Last news in Fakti

3 Септември, 2023 11:30 4 383 18

Mercedes тества ел. камион в екстремна жега

  • mercedes-
  • e-actros-
  • влекач-
  • камион

eActross 600 преминава изпитания в Испания

Mercedes тества ел. камион в екстремна жега - 1

Mercedes-Benz Trucks приключи успешно тестовете на изцяло електрическия си влекач eActros 600 в горещата Испания, съобщиха от марката. Камионът прекара пет седмици при температури, около 44 градуса по Целзий в южната част на испанската Андалусия.

Моделът eActros 600 изглежда подобно на версията с дизелово задвижване с очевидната разлика в задвижването. При него три батерии се комбинират за капацитет, надвишаващ 600 киловатчаса, който според съобщенията може да осигури пробег от около 500 километра. Това е доста по-малко от Tesla Semi, за който се твърди, че има приблизителен реален пробег от 800 километра с товар. Инженерите на Mercedes-Benz тестват термичното управление на батерията, бързото зареждане и функционалността на климатика при високи температури по време на последния тест.

Батерията се състои от литиево-желязо-фосфатни клетки, които осигуряват дълготрайност и повече използваема енергия, според Mercedes-Benz. Марката също така твърди, че камионът може да се зареди от 20 до 80% за 30 минути с помощта на мегаватово зарядно устройство. Задвижването на този огромен камион е от два двигателя, генериращи максимална мощност от 815 конски сили.

След приключване на тестовете камионът се е върнал от Испания до центъра за разработка и тестване на Mercedes-Benz Trucks във Ворт ам Рейн, Германия, като е изминал над 2000 км на собствен ход. Моделът, ще направи световната си премиера на 10 октомври 2023 г. и ще влезе в производство през 2024 г. за европейския пазар.

Д-р Конрад Гьотц, заместник-ръководител на глобалните изпитания в Mercedes-Benz Trucks, заяви: "От миналата година подложихме eActros 600 на строги изпитателни процедури. След зимните тестове във Финландия при минусови температури до минус 25 градуса по Целзий и първоначалните тестове по обществени пътища, сега електрическият камион трябваше да се докаже при над 40 градуса по Целзий в Испания. eActros 600 се справи с предизвикателните тестове с лекота. На следващия етап сега очакваме с нетърпение тестовете в реални условия с нашите клиенти."


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скептик

    22 11 Отговор
    По времето на социализЪма, във всяко предприятие и всеки цех имаше само електрокари, но тогава се мислеше за здравето на хората. Сега са газкари и дизел. Значи тия на ток икономически са неизгодни.

    Коментиран от #16

  • 2 В правилна посока

    1 11 Отговор
    се движат от мерцедес

    Коментиран от #17

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 2 Отговор
    А ИЛюзОН още дяла с теслАта камиона на тЕслата ❗


    Данни за теглото на машината и полезния товар - липсват 😉

    Коментиран от #6

  • 4 Механик

    19 3 Отговор
    Това голямото дето го влачи отзад, все батерия ли е или има малко място, колкото за една каса бира?
    6 месеца стигат ли за зареждане на батерията или все още се работи по въпроса?

    Коментиран от #7, #12

  • 5 Мое мнение

    19 2 Отговор
    При минус 25 градуса пробега на тия електрокари спада наполовина. Проблем е и отопляването на купето или кабината. Масово в интернет се продават нафтови печки за електричките. Кара на ток, но се отоплява на нафта. Супер екологично, няма що.
  • 6 гост

    1 10 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ма естествено че липсват , те това DHL и Amazon по симпатия си ги избират и ще ходят на разходки с тях , пък и Пепси и Кока Кола и още сто други НАЙ-ГОЛЕМИ логистични фирми , дето обявиха , че до 2030 ще минат 100 % на електрически камиони , хахаха !! Те DHL затова и си купиха специална фирма да си ги правят сами , по 150 -200 000 годишно , че и вече имат поръчки от други фирми за още толкова , а от Фолксваген , дето загубиха тая бройка като продажби ежегодно и няколко милиарда също ежегодно няколко шефа повече никога няма да си намерят работа , ама кой да те пита тебе да им обясниш на тия прости хора , че нищо не разбират , хахахахха !!

    Коментиран от #8, #15

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Това ДАННИТЕ ти ли бя.ха ХА ХА ХА ❗❗❗🤔🤔🤔
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор
    Щото през 2016 г
    Две хиляди и Шестнадесета❗

    Mercedes-Benz представи най-новия си модел. Това е камион, задвижван с електричество. Той се казва Urban eTruck, като само с едно зареждане може да измине около 200 км. Теглото на машината, което включва както влекача, така и товарната платформа, може да достигне до 26 тона.❗

    26 тона , 200 км с 212 кв батерия, ще се зарежда за 2-3 часа,
    ще се пусне в производство през

    2020.г

    Две хиляди и Двадесета ❗🤔

    Днес сме 03.09.3023.г.

    Коментиран от #13

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор
    Упс❗
    03.09.2023.г.
    😀😀😀😀

    Коментиран от #11

  • 11 Пасъмаз

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Е, нищо де! То хиляда години какво са в живота на вселената? Един миг просто...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бен тен

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Поредната тлъста лъжа на Мерцедес.
    Колкото предишния камион влезе в серийно производство , толкова и този ще влезе.

    Коментиран от #14

  • 14 Дъ Риъл Биг Бен

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Бен тен":

    Да не стане така, че да пуснат не само от звездата ами и от другите европейски производители-готови и работеши серийни модели много преди любимата ти тресла!???
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Нищо не става!

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Скептик":

    Изминал 150 км. и батерията капут!
  • 17 МММ да

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "В правилна посока":

    Екологично производството на електричките се оказа доста замърсяващо. За една литиева батерия е необходимо да се изкопаят средно 200тона земна маса, което вкарва автоматично огромни райони в екологична катастрофа(замърсяване и т.н.) плюс е необходимо електричество за по-нататъшната им употреба и ако следваме примера на швабите за ток идваш от въглещни зентрали, не ми става ясно къде е екологията и смисъла.
  • 18 Бе я по-добре с влака...стига глупости

    2 0 Отговор
    И това като го натовариш в жегите какви коловози ще прави на асфалта...Бойко да му мисли с неговите пътища как же шълни дупките. А сигурно за такива батерии трябва и специана зарядна станция и по един трафопост на камион.