Last news in Fakti

17 Октомври, 2023 14:02 4 660 11

Соларен електромобил измина 1000 километра със слънчева енергия

  • електромобил-
  • соларен електромобил-
  • stella terra

Stella Terra може да се движи по обществени пътища

Соларен електромобил измина 1000 километра със слънчева енергия - 1

Прототип на Stella Terra измина 1000-километров маршрут през Северна Африка, без да се зарежда, разчитайки единствено на силата на слънцето. Разработен от студенти в Техническия университет в Айндховен, Нидерландия, той демонстрира потенциала на по-малките и по-леки батерии, съчетан със соларна технология, за увеличаване на пробега и възможностите на електрическите превозни средства, дори и в тежки офроуд условия.

Според Вис Бос, ръководител на екипа на Solar Team Eindhoven, технологията, представена в Stella Terra, която съчетава лека конструкция с невероятно ефективни соларни панели, я позиционира с цяло десетилетие напред спрямо всичко, което може да се намери на настоящия пазар.

"Stella Terra трябва да издържи на суровите условия на офроуда, като същевременно остане достатъчно ефективна и лека, за да се захранва от слънцето", казва той пред The Guardian. Ето защо трябваше сами да проектираме почти всичко за Stella Terra - от окачването до инверторите за соларните панели. Ние разширяваме границите на технологиите."

Максималната скорост на модела, който може да се движи по улиците, е 145 км/ч, а благодарение на малката батерия теглото му е само 1200 килограма. По време на пътуването си Stella Terra се оказа и по-ефективен, отколкото разработчиците са предполагали.

Преди тестовото шофиране те са очаквали, че електрическият автомобил ще може да измине само 630 км. В слънчеви дни обаче се оказало, че пробегът му достига до 710 км на пътя и 550 км извън него. В същото време в по-малко слънчеви дни автомобилът е в състояние да измине около 670 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    3 1 Отговор
    С каква среднанскорост обаче.
  • 2 гост

    5 3 Отговор
    Обективно погледнато и много по-ефективно е панелите да не са на колата , а в жилището или фирмената база , със съответните батерии за съхранение на произведения ток ! След което за броени минути може да се прехвърли в колата със съответното зарядно ! И ще захранят не само колата или колкото трябва коли , а и самата сграда и всичко в нея ! Вече има няколко типа батерии за стационарно използване , където масата и теглото нямат особено значение , но са в пъти по-евтини и дълготрайни !! Дори подменени батерии от автомобили , които в автомобила вече нямат достатъчна ефективност , в стационарно приложение изкарват още два пъти по толкова време и вършат прекрасна работа , а цената им вече е изплатена от използването в автомобила !

    Коментиран от #11

  • 3 !!!?

    8 0 Отговор
    Браво !
  • 4 Шегобиец

    13 6 Отговор
    В Северна Африка? А тука как да го подкараме на -15 градуса ако няма слънце?

    Коментиран от #9

  • 5 гост

    9 5 Отговор
    Ако вземат да напишат колко им е батерията и колко дни са ги изминавали тези километри ще се види къде е заровено кучето. Нищо против, но такива проекти не са сериозни, не пишат никакви данни освен теглото на колата. Имат около 3кв.м площ, което е добре, но колата е просто грозна. Другите им проекти за соларни коли са много по-готини и футуристични. Но те са направили кола за бедни хора, които ползват 30-40г. японски и немски коли, просто защото не могат да си позволят, а не защото нямат къде да ги зареждат. Сегашните компании си го казват, че няма проблем да се слагат солари, но те допринасят много малко, основно за подпомагане на климатичната инсталация или за добавяне на няколко километра на ден, което при едно натиксане на педала на тока изчезва.
  • 6 Супер ефективен

    5 1 Отговор
    Няма що, 8 дена зарежда от слънцето, 8 часа се движи с 80 км/ч.
  • 7 да бе

    1 2 Отговор
    на екватора (точно по обяд) панел с площ 1м2 от най-новите и скъпите с КПД 19% може да произведе 171 W мощност. Ако предположим 5 m2 това са 850 вата. Като мощност малко повече от ъглошлайф. Говорим за максимална мощност, по обяд, без облаци и на екватора.

    За сравнение стар Опел е 55000 вата. Изобщо статията прелива от истина...

    Коментиран от #8

  • 8 Неправилно смяташ

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "да бе":

    Площта на автомобила е поне 6 квадрата. Значи могат да се докарат до 1000 вата.

    Съвсем отделен е въпросът че с хиляда вата този автомобил не може да се движи, но нали затова е батерията.

    Пък и какво общо има мощността на опела? Онази Тесла която мина над 1000 км с 98 киловатчаса за 26 часа беше с мощност 550 000 вата, което е 10 пъти повече от опелът, но въпреки това се е движила с 3770 вата мощност, което е 3,7 kW - под 3 коня до колелата от 700 коня под капака.

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Обективно като одина Рожен и ми свърши батерията, едва ли е ефективно да се спусна по инерция до Пловдив, без серво и спирачки, да заредя и да се върна пак с изтощена батерия!
    Нали?
    ...или ти ще ми направиш бази с батерии в планината?
    Много е добър подхода с намаляване на масата-даже още диета трябва! Леки джанти, леки гуми, леки рамена на окачването, перфорирани носещи греди, леки спирачни дискове, леки гуми леки батерии и още фотоволтаици на всички външни повърхности или поне на капака, тавана и задния капак. А на стъклата-специални фолия с протекция и като се загряват да произвеждат ток или хлад(елемент на Пелтие).
    Просто няма кой да предизвиква мозъците да мислят в правилната посока.
    Или ако има-няма кой да дава парите, за да се случат нещата.