, често може да се смени един модул. Батериите, които нямат "сила" да ти захранват колата, може да се използват още доста време за по-прости задачи. Сумарно това са едни 15 години. Например, могат да ти съхраняват енергията от слънчевите панели на покрива. 2, 3 панела ще ти покриват дневният разход на колата. Дори да нямаш покрив, парапета на те

    Коментиран от #29, #30, #35, #44, #47, #49

  • 27 фАНТОМасс

    3 6 Отговор
    И какво му пука на Бойко за цената , щом си има чекмеджета , при това пълни с кюлчиета и пачки ?
  • 28 Тото 1 и Тото 2

    7 4 Отговор
    Какво правят с тези батерии, след като се скапят ? И това дали е опазващо чистотота и природата ?

    Коментиран от #32

  • 29 555

    11 3 Отговор

    До коментар #26 от "333":

    Зареждайте си Спринг-овете, Зое-тата и каквото там миксер карате ако щете през терасите си всяка вечер на нощната тарифа за по 20-30 км и не ни занимвайте с глупостите си!!!

    Коментиран от #31, #45

  • 30 Хайл 14/88

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "333":

    Ганюф не се унасяй в ръсене на мозък,няма да ти остане да дъвчиш дъвка...грета каза да и се обадиш,чакала те в 5 на въртележката
  • 31 Хайл 14/88

    10 5 Отговор

    До коментар #29 от "555":

    Кой нормален човек ще си купи електричка,това е за мазохисти
  • 32 сталин

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Тото 1 и Тото 2":

    калай на руски въглища да не замърсяваш природата
  • 33 ДЖАМБАЗА

    4 2 Отговор
    ЧЕ ТУК В БГ НЯМА КОЛИ ПОД 240000 КМ НОВ ВНОС.
  • 34 И така

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "Плаид":

    Голяма схема само шахматист може я разгада. Не мисля че заплатите и несигурността за твърда и постоянна работа в България може да се купи такава кола и лошото е че втора употреба няма д има щот без батерия кво ще се прави трябва кон да я тегли

    Коментиран от #37

  • 35 Елкар

    4 12 Отговор

    До коментар #26 от "333":

    Грозденцето е киселичко. Минавам по 50-100 км на ден. По 3/4 ст. на км. ми е разхода. 4 кинта значи. Четири. Спирам където искам. Винаги първа кола на светофара. Всичкото, което ви е написано в горния пост е абсолютна истина. Ама грозденцето е киселичко нали………….

    Коментиран от #36, #50

  • 36 Ми не пич

    15 4 Отговор

    До коментар #35 от "Елкар":

    и да ти кажа не ни вълнува…. стотинкаджия…
    На сфетофара колко си пръв е доста спорно… по магистралите и зарядните ви гледаме сеира…. паля и тръгвам - когато и за където си поискам!!!
  • 37 Питанчев

    2 6 Отговор

    До коментар #34 от "И така":

    Да си видял някъде в БГ. елкар да бъде теглен или на репатрак? А сега в жегата е пълно с печки с вдигнати капаци.консуматив за елкар за 100к. километра - 0 лева. За печка или бензинова лампа започваш от 5000 лв. до + безкрайност.

    Коментиран от #38, #39, #40

  • 38 Питко

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Питанчев":

    колко от тези коли са били нови или 2-3 годишни???
    Колко ел. недоразумения има по улиците, на фона на общия брой коли….,а Питко-Пибитко???
    Защо се влачите със 100-120 и в студ и в пек???
  • 39 Отговор

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Питанчев":

    на комшията зеления Шевролет Спарк…. 2 пъти за 6 месеца бе изнесен на репатрак….
  • 40 Бачо Киро

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Питанчев":

    Къде си видял нови автомобили с ДВГ да ги возят на платформа? Или викаш 20 годишния голф на комшията и 2 годишната тесла са добро сравнение?

    Коментиран от #41, #43

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Анонимен

    4 1 Отговор
    Гледах специален репортаж по SAT1 за един човек който искаше да си продаде ел.кола за 13500е. Никакъв интерес от купувачи, дори и от автокъщата от където я купил не я искат и не могат да му помогнат. Проблема с втора ръка е голям и това го казват специалистите. Да не говорим че кола не ти трябва само за градско ,а за дълъг път, където батерията трябва да я зареждаш дълго време. Всяка година се произвеждат коли ,но са все по скъпи и с евтини материали. При ел.колите се пренарежда пазара. Традиционни производители губят от Китай спрямо цена,пробег, продължителност на батерия. Борят се за климата,а после всичко изхвърлят в Африка и южна Америка. Пред макдоналдс има зарядно на което пише Öko, но е включено в общата ел.мрежа.
  • 43 То така

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Бачо Киро":

    им изнася на тесларите и все едни мантри за скъпи обслужвания, проблеми са им в главите...нищо че 2/3 от тези проблеми не са ги имали дори и с употребявани коли... чули са там нещо и повтарят....
    Да кажат с колко нови коли от магазина какви проблеми са имали, на какви километри и как са били остранени!??
    Аз имам личен опит с 5 нови, средна хубост за БГ карани до 150-200 хил км... нулеви или пренебрежимо малки проблеми на 99.9% остранявани по гаранция (нито 1 случай на не-мобилност!) и след това с 2-3 от новите собственици съм поддържал връзка - карат си ги без особени проблеми и вложения...
  • 44 Ахъ

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "333":

    Много вярно-поздрави!
  • 45 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "555":

    Мдам, днес една румъска Дачия, кво беше....сприг май, на южната магистрала си караше с 75 км/ч и познай кво се случва, когато колите от двете ленти я настигнат? Тежки карамболи и престрояванки за изпреварване , а отзад идват други с 300 и се чудят как да спрат! Днес беше само една-представете си какво ще стане ако има 30 такива по трасето от София до Пловдив! По въпроса за екологията...всички двг-та бълват топлина , особено през лятото, но се оказва , че и ел-ките бълват топлина за да си охлаждат батериите. Скъпи материали, лимитирана поддръжка, високи цени за обслужване и части, ...тоест измислената екология е ПОВЕЧЕ ОТ ИЗМИСЛЕНА! Няма да питам какво ще правим със старите батерии. Някой по-нагоре написал , да си сложа волтаици за 30 бона, за да си ползвам старата батерия да си пазя тока от тях!!! Браво ве, инвеститор-умник! Глупостите със зареждането са измислица-ако е електричка-трябва да се зарежда сама от рекуперация при спусканията и от панели на покрива, предния и задния капак. Има технология , която се нарича елемент на Пелтие-нагрявайки единия край, другия се изстудява. Вероятно може да се измисли как да се използва , за да се вкара топлинната енергия от спирачките в батерията.
  • 46 акъл

    0 0 Отговор
    > електрическата кола обикновено се бракува преди батерията да се изтощи

    Особено в България се бракува още по-често. Никой в автомобил по-стар от 3 години не се качва.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Знайко

    1 1 Отговор
    ...и за всички любители на сметките и елките, само помислете ако утре ви вдигнат тока с 30 % , кво се случва.....дали ще излизат сметките и ще е по-евтино от другото , дето вече го забраняват, щото е много скъпо и мръсно?

    Коментиран от #56

  • 49 САП

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "333":

    120+120= 240 зарядни станции за град с население над 1 000 000. Си е направо смешно количество.

    Това с инсталирането на станция пред блока е лесно на хартия, но на практика е .......... Първо си инсталирай такава и мини по всичките инстанции пък тогава пиши колко е лесно. А и колко ще оцелее не ми се мисли.

    Това със съществуващата мрежа го забрави. Съществуващата мрежа в момента не може да пренесе необходимата енергия за захранване на електро автомобилите, ако всички лични МПС минат на ел. енергия.

    Това с панелите на терасата първо го изпълни и виж каква е ползата пък тогава пиши. Производството на ел енергия от фотоволтаични панели силно зависи от ориентацията и ъгъла им спрямо слънцето. Правилно ориентиран панел но монтиран вертикално (90градуса)дава производителност около 40% от монтиран под 30-34градуса. За административните и конструктивните проблеми изобщо не ми се мисли. Принципно външните стени на апартамента ти не са твоя собственост.

    А за това със старите батерии и панелите на покрива става само за къщи. В блок как ще свалиш енергията от апартамента си до колата. А я се опитай да вкараш такава батерия втора употреба в мазето или апартамента си и законно да я ползваш. За втория начин пожарникарите ще те попилеят и с право, ако не те пребият комшии те ти първо.

    Тия розови картинки обяснявай на някой, които си няма понятие от закони и ел.
  • 50 Бачо Киро

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Елкар":

    Правя минимум по 1500км от понеделник до четвъртък. Нямам време да се занимавам с глупостите ви и да вися по зарядните или да карам със 110 зад тировете... Ти с твоите 50-100 км на ден градско си ок.

    Коментиран от #53

  • 51 Петър

    1 0 Отговор
    240 000км- та това са километри на колите които сега си купуват по голямата част от нас.....помръкнаха ми мечтите за ,,еко"кола
  • 52 хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "един":

    Яка ирония.
  • 53 хехе

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Бачо Киро":

    ти правиш по 1500 но 99.9% правят по 500. Пазара се диктува от 99.9% а не от 0.1 :)
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "Знайко":

    от 2,50лв на 100 км като сложиш 30% отгоре колко става? Бензина е 3 лева, дизела също, я се осъзнай