28 Януари, 2024 18:48 2 497 60

• олег кононенко-
  • русия-
  • космос-
  • органи

Технологията използва ефекта на паметта на формата на материалите

За първи път в света на борда на Международната космическа станция (МКС) през 2024 г. ще бъде извършен експеримент с помощта на 4D технология за биопринтиране, по време на който се планира да се получат еквиваленти на тръбни органи, съобщава специалният кореспондент на ТАСС, командирът на Корпуса на космонавтите на Роскосмос Олег Кононенко.

„През март тази година на борда на МКС ще бъдат доставени кювети с уникален синтетичен материал, съдържащ клетъчен слой на повърхността. В условията на микрогравитация в магнитен биопринтер, плоска плоча ще се извие в цилиндър поради ефекта на паметта на формата. В този случай клетъчният материал трябва да създаде равномерен затворен слой в цилиндъра. Технологията за 4D биопринтиране ще направи възможно получаването на еквиваленти на тръбни органи, като уретри. Подобен експеримент с помощта на 4D технология за биопринтиране в открития космос ще бъде извършен за първи път в света“, каза Кононенко.

Технологията за 4D биопринтиране, използваща ефекта на паметта на формата на материалите, е разработена съвместно със специалисти от НИТУ МИСИС. „Магнитният биопринтер пристигна на станцията с мен през декември 2018 г. Станах първият астронавт, който проведе експерименти за биофабрикация в космоса. Това беше уникален експеримент за създаване на триизмерни тъканно-инженерни структури на щитовидна жлеза на мишка и човешка хрущялна тъкан. Изследването има безспорен глобален приоритет, тъй като такова не е провеждано досега при условия на нулева гравитация. По-нататъшното развитие на технологията е създаването на структури с по-сложна геометрия, а именно цилиндрична форма“, подчерта Кононенко.

Според астронавта в момента на борда на МКС се провежда експериментът „Магнитен 3D биопринтер“. „Днес, според радиограмата, се работи по подготовката на експеримента „Магнитно производство“, чиято цел е да се оцени състоянието и работата на инсталациите с оборудване за експеримента. Напоследък адитивните технологии широко се използват в биомедицинските изследвания за създаване на триизмерни тъканни структури от органични и неорганични материали“, отбеляза специален кореспондент на ТАСС.

Кононенко поясни, че за да се приложи технологията за магнитно производство в открития космос, е създадено специално научно оборудване - „3D магнитен биопринтер“, който позволява провеждането и записването на видеосесии за биофабрикация, а също така предоставя хистологично фиксиране на получените тъканни конструкции за последващия им анализ на Земята.

• 1 Отец Дионисий

Господ да ги благослови!

• 3 КОТарАК

ще ще...ЩЕ..

• 4 Хахах

На тея не им ли писна от това бъдеще време ..... а пък кой им вярва вечните лъжци. Те така и за една седмица щяха Киев да завладеят

• 5 Доживях

Една добра новина от Русия, то само терор и убийста последно време.

Ще, е думата на века за русия хахахахахах

• 7 НАБЛЮДАТЕЛ

Великата руска наука "ЩЕ" Важното е да капе мед на сърцето на слугинажа. Гаранция че това е последното писание на това което не е и факт.
  • 8 Хахах

До коментар #5 от "Доживях":

Те на думи са и защитници на християнските ценности, НО всъщност: ирански дробове и северно корейски снаряди по християнска Украйна. Чеченци и други мюсюлмани убиват и изнасилват в Украйна по заповед ма москва ... иначе защитават християнски ценности НА ДУМИ

• 9 Лорда

Искам да ми изпринтират нов безаналогов ауспух.
  • 10 Хахахаха

До коментар #6 от "Гост":

Просто надо потерпет! Така вече 30 години в раша.
  • 11 Спорт

Няма никакви санкции. Имам приятел, капитан на кораб. Задава се пристанище във Финландия, в последния момент се сменя Санк Петербург. Ударно изнасят желязо за Канада , торове за САЩ и алуминий за Германия.

• 13 филип ейджи

пак ли първи
  • 14 милен к@неф

ще ще
  • 15 РускиТръбен орган ,

Ми звучи като истински руски Москвич - made in China..
  • 16 зеле

ако някоя луда американка не вземе бормашината
  • 17 филип ейджи

До коментар #11 от "Спорт":

само ,,умните,, българи не търгуват
  • 18 Яяяяя

“А, не! Това е фалшива новина”
  • 19 Абсолютно

Само трябва да закарат въглища за машината.

• 23 Пошьол

Милене, суеверен си и хабер нямаш от техника, както от кибер дезинформация и пропаганда. Чети бе чукча, чети. Не само писателЬ 😁

• 25 Русофил

До коментар #3 от "КОТарАК":

ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ. Контрнасира върви ,Украйна побеждава,цял свят е с нея,Америка Дава пари безчет,ЕС Има и Дава оръжие безкрай,руснаците нямат яйца,домати ,ракети,украинците тичат към фронта,загинали са 1млрд руснаци и трима украинци,Байдън ще е президент 125г и не си е загубил акъла и паметта,БГ е най богата в ЕС ,немската промишленост строи заводи в БГ ,не в Китай и САЩ,построиха американска Аец за 10млрд евро,руския флот е изгоден от Крим,Зеленски си пие кафето в Крим,санкциите работят ,долара е 200 рубли,Русия няма приятели и съюзници,в БГ всички карат нови коли,населението получава пари от Европа и яде и пие и се множи,руснаците мръзнат,Наполеон и Хитлер не са победени,те са замръзнали,българите нямат нищо общо с руснаците,България е освободена от украинци
  • 26 озлобен

Аман, аман, аман от вечна тука русофобска сган.......
  • 27 Пилотът Гошу

Ааа не, не може да са руснаците. Сигурно технологията е била в шкафчето на американците и тоя я е откраднал. Я си оправете статията, че утре от посолството ще пуснат протестна нота...

• 29 Бай Дън

Нещо се обърквам нали бяха изостанали крадяха перални за чиповете или кака Урсула само така мисли.

• 30 Варненец

До коментар #27 от "Пилотът Гошу":

Това е фейк, рашките се оттеглиха от МКС официално, още преди две години.

• 37 Да бе...

До коментар #35 от "Не бе....":

А ...твоите тръбни органи,изобщо няма да ги отразят...!
    Щото са толкова миниатюрни,че не си заслужават върховата руска технология...!

• 41 Копейкин

Ко рече😁😁😁😁😁😁
  • 42 АНАТОМИЯ НА ЖЕНАТА....

ТРЪБЕН ОРГАН....ДЕМЕК ВЛАГА ЛИ ЩЕ,МАЙ
    ЗА СКУЧНИТЕ МЕСЕЦИ В М.К.С.🛰
  • 43 дон чикен

3Д принтер ще печата 4Д!???

• 45 оня с коня

Космонавтът има щастлив и спокоен вид защото знае че независимо от това дали Експериментът ще е успешен или не - докато е в Космоса, Путин няма как да го прати на фронта!

• 47 Бабин

Ще си отпечата де довия.
  • 48 Руснак

А България първа в света произведе троен чушкопек, ама през комунизма 😉
  • 49 Германец

А България успя да нареже един паметник
  • 50 Исторически парк

Нали не можаха да произведат една прахосмукачка.. то не че България може..

• 51 И какво от това

Всеки може да снима каквото си иска от тръбни до полови органи
  • 52 РАКЕТА 4 МОДЕЛА С НЕСМЕНЯЕМИ

До коментар #50 от "Исторически парк":

ТОРБИЧКИ.ПОЛЗВАМ ГИ ОШЕ. ЦИКЛОНИТЕ РЯПА ЯДЪТ ПРЕД РАКЕТА....А ПЪК ПРИСЛОВУТИТЕ ГЕРМАНСКИ ПРАХОСМУКАЧКИ ДОРИ НАМАТ АВТОМАТИЧНИ НАВУВАБЕ НА КАБЕЛА....РАЙЕТА ГО ИМА ОТ 60 ГОДИНИ И Е НЕРАЗВАЛЯЕМО.

• 53 Пилесос Ракета

До коментар #52 от "РАКЕТА 4 МОДЕЛА С НЕСМЕНЯЕМИ":

Всмукателна мощност - 300 W
    Консумирана мощност - 1200 W
    Звуково налягане - 98 dB
  • 54 Коцо

Ако и органите са с качеството и резолюцията на снимката - мани мани :) А и пак има една думичка която се среща във всяка новина свързана с Расия - "ще", ще това, ще онова, ама кога, ааа ще, ще
  • 55 Не позна

До коментар #50 от "Исторически парк":

В България се произвеждат индустриални прахосмукачки с марка Лавина. Изнасят се предимно за САЩ.
  • 56 де факто